armo Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2007 dwa tygodnie temu byłem nabić klimę, był zrobiony przed nabiciem test szczelności (próżnia), wyszło że jest szczelny . Weszło 1200gr czynnika R134, klimka parę dni ładnie chłodziła, parę dni było zimno to nie załączałem, no i włączam dzisiaj a tu nic nie chłodzi. Sprężarka się załącza normalnie. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2007 Prawdopodobnie sprawdzili ci szczelność, tak jak ostatnio naszej forumowej koleżance. Pomimo "szczelności" - a raczej ich bezmyślnosci - czynnnik spier***** Jedź jeszcze raz do tego zakladu i niech jeszcze raz sprawdzą. A jak czynnika nie ma - to ewidentnie ich wina - źle sprawdzili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2007 czynnnik spier***** To nie powinna załączać sie sprężarka (chyba że czujnik jest zdupiony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2007 Może jeszcze coś być w instalacji (że nie wszystko uciekło) - i jeszcze załącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iwan1985 Zgłoś #5 Napisano 10 Czerwca 2007 Witam miałem taką samą sytuacje. Czy jesteś pewien ze wbili ci 1200gr?? bo mi też wbili 1200gr osobiście widziałem, później pojechałem do innego zakładu i się okazało że miałem wbite 450gr i dlatego nie chłodziło dobili mi na 1200gr i klima chodzi tak jak powinna chodzić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armo Zgłoś #6 Napisano 11 Czerwca 2007 okazało się że jest nie szczelna klima, wniosek z tego taki że próżnia nie jest zbyt wiarygodna jeśli chodzi o jakieś małe nieszczelności! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misepwa Zgłoś #7 Napisano 11 Czerwca 2007 Test próżniowy lub test azotem dla klimatyzacji precyzyjnej (przemysłowej) powinien trwać około doby, widać więc, że sprawdzenie kilkuminutowe nie jest w stanie wykryć niewielkich nieszczelności. U mnie po napełnieniu (i oczywiście sprawdzeniu szczelności) kazali jeszcze przyjechać za dwa tygodnie na ponowną kontrolę. Nie wiem jak ją robili ale stwierdzili, że wszystko jest w porządku. Po kolejnych dwóch tygodniach klimatyzacja przestała działać. Wyszła nieszczelność na osuszaczu. Teraz chodzi w porządku już trzy miesiące. Aha za ponowne napełnienie czynnikiem nie wzięli pieniążków. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cyna Zgłoś #8 Napisano 14 Czerwca 2007 z tego co wiem to powinno wejść 1150 gram czynnika. sprawdż czy wiatraki pracują poprawnie. najlepiej zajedz do nich niech podłączą sprzęt do napełniania i sprawdż ciśnienie na układzie. powinno dojść maks. 16 atmosfer jeśli rośnie bardziej coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 14 Czerwca 2007 armo napisał/a:okazało się że jest nie szczelna klima A jednak - tak jak pisałem. No chyba zaczne w LOTTO grac A jak sprawdzają szczelność, to powinni dodać barwnik, żeby było widac - skąd ucieka. Jedź spowrotem i muszą ci wykryć skad to "spier****", a potem - GRATISOWO oczywiście - powinni ci jeszcze raz napełnić instalację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KaYteck Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2007 Mi jak nabijali klimę (po raz drugi) dali 3 razy tyle barwnika i tak nie znaleźli przecieku. Jełopy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #11 Napisano 16 Czerwca 2007 podepnę się tutaj: czu da się do klimy manualnej dołączyć panel climatronik ????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik Zgłoś #12 Napisano 16 Czerwca 2007 podepnę się tutaj: czu da się do klimy manualnej dołączyć panel climatronik ????????? Z tego co wiem to nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #13 Napisano 16 Czerwca 2007 podepnę się tutaj: czu da się do klimy manualnej dołączyć panel climatronik ????????? Nie, jest inna nagrzewnica, sterowana silniczkami (manualna linki) i dodatkowo parę czujników (to tak w skrócie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waljo Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2007 Ja też przykleje się do tematu. Rzecz w tym, że dokładnie rok temu napełniłem klimę w autoryzowanym serwisie, sprawdzili szczelność itd, itp, wszystko było OK aż do pierwszych ciepłych dni tego roku kiedy to klima zaczeła działać znowu słabo. Pytanie mam takie jak często koledzy napełniają klimę, czy trzeba to robić raz w roku?. Sądząc po tych moich objawach to mam wrażenie, że ten czynnik chłodzący jakby się zużywał i wystarczał tylko na rok. Dodam jeszcze , że w poprzednim roku miałem identyczny przypadek. Więc jak to jest?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemek62 Zgłoś #15 Napisano 20 Czerwca 2007 a na jaki czynnik chłodzący masz klimę? ja mam stary typ instalacji na r12, który został juz wycofany z użytku, zatem zmuszony jestem napełniać klimę czynnikiem r134a, któy z kolei ma dużą większą przenikliwość i poprostu więcej go ubywa. Nawet przy 100% szczelności instalacji moze go ubyć do 30%, co z kolei ma wpływ na efektywność chłodzenia/ Ja u siebie własnie muszę napełniać co rok. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waljo Zgłoś #16 Napisano 21 Czerwca 2007 Nie ma pojęcia jaki to czynnik bo przy napełnianiu nie pytałem się fachowca ale myślę, że tak to może być pewnie ten nowy czynnik zastępuje stary i nim napełniają. Skoro piszesz, że ten nowy ma większą przenikliwość to może być ten mój i Twój przypadek, że co roku trzeba klimę napełniać. Poza tym mój passat jest z 1996 roku więc i przewody mogą być lekko zużyte i mogą mieć jakieś mikropęknięcia niewykrywane podczas kontroli szczelności. Ciekawe jak u innych kolegów, proszę o opinie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec Zgłoś #17 Napisano 21 Czerwca 2007 Witam Tez mialem problem z uciekajacym czynnikiem gdy raz bylo cieplo raz zimno. Pojechalem do fachowca od klimy, zobaczyl ze to B4 i powiedzial, ze chlodnica od klimy sie konczy (to ponoc standardowa usterka)- cokolwiek to znaczy mial racje. Wymienilem chlodnice, do dzisiaj jest super. Caly czas swietnie chlodzi klima. W starej chlodnicy (po wyciagnieciu) wystrczylo mocniej nacisnac na zeberka i pekaly. pozdarwiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waljo Zgłoś #18 Napisano 21 Czerwca 2007 Miałeś jakieś oznaki wycieków lub innych nieszczelności?. Bo u mnie w serwisie dosyć długo i dokładnie to sprawdzali i nieszczelności nie ma. Więc może wszystko jest OK a jest tylko problem z tym czynnikiem chłodzącym z powodu tej wiekszej przenikliwości?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemek62 Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2007 zastanawia mnie tylko kwestia rocznika tego Passata. Skoro to 1996 to nie powinno być problemu, gdyż od końca 1992 stosowano juz w Passatach nowy czynnik. Były inne układy klimatyzacji, tzn na inne końcówki. Najlepiej jak fachowiec wypowie sie jaki to układ i będzie przynajmniej jasność co do rodzaju czynnika. Jeżeli to własciwy czynnik (czyli taki jaki ma być) to pozostaje tylko kwestia nieszczelności (czy to ze strony przewodów czy też samej chłodnicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciomab Zgłoś #20 Napisano 30 Czerwca 2008 Podłączam się do tematu, po napełnieniu klimatyzacji (b5 tdi afn) klima chodziła ok 2 tyg...w tym momencie wszystko stoi, czyli czynnik uciekł. fluid był wstrzyknięty ale jak przeglądam łączenia to wszystko suche, nigdzie śladu nie widać tego żółtego cuda. niektórzy mówią że przewody w kabinie mogą być nieszczelne albo sam parownik, mam więc pytanie czy jak odkręce schowek i kanał z silnikiem wentylatora od nagrzewnicy bede miał dojście do przewodów klimy czy nie? a w życiu nie dam się na demontaż kokpitu,to dziękuje za taką klime:\ pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach