Gość polowiec Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2007 Witam, Jestem właśnie po wymianie chłodnicy od klimy. Postanowilem ja sam wymienić - i dobrze, bo zajęło mi to 2.5h Zbliżają sie cieple dni, pewnie część osób będzie musiała wymienić chłodnicę (w tych modelach b4 to ponoć standard, ze padają). Postanowilem podzielić sie z Wami moim doświadczeniem. - zaczynamy od ściągnięcia atrapy przedniej (4 zatrzaski u góry jeden od dolu). - ściągamy atrapy bocznych kierunkowskazów (super pomysł z tymi zaślepkami, brawo dla projektanta) - pod atrapami sa śruby (torx) które mocują metalowa osłonę przednia (ta która zasłania dolna część lapm oraz wchodzi w nią atrapa) - ściągamy ją. - odkręcamy lampy (8 śrub) - ściągamy cala belka (ta do której sa mocowane lampy- (8 śrub) - odkrecamy mala kratke wlotowa na samym dole zderzaka (dwa torxy) ... no i juz chłodnica jest jak na dłoni. Teraz tylko 4 śruby mocujące chłodnicę. Oczywiście trzeba tez odkręcić od chłodnicy przewody. Klucz 19 (do odkręcenia górnej potrzeba dwie 19, dolna odkręcamy przez otwór po kratce w zderzaku). Przy odkręcaniu przewodów warto polać je denaturatem aby aluminium sie nie ciągnęło. Uwaga na dwie małe uszczelki które muszą pozostać. Przy wkręcaniu przewodów w nowa chłodnicę można posmarować smarem grafitowym gwinty. Chłodnicę wyciągamy bez osłony plastikowej. Tomek //szkoda że nie ma zdjęć ale i tak wrzuciłem do FAQ - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #2 Napisano 3 Czerwca 2007 nie łatwiej zdjąć przedni zderzak po 2 śruby pod blendami na nasadkę 13 i po4 na torx przy nadkolu potem przy zdejmowaniu kable od kierunków, atrapę górną i mamy całą chłodnice na wierzhu cała operacja około 10-15 min zależy od zręczności i przygotowania. wtedy chodnic wyjmujemy od dolu. twoj sposob Tomek tez jest dobrz. POYDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2007 nie łatwiej zdjąć przedni zderzak po 2 śruby pod blendami na nasadkę 13 i po4 na torx przy nadkolu potem przy zdejmowaniu kable od kierunków, atrapę górną i mamy całą chłodnice na wierzhu cała operacja około 10-15 min zależy od zręczności i przygotowania. wtedy chodnic wyjmujemy od dolu. twoj sposob Tomek tez jest dobrz. POYDRAWIAM Hej Myslalem o tym, ale wolę wyciagac od gory - brak podnosnika oraz kanalu. PS. Tak na marginesie, to ja sie nie znam na mechanice jestem elektronikiem, ale lubie grzebac przy swoim aucie pozdro... Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0085 Zgłoś #4 Napisano 25 Sierpnia 2008 a gdzie są śruby mocujące zderzak w b3 bo muszę zdjąć zderzak a nie wiem co go trzyma?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 25 Sierpnia 2008 a gdzie są śruby mocujące zderzak w b3 bo muszę zdjąć zderzak a nie wiem co go trzyma?? lukas0085 ; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2009 Witam kolegów potrzebuje numerów chłodnicy do b4 silnik 1Z. Mam padniętą a nie chce mi się jej wymontowywać później znowu składać auto żeby pojechać do sklepu. Chce to zrobić szybko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2009 Jest ktoś, kto dokładnie wskaże, która chłodnica klimy podejdzie do 1.8 ABS? W IC i allegro jest parę rodzai różniących się wymiarami i nie wiem którą wybrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość theRage Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2009 (edytowane) witam, polecam ta stronkę, wpisujesz pare parametrów swojego pasia i podają Ci modele części http://www.alkar.sklep.pl/index.php?p=p_polcar&Katalog=KatTermika&Marka=217&Model=155685&szukaj_Nazwa=Zbiorniczek%20wyr%C3%84%EF%BF%BD%C4%B9%EF%BF%BDwnawczy&Stronicowanie=1& Ja ostatnio szukałem właśnie chłodnicy klimy do vr6 i znalazłem tam model z oznaczeniami Ogólnie witam wszystkich forumowiczów jako, że jestem tu nowy! Niebawem postaram się zsolidaryzować wrzucając zdjęcia mojego B4 wraz z opisem Edytowane 5 Maja 2009 przez theRage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antek1717 Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2010 Witam Wymieniałem dzisiaj chłodnice od klimy.Sugerowałem się tym co napisał polowiec i wszystko poszło bardzo ładnie i sprawnie.Teraz tylko zostało napełnić układ i mam nadzieje że wszystko będzie oki! Pozdrawiam Antek1717 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weryh Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2010 Mój kolega wymieniał według tego co napisaliście. Wszystko śmiga jak powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antek1717 Zgłoś #11 Napisano 18 Kwietnia 2010 jedna mała poprawka odnośnie tej chłodnicy,żeby odkręcić przewody doprowadzające trzeba użyć klucza 19 i 22! ten drugi potrzebny jest do odkręcenia górnego przewodu a 19 do dolnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2010 jedna mała poprawka odnośnie tej chłodnicy,żeby odkręcić przewody doprowadzające trzeba użyć klucza 19 i 22! ten drugi potrzebny jest do odkręcenia górnego przewodu a 19 do dolnego Jeden klucz to ....można rurę ukręcić, jakaś żabka do rur też by się raczej przydała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antek1717 Zgłoś #13 Napisano 18 Kwietnia 2010 Jeden klucz to ....można rurę ukręcić, jakaś żabka do rur też by się raczej przydała... masz racje przydadzą się dwa klucze 22 ale ja nie miałem problemu z odkręceniem tego gwintu.poszło bardzo ładnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość smolek71 Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2010 Witam ja mam również problem chłodnicy klimatyzacji w VW B5 FL 1,9tdi, czy ktoś wymienial w tym modelu i co należy po kolei zrobić z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #15 Napisano 11 Czerwca 2010 A jak wygląda operacja w B3, trzeba zdejmować zderzak z belką? Czy wystarczy zdjąć atrapę ze światłami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2010 podbijam, bo będę miał trochę wolnego to bym zrobił jeszcze tę rzecz w aucie, zanim się przesiądę na następcę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #17 Napisano 6 Lipca 2010 W sumie jak u siebie robiłem to śćągałem zderzak,bo masz potem wszystko na wierzchu:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 21 Lipca 2010 Dobra, pytanie za 100 pkt. Czy gwinty chłodnicy klimy na które nakręca się rurki od klimy czymś się smaruje, żeby było szczelne, czy może taką taśmą do instalacji gazowych się uszczelnia gwint? Czy wystarczy nakręcić nakrętkę bez uszczelniania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 21 Lipca 2010 to są połączenia stopowe których nie musisz dodatkowo smarować czy oklejać skręć dobrze i nie powinno być wycieków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 21 Lipca 2010 Coś mi się kojarzy że tam są oringi, które warto by wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach