Gość Dyzio73 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2006 Jaki macie płyn w chłodnicy? Ja nie mam pojęcia jaki, wiem tylko, ze zielonkawy - wygląda na to, ze jest to G11 tylko problem w tym, ze G11 nie jest juz produkowany. Zastanawiam sie nad wymianą całego płynu bo boje sie dolewać cokolwiek innego. Słyszałem, ze G11 można pomieszać z G12-PLUS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Milo Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2006 Nie można mieszać G11 z G12 :640: Poprostu wymień G11 na G12 -ja osobiście leje właśnie G12 i kupuje go w serwisie skody bo jest znacznie taniej :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2006 Witam a ja zaleje autko glikolem niebieski kolor i bedzie git. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AyzeL Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2006 Czemu nie mozna mieszczac pynow do chlodnicy? Jesli bym wymieszal niebieski z zielonym to co by sie stalo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2006 ja mam niebieski Mobil Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2006 JA zalewam DYNAGELEM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2006 poprzednio dynagiel obecnie g12 plus( bo dostałem za darmo) a wogule ile kosztuje g12plus w vw a ile w skodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark73 Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2006 Ja nie wiedziałem co mi tam pływa, więc profilaktycznie zlałem wszystko, ale zalałem prestone, bo podobno najlepszy w Polsce, mieszalny z prawie wszystkim, dobrze chroniący układ, rzadziej wymaga wymiany i jest do -37C. A do tego 4l koncentratu kupiłem za 50 zł (okazja!) A teraz widzę w każdym supermarkecie w promocji 4l gotowego (nie koncentrat) za 25 zł. To jest naprawdę dobry płyn bardzo dobrej firmy w przyzwoitej cenie. Zresztą może może nie dostanę po głowie http://www.parys.pl/content/view/19/7/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2006 Witanko. Ja tam leję (do 1,8; Pb+LPG) różowe borygo i jest ok. Nie wiem czy to dobry płyn czy też słaby. Litr po 8,50 kupuję. Jak ktoś ma jakiś link do stronki z "solidnym" testem to można by poczytać i ew. zweryfikować zwyczaje. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2006 Jaki macie płyn w chłodnicy? Orlen Qal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2006 Hm... to ciekawe. Każdy używa innych plynów. Ja ciągle leciałem na Petrygo. Ale chyba się przerzucę na coś lepszego. Teraz tylko pytanie na co?! Prestona można dorwać po 30 zł za 4L. Ile passek ma tak właściwie litrów płynu?! Czy instalacja gazowa zwiększa tą pojemność? No i jak tak właściwie wymienić płyn? Odkręcić opaskę na dole chłodnicy, wylać, zakręcić opaskę i wlać przez zbiorniczek nowy płyn?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #12 Napisano 5 Grudnia 2006 Z tego co ja się orientuje to płyny chłodnicze dzieliły się do, chłodnic metalowych a drugie do aluminiowych , jak się stosuje płyn na bazie glikolu to można mieszać z drugim też na bazie glikolu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #13 Napisano 5 Grudnia 2006 I do silników z elementami alu tylko płyn na glikolu. Ja używam Texaco. Wchodzi coś ok. 6 litrów. Instalacja gazowa praktycznie nie wpływa na ilość płynu, no może + 100-200 gr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2006 A ja specjalnie ściągnąłem na potrzeby forum numer Auto Światu z testem płynów. Przerażający koszt zakupy tej publikacji mnie nie odstraszyła - 1,22 zł . A artykułe są dwa wyniki testów, pierwszy dla różnych bory, drugi dla płynów do chłodnic. Najpierw podam wyniki drugiego. ****6 gwiazdek***** 1. Prestone - Przedłużona trwałość do 5 lat, wygodne opakowanie, najwyższa ilosć rezerwy alkalicznej (odporność na korozję), bardzo doba jakość - 30zł 4L 2. Tesco Autoland - nieco niższa odpornośc na korozję ale też bardzo dobry wynik, dobry dozownik, niska cena - 29,99 - 5L 3. Tesco Organika - napisane, że całkowicie bez zarzutu, tylko opakowanie troche słabe, płyn wygląda jak borygo , cena 18,99 - 5 L ****4 gwiazdki***** 1. Petrygo Orlen - Niby wszystko ok tylko opakowanie małe. Wydaje mi się, że 4 gwiazdki bo nieduża odporność na korozję - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2006 A ja specjalnie ściągnąłem na potrzeby forum numer Auto Światu z testem płynów. Przerażający koszt zakupy tej publikacji mnie nie odstraszyła - 1,22 zł . A artykule są dwa wyniki testów, pierwszy dla różnych bory, drugi dla płynów do chłodnic. Najpierw podam wyniki drugiego. ****6 gwiazdek***** 1. Prestone - Przedłużona trwałość do 5 lat, wygodne opakowanie, najwyższa ilość rezerwy alkalicznej (odporność na korozję), bardzo doba jakość - 30zł 4L 2. Tesco Autoland - nieco niższa odporność na korozję ale też bardzo dobry wynik, dobry dozownik, niska cena - 29,99 - 5L 3. Tesco Organika - napisane, że całkowicie bez zarzutu, tylko opakowanie trochę słabe, płyn wygląda jak borygo , cena 18,99 - 5 L ****4 gwiazdki***** 1. Petrygo Orlen - Niby wszystko ok tylko opakowanie małe. Wydaje mi się, że 4 gwiazdki bo nieduża odporność na korozję - 32,99 - 5L 2. Task Boryszew - Ma bardzo dużą rezerwę alkaliczną, niską cenę, wszystko super. To czemu tylko 4 gwiazdki? Teraz nie rozumiem - 21,99 za 5 L 3. Tesco Variant - W tescie doczepili się do opakowania, odporność na mróz super. Ale rezerwa alkaliczna. 18,99 zł / 4,8 L. ****3 gwiazdki***** Dostał tylko płyn Phenix - najniższa rezerwa alkaliczna czyli korozja murowana. A poza tym bardzo fajny . Jeżeli chodzi o boryga to wygrał zdecydowanie Glixol - Organika Car, a na drugim miejscu ex aequo Borygo Nowy - Boryszew oraz Kuler Inter Global. No i ogólnie z tego co zauważyłem po moich ostatnich badaniach z płynami to należy je wymieniać co 2-3 lata. Dbać o układ chłodzenia no i używać płynów, a nie wody! Może to oczywiste ale jakoś nie każdy pamięta Ja postanowiłem co następuje: 1. Kupuje Prestone - Płyn do płukania chłodnic - i czyszczę cały układ. Prosta sprawa. Zalewasz płynem, dolewasz wody demineralizowanej, zagrzewasz do otwarcia termostatu, wylewasz płyn. 2. Kupuje Prestone - płyn do chłodnic - mnie przekonała jakość. Do tego żywotność na 5 lat to argument. Cena na Allegro też spokojnie do przełknięcia. 3. I jak mi teraz coś nie zadziała tak jak trzeba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #16 Napisano 5 Grudnia 2006 Coś mi się zdaje, że Tesco nieźle "posmarowało" tfffórcom testu. BTW: to te Tesco od hipermarketów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sirus25 Zgłoś #17 Napisano 5 Grudnia 2006 Ja zalałem Prestone. (weszło około 6 litrów) Koszt wymiany 55 zł - 2 x4 litry po 25 zł + 5 zł wymiana (znajomy chciał na piwo ) Pozdrawiam SIRUS25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #18 Napisano 5 Grudnia 2006 Ja wlałem niedawno różowe Borygo 5 litrów. Było trochę mało, więc udałem się do sklepu z częściami i dokupiłem 1 litr. Pan sprzedawca powiedział mi, że to najgorszy płyn, że zżera chłodnicę, że on to się nadaje do chłodnic w starych autach (żeliwnych?? o ile dobrze pamiętam). Prawda to czy lipa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hk48m Zgłoś #19 Napisano 5 Grudnia 2006 Szczerze mówiać to Auto Świat podszedł do testu jakoś tak.. hm... no jak zwykle. Na odwal Ja dzisiaj walczyłem z chłodzeniem. Wymieniłem trójnik i kulka uszczelek. W sumie okazało się, że jeden przewód popuszcza . No cóż... kolejna zabawa. Póki co dolewam petrygo, bo zapasy całkiem spore. Przy czym płyn ma odzień błotny, a nie klarowny . Najgorsze, że odpowietrzanie układu jakoś dziwnie działa. Dolewam płyn, czekam aż się otworzy termostat... otwiera się.. no i poziom płynu taki sam. Zero ubytków. Ten samochód nie wciśnie mi kitu, że nie był zapowietrzony! kazio, co do borygo to znam sporo osób, które nadal go używają. Przy czym zalecenia producentów mówią o płynach na bazie glikolu. Passek ma w standardzie G11, że już nie produkją to powinno się używać g12. Podobno skład mają taki jak... borygo! Więc sam już nie wiem. Wydaje mi się jednak, że warto wypłukać układ o zalać go albo Prestonem albo G12 (ze Skody, bo taniej). Wtedy masz pewność, że wszystko będzie ok![/b] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jedras Zgłoś #20 Napisano 5 Grudnia 2006 Witam Ostatnio wymieniałem u siebie G12+ w ASO VW 22-25pln za 1,5l, a w ASO Skoda 19,50pln za 1l. (różowo-fioletowy) G12+ miesza się z G11 i G12, a G11 z G12 ponoć nie. Chodzi o to żeby płyn chłodzący był bezkrzemianowy wg VW, a czy to będzie akurat G12+ to już Wasz wybór. Bezkrzemianowe są na kwasach karboksylowych tzn. inhibitory korozji i właściwośći smarujące dla pompy działają w nich dużo dłużej niż w innych do 250kkm, a dla porównania w tzw. normalnych ne ma ich po 14kkm. Ponoć g12+ się nie wymienia, ale na 5 lat jak ręką odjął. Jak go mieszałem z wodą to sie nieżle butelki rozgrzały, czyli kwasior jak ta lala. Ja zalewam tylko tym i to głównie ze względu na pompy i oringi dla których jest idealny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach