Skocz do zawartości
the.wolf

1.8T AWM-turbo K03s/K04

Rekomendowane odpowiedzi

czesc,

 

szperam po necie i nic nie moge znalezc.

Mianowicie chodzi mi o turbo montowane w silnikach AWM czyli US spec 1.8T o mocy 170km.

Niektorzy pisza ze to k03/k04 (czyli pewnie k04-015) ale tez innny mowia ze to k03s. Ktos ma dokladne info co tam siedzi?

 

Drugie moje pytanie czy splyw oleju i inne przewody sa takie same jak w normalnym k03? Jak z rurami dolotowymi? Srednica inna niz seryjna k03?

 

moze w etce jest jakies info....

pozdrawiam Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W modelu AWT mamy K03s, 058 145 703 J i to jest ta mocniejsza, różnica jest generalnie w środku wirnik jest inaczej skonstruowany dowiadywałem sie właśnie w firmie regenerującej turbiny na temat różnic pomiędzy 03/03s. Turbina K04 jest nieco większa gabarytami i rózni się nieco mocowaniem do wydechu. Generalnie to AWT i AWM różnią się softem. Dlatego czasem bonus od fabryki jest tu w granicach 10 kucyków. Czyli AWT ma zawyżony a AWM ma taki koło tego...

 

Moja turbinka na stole:

img9196pz3.th.jpg img9213zm6.th.jpg img9207ag5.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Piotrek,

Już raz zapodawałem tutaj tego linka. Nie wiem na ile jest wiarygodny.

Jeżeli chodzi o przwody, to się nie znam.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Piotrek,

Już raz zapodawałem tutaj tego linka. Nie wiem na ile jest wiarygodny.

 

AWT nie ma :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim,

 

@kuczlaw -thx

 

@Marek- znam roznice pomiedzy k03 i k03s tylko nie wiedzialem ze w AWT jest k03s. Jestes tego pewien? Moim zdaniem w AWT jest k03 zwykle.

k03s ma 12 lopatek i wieksza stone zimna. K03 ma 8 lopatek i mniejsza strone zimna.

Najciekawsze jest to ze ogladlame sprezarke w AWM i srednio widze te roznice w wygladzie z zewnatrz. (bo jeszcze nie demontowalem)

Dziwni mnie ze AWT ma k03s bo przeciez k03s spokojnie przechodza granice 200km (minimalnie bo minimalnie ale zawsze)

Ale skoro na zdjeciu jest Twoje turbo to masz k03s :(

 

@Lopek3 Twojego linka mam w ulubionych juz od dawna :) tylko ze tam jest napisane k03/k04 i dlatego mam watpliwosci....

 

generlanie znowu Ciekawych rzeczy się dowiedziałem :)

 

I teraz pytanie- czemu AWT po programie maja takie marne wyniki? warto przekladac k03s zamiast k03? Teoretycznie tak ale skoro maja slabe wyniki to po co? A moze tunerzy robiacy program w AWT nei wiedza ze to mozna ciagnac wyzej...

 

Co do przewodów już sie nie martwie skoro ta sprezarka byla montowana w AWT..

 

Edit: tak sie zastanawiam-po co montowac mam k03s skoro w kilku pojedynkach moje poczciwe k03 bylo szybsze ?????? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWT ma K03, od AWM rózni sie tylko softem , sprawdzałem w ETOSie, ten sam blok, tłoki , turbo itd......

A z tego co pamietam to K03 s była montowana w a3, w leonie w octavii, czyli silnikipoprzeczne. Takiego turbo nie załozysz, trzeba by robic nowy kolektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kriss, powyzej jedak uzyskalem inna odpowiedz. Jak widzisz w AWT byla montowana 12 lopatkowa turbina co wskazuje na k03s... (nadal nie moge uwierzyc :) )

Co do AWM to jestem sklonny uwuerzyc ze siedzi tam inna sprezarka niz k03, gdyz primo sprezanie jest nizsze (9,3:1) i przy takim samym doladowaniu (0,6 bara) generuje 170km.

 

tylko czemu AWT sa tak kiepsko podciagane softowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum street racing, tam jest o tym 1000 razy, K03 s nie da sie załozyc do tego silnika bez wymiany kolektora , jest inne ułozenie silnika, a i wtedy jest problem zeby to spasowac.

popatrz w ETOSie, w ETCE, porównaj numery częsci, w AWT jest zwykłe K03 tak samo jak w AWM,nie K03 s a soft na ameryke jest inny bo tam szły wersje tylko z automatem i to ma poprawić troche osiągi, a poztym tam 150 km to mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sympatyczny... sr.pl znam dość dobrze....

wpisz na sr.pl k03s a zobaczysz czym sie rozni od k03.... moja odpowiedz z reszta....

Jak widzisz na zdjeciu Marka tam jest DWANASCIE łopatek.... (wciaz mnie to dziwi).

 

Druga sprawa to taka ze na US moim zdaniem na 100% byla inna sprezarka niz np u mnie w APU.

Trzecia sprawa wczoraj ogladalem wlasnie silnik AWM w pasku na MANUALU ktory przyplynal tydzien temu z US.

 

Co by jeszcze Cie zmobilizowac do wiekszego wchlaniania wiedzy powiem Ci ze k03s bylo takze montowane w silnikach wzdlużnych..jakich? poszukaj. i dokladnie tę spreżarkę mozna zamontowac do nas trzeba tylko dorobic flansze... zapytaj GSa bo montowal ja w superbie. (dokladnie prawą sprężarkę co powinno pomoc Ci w szukaniu).

peace

 

Jak bede mial opcję o wymontuję sprezarkę z AWM i obadam. Jak ktos ma wyjetą k03 to bede wdzieczny za fotę.

Etki wlasnie nie mam :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialiście się kiedyś na takim czymś jak:

 

Dlaczego na stany nie zrobili programu na 200 kucy przecież praktycznie można by go zrobić w standardzie. Tu cena paliwa nie ma takiego znaczenia więc nikt by nie zwrócił szczególnej uwagi - co innego u nas.

 

Co do samego AWM to bardzo dokładnie przyglądałem się na turbinę??? i co na ocznie nie widać nic co by wskazywało na inna niż w AWT. Generalnie dochodzę do wniosku że jest to tylko tylko chwyt marketingowy na rynek za wielką wodę.

 

W AWT montowane w standardzie!!! (zdjęcia są nawet niedawno robione - bo była na stole) resztą zdjęć mocowania itp. mam do udostępnienia.

 

Co do podniesienia mocy to mam zrobiony program "lajtowy" do 197 czyli bez wariacji ale można go kręcić mocniej nawet podobno do 230 - tylko jest to pewna granica mocy do reszty osprzętu której nie można przeholować - bo zacznie się sypać!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek jak tylko bede mial okazje wymontowac turbo z AWM, momentalnie zglosze sie do Ciebie. Mysle ze bedzie opcja dopiero za tydzien, jesli w ogole bedzie:)

nie wiem nawet jaki przebieg ma to turbo, wiec to tez wazna kwestia, jesli wiecej niz 70tkm to chyba sobie odpuszcze, bo moja jeszcze dobrze pracuje a podmieniac na sprezarke "niewiadomą" srednio mi sie kalkuluje.

 

W kazdym razie dzieki za uswiadomienie. Nie mialem pojecia ze w AWT siedzi inne turbo.....

 

znalazlem zdjecia standardu k03 oraz k03/k04 (ciekawe czy to k03s czy moze k03-015)

 

stock_and_hybrid.jpg

stock_and_hybrid_2.jpg

 

niestety trzeba kliknac na zdjecie zeby zobaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Piotrek,

Może ten link Ci pomoże. Jest to opis z 2003 roku upgrade'u turbosprężarki z KKK-K03 na K04-015.

A oprócz tego ten jest małym kompendium wiedzy na temat K04.

 

Powodzenia

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Lopek za linki. wiedzy nigdy za duzo.... intensywnie rozmyslajac na zmiana sprezarki znalazlem k04-015 w bardzo atrakcyjnej cenie :) mialem pozbyc sie passata ale wyszlo ze jeszcze nim polatam troszku wiec jest realna szansa na k04 pod maska :) sie obaczy :)

 

dzieki wszystkim za pomoc, pochwal nie bede dawał bo nie chcę "cukrować" :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kotlet :cwaniak:

W modelu AWT mamy K03s, 058 145 703 J
Czy wszystkie 058 145 703 J to K03s? Chyba nie... Po cyzm rozpoznac turbo montowane np w AWT od APU (wg etki maja te same numery katalogowe)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta pytaniem:

 

Czy można założyć 058 145 703 J do Sharana 1.8T silnik ułożony poprzecznie?

 

Seryjnie siedzi tam 06A 145 703 C.

 

Jakie ew. przeróbki trzeba by wykonać, żeby ją zmieścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I od razu odpowiadam sobie sam. Dla potomnych. :dobrze

Tak się przyjemnie złożyło, że udało mi się porównać obie przed zakupem. Są jak siostry bliźniaczki. Identyczne.

K03-022 i K03-029

Tyle samo łopatek, te same rozmiary, rozmieszczenia elementów, mocowania. Słowem wszystko.

 

Jutro turbinka wskakuje do szarika. Jak mi założą, podzielę się z wami moimi refleksjami.

 

ps. Skoro są identyczne, to ciekawe czemu K03-029 opisują jako 170 HP a K03-022 jako 150 HP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. 058 145 703 J to nie jest k03s. Tylko zwykłe k03. Zmierzone 150 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy montował ktoś z was turbo k04-064 do passata B5 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności