the.wolf Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2007 czesc, szperam po necie i nic nie moge znalezc. Mianowicie chodzi mi o turbo montowane w silnikach AWM czyli US spec 1.8T o mocy 170km. Niektorzy pisza ze to k03/k04 (czyli pewnie k04-015) ale tez innny mowia ze to k03s. Ktos ma dokladne info co tam siedzi? Drugie moje pytanie czy splyw oleju i inne przewody sa takie same jak w normalnym k03? Jak z rurami dolotowymi? Srednica inna niz seryjna k03? moze w etce jest jakies info.... pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2007 A masz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2007 W modelu AWT mamy K03s, 058 145 703 J i to jest ta mocniejsza, różnica jest generalnie w środku wirnik jest inaczej skonstruowany dowiadywałem sie właśnie w firmie regenerującej turbiny na temat różnic pomiędzy 03/03s. Turbina K04 jest nieco większa gabarytami i rózni się nieco mocowaniem do wydechu. Generalnie to AWT i AWM różnią się softem. Dlatego czasem bonus od fabryki jest tu w granicach 10 kucyków. Czyli AWT ma zawyżony a AWM ma taki koło tego... Moja turbinka na stole: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #4 Napisano 20 Maja 2007 Piotrek, Już raz zapodawałem tutaj tego linka. Nie wiem na ile jest wiarygodny. Jeżeli chodzi o przwody, to się nie znam. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2007 Piotrek,Już raz zapodawałem tutaj tego linka. Nie wiem na ile jest wiarygodny. AWT nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2007 Dzieki wszystkim, @kuczlaw -thx @Marek- znam roznice pomiedzy k03 i k03s tylko nie wiedzialem ze w AWT jest k03s. Jestes tego pewien? Moim zdaniem w AWT jest k03 zwykle. k03s ma 12 lopatek i wieksza stone zimna. K03 ma 8 lopatek i mniejsza strone zimna. Najciekawsze jest to ze ogladlame sprezarke w AWM i srednio widze te roznice w wygladzie z zewnatrz. (bo jeszcze nie demontowalem) Dziwni mnie ze AWT ma k03s bo przeciez k03s spokojnie przechodza granice 200km (minimalnie bo minimalnie ale zawsze) Ale skoro na zdjeciu jest Twoje turbo to masz k03s @Lopek3 Twojego linka mam w ulubionych juz od dawna tylko ze tam jest napisane k03/k04 i dlatego mam watpliwosci.... generlanie znowu Ciekawych rzeczy się dowiedziałem I teraz pytanie- czemu AWT po programie maja takie marne wyniki? warto przekladac k03s zamiast k03? Teoretycznie tak ale skoro maja slabe wyniki to po co? A moze tunerzy robiacy program w AWT nei wiedza ze to mozna ciagnac wyzej... Co do przewodów już sie nie martwie skoro ta sprezarka byla montowana w AWT.. Edit: tak sie zastanawiam-po co montowac mam k03s skoro w kilku pojedynkach moje poczciwe k03 bylo szybsze ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2007 AWT ma K03, od AWM rózni sie tylko softem , sprawdzałem w ETOSie, ten sam blok, tłoki , turbo itd...... A z tego co pamietam to K03 s była montowana w a3, w leonie w octavii, czyli silnikipoprzeczne. Takiego turbo nie załozysz, trzeba by robic nowy kolektor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2007 kriss, powyzej jedak uzyskalem inna odpowiedz. Jak widzisz w AWT byla montowana 12 lopatkowa turbina co wskazuje na k03s... (nadal nie moge uwierzyc ) Co do AWM to jestem sklonny uwuerzyc ze siedzi tam inna sprezarka niz k03, gdyz primo sprezanie jest nizsze (9,3:1) i przy takim samym doladowaniu (0,6 bara) generuje 170km. tylko czemu AWT sa tak kiepsko podciagane softowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2007 poszukaj na forum street racing, tam jest o tym 1000 razy, K03 s nie da sie załozyc do tego silnika bez wymiany kolektora , jest inne ułozenie silnika, a i wtedy jest problem zeby to spasowac. popatrz w ETOSie, w ETCE, porównaj numery częsci, w AWT jest zwykłe K03 tak samo jak w AWM,nie K03 s a soft na ameryke jest inny bo tam szły wersje tylko z automatem i to ma poprawić troche osiągi, a poztym tam 150 km to mało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2007 Kolego sympatyczny... sr.pl znam dość dobrze.... wpisz na sr.pl k03s a zobaczysz czym sie rozni od k03.... moja odpowiedz z reszta.... Jak widzisz na zdjeciu Marka tam jest DWANASCIE łopatek.... (wciaz mnie to dziwi). Druga sprawa to taka ze na US moim zdaniem na 100% byla inna sprezarka niz np u mnie w APU. Trzecia sprawa wczoraj ogladalem wlasnie silnik AWM w pasku na MANUALU ktory przyplynal tydzien temu z US. Co by jeszcze Cie zmobilizowac do wiekszego wchlaniania wiedzy powiem Ci ze k03s bylo takze montowane w silnikach wzdlużnych..jakich? poszukaj. i dokladnie tę spreżarkę mozna zamontowac do nas trzeba tylko dorobic flansze... zapytaj GSa bo montowal ja w superbie. (dokladnie prawą sprężarkę co powinno pomoc Ci w szukaniu). peace Jak bede mial opcję o wymontuję sprezarkę z AWM i obadam. Jak ktos ma wyjetą k03 to bede wdzieczny za fotę. Etki wlasnie nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2007 Zastanawialiście się kiedyś na takim czymś jak: Dlaczego na stany nie zrobili programu na 200 kucy przecież praktycznie można by go zrobić w standardzie. Tu cena paliwa nie ma takiego znaczenia więc nikt by nie zwrócił szczególnej uwagi - co innego u nas. Co do samego AWM to bardzo dokładnie przyglądałem się na turbinę??? i co na ocznie nie widać nic co by wskazywało na inna niż w AWT. Generalnie dochodzę do wniosku że jest to tylko tylko chwyt marketingowy na rynek za wielką wodę. W AWT montowane w standardzie!!! (zdjęcia są nawet niedawno robione - bo była na stole) resztą zdjęć mocowania itp. mam do udostępnienia. Co do podniesienia mocy to mam zrobiony program "lajtowy" do 197 czyli bez wariacji ale można go kręcić mocniej nawet podobno do 230 - tylko jest to pewna granica mocy do reszty osprzętu której nie można przeholować - bo zacznie się sypać!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2007 Marek jak tylko bede mial okazje wymontowac turbo z AWM, momentalnie zglosze sie do Ciebie. Mysle ze bedzie opcja dopiero za tydzien, jesli w ogole bedzie:) nie wiem nawet jaki przebieg ma to turbo, wiec to tez wazna kwestia, jesli wiecej niz 70tkm to chyba sobie odpuszcze, bo moja jeszcze dobrze pracuje a podmieniac na sprezarke "niewiadomą" srednio mi sie kalkuluje. W kazdym razie dzieki za uswiadomienie. Nie mialem pojecia ze w AWT siedzi inne turbo..... znalazlem zdjecia standardu k03 oraz k03/k04 (ciekawe czy to k03s czy moze k03-015) niestety trzeba kliknac na zdjecie zeby zobaczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2007 Piotrek, Może ten link Ci pomoże. Jest to opis z 2003 roku upgrade'u turbosprężarki z KKK-K03 na K04-015. A oprócz tego ten jest małym kompendium wiedzy na temat K04. Powodzenia Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #14 Napisano 21 Maja 2007 Dzieki Lopek za linki. wiedzy nigdy za duzo.... intensywnie rozmyslajac na zmiana sprezarki znalazlem k04-015 w bardzo atrakcyjnej cenie mialem pozbyc sie passata ale wyszlo ze jeszcze nim polatam troszku wiec jest realna szansa na k04 pod maska sie obaczy dzieki wszystkim za pomoc, pochwal nie bede dawał bo nie chcę "cukrować" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #15 Napisano 13 Listopada 2009 Ale kotlet W modelu AWT mamy K03s, 058 145 703 J Czy wszystkie 058 145 703 J to K03s? Chyba nie... Po cyzm rozpoznac turbo montowane np w AWT od APU (wg etki maja te same numery katalogowe)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olgierd21 Zgłoś #16 Napisano 22 Lutego 2011 Odgrzewam kotleta pytaniem: Czy można założyć 058 145 703 J do Sharana 1.8T silnik ułożony poprzecznie? Seryjnie siedzi tam 06A 145 703 C. Jakie ew. przeróbki trzeba by wykonać, żeby ją zmieścić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olgierd21 Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2011 I od razu odpowiadam sobie sam. Dla potomnych. :dobrze Tak się przyjemnie złożyło, że udało mi się porównać obie przed zakupem. Są jak siostry bliźniaczki. Identyczne. K03-022 i K03-029 Tyle samo łopatek, te same rozmiary, rozmieszczenia elementów, mocowania. Słowem wszystko. Jutro turbinka wskakuje do szarika. Jak mi założą, podzielę się z wami moimi refleksjami. ps. Skoro są identyczne, to ciekawe czemu K03-029 opisują jako 170 HP a K03-022 jako 150 HP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olgierd21 Zgłoś #18 Napisano 26 Lutego 2011 I jeszcze jedno. 058 145 703 J to nie jest k03s. Tylko zwykłe k03. Zmierzone 150 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel094 Zgłoś #19 Napisano 8 Listopada 2023 Pytanie czy montował ktoś z was turbo k04-064 do passata B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach