Skocz do zawartości
Majcin

Jak odpowietrzyć układ hamulcowy (abs) ??

Rekomendowane odpowiedzi

No dla pewności należało by też tył odpowietrzyć :) może ubyło płynu w zbiorniczku na tyle że tył się trochę przypowietrzył, dla pewności ja odpowietrzam zawsze wszystkie koła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek zagadał dziś do mnie po germańsku Bremsflusigkeit STOP STOP. Płynu w zbiorniczku trochę poniżej minimum, komunikat pojawia się przy ruszaniu jak auto się trochę auto podnosi więc wiadomo, że płyn gdzieś zniknął.

 

Pytanie tylko gdzie. Jakiś miesiąc temu miałem wymieniane przewody elastyczne z przodu więc od razu tam dziś zajrzałem, ale żadnego wycieku nie widać.

 

Doleję płynu do max, zajadę na stację diag. obejrzeć przewody od spodu czy nie ma wycieku ale...

 

Czy możliwe jest, że układ był nie do końca odpowietrzony i się samo jeszcze odpowietrzało przez ten miesiąc i teraz płyn zszedł do realnego poziomu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obejrzeć przewody od spodu czy nie ma wycieku ale...

 

Czy możliwe jest, że układ był nie do końca odpowietrzony i się samo jeszcze odpowietrzało przez ten miesiąc

Nie wiem jak w Pasku, ale czasem jak pompa przepuszcza płyn ucieka do serwa i wycieku nie widać, przynajmniej przez jakiś czas :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak w Pasku, ale czasem jak pompa przepuszcza płyn ucieka do serwa i wycieku nie widać, przynajmniej przez jakiś czas :hyhy

cóż, pozostaje chyba faktycznie uzupełnić płyn i zajrzeć pod auto... A jak nie będzie nic widać to obserwować zbiorniczek i czekać aż znowu zacznie piszczeć (lub może nie zacznie) :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obserwować zbiorniczek i czekać aż znowu zacznie piszczeć
To chyba optymalne wyjście, z tym że ja bym nie czekał aż zacznie piszczeć :stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym że ja bym nie czekał aż zacznie piszczeć :stop

 

z tym piszczeniem chodzi o to że, tak jak dziś, szybciej fis zasygnalizuje problem niż ja zajrzę pod maskę. Co prawda zaglądam co jakiś czas i ostatnio nie było nic niepokojącego... Wygląda na to, że pora zacząc zaglądać częściej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak w Pasku, ale czasem jak pompa przepuszcza płyn ucieka do serwa i wycieku nie widać, przynajmniej przez jakiś czas :hyhy

 

albo leci wysprzęglikiem a tam też nie zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cóż, pozostaje chyba faktycznie uzupełnić płyn i zajrzeć pod auto... A jak nie będzie nic widać to obserwować zbiorniczek i czekać aż znowu zacznie piszczeć (lub może nie zacznie) :hmm

 

usterka zlokalizowana. Kapie z cylinderka z tyłu. Dziwna sprawa bo dolałem w piątek płynu do max i praktycznie niby nic nie zeszło ale ślad pod autem zostaje.

Jutro jedzie do mechanika. Czy może być, że przy ostatnim odpowietrzaniu coś nie zostało po prostu dokręcone i tu jest przyczyna? Ubytek z max do min trwał przez około miesiąc...

 

Edit: uszczelka na przewodzie była przyczyną

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przypuszczam że mam zapowietrzony abs i chciałem pojechać do mechanika żeby mi wymienił cały płyn hamulcowy podciśnieniowo , teraz pytanie moje polega na tym czy jeśli tak mi wymieni płyn to czy odpowietrzy się także abs ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ABS to i układ hamulcowy to ten sam obieg tylko że podobno ABS odpowietrza się przy pomocy komputera a nie tradycyjnie pompując...bo można uszkodzic pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno ABS odpowietrza się przy pomocy komputera
Myślę że komputer nie zastąpi mechanika z kluczem który odkręca odpowietrzniki :sese

Nie robiłem tego osobiście, ale wyczytałem że wskazany jest przyrząd który ciśnieniowo przepycha płyn przez układ a nie grawitacyjnie. No i robi się to na włączonym zapłonie żeby były otwarte zawory w zespole ABS. :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój problem ; mechanik wymienił mi jeden przewód gumowy odpowietrzył, gdy samochód jest włączony i trzymam pedał hamulca to wchodzi mi powoli w podłoge, podpompuje kilka razy jest chwile twardy i znowu wchodzi mi powoli w podłoge. Gdy samochód jest wyłączony i podpompuje kilka razy hamulec to jest ok nie wchodzi w podłoge, z biegiem wstecznym tez mam problem nie chce wskoczyc podpompuje kilka razy sprzegłem i wskakuje bez problemu. Prosze pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie odpowietrzenie do powtórzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to byl przewod od tylnego zacisku to jest źle odpowietrzony zacisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniłeś przewód i odpowietrzaliście nożnie to masz zapowietrzony - jedz na maszynę - tez wymieniialem przewód, tez zapowietrzenie wystapiło - 2 razy nożnie to robilismy i lipa - pojechalem do aso skody - podlaczyl pod maszyne - 20 min i hamulce jak nowe. Koleś powiedział ze po wymianie przewodów zawsze maszyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu też zmagam sie z zapowietrzonym hamulcem. Najpierw odpowietrzyłem cały układ i zalalem nowy plyn, traz mechanik pow ze to pompka vacum która wymienilem i dalej to samo. Jakieś pomysły? Dodam, że stało to się po wymianie zacisky hamulcowego i cylinderka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podepne się pod temat,wymieniłem w passacie klocki z przodu i z tyłu po odpowietrzeniu ucieka pedał ale jak samochód pracuje trzymając na hamulcu opada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie klocków nie odpowiertrza się hamulców....a co się stało że się zapowietrzyły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli odpowietrzałeś to sprawdź czy z któregoś odpowietrznika nie leci płyn. Zacisk jest aluminiowy, odpowietrznik stalowy i po zbyt mocnym dokręceniu łatwo można zerwać gwint i rozszczelnić układ. Poza tym czemu odpowietrzałeś układ po wymianie klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam odswieze temat gdyz mam nastepujacy problem, wymianiałem tłoczek tylnego hamulca poniewaz nie odbijał, przy wkrecanu nowego tłoczka uszkodziła sie uszczelka w tluczku i leciał mi płyn, przejechalem tak okolo 20 km po czym naprawiłem odpowietrzylem ale biegi przestały mi wchodzic. czy sprzegło sie zapowietrzyło? pedał niby odbija i nie zostaje w podłodze, pracuje całkiem normalnie. Jaka moze byc przyczyna dodam ze sprzegło wymienianie 10 tys km temu i stało sie to niemal jednoczesnie z awaria tej uszczelki. Jak odpowetrzyc sprzegło jesli to to? Silnik 130 km skrzynia w poprzek 6 biegowa. z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności