Skocz do zawartości
Gość ZbigNieff

Dziwny problem prawdopodobnie z turbo albo dolotem!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ZbigNieff

Witam,

 

Wczoraj jak wrcalem do domQ podczas jazdy przy obrotach okolo 3tys turbina nie gwizdze tylko slychac jakby powietrze uciekalo... sprawdzilem rure od intercoolera i wszystko jest OK - nigdzie z tamtad nic nie ucieka... wyraznie sluchac dzwiek jakby przytykal taki szum.... szyyyyy :D no niewiem jak to opisac... ale tak nie bylo :-( co to moze byc??

 

Samochod nie traci na mocy... moze odrobine ale tego nie odczowam... boje sie jechac szybciej zeby gdzies nie urwalo czegos od cisnienia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Też tak miałem i była to wina rury między intercoolerem i tą plastikową idącą od kolektora z tyłu silnika. Nie było widać pęknięcia , dopiero po demontażu okazało się że jak się ją rozprostuje to na załamaniach poprostu się z starości już delikatnie rozchodziła. Może być to wina tej rury , ale także tej od turbiny do wzmocnienia pod zderzakiem lub od wzmocnienia do intercoolera. Raz miałem też przypadek że w kumpla aucie puściła ta plastikowa na szwie i przy dużym obciążeniu lekko się rozchylała na dł. 5 cm. Gorsza opcja to nieszczelny coolerek. Ale ja bym zaczął od spr. rur i to od tej na górze. W moim przypadku też specjalnie nie było spadku mocy - może minimalny - słychać było tylko cichy syk przy przyśpieszaniu - tak od około 2000-2500 obrotów.

Sprawdź i daj znać czy coś znalazłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff

Dokaldnie tak jak napisales... ale rura zostala uszkodzona przez debili - nie nazwe tego inaczej... bo jak wiesz ona zamontowana jest nad filtrem paliwa... a na filtrze paliwa zalozyli opaski z metalowymi srobami - rura poddajac sie przy duzym cisnieniu dotykala do sroby od opaski i sroba ta zrobila w niej dziure na wielkosc palca... niestety rura zaczela pekac w tym "slabszym, przydziurawionym" miejscu i tak jak napisales szum zaczyna sie od 2500obr/szukam juz nowej rurki... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I problemik rozwiazany :ok: po to własnie jest forum :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff

Rozwiazany czy nie ale czy to moze byc przyczyna tego ze auto mi cholernie dymi na czarno?? Bo jak wlaczy sie turbo to zaczyna cholernie dymic... Hmm chyba pojade na VAG!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szewc

Tak i ma mało mocy. Zmień tą rure i powinno być ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertw

tez mialem ten problem brak turbo i czarny dym - wymiana rury i wszystko gra :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff

Tzn u mnie moc zostala na tym samym poziomie... staram sie jezdzic na obrotach do 2000 :-D i za mna caly czas sznur samochodow :-) ale jutro juz jade rozgladac sie za rura!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Przepraszam ze sie w trace ale mam taki problem z moim passatem a jetem nowy i nie wiem co to moze byc posiadam passata 1,9 2006 rok

wymienilem cale turbo na nowe i po odpaleniu cos gwizdze odglos jak slychac pasek na alternatorze przy dodawaniu gazu jak sciagnelem wezyk z gruszki przy turbinie ten gwizd glosny zniknal teraz nie wiem

czego to moze byc wina brak bledow na komputerze sam nie wiem gdzie szukac czy ktos juz mial taki problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnier tak jak kolega wyżej jak zdejmę wężyk szum ustaje co to moze byc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dolacze sie do tematu , niedawno przeladowalo mi turbo , i auto wskoczylo w tryb awaryjny bez turbinki zamulil jak zwykly diesel , po zgaszeniu i odpaleniu jest ok , przejechalem 1000 km trase , nie powtorzylo sie , czy moze mnie ktos troszke oswiecic dlaczego sie tak stalo , ewentualnie jakie koszty czyszczenia lub wymiany czesci , turbina byla sprawdzana przy 180 000 km przejechanych byla w bardzo dobrym stanbie , teraz jest 235 tys troche go deptam na trasie czy musze juz myslec o innej turbince lub regeneracjii ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złapałeś notlaufa, nic wielkiego raczej się nie dzieje, zwykły błąd czujnika i mogło się tak stać, jeśli problem się nie powtarza to raczej nie masz się czym przejmować. Obserwuj ponadto wsteczne lusterko, czy aby nazbyt nie kopci, a jeżeli tak nie jest, to ja bym się nie martwił. Oczywiście sprawdzić Vagiem możesz zawsze, skasuj błąd (jeśli będzie) zapewne ciśnienie w kolektorze ssącym, przejedź ładnych pare km i sprawdź znowu - nie ma błędu, nie ma problemu, jest błąd - zacznij od czyszczenia i sprawdzenia szczelności wszystkich przewodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebralem autko z warsztatu , muj problem z przeladowaniem i brakiem calkowitej mocy okazal sie maly plastykowy zaworek ktory podaje cisnienie na gruszke sterujaca kierowniczkami , po wstawieniu sprawnego i zdemontowaniu starego okazalo sie ze membranka która miala trzymac cisnienie w jedna strone miala 3 malutkie dziurki , dzis po trasie kolejne 1000 km na raz wszystko gra i jest cacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moim passkiem, 1.8t, mianowicie przy dodawaniu gazu słychać sprężone powietrze pod maską, gdy zmieniam bieg, powietrze uchodzi, i tak na każdym biegu, dodam że turbina była regenerowana tydzień temu, i po założeniu około trzech dni jeżdżenia było ok, wydaję mi się że to nie jest wina turbiny ponieważ dzieję się to już od 1000 w górę, więc turbina jeszcze nie jest załączona(?), znajomy mówił że to od skrzyni biegów.. nie wiem co o tym myśleć i od czego zacząć, (polecił też wymienić olej w skrzyni biegów) dodam że czytałem na forum, że to może być od klimy, lub też jakieś węże nieszczelne(dziurawe) ale chyba nie w tym rzecz.. tak więc mam nadzieję że mi coś poradzicie, pozdrawiam.

Edytowane przez BoEn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się z pytankiem mój pasek przy prędkości pomiędzy 150 - 160 km/h wchodzi w tryb awaryjny i jest totalny brak mocy, jednocześnie gdy od pierwszego biegu kręcę go praktycznie do końca na każdym to nic się nie dzieje jedynie przy wysokiej prędkości turbo zdycha. zauważyłem ostatnio że turbo ładuję od ok 2000 obr, ale prawdziwy kop jest od ok 2800-3000 obr. dodam że nie mam możliwości zrobić logów. Passat 1.9 tdi 110 KM AFN (wycięty kat). być może ktoś miał podobny problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawił na jakąs nieszczelnosc bo wkoncu turbina byla wyciagana i moze ktos czegos dobrze nie skrecił. Tym bardziej jak przed wymiana turbiny bylo ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym obstawił na jakąs nieszczelnosc bo wkoncu turbina byla wyciagana i moze ktos czegos dobrze nie skrecił. Tym bardziej jak przed wymiana turbiny bylo ok.

 

 

Ale po wstawieniu zregenerowanej turbiny jeździłem 2dni i było wszystko okej, pięknie mruczał, dodam że przed regeneracją, turbina prawie w ogóle nie ładowała, węże było można spokojnie ściskać, nie było w nich żadnego pod ciśnienia, no i teraz nagle ten dźwięk powietrza pod maską, może po dokręcane jest wszystko ok, ale gdzieś jakaś dziurka się zrobiła, bo dosłownie od samego dołu, po wciśnięciu gazu zaczyna 'zasysać' (czy jak to nazwać), i tak jak pisałem wcześniej po zmianie biegu, czy wrzuceniu na luz, słychać jak by wypuszczał to powietrze.. myślę że na początek sprawdzę wszystkie węże i zobaczę co wynikło, jeśli ktoś ma inny pomysł to proszę o podpowiedź z góry dzięki, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ BoEn Myślę że tak jak kolega roger napisał powodem jest nieszczelność. Posprawdzaj wszystkie przewody powietrzne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze koledzy, w poniedziałek wezmę się za sprawdzenie przewodów, mam nadzieję że to będzie strzał w dziesiątkę, dam znać czy coś znalazłem, jeśli nie, to będę zmuszony szukać dalej tej przyczyny. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności