Skocz do zawartości
- PaK -

Pełen FIS i znikająca jego górna 1/3 wyświetlacza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na początku pragnę szybciutko się przywitać, bo jestem nowy na tym forum. Dodam również, że przejrzałem już to co wyrzuca mi szukajka i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie i mój problem.

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Passacika, 1,9TDI 130MK, autko jest miesiąc w kraju, zresztą, nie będę się teraz o nim rozpisywał. Auto posiada pełny wyświetlacz miedzy zegarami. Ale, dziś po raz drugi zauważyłem, że podczas jazdy wyłączyła sie tak jakby sama górna jego część (1/3) odpowiadająca za wyświetlanie komunikatów z radia (fabryczna navi MFD). Do tej pory wyświetlało tam nazwę stacji, częstotliwość i jakieś tam dane odnośnie TP i kanału. Dziś po raz drugi podczas jazdy górna część FIS'a - zamarła. Hm, po zgaszeniu silnika i odczekaniu krótkiego czasu - nie pomaga, po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju wyświetlacz wraca do normy. Samo wyłączenie i włączenie radia też nic nie daje. Chciałem zatem spytać, czy spotkał się już ktoś z Was z czymś takim, a jeśli tak, to gdzie szukać usterki i co może być przyczyną takiego zachowania??? Reszta wyświetlacza (dolne 2/3) działają normalnie, pokazując spalanie, temp itp.

 

A przy okazji spytam również, czy u Was też dzienny licznik kilometrów (ten przy aktualnym stanie licznika w zegarach po prawej stronie na dole) zeruje sie po przekroczeniu przebiegu 2.000km?

 

Wszystkich serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś mi dopomoże :):|:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak to już jest z tymi fisami. Pomału siada ci wyświetlacz. Nazywają to zimne luty czy jakoś tak. Są magicy którzy to rozbierają i robią. A jeżeli chodzi o to, że na poczatku jest ok a później znikają literki to sprawa "rozgrzania" fisa. Póki zimny jest ok. Ale się nie przejmuj tak szybko ci nie siądzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taśma, która łączy wyświetlacz z elektroniką z czasem coraz gorzej kontaktuje, odkleja się i przez to zanikają fragmenty wyświetlacza-sam mam taki problem. Naprawa jest droga, trudna i niewielu ludzi to robi, a i gwarancji że po naprawie będzie lepiej niema-wiem bo się orientowałem w temacie. Lepiej już chyba kupić nowy licznik np na Allegro, ale poczekaj aż Ci bardziej siądzie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość igor

Kasowanie się licznika dziennego po przejechaniu 2000 km. to rzecz prawidłowa. U mnie również FIS, ale tylko w górnym wierszu całkowicie nie wyświetla, nie zawsze. Nie zauważyłem jakiejś reguły. Pozdrawiam, życzę wielu przyjemnie przejechanych kilometrów.l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Kasowanie się licznika dziennego po przejechaniu 2000 km. to rzecz prawidłowa. U mnie również FIS, ale tylko w górnym wierszu całkowicie nie wyświetla, nie zawsze. ...l

 

Czyli rzecz jak najbardziej normalna z kilometrami a do FIS'a trzeba przywyknąć. Hm, trochę to denerwujące jak nagle znika ci podczas jazdy jego część. Czy wyjęcie zegarów i poprawienie lutowań może pomóc?? Ktoś robił z Was coś takiego? No i pytanie zasadnicze jak wykręcić zegary w Passacie, tak żeby niczego nie uszkodzić (poprzednio jeździłem polonezem i tam wszelkie przeróbki mam już obcykane :P jak również zmiany podświetleń i inne duperele - chętnym, może zamieszczę fotki, choć wiem że to nie forum FSO :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze kolega ma tu inny problem: poniewaz nie znikja mu linie tylko cala jedna (gorna) czesc wyswietlacza - ta ktora wspolpracuje z MFD. Dobrze zrozumialem?

Stawiam tu na klopoty z komunikacja z MFD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też bym stawiał na komunikacje pomiedzy FISem a MFD, popatrz na kostki i przewody przy MFD, może coś nie kontaktuje, a pozatym podepnij VAGa i zobacz jaki bład wyjdzie, bo jakis powinien jezeli to problem w komunikacji , a nie amym wyświetlaczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście jeżeli gaśnie ci cała górna część to będzie tak jak mówią poprzednicy. A jeżeli znikają ci fragmenty to będzie tak jak mówiłem wcześniej. Miałem tak samo w moim poprzednim sam. Opel Vectra. Tam to jest normalka. Wyciągnąłem wyświetlacz i wysłałem do gościa który się tym zajmuje (regeneruje). Z tego co pamiętam dałem chyba około 100. Minęło jakieś pół roku i znowu zaczęły siadać fragmenty cyferek. Miałem odesłać do kolesia bo mówił, że zrobi za darmo ale okazało się, że znalazł się klient na vectre ;) . Już się z tym nie bawiłem. Mam nadzieję, że w pasku nie będę miał z tym problemu. Wyświetlacz mam ten mały i jeszcze nie słyszałem o problemach z nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mysle ze kolega ma tu inny problem: poniewaz nie znikja mu linie tylko cala jedna (gorna) czesc wyswietlacza - ta ktora wspolpracuje z MFD. Dobrze zrozumialem?

Stawiam tu na klopoty z komunikacja z MFD.

 

Dobrze zrozumiałeś. Znika mi raz na jakiś czas właśnie sama górna część. Teraz pytanko, jak wyciągnąć Navi i zegary, żeby posprawdzać kostki, czy ktoś jest może z Białego i dysponuje kluczykami do radyjka:) no i kto posiada VAGa, bo dopiero co nabyłem Passacika i jeszcze nie mam oprzyrządowania do własnej dyspozycji :(

 

P.S.

Reszta wyświetlacza działa znakomicie i nie widać znikających na nim fragmentów (pixeli) - więc wyświetlacz powinien być raczej jeszcze na 100% OK

A i dzięki za pomoc Wszystkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Tutaj masz wyjmaki do MFD radzę kupić często się przydają (sam wiem bo mam MFD). Co do VAG-a też polecam zakup (sam wkrótce tego dokonam), ale na razie możesz posiłkować się pomocą kolegów na zlotach regionalnych. Dowiedz kiedy i co się dzieje a na pewno przyjedzie ktoś życzliwy z VAG-iem i za "piwko" pomoże.

 

P.S. : Polecam naszego użytkownika z forum Yassek , jeśli chodzi o zakup Interfejsu VAG. Taniej niż na allegro, pewny i sprawdzony sprzęt.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj masz wyjmaki do MFD radzę kupić często się przydają

 

a ja nie polecam allegro.

polecam zato http://www.tme.pl :

KLUCZ 65.240 Klucze do demontażu radia kpl.(2szt) VW,Audi,Mercedes,Becker1

 

Ilość: 1+ Cena: 4.99 PLN | Ilość: 3+ Cena: 4.39 PLN | Ilość: 5+ Cena: 3.99 PLN

 

zamiast 12 zl zaplacisz 5 i zostanie na piwo dla pomocnego forumowicza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Dzięki Navik też skorzystałem ze strony więc lista piwek rośnie. Mam tylko pytanie jak koszt przesyłki bo nie podana jest taka informacja, ile czasu idzie przesyłka i za pomocą kuriera czy poczty są wysyłane kluczyki ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Navik też skorzystałem ze strony więc lista piwek rośnie. Mam tylko pytanie jak koszt przesyłki bo nie podana jest taka informacja, ile czasu idzie przesyłka i za pomocą kuriera czy poczty są wysyłane kluczyki ?

 

Pozdrawiam.

 

na ich stronie jest komplet informacji:

http://www.tme.pl/ofirmie/warunki_wspolpracy.phtml?id=5

 

kurier GLS paczki do 30 kg: 12,90 PLN netto

dla klientów z Łodzi i okolic (kody pocztowe od 90-xxx do 95-xxx) wynosi 6,00 PLN

 

GLS (standardowy sposób dostawy): towar zamówiony do godziny 17.00 danego dnia roboczego i znajdujący się w magazynie w Łodzi, jest dostarczany w następnym dniu roboczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tyle :D Miałme ostatnio problem :) Mianowcie gasł mi cały MFA ;) i się zrobił :D Co do twojego problemu to na 100% niektorzy piszą tutaj bzdury... to zadna odklejajaca sie taśma itd :D Tak samo zadne pierdolki ;) Problemy generalnie moga być 3;) :) 1. kostka w nawi, kable, kostka przy zegarach:) piny zegarów, luty, upalona ściezka... :) vagiem najpierw bym sie podpią :) POZDRO!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem pozostał problem, czekam na wypłatę (po kupnie auta totalnie sie spłukałem :rotfl::P) i będę zamawiał kluczyki do wyjęcia navi. Jak już się uporam z tym dziwnym gaśnięciem, to oczywiście dam znać co było jego przyczyną :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już dostaniesz kaske i wyjmaki sprawdź na początku tą kostkę bodaj zielona( w kostce z 3 składana) i generalnie jezeli tu jest ok to trzeba by wyjąć licznik i zobaczyć czy przejścia są na kablach (30,31,32 piny zielonej kostki w liczniku ) :/ Niedawno ktoś dawał schemat jak to jest podpięte... pod które piny itd [znalazłem http://img374.imageshack.us/my.php?image=anschlussdiagrammvwnavigationm.jpg]

 

Jezeli są przejścia i nadal działa jak chce wyjmij licznik z obudowy podłącz pod kostki i wyginaj powoli w różne strony jak zacznie działać i wyłapiesz że miganie reaguje na wygięcia to tylko deskę na stół i lecieć albo wszystkie luty albo znaleźć zimnego... inna sprawa że może być pęknięta ścieżka gdzieś na obrzeżach... :)

 

ile mogłem tyle pomogłem mam nadzieje, że teraz nikt nie zarzuci mi że wujek zły ;p

 

POZDRO!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- PaK -, taki mały OT. Zainwestowałeś już w zabezpieczenia Paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... taki mały OT. Zainwestowałeś już w zabezpieczenia Paska?

 

Ciiiiiiiii.... :orany: no właśnie jeszcze nie, będę więc wdzięczny za wszelkie info jak to zrobić najlepiej i najskuteczniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam:

1. Alarm Matador (z kartą zbliżeniową),

2. Dodatkowe odcięcie zapłonu,

3. Odcięcie linii komunikacyjnej K i/lub L w złączu diagnostycznym VAG oraz zamiana pinów w złączu VAG (np. K zamienić z +12V) oraz po stronie złącza z komputerem w komorze silnika.

4. W wolnej chwili zabawa z wyjęciem zamków (bębenków) i zamiana ich na zaślepki zakupione w ASO polakierowane na kolor nadwozia i wyprowadzenie dodatkowego przewodu w razie padnięcia baterii w pilocie celem awaryjnego otwarcia,

5. Odłączenie zamka tylnej klapy, aby "kręcił się wokoło".

 

Poza tym polecam lekturę z WARSZTATU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności