Skocz do zawartości
Gość bigkamil

jak sprawdzić modulator ABS???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bigkamil

Witam wszystkich

 

wiem że mam u siebie w pasku popsuty modulator ABS i chcę kupić drugi używany. jak moge go sprawdzić??? macie jakies pomysły bo nie chce kupić popsutego. acha i jak będe kupował drugi używany to czy musze sprawdzać czy się zgada numer cześci czy wystarczy że będzie on z takiego samego paska i będzie tak samo wyglądał. prosze o rady z góry dziękuje i piozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić go możesz jedynie wizualnie a co do numeru części to musi być taki sam, no chyba że wg katalogu można stosować zamiennik o innym numerze. Z tego co pamiętam to w B4 powinny być tylko dwa typy układów hamulcowych czyli musisz szukać do układu hamulcowego jaki posiadasz czyli Teves MK IV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisałem się i restartowałem niechcący kompa :kwasny: więc jeszcze raz

 

walczyłem z zapalającą się kontrolką od abs-u z siedem miesięcy czytałem wszystkie posty na tym forum odnośnie abs-u, czyściłem czujniki i wieńce od abs-u pśikałem kontaktolem we wtyczki te przy kołach i te przy pompie ,wymieniłem płyn hamulcowy i już gdy myślałem że wygrałem walkę kontrolka znowu się zapalała :kwasny: nie ma rady trzeba jechać na kompa ,i wyszło zawór wylotowy koła prawego, a zawory są w modulatorze nikt tego nie naprawia :kwasny: na nowy +koszty wymiany nie mam kasy myślę sobie nic przecież sie nie stanie jak będę jeździł bez abs-u ,i tu nagle przyszła z pomocą matka natura :D ZIMA , gdy trafiłem na dzień gdzie było ślisko i gdzie abs działał poprawnie rozpędzałem samochód i ostro po hamulcach ( fajne uczucie jak działa :D ) operacje taką powtarzałem gdzie tylko mogłem i iiiiiiii od grudnia to już cztery miesiące abs działa tak jak powinien ani razu nie zaświeciła się kontrolka podczas jazdy WOJNA WYGRANA :hurra: i tak zacząłem rozmyślać i wyciągać wnioski , jeśli tym samochodem powiedzmy od nowości jeździł człowiek który nie hamował ostro czyli nie doprowadzał do zadziałania abs-u a potem może stał gdzieś przez dłuższy czas w komisie itp. to może te zaworki zapiekły się, zatarły, czy coś takiego, ta grze jak komuś dzieje się podobnie może popróbować teraz na jakieś drodze polnej rozruszać te zaworki trzeba próbować wszystkich sposobów zanim wyda się kasę na następna pompę

życzę wszystkim co mają podobny problem ażeby się udało tak jak mi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

ja tez z moim ABSem walcze już długo i nic niepomaga czyściłem wszystkie styki i nic wymienialem tez płyn chamulcowy - bez skutku! pojechałem na kompa i wyszło zawór wylotowy abs lewy tył. dziwi mnie to troche ponieważ abs raz działa raz nie teraz gdy zrobiło się ciepło kontrolka coraz częściej gaśnie i jest ok. zauważyłem pewną zależność że gdy jest ciepło lub gdy auto jest nagrzane to kontrolka gaśnie i jest ok. a gdy było zimno to rano abs nie gasł dopiero po przejechaniu około 20 km zgaszeniu auta na chwile i ponownym zapaleniu kontrolka gasła i było wszystko w porządku. samu juz niewiem co mam robic chyba pozotała tylko wymiana tego modulatora. tylo jak się upewnić że ten który kupie niejest zepsuty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie jaką masz pewność?? idź za moją radą może pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

ja z tym absem jezdrze już rok i nic nie pomaga jak mi dziłał to kiedyś jeździłem po trawie i chamowałem ostro i to tez nie pomogło. chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić drugi modulator.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jedyny sposob ktory cos moze powiedziec o modulatorze to wedlug mnie pomiar rezystancji cewek elektrozaworow , choc i tak nie daje pewnosci ze modulator jest dobry .

 

Dane podstawowe elektrozaworu dolotowego:

 

- rezystancja uzwojenia – 6Ω w temperaturze 20ºC

 

- napięcie robocze – 12V

 

Dane podstawowe elektrozaworu wylotowego:

 

- rezystancja uzwojenia – 4Ω w temperaturze 20ºC

 

- napięcie robocze – 12V

 

polecam

TO kopalnia wiedzy o ABS :ok:

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

panowie wpadł mi do głowy pewien pomysł i chce was się poradzić:

co by się stało gdybym wyjął wtyczke (tą z kablami) z modulatora w aucie i podłączył ja do tego drugiego co chce kupić (bez podłącznaia rurek - one były by wpięte w stary modulator) czy po przekręceniu stacujki kontrolka zgaśnie jeżeli drugi modulator będzie sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdź oporność czujników abs powinny mieć w granicach 800 do 1200 om jak będzie w którymś czujniku za inna od reszty to moduł będzie wyłączał pomiar wykonać kilkakrotnie w różnym czasie . u mnie jedno koło szwankowało o pomiary miałem różne . wymieniłem czujnik i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

chodzi ci o czujniki prędkości te przy kołach jeżeli tak to ja mam je dobre. ale dzieki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności