Skocz do zawartości
Gość custome

Chcieli ukraść Paska - JAK ZABEZPIECZYĆ

Rekomendowane odpowiedzi

tak dołoże swoje trzy grosze jako ciekawostke:D. Mój kuzn jest elektronikiem i kiedyś jak to przy flaszce zazwyczaj facet, przechwalał się że da się rozbroić każdy alarm, chciałem dowodów i pokazał, za pomocą małego nadajnika elektrocostam, 2 bateri 12 V, miernika i paru kawałków drutu rozbroił parę znajomych samochodów, znaczy od biesiadników:D. To tak odnośnie alarmu, mój tata natomiast jest mechanikiem i naprawdę jak ma się troszkę wyczucia i wiedzy to wszystko można rozbroić, długo pracował jako ślusarz. A dla złodziei profesjonalistów podobno problemem nie jest alarm czy otwarcie wozu a jego transport, oczywiście mowa tu o profesjonalistach. Tacy co prują dzrzwi to wiadomo że wiedzy raczej nie maja, oni zbierają okazyjnie na flaszki czy inksze dragi:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeśli zrobic inna kostke na złączu obd?? i miec przejsciowke na wlasne potrzeby??

 

po co tyle kombinować ja swoje złącze diagnostyczne po prostu dobrze schowałem w plątaninie kabli przy podłodze żeby je znaleźć trzeba troszkę poszukać :), zawsze to nie miłe zaskoczenie dla złodzieja jak chce się podpiąć i nie ma do czego :), sam czasem korzystam z odb ale nie sprawia mi problemu dwa razy w roku wyplątać złącze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złącze diagnostyczne to tylko "wygodne" wyprowadzenie, jeśli nie działa warsztaty i "inni zainteresowani" podpinają się do linii K gdziekolwiek indziej (decha, ECU, nawet czasem radio). Trzeba odcinać jakieś "żywotne" podzespoły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna jestem użytkownikiem b5 jak w syg. Posiada on firmowy autoalarm. Wiadomo że jest on bardzo skuteczny więc dołozyłem 2 autoalarm z odcięciem zapłonu. Oby dwa alaramy współgrają ze sobą tak więc jesli ktoś będzie chciał zobaczyć moje wnętrze czy bd chciał odpalić samochód obydwa sie uruchomią. W warsztacie dołożyli mi też "samoróbke" w postaci przycisku który uniemożliwia uruchomienie silnika. Sam alarm posiada czujnik wstrząsów z czyjników wnętrza zrezygnowałem, domykanie szyb i jak wspomnialem odcięcie zapłonu. Brakuje czujnika przechyłu ale myśle że czujnik wstrząsów to wyłapie. Myślałem jeszcze nad kontraktonem, który zamontował sobie tata.

Powinno to wystarczająco uniemożliwić odpalenie samochodu i odjechanie nim o własnych siłach - ale zawsze można skubańca przepchnąć. Wiadomo że najlepszym zabezpieczeniem jest garaż - a co na wakacjach? Odkręcić koła i zabrać do pokoju? ^^

Nasuwa mi sie pomysł aby zebrać w jedną kupe patenty ale z drugiej storny zrobimy mały faq dla złodzieja - w sumie to i tak już jest sporo na forum ^^

Co by tu można jeszcze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pentel

Po mimo tych wszystkich zabezpieczenie o których napisałeś dodaj jeszcze jedno do swojej kolekcji :) a mianowicie AC. Najlepsze co może być.. Auta Ci nie zwrócą ale pomogą Ci pokochać "nowe" zakupione z odszkodowania. Bez tego możesz auto zakopać pod ziemia a jak Ci go zwiną to tylko pozostaną Ci kluczyki dowód i zdjęcia jako pamiątki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brakuje czujnika przechyłu ale myśle że czujnik wstrząsów to wyłapie

 

Nie wyłapie, inna zasada działania. Nie zakładaj już nic więcej, wystarczjąco "utrudniłeś". Większość ginących pasków posiadało jedynie fabryczne zabezpieczenia, więc każda doróbka zmniejsza ryzyko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek 102

Mnie tez ostatnio wbili się do paska jak siedział w bagażniku zawył alarm i zobaczyłem przez okno no to zbiegłem do niego i oklep:)Teraz parking strzeżony:) A 11 godzina w południe była i pełno ludzi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zbiegłem do niego i oklep

 

Siekierka i łapy u.... przy łokciach. Potem podać kluczyki z auta i niech jedzie jak chce i potrafi. Albo chociaż do haka liną zapiąć i zaciągnąć do granic miasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grzesiek 102

Ale to nic mój znajomy żeby nie powiedzieć kolega miał taka samą akcje tyle ze zrobił w domu imprezę dla kolegów z bramki i wyszli zapalić na zewnątrz a tam gość mu przy radiu siedzi:) I co ??? Chirurgia szczękowa w łasku i gość ledwo wczołgał się pod samochód nie poszło mu.Nie życzę nikomu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza sie ale auto alarm jest b. wyczulony. Czasem to denerwuje jak nawet przejedzie samochód blisko niego to zapiszczy ale jak by coś chcieli zrobić z autem to będą musieli obchodzić sie jak z jajkiem co jest nie możliwe ?. Fakt AC do tych samochodów to w sumie to standart. Narazie tylko oc - kasy nie miałem a chciałem jak najszybciej zarejestrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binus

Z tego co się orientuję to w kluczyku jest dioda i jest trochę trudniej otworzyć auto i go odpalic,co?Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh no faktycznie .... coprawda nie śpieszył sie zbytnio ^^ 6 min, wystarczająco długo żeby coś zauważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale otwarcie 4 s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale otwarcie 4 s

 

4sek i to zdecydowanie bez pośpiechu. Tak niestety sa fabrycznie zabezpieczone nasze auta... Na marginesie trzeba dodać, że fachowcy to nie byli. Urządzenia do emulacji immo posiadają w większości własne zasilania, niektóre korzystają z zasilania w OBD, a takie pod zapalniczkę to raczej podrzędny produkt. Podobnie sprawa się ma z dojściem do magistrali. Wyciąganie zegarów na dodatek takie delikatne jak na filmie to raczej niemożliwe. Wydaje się, że założenie było takie aby nie popsuć zbytnio auta. Do magistrali można dostać się inaczej, poza tym plastiki się często rwie a nie kręci.

Jedno na co chciałbym zwrócić uwagę to komfort pracy złodzieja. Wkładka leci, on jest w środku gdzie panuje błoga cisza... Nic bardziej komfortowego. Dlatego też tak często nawołuje do zamontowania choćby najprostrzego wyjca. Wyjec to wbrew pozorom spory wkurzacz i często dzięki niemu auto zostaje. Co do wkładek- jak wiecie jestem zdecydowanym przeciwnikiem ich demontażu ponieważ to swego rodzaju zabezpieczenie przed dalszą dewastacją auta. Brak wkładki w przypadku chęci włamania jest równoznaczne z wyrwaniem klamki a to dodatkowa wizyta u blacharza plus lakier. Isotnie w przypadku włamania jest to ażeby zaraz po użyciu łamaka włączył się głośny, dodatkowy alarm. Pierwsze co złodziej będzie chciał zrobić to uciszyć go aby móc spokojnie pracować i nie wzbudzać ciekawości otoczenia. Nie uciszy go jednak jeśli syreny będa dwie a nawet do tej na wierzchu (czytaj pod maską) nie będzie umiał się szybko dostać bo zrobicie modyfikacje mechanizmu otwierania maski. Następną barierą będzie utrudnienie zdemontowania konsoli- to tez ważny aspekt psychologiczny. Przy okazji złodziej zauważy, że nie ma gdzie się wpiąć z emulatorem bo OBD jest przeniesione. To dodatkowo da mu do myślenia. Czasem montuje kilka różnych wyłączników w niby ukrytych miejscach, ale na widoku- to takie makiety, ale też działają. Jest naprawdę spora szansa że po takim rozpoznaniu (cały czas z załączonym wyjcu) złodziej odpuści. Jedyną stratą w tym momencie jest wkładka zamka i najczęściej tacy klienci mi się trafiają po dobrym montażu. Wam również takich nieskutecznych prób życzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie krótkie info...jeśli są osoby zainteresowane immobilizerami typu kd2006 wyczaiłem znacznie lepszy system DEST ...alarmy DOG30 z funkcją immo bądź sam immo block e.

czym sę różni może krótko plusy i minusy

Na plus przemawia

- duuużo lepsze wykonanie

- niezawodność (kd jednak wariuje zwłaszcza jak dostanie odrobinke wilgoci te wziąłem na próbę i pogadałem z ludźmi z branży krórzy to montowali ...bezawaryjne systemy)

- nie rozbroisz systemu z przycisku jak w kd...(w kd2006 jednak jak ktoś dojdzie po kablu do przycisku to autko odjeżdża, w systemach dog znaleźć przycisk to nie wszysko:)

- dużo rudniej rozbroić te systemy, więcej zabezpieczeń

 

na minus narazie przemawia:

- CENA...drogie systemy:( ale osobiście uważam że warte

- wielkość karty SPiiD w porównaniu do kontrolera KD

 

zastanówmy się jednak czy nie warto dorzucić kilka złotych więcej a zakupić urządzenie bardziej niezawodne...bo może sie okazać że założymy tańsze, pojedziemy na wakacje i nie będzie jak wrócić bo centrala padnie:p

 

pozdrawiam

 

W nawiązaniu do wypowiedzi Tomczaka dot. DOG30 SPiiD.

Alarmy te montowano (nie wiem, czy nadal montują) w "polskich" passatach, jako zabezpieczenie fabryczne.

Piszę to bo kupiłem B5 z tym alarmem i zastanawiałem się właśnie, czy nie zmienić na jakiś inny (i oczywiście dorobić kilka dodatkowych samoróbek w postaci odcinek ;)), bo cytując forum fabryczne alarmy są do d***. Zacząłem więc się dowiadywać na co by zmienić i kilka osób na rynku polecało właśnie te alarmy, jako bardzo dobre (nie wiedząc, że mam taki jako fabryczny). I co teraz zrobić? Idziesz do zakładu (nawet zaufanego) i mówią Ci, żeby zamontować, bo alarm dobry, bulisz spore pieniądze (w W-wie z montażem krzyknęli ok 1400-1600,-), a z drugiej strony okazuje się, że jest to alarm montowany w paskach jako fabryczny...:confused:

 

a jak ktoś chce sobie poczytać, to polecam:

http://www.dest.pl/funkcje.htm

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm podobno do Passata po FL ciężko się dostać..

Po moim nie został żaden ślad... przypuszczenia są takie, że poszedł na lawetę więc na nic drogie zabezpieczenia:/

Miałem montować dodatkowe zabezpieczenia, ale już nie zdążyłem..

był alarm fabryczny i blokada skrzyni..

Obok została B5 bez szyby i z rozwalonym zamkiem... też miał blokadę skrzyni... może nie mieli drugiej lawety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm podobno do Passata po FL ciężko się dostać..

Po moim nie został żaden ślad... przypuszczenia są takie, że poszedł na lawetę więc na nic drogie zabezpieczenia:/

Miałem montować dodatkowe zabezpieczenia, ale już nie zdążyłem..

był alarm fabryczny i blokada skrzyni..

Obok została B5 bez szyby i z rozwalonym zamkiem... też miał blokadę skrzyni... może nie mieli drugiej lawety?

 

a ja myślę że otwierając Twoje auto od razu zdezaktywował sie fabryczny alarm i chłopaki mieli sporo czasu na rozbrojenie blokady dlatego też ten obok został bo pewnie miał dokładany alarm

 

P.S. masz za stare auto na lawete

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jaka blokade polecanie DIPOL Clasic czy Premium. Jedna z wyciaganym trzpieniem druga nie ceny podobne. Chodzi mi o lepsze zabezpieczenie nie koniecznie o funkcjonalność. Oprócz blokady jest alarm fabryczny i kilka suprajsów .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pihu

Przeglądając Allegro w poszukiwaniu ciekawych zabezpieczeń antykradzieżowych natychmiast natknąłem się na zabezpieczenie biometryczne czyli liniamii papilarnymi. Obejrzyjcie i oceńcie, sam nie mam żadnej wiedzy w kwestii zabezpieczeń więc oczękuję Waszych opinii. Pozdrawiam.

 

http://moto.allegro.pl/item722904066_biometryczne_zabezpieczenie_pojazdu.html

 

strona producenta poniżej

http://www.biostart.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności