Skocz do zawartości
Gość Adi_B3

Poziom oleju w skrzyni

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adi_B3

Witam wszystkich!

Mam takie zapytanie, ostatnio jak zmienialem czujnik od swiatel cofania zauwazylem przy linkach ze byl niedokrecony dekielek przy skrzyni, ten so jest zaraz pomiedzy linkami a skrzynia mocowany na dwie sruby i tu jest pytanie czy to moglo spowodowac wycieki oleju ze skrzyni ?? jak mozna w skrzyni sprawdzic poziom oleju ??

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

czy to moglo spowodowac wycieki oleju

Jezeli w tym miejscu skrzynie masz mokra,przypocona to pewnie cos sie wychlapalo!!!(nie wiem czy konstrukcja skrzyni akurat umozliwa wyciek tamtedy)

jak mozna w skrzyni sprawdzic poziom oleju ??

po prawej strony skrzyni,patrzac od przodu auta jest sruba na taki spory imbus!!!Przy np: wymianie uzupelnia sie olej tym otworem,az zacznie wyciekac i...wtedy jest odpowiedni poziom!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

Wielkie dzieki za odpowiedź ;). Jeszcze mam takie zapytanie: jaki olej sie tam wlewa i czy nalezy spuscic ten ktry jest i dopiero wlac nowy czy poprostu dolac ??

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adi_B3

Juz wszytsko wiadomo :)

Olej przekładniowy i sie go tylko dolewa :padam:

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie wiem gdzie szukać tego imbusa, on jest pod autem, czy w kabinie od strony kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Pod autem.Jeżeli jest osłona pod silnikiem ,to trzeba ją zdjąć, bo inaczej nie dostaniesz

się do tego imbusowego korka, nie wiem jak w Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego przeczyść z grubsza jakąś szczotką drucianą skrzynię, a korek powinieneś znaleźć, jak wejdziesz do kanału i staniesz przodem do silnika to na pionowej płaszczyźnie skrzyni od przodu auta jest ów korek chyba na klucz imbusowy 18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od przodu auta jest ów korek chyba na klucz imbusowy 18

 

 

 

nie 18 tylko 17 :)

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie 18 tylko 17 :)

pzdr

 

Przy dobrych układach i osiemnastką przy niewielkiej pomocy młotka dałoby rade odkręcić ;)Nie ma rzeczy niemożliwych, a polak potrafi :)

POZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki olej sie tam wlewa

 

Olej kupuje sie w serwisie kosztuje 35zł. za litr, to jest oryginalny taki jaki był wlany w fabryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po prawej strony skrzyni,patrzac od przodu auta jest sruba na taki spory imbus!!!Przy np: wymianie uzupelnia sie olej tym otworem,az zacznie wyciekac i...wtedy jest odpowiedni poziom!!!

60ca970847d42349.jpg

Pozdro :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego dokładnie ten olej do skrzyni to SAE 75W90 fabryka przewiduje brak wymiany jest aby dolewka, a pełny stan oleju to ok 2 litrów i 2.6 litra w skrzyni typu SYNCRO. MOJA OSOBISTA RADA DOLEJ JAKIś MARKOWY OLEJ NIE OSZCZęDZAJ NA TYM OLEJU. JA KUPIłEM DO SIEBIE OLEJ FIRMY MIDLAND KTóRY BYł LANY W FABRYCE DO MOJEGO AUTA A LITRO KOSZTUJE U MNIE 45Zł. JEśLI NIE ZNASZ TEJ NAZWY MIDLAND TO POWIEM CI żE TO JEST GRUPA Quaker State A TO JEST OPIS http://WWW.MIDLAND.PL

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze względu na to ze nie mailem dostępu do kanału pojechałem do warsztatu, tam sprawdzili poziom oleju skrzyni i jest on prawidłowy, dowiedziałem sie ze mam sprzęgło hydrauliczne i nie da sie naciągnąć linki.

Po wyjściu z warsztatu testowałem i muszę wciskać prawie do końca sprzęgło żeby bieg wchodził, ale zgrzyta nie zawsze. (np jak jeżdżę po mieście to czasem raz zgrzytnie czasem dwa, a czasem wcale).

Jak sądzicie ile jeszcze pociągnie mi to sprzęgło, rocznie przejadę około 10tys km. Pyt. nr 2 - skąd będę wiedział ze sprzęgło mi sie już zupełnie skończyło Pyt nr 3 Ile później będzie mnie kosztowala wymiana takiego sprzęgła, i czy warto zmieniać na używane.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacek, a spróbuj podpompować pedałem - możliwe, że to wysprzęglik pada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak podpompowac? na zimno? czy na odpalonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedykolwiek przy włączonym silniku. Wciśnij kilka razy pod rząd pedał, i jak poczujesz różnicę (czyt. poprawę) to jesteś w domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muszę wciskać prawie do końca sprzęgło żeby bieg wchodził, ale zgrzyta nie zawsze. (np jak jeżdżę po mieście to czasem raz zgrzytnie czasem dwa, a czasem wcale).

Ile później będzie mnie kosztowala wymiana takiego sprzęgła, i czy warto zmieniać na używane.

 

Zgrzyta na każdym biegu? Bo jak tylko np 1-ka, to pewnie synchronizator juz dymany.

Sprzegło to zmieniaj tylko na nowe (docisk też)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności