dawid_1987 Zgłoś #81 Napisano 6 Lipca 2009 no i mnie dopadł problem z turbina . Pewnego słonecznego dnia odpadliłem paska i jak bym jechał polonezem (bez obrazy dla polonezów sma miałem). Jest 130 KM i jak przekracza 2 tys obrotów nie da sie nie zauwazyc pracy turbiny.. a tu kupa.. 3 tys obrotów i nic zgasiłem go, po około 2 godz odpalam turbina pracuje wszystko ok. Mineły dwa tygodnie Dwa dni temu ten sam problem z taka róznicą ze turbina juz sie ani razu nie właczyla a paliwo wcina jak zawsze. Czy to jest juz pewne że musze zainwestowac w nową albo regeneracja? Moze byc jakis inny problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #82 Napisano 6 Lipca 2009 no i mnie dopadł problem z turbina . Pewnego słonecznego dnia odpadliłem paska i jak bym jechał polonezem (bez obrazy dla polonezów sma miałem). Jest 130 KM i jak przekracza 2 tys obrotów nie da sie nie zauwazyc pracy turbiny.. a tu kupa.. 3 tys obrotów i nic zgasiłem go, po około 2 godz odpalam turbina pracuje wszystko ok. Mineły dwa tygodnie Dwa dni temu ten sam problem z taka róznicą ze turbina juz sie ani razu nie właczyla a paliwo wcina jak zawsze. Czy to jest juz pewne że musze zainwestowac w nową albo regeneracja? Moze byc jakis inny problem ? Turbina prawdopodobnie weszła Ci w tryb awaryjny...podepnij Vaga i się dowiesz jaki bład Ci wywali.Jakiś czas temu też miałem podobny problem.Wtedy na obwodnice pojechałem i troche Passka przegoniłem i czasami go na biegach poprzeciągam.Narazie problemu nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_1987 Zgłoś #83 Napisano 6 Lipca 2009 podpiołes go pod Vaga i Vagiem tez bład usunąłeś czy na obwodnicy problem zniknął ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #84 Napisano 6 Lipca 2009 podpiołes go pod Vaga i Vagiem tez bład usunąłeś czy na obwodnicy problem zniknął ? Najpierw podpiołem Vaga,wyskoczył mi błąd 575.Następnie dość mocno przegoniłem auto.Od tamtej chwili z turbiną nie mam żadnych problemów.Samo wykasowanie błedów Vagiem nic Ci nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_1987 Zgłoś #85 Napisano 6 Lipca 2009 czyli wżucic go na wysokie obroty na kazdym biegu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shaman Zgłoś #86 Napisano 29 Grudnia 2009 witam mam takie pytanie bardziej informacyjne niż problem. i do tego nei do końca w temacie ale tutaj o turbinie jest najwięcej... wyczytałem że w moim pasku 3BG 1,9TDI 101km 2003 jest turbina o zmiennej geometrii łopatek. Dawniej w TD żeby mniej palił ludzie trzymali niższe oborty czyli powiedzmy poniżej 2tys obr żeby turbina nie chodziła. czy tutaj jest podobnie? czy nie ma to znacznia? czy taką turbinę czasem trzeba "przekręcić" żeby łopatki nie zastygły ze "starości" w jednej pozycji? czy po porstu jeździc normalnie...? Zaciekawiło mnie to i proszę o pomoc kogoś kto się na tym zna, bo tego co przeglądałem forum nic nie było na ten temat. pozdr Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #87 Napisano 29 Grudnia 2009 No i sobie odpowiedziałeś kolego na pytanie. Trbina ze zmienną geometrią musi być kręcona bo przy jeździe ze stałymi obrotami tzn. niskimi zapiekają się łopatki i się nie obracają a więc jest utrudniony przepływ powietrza co odbija się niestety na osiągach auta. Należy np. raz w tygodniu przedmuchać porządnie turbo i nie będzie problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko002 Zgłoś #88 Napisano 29 Grudnia 2009 sluchajcie chlopaki . u mnie w AFN ladnie swiszcze jak jade np 3 bez gzu i dodam do podlogi pedal to jak od 1800 oborotw zacznie swistac to musze zaraz bieg zmieniac . niewiem jak u was ale u mnie to swiszcze i wciska pieknie PO TO KUPILEM AFNA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #89 Napisano 29 Grudnia 2009 niewiem jak u was ale u mnie to swiszcze i wciska pieknie u mnie nic nie ma jakies duzego świstu, słysze ja delikatnie od 1750 do ok 2500 pozniej ciasza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin447 Zgłoś #90 Napisano 9 Stycznia 2010 Chciałbym na początku wszystkich przywitać jako początkujący na forum. Mam problem z moim AVB przy przyspieszaniu do 2500 obr./min jest wszystko ok, po przekroczeniu tej prędkości obrotowej kończy się jazda jakby ktoś doczepił mu 4 przyczepy po 5 ton każda:). Natomiast gdy zmieniam biegi wcześniej to na 5 biegu udało mi się pojechać nawet 140km/h ale niestety później problem się pojawił od nowa. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika aż do następnego przekroczenia magicznej granicy 2500obr./min. Chciałbym zaznaczyć, że samochód stał ponad pół roku nie używany, nawet nie odpalany. Sprawdzałem siłownik od turbiny i wydaje mi się, że w ogóle nie reaguje wcale. Czy już mam wyciągać turbinę i ją rozbierać czy szukać innych przyczyn? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #91 Napisano 9 Stycznia 2010 jak nie jesteś w stanie ruszyć sztangi, to raczej bez operacji na otwartym sercu się nie da... jest gdzieś wątek o czyszczeniu kierownic, w którym autor bardzo ładnie opisuje problem gromadzącego się na nich nagaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #92 Napisano 9 Stycznia 2010 jest gdzieś wątek o czyszczeniu kierownic, w którym autor bardzo ładnie opisuje problem gromadzącego się na nich nagaru.Zgadza się Marku to chyba o to chodzi. http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin447 Zgłoś #93 Napisano 10 Stycznia 2010 Czyli uważacie, że trzeba zacząć od wyjęcia turbiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #94 Napisano 10 Stycznia 2010 Czyli uważacie, że trzeba zacząć od wyjęcia turbiny? No inaczej to raczej za dużo nie nawojujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin447 Zgłoś #95 Napisano 10 Stycznia 2010 No to jutro zaczynam operację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #96 Napisano 11 Stycznia 2010 Witam. U mnie problem wygląda tak: 1,2,3 kręcę do 4500 i nic się nie dzieje, 4 przy około 3000-3200 tryb awaryjny ale nie zawsze, 5 i 6 jest wszystko ok. Mechanik sprawdzał wszystko kompa podpinał i twierdzi że turbina, tylko dlaczego takie objawy tylko na 4, siłownik od kierownic chodzi w pełnym zakresie wg mechanika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diesel969 Zgłoś #97 Napisano 9 Marca 2010 Jakies cztery tysiace km temu mialem wymieniany rozrzad i mechanicy (nie wiem dlaczego) odlaczyli jeden przewod biegnacy do turbiny. Poczatkowo efektu nie odczulem gdyz warunki byly fatalne - zima - dalo sie jechac max 60km/h. 3 dni po wymianie jechalem autostrada i pod gorke wycisnolem 100km/h (i wiecej nie idzie - WTF?). Jesli faktycznie turbina nie pracuje - efekt jest bardzo odczuwalny. 5 minutowy zabieg podlaczenia tego ustrojstwa i samochod jak po gruntownym chiptuningu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skorpionikola Zgłoś #98 Napisano 13 Marca 2010 czy do 90 można włożyć turbinę 110 lub 130 jeśli tak to co jeszcze będę musiał zmienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #99 Napisano 13 Marca 2010 Rafał akurat Twoje turbo jest takie samo jak w 110tkach, także jak już to na te ze 130tki zmieniaj. Ale chyba nie będzie jakoś dużo przeróbek, bo tak samo zmienna geo, sterowanie to samo, nie wiem jak z kolektorem wydechowym i wydechem, ale może nawet wszystko będzie Plug&Play Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #100 Napisano 13 Marca 2010 czy do 90 można włożyć turbinę 110 lub 130 jeśli tak to co jeszcze będę musiał zmienić moj szef mial 90 i wsadzil wtryski od 110 + chip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach