Skocz do zawartości
dszyszko

Jak sprawdzić czy działa Turbosprężarka

Rekomendowane odpowiedzi

no i mnie dopadł problem z turbina :/. Pewnego słonecznego dnia odpadliłem paska i jak bym jechał polonezem (bez obrazy dla polonezów sma miałem). Jest 130 KM i jak przekracza 2 tys obrotów nie da sie nie zauwazyc pracy turbiny.. a tu kupa.. 3 tys obrotów i nic zgasiłem go, po około 2 godz odpalam turbina pracuje wszystko ok. Mineły dwa tygodnie Dwa dni temu ten sam problem z taka róznicą ze turbina juz sie ani razu nie właczyla a paliwo wcina jak zawsze. Czy to jest juz pewne że musze zainwestowac w nową albo regeneracja? Moze byc jakis inny problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i mnie dopadł problem z turbina :/. Pewnego słonecznego dnia odpadliłem paska i jak bym jechał polonezem (bez obrazy dla polonezów sma miałem). Jest 130 KM i jak przekracza 2 tys obrotów nie da sie nie zauwazyc pracy turbiny.. a tu kupa.. 3 tys obrotów i nic zgasiłem go, po około 2 godz odpalam turbina pracuje wszystko ok. Mineły dwa tygodnie Dwa dni temu ten sam problem z taka róznicą ze turbina juz sie ani razu nie właczyla a paliwo wcina jak zawsze. Czy to jest juz pewne że musze zainwestowac w nową albo regeneracja? Moze byc jakis inny problem ?

Turbina prawdopodobnie weszła Ci w tryb awaryjny...podepnij Vaga i się dowiesz jaki bład Ci wywali.Jakiś czas temu też miałem podobny problem.Wtedy na obwodnice pojechałem i troche Passka przegoniłem i czasami go na biegach poprzeciągam.Narazie problemu nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpiołes go pod Vaga i Vagiem tez bład usunąłeś czy na obwodnicy problem zniknął ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpiołes go pod Vaga i Vagiem tez bład usunąłeś czy na obwodnicy problem zniknął ?

Najpierw podpiołem Vaga,wyskoczył mi błąd 575.Następnie dość mocno przegoniłem auto.Od tamtej chwili z turbiną nie mam żadnych problemów.Samo wykasowanie błedów Vagiem nic Ci nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wżucic go na wysokie obroty na kazdym biegu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam takie pytanie bardziej informacyjne niż problem. i do tego nei do końca w temacie ale tutaj o turbinie jest najwięcej...

wyczytałem że w moim pasku 3BG 1,9TDI 101km 2003 jest turbina o zmiennej geometrii łopatek. Dawniej w TD żeby mniej palił ludzie trzymali niższe oborty czyli powiedzmy poniżej 2tys obr żeby turbina nie chodziła. czy tutaj jest podobnie? czy nie ma to znacznia? czy taką turbinę czasem trzeba "przekręcić" żeby łopatki nie zastygły ze "starości" w jednej pozycji? czy po porstu jeździc normalnie...?:)

Zaciekawiło mnie to i proszę o pomoc kogoś kto się na tym zna, bo tego co przeglądałem forum nic nie było na ten temat.

 

pozdr

 

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sobie odpowiedziałeś kolego na pytanie. Trbina ze zmienną geometrią musi być kręcona bo przy jeździe ze stałymi obrotami tzn. niskimi zapiekają się łopatki i się nie obracają a więc jest utrudniony przepływ powietrza co odbija się niestety na osiągach auta. Należy np. raz w tygodniu przedmuchać porządnie turbo i nie będzie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie chlopaki . u mnie w AFN ladnie swiszcze jak jade np 3 bez gzu i dodam do podlogi pedal to jak od 1800 oborotw zacznie swistac to musze zaraz bieg zmieniac :D. niewiem jak u was ale u mnie to swiszcze i wciska pieknie

PO TO KUPILEM AFNA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niewiem jak u was ale u mnie to swiszcze i wciska pieknie

u mnie nic nie ma jakies duzego świstu, słysze ja delikatnie od 1750 do ok 2500 pozniej ciasza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym na początku wszystkich przywitać jako początkujący na forum. Mam problem z moim AVB przy przyspieszaniu do 2500 obr./min jest wszystko ok, po przekroczeniu tej prędkości obrotowej kończy się jazda jakby ktoś doczepił mu 4 przyczepy po 5 ton każda:). Natomiast gdy zmieniam biegi wcześniej to na 5 biegu udało mi się pojechać nawet 140km/h ale niestety później problem się pojawił od nowa. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika aż do następnego przekroczenia magicznej granicy 2500obr./min. Chciałbym zaznaczyć, że samochód stał ponad pół roku nie używany, nawet nie odpalany. Sprawdzałem siłownik od turbiny i wydaje mi się, że w ogóle nie reaguje wcale. Czy już mam wyciągać turbinę i ją rozbierać czy szukać innych przyczyn? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie jesteś w stanie ruszyć sztangi, to raczej bez operacji na otwartym sercu się nie da... jest gdzieś wątek o czyszczeniu kierownic, w którym autor bardzo ładnie opisuje problem gromadzącego się na nich nagaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest gdzieś wątek o czyszczeniu kierownic, w którym autor bardzo ładnie opisuje problem gromadzącego się na nich nagaru.
Zgadza się Marku to chyba o to chodzi. :Dhttp://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważacie, że trzeba zacząć od wyjęcia turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli uważacie, że trzeba zacząć od wyjęcia turbiny?

No inaczej to raczej za dużo nie nawojujesz.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jutro zaczynam operację:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie problem wygląda tak: 1,2,3 kręcę do 4500 i nic się nie dzieje, 4 przy około 3000-3200 tryb awaryjny ale nie zawsze, 5 i 6 jest wszystko ok. Mechanik sprawdzał wszystko kompa podpinał i twierdzi że turbina, tylko dlaczego takie objawy tylko na 4, siłownik od kierownic chodzi w pełnym zakresie wg mechanika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakies cztery tysiace km temu mialem wymieniany rozrzad i mechanicy (nie wiem dlaczego) odlaczyli jeden przewod biegnacy do turbiny. Poczatkowo efektu nie odczulem gdyz warunki byly fatalne - zima - dalo sie jechac max 60km/h. 3 dni po wymianie jechalem autostrada i pod gorke wycisnolem 100km/h (i wiecej nie idzie - WTF?). Jesli faktycznie turbina nie pracuje - efekt jest bardzo odczuwalny. 5 minutowy zabieg podlaczenia tego ustrojstwa i samochod jak po gruntownym chiptuningu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy do 90 można włożyć turbinę 110 lub 130 jeśli tak to co jeszcze będę musiał zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał akurat Twoje turbo jest takie samo jak w 110tkach, także jak już to na te ze 130tki zmieniaj. Ale chyba nie będzie jakoś dużo przeróbek, bo tak samo zmienna geo, sterowanie to samo, nie wiem jak z kolektorem wydechowym i wydechem, ale może nawet wszystko będzie Plug&Play :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy do 90 można włożyć turbinę 110 lub 130 jeśli tak to co jeszcze będę musiał zmienić

 

moj szef mial 90 i wsadzil wtryski od 110 + chip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności