toto_20 Zgłoś #1201 Napisano 12 Kwietnia 2011 felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Tabela_indeksow_nosnosci_,1,87,40.html Tu masz opisane jakie opciazenie wytrzymuje dany indeks. Porownaj z masa maksymalna samochodu w dowodzie rejestracyjnym i bedziesz wiedzial jakie opony powinienes miec. A na klapce wlewu paliwa nie masz czasem info jakie opony powinny byc przy twoim aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dudek242 Zgłoś #1202 Napisano 12 Kwietnia 2011 sprawdzę klapkę, dzięki za hinta ale co do zestawiania max. obciążenia z dowodu z tabelą indeksów to raczej nie tędy droga, w dowodzie z tego co pamiętam jest masa całkowita auta a obciążenie w tabelce podawane jest per jedno koło, z tego co kojarzę to nie da się tych wartości z tabelki pomnożyć x4 bo obciążenie nie rozkłada się równomiernie (no może czasem na postoju) d. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasiasty Zgłoś #1203 Napisano 12 Kwietnia 2011 Ja zawsze kupuję całoroczne Goodyeary 4season: http://opony.webwweb.pl/x_C_I__P_115547378-115510002.html I zimą i latem lata się na nich super. Zresztą w testach wychodzą grubo powyżej średniej w obu kategoriach. Wyważam koła co jakiś czas i nie mam stresu jak nagle spadnie śnieg, chwyci mróz itp. Naprawdę świetna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1204 Napisano 12 Kwietnia 2011 sprawdzę klapkę, dzięki za hinta ale co do zestawiania max. obciążenia z dowodu z tabelą indeksów to raczej nie tędy droga, w dowodzie z tego co pamiętam jest masa całkowita auta a obciążenie w tabelce podawane jest per jedno koło, z tego co kojarzę to nie da się tych wartości z tabelki pomnożyć x4 bo obciążenie nie rozkłada się równomiernie (no może czasem na postoju)d. Indeksami nośności raczej się nie przejmuj... Nie będzie większej różnicy, nie będziesz chyba obciążał auta ponad limity... Z tego, co się orientuję, indeksy idą raczej w parze. Ja zawsze dobieram wg indeksu prędkości. Reszta "sama się dobiera". Nigdy nie zwracałem szczególnej uwagi na indeks nośności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras86 Zgłoś #1205 Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) co myslicie o Falken 912 (225/45/17)? mogę kupić dwie nówki za 650zl Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez aras86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1206 Napisano 14 Kwietnia 2011 Falken 912 Dobra cena, kosztują prawie 400 zł za szt. (gdzieś te okolice). Ale to jest opona ze średniej półki, także raczej nie wiadomo, jakich rewelacji pewnie nie powinieneś od niej wymagać. Z drógiej strony zbierają dobre oceny użytkowników - warto spróbować. Tylko, jeżeli będziesz miał tylko dwie, a pozostałe dwie innego typu, to nie będziesz do końca mógł być pewny jak się sprawują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras86 Zgłoś #1207 Napisano 15 Kwietnia 2011 za te cene to je wezme, nie jezdze jakos agresywnie czy cos w podobnym stylu, a jak kiedys pisales nowe to nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1208 Napisano 15 Kwietnia 2011 Nowe, to nowe - dokładnie... zawsze większa pewność, że są w porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macio008 Zgłoś #1209 Napisano 15 Kwietnia 2011 Mam pytanie odnośnie doboru opon Kupiłem następujące felgi http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=1559779397 ET felgi 35 Rozglądam się za jakimiś używanymi oponami Na allegro natrafiłem na: http://allegro.pl/opony-205-55-16-20...544330603.html Opony wg sprzedającego były zdjęte na jesieni, są równo zużywane i szczelne. Moje pytanie brzmi czy warto kupić te opony do tych felg ? Ewentualnie co warto kupić ? Moje auto to Passat B5 1997r, Sedan/Limuzyna, 1,9 TDI, 110km Z góry dzięki za podpowiedź, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ponczek Zgłoś #1210 Napisano 20 Kwietnia 2011 Po pierwsze nie mi link do Allegro... Po drugie na te felgi najlepiej podejdą opony w rozmiarze 215/55. Oczywiście 16-calowe. Jak to wygląda cenowo jeśli chodzi o nowe gumy - możesz sobie sprawdzić TUTAJ Jeśli chodzi o konkretny model, to ja jestem zwolennikiem opon "tanich" No chyba że jesteś wyczynowcem, to wtedy Pirelli P-Zero albo Bridgestone Turanza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1211 Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam, ja polecam z pełnym przekonaniem Bridgestone Turanza ER300 (w tej chwli w wersji Ecopia) Śmigałem na nich 5 lat i przekonały mnie do siebie na tyle że w tym roku zakupiłem takie same nówki. Opony zajb...cie zachowują się zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Po za tym rewelacyjne odprowadzanie wody i zachowanie się auta po wjechaniu w wypełnione woda koleiny. Miałem parę razy awaryjne hamowanie na nich i zdecydowanie polecam. Ja mam co prawda tylko 205/60/R15 i jestem zadowolony ale podobno 205/55/R16 zachowują się jeszcze lepiej. Cena jaką dałem pod koniec lutego 2011: 1 000,00 PLN za komplet z dostawą. Opony Made In France / DOT 0310 / Fabrycznie nowe z naklejkami. Kupione na tej aukcji: http://allegro.pl/205-60r15-bridgestone-er300-promocja-montaz-i1462536665.html Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez Supernorby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cameleon741 Zgłoś #1212 Napisano 20 Kwietnia 2011 A ja mogę polecić opony Dunlop Sp SPORT. Jeżdżę na nich już trochę i nie mogę o nich powiedzieć złego słowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1213 Napisano 20 Kwietnia 2011 Turanza zebrala ostatnio bardzo kiepskie noty w tescie Dziwne są zatem te testy. W jednym roku uznana za najlepsza lub jedną z najlepszych a w następnym roku ta sama opona zbiera "bardzo kiepskie noty". Coś tutaj śmierdzi :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1214 Napisano 20 Kwietnia 2011 Po to właśnie są takie portale i dyskusje, jak tutaj, żeby można było zapytać się użytkowników, co faktycznie myślą o oponach. Testy wiadomo, jak są przeprowadzane, a już na bank nie da się ocenić, jak opona się zachowuje w normalnym codziennym użytkowaniu. Olać testy (chociaż w jakiś sposób wyznacznikiem mogą być), ale bez "konfrontacji" w takiej dyskusji, jak ta... kupowanie to trochę loteria. Tak mi się wydaje. ---------- Post added at 20:59 ---------- Previous post was at 20:51 ---------- Moje Turanzy 215/55 R16 OE dla VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1215 Napisano 21 Kwietnia 2011 a czemu jedne 205/55r16 maja ranty ochronne a inne nie tutak 215 ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1216 Napisano 21 Kwietnia 2011 to zależy od tego, jak producent sobie zdefiniuje dany rozmiar. W moim przypadku kupiłem opony, które w fabryce klasyfikowane są, jako OE (Original Equipment) i zamawiane są przez VW w konkretnej specyfikacji. I te akurat mają. Opony produkowane w tym samym rozmiarze dla innych producentów mogą być bez rantów. Opny produkowane na rynek wtórny też mogą mieć rant, ale nie muszą. Jeżeli chodzi o opony w rozmiarze 205/55 R16, to jest to raczej jeden z "wyższych" profili (w porównaniu z 215). Z tego, co wiem, to ranty robione są raczej w oponach bardziej sportowych, gdzie profil jest niski lub bardzo niski. 205 to raczej "normalna" opona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość friction Zgłoś #1217 Napisano 21 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam Panowie i Panie na dniach jadę zmieniać opony, z informacji zaczerpniętych w necie wybrałem kilka interesujących modeli: cinturato p7 contipremiumcontact 2 rain expert ecopia ep150 kupowane będą do b5 kombi 1.8 w rozmiarze 195/65R15 osobiście zastanawiam się nad ep150, ma ktoś jakieś doświadczenia? czy zostać przy tańszych rainexpert? i jak wygląda sprawa ścieralności w/w modeli? czy wszystkie są na takim samym poziomie czy któreś z nich szybciej a któreś wolniej się zetrą? dzięki bardzo za wszelkie sugestie Pzdr. Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez friction Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1218 Napisano 21 Kwietnia 2011 EP 150 to tegoroczny model, także o doświadczeniach będzie można porozmawiać dopiero za jakiś czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #1219 Napisano 4 Maja 2011 witam wszystkich musze wymienic oponki w swoim pasku b5fl kombi, padło na model turenza er300 ecopia, rozmiar 205/55/r16 91V za 280zł/szt. Brałem pod uwagą 215/55/r16 ale nie wiem czy jest sens??, W żadnym ze sklepów w których mógłbym kupić taniej nie ma w ofercie tego rozmiaru . I tu pytanie do "prymas" gdzie i w jakiej cenie kupił w takim rozmiarze?? na co prucz daty produkcji zwrócić uwagą?? czy w opisie będzie jakieś konkretne oznaczenie tej opony stwierdzające czy jest rant czy go nie ma?? co oznacza "XL" w tych oponach?? trochę zamotałem, ale mam nadzieję że do rozczyrtania z góry dzięki za inf. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1220 Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) Niestety muszę Cię rozczarować. Oponek nie kupiłem w żadnym sklepie. Pracuję w Bridgestone, a pracownicy mogą kupić określoną liczbę opon ze zniżką. Coś w rodzaju dawnego deputatu zakładowego. 215/55 R16 będą raczej drogie. Świetnie trzymają się drogi bo są szersze. Miałem wcześniej w tym samym rozmiarze Dunlopy Sport i też dawały radę, ale były głośne i zużyte, także się ich pozbyłem. Poza tym moje opony były wyprodukowane bezpośrednio dla VW, czyli ten konkretny rozmiar jest montowany na autach w fabrykach. Oznaczenie XL oznacza wzmocnienie. Taka opona ma większy indeks nośności niż opona w tym samym rozmiarze ale bez oznaczenia XL. Konstrukcja opony jest nieco inna, są dodatkowe opasania, mogą być dodatkowe materiały w okolicach drutówki. Opony z XL dedykowane są przeważnie do aut o zacięciu sportowym, dużych, o dużej mocy, czyli takich, gdzie opona musi przekazać duży moment obrotowy. Rant ochronny różnie jest oznakowany: FR, RFP, MFS, RIM PROTECTOR. Ranty ochronne stosowane są przeważnie w oponach niskoprofilowych xxx/55 i niższych. Podsumowując - prawie połowa "firmy" jeździ na tych oponach i ludzie sobie chwalą. Ja mam je w dwóch autach swoim i kobiety i są świetne. 215 są jednak spore i nie wiem, czy jest sens się w to pakować. Każde "wyposażenie" opony ponad standard kosztuje, czyli XL, wyższe indeksy prędkości itp. Myślę, że opony 205/55 R16 w zupełności Ci wysarczą. Nie ma co szaleć. Ja jeździłem na takich zimowych (Pirelli) i powiem, że rozmiar ten spisywał się świetnie. Co prawda strasznie głośne, ale mocno zastanawiałem się nad takim rozmiarem na lato. Wybrałem większe raczej ze względów estetycznych - lepiej się auto na nich prezentuje, szczególnie na nowych felgach, no i oczywiście lepsza przyczepność. B6 jest dość spore. Dochodzi do tego wzrost zużycia paliwa ... Więcej auto pali na letnich 215 niż na zimowych 205... Mam spory silnik, czasami ciężką nogę. Jeżeli nie planujesz sportowej jazdy, nie ma sensu szukać wzmacnianych opon. Ja sobie fundnąłem takie bo mam możliwość kupienia po taniości. Wszystko oczywiście zależy od Twoich preferencji i grubości portfela. Edytowane 5 Maja 2011 przez prymas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach