Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jest w 3BG masz na lato V a na zimę H. Indeks świadczy o użytej mieszance i jest dostosowany do masy i jej rozkładu w aucie.

 

sorki za OT ale troche mieszasz :-)

najpierw wspominasz o H i V a potem o masie auta.

H i V to indeksy predkosci a dobor do masy to juz "cyfrowe" oznaczenia indeksu nosnosci

http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_3714.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak racje moja wina ;) Zamulony dziś jestem i bez masy tam powinno być. Dobrze że czuwasz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony to wielka jedna niewiadoma.Te moze a moze te:DMyslalem ze goodyear jest okej.Tata jezdzi na zimowkach ultragrip7 i rewelacja,ja mam letnie f1 asymetric i sa zajebiaszcze.nie skreslam godyear exellence ale macie jakies propozycje??205/60/15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy,miał ktoś z Was do czynienia może z takimi oponami:

http://moto.allegro.pl/item602117434_opony_185_65_r15_nowe.html

Trochę dla mnie niebezpiecznie za tanio,ale jak życie uczy-nie zawsze tanie jest do d...

Pzdr.

 

tanio ?

dla przykładu:

Barum BRILLANTIS 147 zł

Dębica około 155 zł

Fulda ECOCONTROL 167 zł i wszedzie przesyłka FREE

 

i co to za opony Triangle ? Kolejne Chińskie badziewie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hm a co powiecie o tych? 190zł i moj pasek mialby nowe stopy :D

http://moto.allegro.pl/item602050343_205_55r16_nowe_205_55_16_opony_wanli_s1088_v_240km.html

Musze cos dzialac bo moje to prawie jak walce ...

 

Podziwiam Cie Marcin, masz auto powiedzmy za około 60 tyś zł a oszczędzasz na oponach ? Dlaczego chcesz włożyc jakies nie markowe gówno ? Przy cenie Twojego auta, 100 zł więcej na oponie to chyba nie majątek a bezpieczeństwo tu jest chyba najważniejsze nie uważasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ziewal dobra przekonales mnie hehe ...

Ja już taki jestem :P jeżeli można mieć coś taniej to po co wywalać kasę (ale nie patrze na jakoś) :)

OK biorę te które polecaleś :) Dzięki i miłego dnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał VALDI

Hm a co powiecie o tych? 190zł i moj pasek mialby nowe stopy

http://moto.allegro.pl/item602050343...8_v_240km.html

Musze cos dzialac bo moje to prawie jak walce ...

 

tak na marginesie co do fotki w aukcji: opony sa opisane jako sportowe i nawet w tle jest samochod wygladajacy na przeznaczony do prof zawodow i oklejony logo producenta i tu ciekawostka - opisy na samochodzie sugeruja ze jest przeznaczony do driftu - gdzie jak wiemy dobra przyczepnosc na oponach jest wrecz utrudnieniem :-)

jak dla mnie producent strzela sobie w kolano - ale moze to tylko moje skrzywienie :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet do glowy by mi to nie przyszlo ...

tylko ze autko robione komputerowo ... wiec wszystko na nim moze byc ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vredestein Sportrac3 215/55/16 godne polecenia,komplet 134ozl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam BRIDGESTONE TURANZA. Przekonałem się do tej marki już zimą, gdy zakupiłem zimówki. Ostatnio nabyłem letnie i jestem pod ogromnym wrażeniem. Oprócz walorów jezdnych, mają jeszcze jedną istotną zaletę. Są tanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podziwiam Cie Marcin, masz auto powiedzmy za około 60 tyś zł a oszczędzasz na oponach ? Dlaczego chcesz włożyc jakies nie markowe gówno ? Przy cenie Twojego auta, 100 zł więcej na oponie to chyba nie majątek a bezpieczeństwo tu jest chyba najważniejsze nie uważasz ?
Dokladnie zaoszczedzisz 200-300 a mozesz sie przejechac i skasowac fure alb siebie.

 

Vredestein Sportrac3 , turanza er300 albo dunlopy sport maxx moge polecic od siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak na marginesie co do fotki w aukcji: opony sa opisane jako sportowe i nawet w tle jest samochod wygladajacy na przeznaczony do prof zawodow i oklejony logo producenta i tu ciekawostka - opisy na samochodzie sugeruja ze jest przeznaczony do driftu - gdzie jak wiemy dobra przyczepnosc na oponach jest wrecz utrudnieniem :-)

jak dla mnie producent strzela sobie w kolano - ale moze to tylko moje skrzywienie :-P

 

Ten wzór bieżnika to dunlop sp9000 a wanli są na jego licencji i z wyglądu są identyczne jak dunlopy ale jak się na nich jeździ ? Wanli w ogole produkuje kilka biezników znanych marek i tylko wygląd maja ładny bo do jazdy się nie nadaja, sa strasznie śliskie. Dunlop już ich nie produkuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj zakupiłem nexeny n300, tylko u kondoniarzy kolejki kilometrowe i nigdzie się dostać nie można. cena oponek zajebista, bieżnik też niczego sobie, szkoda, że brak rantu ochronnego na felgę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jeździł z Was ktoś na takich oponkach:

 

http://www.netcar.pl/towar,,0,5-0,115528272,szi.html

http://www.netcar.pl/towar,,0,5-0,115535619,szi.html

 

może ma ktoś jakies opinie na ich temat??

dunlopy wydają sie byc lepsze od fuldy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbajomy miał te opony WANLI. szmelc!!!! nie lubią wody i strasznie szumią. przynajmniej tak mówił. ja mam danlop sp sport 01 i sobie zaj..... chwale. radzą sobie nawet na dużych kałużach a jak się trochę zagrzeją to jest poezja. :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odradzam wszystkim dębice passio, szmelc jakich mało.. głosne, słabo hamują na suchym i mokrym, po 30k km wyskoczył guz i to spory, myslalem ze walnęlo mi nowe łozysko, a to jednak opona tak szumiała.

Teraz zastanawiam się co wybrac yokohama a.drive czy falken SN828, dodam ze na allegro są w bardzo dobrych cenach, jezdził ktos na nich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość The_DJ

Ja już jestem po zakupie. Passat siedzi na Turanza ER300 RunFlat (RFT / RFC) o rozmiarach 205 / 55 R16. Jak się sprawują?

 

Jak na razie ciężko jest mi określić ich sprawowanie na suchym, bo mi auto coś myszkuje przy granicznie szybkim pokonywaniu zakrętów (chyba mam tylne amorki do wymiany). Niemniej raczej nie jest gorzej niż na Continentalach SportContact 2, które miałem wcześniej. Jak wymienię te amorki bądź znajdę powód tego myszkowania to dam znać, bo samochód usuwa się nieco - raz tył raz przód, tak na zmianę. Jeśli jest to wina opon to kiepsko, ale nie sądzę, bo na zjeździe z autostrady (z reguły nawrót) wyprzedzam innych lewym pasem jadąc 70-80 km/h.

 

Mokre

Tutaj jestem bardzo zadowolony - opona nie tylko dobrze się trzyma na mokrej nawierzchni, ale i dobrze odprowadza wodę jak się w kałużę wjedzie. Zmieniałem je jak jeszcze śnieg coś posypywał i do wymiany gum jechałem na zimówkach i się ślizgałem, zaś jak wracałem to było zdecydowanie bardziej przyczepnie (3 stopnie powyżej zera wtedy było). Ilość odprowadzanej wody mnie zaskoczyła - jeszcze nigdy nie widziałem takich fontann tryskających obok auta. Nie szarpie kierownicą jak wjeżdżam w takie kałuże które zwykle stoją po deszczu blisko mojego miejsca zamieszkania. Więc tutaj bardzo duży plus.

 

Na krawędziach tych opon są takie specyficzne rowki - chyba do odprowadzania wody. Nie wiem czy z ich powodu czy nie, ale nienaturalnie dużo syfu (kamieni, piasku) targane jest za oponami i jedzie mi aucie (nawet nie wiem czy po karoserii czy tylko po progach). Jak się szybciej przejedzie przez zasyfiony fragment drogi to tylko słychać jak kamyczki przeleciały po aucie. Nie mam zarysowań na drzwiach, więc są to chyba progi, ale jest to nieprzyjemne.

 

Wkurza mnie też to, że kamienie zostają w oponie po jeździe - na poprzednich continentalach z wiadomych względów nie było takiej możliwości. Ale to już szczegół - mowa jest raczej o maksymalnie 2, może 3 kamyczkach.

 

Hałas, spalanie

Opony słychać. Więcej niż poprzednie Continentale, ale jak dla mnie jest to w 100% akceptowalne. Na prawdziwych zimówkach jest i tak sporo głośniej. W kwestii spalania to bardzo ciężko jest mi to określić, gdyż:

1. Przy prędkości 60 km/h mam spalanie większe o max 0,1 litra w skali 4. Mam taką trasę gdzie na tempomacie jadę równo 60 km/h i pamiętam wartości spalania w określonych miejscach. Zatem tej róznicy równoznacznie może nie być jak i może być o wartości 0,2 l/100km. Ale to jest moim zdaniem całkowity szczegół. Jak się wybiorę na śląsk to sprawdzę dokładniej wyższe prędkości typu 80 oraz 90 km/h, ale mam wrażenie że jazda autostradą mnie więcej kosztuje niż zwykle - ale to też jest relacja typu 6 litrów zamiast 5,7. Muszę też odchudzić swoją nogę, bo od czasu jak zmieniłem opony jest sporo cięższa - jak to zrobię to napiszę ;)

 

 

--------------------------------------------------------------------------

Run Flat

Auto się utwardziło, ale nie w takim sensie jak jazda sportowym wózkiem. Z przodu mam założone najtwardsze amorki jakie seryjnie przewidział VW (wymieniałem jesienią), ale oczywiście bujać autem wciąż będzie jak się agresywnie będzie jechać. Niemniej to czego te opony nie mają względem zwykłych to lepsze trzymanie na boki - opona nie kładzie się bokiem na asfalcie przy ostrym skręcaniu. Różnica w odczuciu jest spora - auto tak nie nurkuje, a do tego jest zauważalnie lepsza przyczepność w takich przypadkach.

 

Wadą jest oczywiście tłuczenie na dziurach. Zimówki 195/65 R15 tłumiły te same dziury lepiej przy 80 km/h niż te RunFlaty przy 65 km/h. Aktualnie znowu będę (zapewne) wymieniał wahacze z przodu (w prawym kole), bo jeszcze w zimie mi zaczęło stukać (po k... 15 000 km od wymiany), ale jak mi zacznie tłuc lewe koło, to będzie to wina tych opon.

 

Nie wiem czy moje następne opony kupię też RunFlat, ale na dziś dzień jestem z nich raczej zadowolony.

 

 

Kolega kupił opony Potenza RE050 (non-RunFlat) do Audi A3 1.8T i myślałem nad kilkudniową zamianą z nim całych kół - rozkład śrub jest identyczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności