Skocz do zawartości
Stevcio

Pomoc w zdiagnozowaniu problemu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent passat b6 sedan 1.8 TSI DSG 7 biegów rocznik 2009 150k nalotu.

Otóż dzisiaj jadąc do rodziny na święta trasa 100 km, od samego początku passat zachowywał się dziwnie. Tzn. Przejeżdżając przez puste duże miasto od domu srednie spalanie 13l/100 km. Zazwyczaj jest około 10 jak są lekkie korki... jakoś mnie mocno nie zdziwiło. Problem zaczął się na trasie, spalanie dalej już do samego domu 12/100, zazwyczaj przy tej jedzie jest max 7,5/100. Pojawiały się czasem lekkie wibracje, czuć było że auto stało się ociężale, coś je ewidentnie hamowało. Potrafił wrzucić 2 bieg przy 4k obrotów, jadac 90km/h i puszczając gaz mocno auto zwalniało. Puszczając hamulec z postoju auto nie ruszało jak zazwyczaj, musiałem dodać gazu. Na postoju sprawdziłem tarcze, nie były gorące, wykluczyłem przyblokowane zaciski. Idąc dalej, jeśli byłyby to łożyska, to raczej w 1 kole, nie 2 naraz i czuć byłoby ściąganie. 

No i przy domu wpadłem, że może coś że skrzynia?

Chociaż już przy miejscu docelowym przy małych prędkościach słychać było piszczenie z tyłu po prawej stronie. Również po ruszeniu ze świateł był dziwek taki jakby hamulec po postoju był przyrdzewialy i puszczał.

Proszę o jakieś pomysły co to może być, bo nie mam zielonego pojęcia... :(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najszybciej to lewarek do ręki, podnieść tył i pokręć kołem będziesz widział czy obraca się z oporem czy luźno.

Edytowane przez kris185

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kris185 napisał:

Kolego najszybciej to lewarek do ręki, podnieść tył i pokręć kołem będziesz widział czy obraca się z oporem czy luźno.

Tak zrobiłem, każde koło kręci się jak zazwyczaj 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u ciebie, ale w centrum wieje jak diabli i jazda pod wiatr tez nie jest lekka , 

tarcze były ciepłe jak sprawdzales ? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stevcio stań lekko pod górkę i zobacz czy się stacza swobodnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, rosol napisał:

@Stevcio stań lekko pod górkę i zobacz czy się stacza swobodnie

etam, 

zacisk moze blokowac jak się zagrzeje naprzykład, dlatego warto sprawdzac czy tarcze gorące czy całe koła 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Major oczywiście... dlatego sprawdzić trzeba przed ruszeniem jak i po przejechaniu kilometrów i paru hamowaniach... temperatura tarcz i felg również do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, tarcze były ok, błąd ogólnie ustąpił, ale nie wiem dalej co to jest 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam elastyczne przewody hamulcowe,które puchną do środka. Miałem podobny przypadek. Po kilku hamowaniach w krótkim czasie nie puszczały ciśnienia płynu z zacisków. Im częściej hamowałem tym ciężej się jechało i nowe klocki zjadło za 2k km.W trasie było ok ale po mieście tragedia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności