Stevcio Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2023 Witam, Pacjent passat b6 sedan 1.8 TSI DSG 7 biegów rocznik 2009 150k nalotu. Otóż dzisiaj jadąc do rodziny na święta trasa 100 km, od samego początku passat zachowywał się dziwnie. Tzn. Przejeżdżając przez puste duże miasto od domu srednie spalanie 13l/100 km. Zazwyczaj jest około 10 jak są lekkie korki... jakoś mnie mocno nie zdziwiło. Problem zaczął się na trasie, spalanie dalej już do samego domu 12/100, zazwyczaj przy tej jedzie jest max 7,5/100. Pojawiały się czasem lekkie wibracje, czuć było że auto stało się ociężale, coś je ewidentnie hamowało. Potrafił wrzucić 2 bieg przy 4k obrotów, jadac 90km/h i puszczając gaz mocno auto zwalniało. Puszczając hamulec z postoju auto nie ruszało jak zazwyczaj, musiałem dodać gazu. Na postoju sprawdziłem tarcze, nie były gorące, wykluczyłem przyblokowane zaciski. Idąc dalej, jeśli byłyby to łożyska, to raczej w 1 kole, nie 2 naraz i czuć byłoby ściąganie. No i przy domu wpadłem, że może coś że skrzynia? Chociaż już przy miejscu docelowym przy małych prędkościach słychać było piszczenie z tyłu po prawej stronie. Również po ruszeniu ze świateł był dziwek taki jakby hamulec po postoju był przyrdzewialy i puszczał. Proszę o jakieś pomysły co to może być, bo nie mam zielonego pojęcia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris185 Zgłoś #2 Napisano 25 Grudnia 2023 (edytowane) Kolego najszybciej to lewarek do ręki, podnieść tył i pokręć kołem będziesz widział czy obraca się z oporem czy luźno. Edytowane 25 Grudnia 2023 przez kris185 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stevcio Zgłoś #3 Napisano 25 Grudnia 2023 1 minutę temu, kris185 napisał: Kolego najszybciej to lewarek do ręki, podnieść tył i pokręć kołem będziesz widział czy obraca się z oporem czy luźno. Tak zrobiłem, każde koło kręci się jak zazwyczaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2023 Nie wiem jak u ciebie, ale w centrum wieje jak diabli i jazda pod wiatr tez nie jest lekka , tarcze były ciepłe jak sprawdzales ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2023 @Stevcio stań lekko pod górkę i zobacz czy się stacza swobodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2023 6 godzin temu, rosol napisał: @Stevcio stań lekko pod górkę i zobacz czy się stacza swobodnie etam, zacisk moze blokowac jak się zagrzeje naprzykład, dlatego warto sprawdzac czy tarcze gorące czy całe koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2023 @Major oczywiście... dlatego sprawdzić trzeba przed ruszeniem jak i po przejechaniu kilometrów i paru hamowaniach... temperatura tarcz i felg również do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stevcio Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2023 Nie, tarcze były ok, błąd ogólnie ustąpił, ale nie wiem dalej co to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
musashi80 Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2023 Obstawiam elastyczne przewody hamulcowe,które puchną do środka. Miałem podobny przypadek. Po kilku hamowaniach w krótkim czasie nie puszczały ciśnienia płynu z zacisków. Im częściej hamowałem tym ciężej się jechało i nowe klocki zjadło za 2k km.W trasie było ok ale po mieście tragedia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach