Gość kalista78 Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2007 Zaczyna mi coś skrzypieć z przodu. wiecie co to może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2007 Najszybciej to koncówka drązka kierownicy Choć może też któryś wahacz skrzypieć, bo woda sie do srodka dostała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2007 Zaczyna mi coś skrzypieć z przodu. wiecie co to może być Najszybciej to koncówka drązka kierownicy Choć może też któryś wahacz skrzypieć, bo woda sie do srodka dostała no i ze 155 innych możliwości. kalista78, jak możemy Ci pomóc skoro nie podajesz praktycznie żadnych informacji ??? Przecież nie ma tu wróżek Jeśli Ty nie wiesz, to jak my mamy coś wiedzieć skoro nie widzieliśmy auta ? Czy mam Ci napisać, że nadwozie się przełamuje na pół ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2007 No jeśli to skrzypienie słychać podczas ruszania i "bujania się" auta - to zapewne bedzie tak, jak napisałem - bo juz to przerabiałem. To skrzypienie jest jak otwieranie starych zardzewiałych drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2007 Na forum przewijał się często temat skrzypienia w B5 i często też winien był za to łacznik stabilizatora - ponoć typowe :-) W 'szukajce" zapewne znajdziesz lekarstwo. Np. tu http://www.forum.vw-passa...marza-vt914.htm Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mar/cin Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2007 Wybita koncowka wachacza ,łacznik to bardziej stuka niz skrzypi . Jesli to koncowka drazka kierownicy to powinno sie ujawniac" skrzypienie" przy skrecaniu bardziej niz na prostej drodze czy tez podczas ruszania. Ruszajac Ci skrzypi to bedzie to jeden z wachaczy . Podnies auto i sprawdz wachacze i sie dowiesz wiecej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 13 Kwietnia 2007 łacznik stuka jak jest wywalony wogóle a skrzypienie łacznika stabilizatora występuje tylko poniżej temperatury +5 stopni. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #8 Napisano 13 Kwietnia 2007 kalista78, jak widzisz dużo osób chce Ci pomóc ale zaczęła się zgaduj- zgadula. Czyli ludzie piszą głównie nie o tym co u Ciebie skrzypi tylko co kiedyś u nich skrzypiało ! U mnie kiedyś skrzypiały dwa małe kamyczki wciśnięte w poluzowaną osłonę pod silnikiem. Śmieszne ale prawdziwe Napisz więc coś więcej, w jakich okolicznościach skrzypi, skąd dobiega dźwięk, no i w ogóle wszystko co jak Ci się wydaje może mieć związek. Daj nam szansę aby Ci pomóc ! Przecież stawiamy diagnozę na odległość, nie widząc "pacjenta" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek2405 Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2007 Ja miałem taki przypadek - niedługo przed tym jak wahacz zaczął miec luzy, jak jest wilgotne powietrze lub deszcz to przestaje piszczeć, tuleja metalowo gumowa w wahaczu ci piszczy - wahacz do wymiany. Końcowka lub łącznik stukałaby przy krótkich i energicznych ruchach kierownicy. Pozdrawiam Maciek2405 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertgreenford Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2007 panowie mam ten sam problem! U mnie tez skrzypi na nierównej drodze i podczas hamowania z małych predkości jadąc prosto. nie wiem czy nie ma z tym czasem do czynienia coś temperatura bo u nas ostatnio grzeje dośc ostro przez 3 dni było ponad 26 stopni. wcześniej tak nie było a dzisiaj skrzypi jak stare zardzewiałe drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kalista78 Zgłoś #11 Napisano 21 Kwietnia 2007 Zlokalizowałem awarie. Skrzypiało jak kręciłem kierownicą i jak naciskałem na blotnik w celu wywołania ruchu podobnego do nierówności na drodze. Okazało się że to wahacz z prawej str. dolny ten od przodu. Podniosłem auto i łyzką od zmiany kół poruszałem za każdy wahacz i jest awaria.teraz tylko kupić i wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobsnay Zgłoś #12 Napisano 26 Czerwca 2007 Według "wstępnej" diagnozy u mnie teąż skrzypi przedni dolny wahacz. Nie pomaga żadne psikanie i inne cuda. Znalazłem na allegro wahacz firmy FEBI?!? Możecie mi napisać co to może być warte, czy to nie jest jakiś szajs??? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #13 Napisano 26 Czerwca 2007 Polecam częsci niemieckiej firmy febi bilstein bardzo dobre markowe produkty polecam raz jeszcze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brayan20 Zgłoś #14 Napisano 13 Czerwca 2010 Witam wszystkich dołączam się do tematu posiadam Paska B5 FL 2003 1.9 101 AVB.Mam jakieś dziwne tępe skrzypienie przy hamowaniu z małej prędkości i orzy hamowaniu na skręconych kołach.Częściej słychać to przy skręconych i wydaje mi się że dochodzi z przodu z prawej strony,wahacze sprawdzone jeden był do wymiany po lewej stronie ale nie pomogło.Ta usterka pojawia sie raz na jakiś czas 2 tygodnie jej nie ma później znowu 2 dni jest później 3 tyg spokoju.a odgłos można porównać do tego jak sie przykłada mikrofon do głośnika bardzo podobnie brzmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #15 Napisano 13 Czerwca 2010 skrzypienie http://www.milanos.pl/vid-13548-Skrzypiacy-VW-Golf---nie-mozliwe.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrBrownstone Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Witam wszystkich szanownych uczestników forum. Na wstępie o sobie : Całkowicie świeży kierowca i 1-wsze autko w życiu. Passat B5 1.8 + LPG (1998). Problem : Przy wysokich temperaturach zew. (od wczoraj) pojawiło się nie do zniesienia skrzypienie w przednim zawieszeniu (odgłos tarcia gumy o gumę lub coś w tym stylu). Poranna wizyta u mechanika : Pompa wspomagania, pasek i płyn w normie. Cytat : "Ten typ tak ma'. Diagnoza : brak smarowania sworznia (ponoć normalka), "wjedziesz Pan w kałużę i będzie ok'. Mam dużo lepsze mniemanie o Pasku i nie chce mi się wierzyć w to co mówi gościu. Skoro wszystko jest OK to dlaczego muszę słuchać tego przykrego skrzypienia ? Prosze starszych (doswiadczeniem) kolegów o pomoc i jakieś wskazania co z tym problemem dalej czynić ??? W razie braku informacji odpowiem. Pozdrawiam i mam nadzieje że nie zostanę wyśmiany w związku z inauguracją na forum. Pozrawiam - Marek. Edytowane 30 Czerwca 2010 przez MrBrownstone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2010 Jeśli skrzypi, to cos jest z zawieszeniem. Musisz sprawdzic sworznie w wahaczach przede wszystkim. Wstrzykujesz strzykawka niewielka ilosć oleju w środek gumy co osłania końcówkę i jeździsz. Potem kolejna i znowu nasłuchujesz. Tak znajdziesz (bez rozbierania) która końcówka ci pada. ps: Zmień mechanika i mu powiedz, żeby lepiej weterynarzem został :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrBrownstone Zgłoś #18 Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Danek - dzieki za odpowiedź. Niestety, tak jak pisałem "początkujacy'' jestem i wolałbym narazie sam nie ingerować. Pytanie brzmi : czy Pan mechanik ma rację ? Raczej nie jest to możliwe (moim zdaniem) aby w aucie tej klasy, opisane piszczenie było rzeczą normalną. Jakie są Wasze diagnozy ??? Na trzepakach był miesiąc temu - wszystko ok. Zalecenie : na prawy górny wachacz mozna powoli monetkę zbierać. A skrzypienie występuje zarówno po prawej jak i lewej stronie zawieszenia. Pozdrawiam. ---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:09 ---------- P/S Co do mechanika to opiekował się tym autkiem przez 3 lata u kolegi od którego kupiłem. Kolega ma bardzo pozytywne zdanie co do obsługi i kompetencji ludzi z w/w warsztatu. I dlatego własnie lekko zgłupiałem co do tej diagnozy. Pozdrawiam - Marek. Edytowane 30 Czerwca 2010 przez MrBrownstone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrBrownstone Zgłoś #19 Napisano 1 Lipca 2010 Witam. Dziś wizyta u innego Pana mechanika. Diagnoza : To normalne (szczególnie w wyskich temp.) Zalecenie : Proszę przyprowadzić autko w Poniedziałek, przesmarujemy wszystkie elementy zawieszenia i obejrzymy całość na podnośniku. Koszt : około 50 PLN Co o tym sądzicie? Pozdrawiam - Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 1 Lipca 2010 To skrzypienie to nie jest normalne - niech ci bzdur nie opowiada A jak mu w poniedziałek zaprowadzisz i wszystko naraz ci wysmaruje to się G....o dowiesz, ktory element jest do wymiany. Bierzesz strzykawke z igła i trochę oleju i wstrzykujesz w końcówkę wahacza, czyli przebijasz gumę osłonową i wstrzykujesz około pół centymetra oleju. pojeździj trochę i jak skrzypi dalej, to kolejna końcówka. I tak po kolei z każdym. A na początek, to w końcówki drążków wstrzyknij - to najszybciej się wybija. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach