Skocz do zawartości
Gość kalista78

coś skrzypi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kalista78

Zaczyna mi coś skrzypieć z przodu. wiecie co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to koncówka drązka kierownicy :cwaniak: Choć może też któryś wahacz skrzypieć, bo woda sie do srodka dostała :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaczyna mi coś skrzypieć z przodu. wiecie co to może być

 

Najszybciej to koncówka drązka kierownicy Choć może też któryś wahacz skrzypieć, bo woda sie do srodka dostała

 

no i ze 155 innych możliwości.

 

kalista78, jak możemy Ci pomóc skoro nie podajesz praktycznie żadnych informacji ??? Przecież nie ma tu wróżek ;)

 

Jeśli Ty nie wiesz, to jak my mamy coś wiedzieć skoro nie widzieliśmy auta ?

 

Czy mam Ci napisać, że nadwozie się przełamuje na pół ? :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jeśli to skrzypienie słychać podczas ruszania i "bujania się" auta - to zapewne bedzie tak, jak napisałem - bo juz to przerabiałem. To skrzypienie jest jak otwieranie starych zardzewiałych drzwi :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum przewijał się często temat skrzypienia w B5 i często też winien był za to łacznik stabilizatora - ponoć typowe :-) W 'szukajce" zapewne znajdziesz lekarstwo.

Np. tu =>http://www.forum.vw-passa...marza-vt914.htm

 

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mar/cin

Wybita koncowka wachacza ,łacznik to bardziej stuka niz skrzypi .

Jesli to koncowka drazka kierownicy to powinno sie ujawniac" skrzypienie" przy skrecaniu bardziej niz na prostej drodze czy tez podczas ruszania.

Ruszajac Ci skrzypi to bedzie to jeden z wachaczy .

Podnies auto i sprawdz wachacze i sie dowiesz wiecej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

łacznik stuka jak jest wywalony wogóle a skrzypienie łacznika stabilizatora występuje tylko poniżej temperatury +5 stopni.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kalista78, jak widzisz dużo osób chce Ci pomóc ale zaczęła się zgaduj- zgadula. Czyli ludzie piszą głównie nie o tym co u Ciebie skrzypi tylko co kiedyś u nich skrzypiało !

U mnie kiedyś skrzypiały dwa małe kamyczki wciśnięte w poluzowaną osłonę pod silnikiem. Śmieszne ale prawdziwe ;)

 

Napisz więc coś więcej, w jakich okolicznościach skrzypi, skąd dobiega dźwięk, no i w ogóle wszystko co jak Ci się wydaje może mieć związek.

 

Daj nam szansę aby Ci pomóc ! Przecież stawiamy diagnozę na odległość, nie widząc "pacjenta" :znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek2405

Ja miałem taki przypadek - niedługo przed tym jak wahacz zaczął miec luzy, jak jest wilgotne powietrze lub deszcz to przestaje piszczeć, tuleja metalowo gumowa w wahaczu ci piszczy - wahacz do wymiany. Końcowka lub łącznik stukałaby przy krótkich i energicznych ruchach kierownicy. Pozdrawiam Maciek2405

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam ten sam problem!

U mnie tez skrzypi na nierównej drodze i podczas hamowania z małych predkości jadąc prosto. nie wiem czy nie ma z tym czasem do czynienia coś temperatura bo u nas ostatnio grzeje dośc ostro przez 3 dni było ponad 26 stopni. wcześniej tak nie było a dzisiaj skrzypi jak stare zardzewiałe drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kalista78

Zlokalizowałem awarie. Skrzypiało jak kręciłem kierownicą i jak naciskałem na blotnik w celu wywołania ruchu podobnego do nierówności na drodze. Okazało się że to wahacz z prawej str. dolny ten od przodu. Podniosłem auto i łyzką od zmiany kół poruszałem za każdy wahacz i jest awaria.teraz tylko kupić i wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według "wstępnej" diagnozy u mnie teąż skrzypi przedni dolny wahacz. Nie pomaga żadne psikanie i inne cuda. Znalazłem na allegro wahacz firmy FEBI?!? Możecie mi napisać co to może być warte, czy to nie jest jakiś szajs??? dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam częsci niemieckiej firmy febi bilstein bardzo dobre markowe produkty polecam raz jeszcze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich dołączam się do tematu posiadam Paska B5 FL 2003 1.9 101 AVB.Mam jakieś dziwne tępe skrzypienie przy hamowaniu z małej prędkości i orzy hamowaniu na skręconych kołach.Częściej słychać to przy skręconych i wydaje mi się że dochodzi z przodu z prawej strony,wahacze sprawdzone jeden był do wymiany po lewej stronie ale nie pomogło.Ta usterka pojawia sie raz na jakiś czas 2 tygodnie jej nie ma później znowu 2 dni jest później 3 tyg spokoju.a odgłos można porównać do tego jak sie przykłada mikrofon do głośnika bardzo podobnie brzmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich szanownych uczestników forum.

Na wstępie o sobie :

Całkowicie świeży kierowca i 1-wsze autko w życiu.

Passat B5 1.8 + LPG (1998).

Problem : Przy wysokich temperaturach zew. (od wczoraj) pojawiło się nie do zniesienia skrzypienie w przednim zawieszeniu (odgłos tarcia gumy o gumę lub coś w tym stylu). Poranna wizyta u mechanika : Pompa wspomagania, pasek i płyn w normie. Cytat : "Ten typ tak ma'.

Diagnoza : brak smarowania sworznia (ponoć normalka), "wjedziesz Pan w kałużę i będzie ok'.

Mam dużo lepsze mniemanie o Pasku i nie chce mi się wierzyć w to co mówi gościu. Skoro wszystko jest OK to dlaczego muszę słuchać tego

przykrego skrzypienia ?

Prosze starszych (doswiadczeniem) kolegów o pomoc i jakieś wskazania

co z tym problemem dalej czynić ???

W razie braku informacji odpowiem.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że nie zostanę wyśmiany w związku z inauguracją na forum.

 

Pozrawiam - Marek.

Edytowane przez MrBrownstone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzypi, to cos jest z zawieszeniem. Musisz sprawdzic sworznie w wahaczach przede wszystkim. Wstrzykujesz strzykawka niewielka ilosć oleju w środek gumy co osłania końcówkę i jeździsz. Potem kolejna i znowu nasłuchujesz. Tak znajdziesz (bez rozbierania) która końcówka ci pada.

 

ps: Zmień mechanika i mu powiedz, żeby lepiej weterynarzem został :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek - dzieki za odpowiedź.

Niestety, tak jak pisałem "początkujacy'' jestem i wolałbym narazie sam nie

ingerować. Pytanie brzmi : czy Pan mechanik ma rację ?

Raczej nie jest to możliwe (moim zdaniem) aby w aucie tej klasy,

opisane piszczenie było rzeczą normalną.

Jakie są Wasze diagnozy ???

Na trzepakach był miesiąc temu - wszystko ok.

Zalecenie : na prawy górny wachacz mozna powoli monetkę zbierać.

A skrzypienie występuje zarówno po prawej jak i lewej stronie zawieszenia.

 

Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:09 ----------

 

P/S Co do mechanika to opiekował się tym autkiem przez 3 lata

u kolegi od którego kupiłem. Kolega ma bardzo pozytywne zdanie co

do obsługi i kompetencji ludzi z w/w warsztatu.

I dlatego własnie lekko zgłupiałem co do tej diagnozy.

 

Pozdrawiam - Marek.

Edytowane przez MrBrownstone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziś wizyta u innego Pana mechanika.

Diagnoza : To normalne (szczególnie w wyskich temp.)

Zalecenie : Proszę przyprowadzić autko w Poniedziałek,

przesmarujemy wszystkie elementy zawieszenia

i obejrzymy całość na podnośniku.

Koszt : około 50 PLN

 

Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam - Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skrzypienie to nie jest normalne - niech ci bzdur nie opowiada :kwasny: A jak mu w poniedziałek zaprowadzisz i wszystko naraz ci wysmaruje to się G....o dowiesz, ktory element jest do wymiany. Bierzesz strzykawke z igła i trochę oleju i wstrzykujesz w końcówkę wahacza, czyli przebijasz gumę osłonową i wstrzykujesz około pół centymetra oleju. pojeździj trochę i jak skrzypi dalej, to kolejna końcówka. I tak po kolei z każdym. A na początek, to w końcówki drążków wstrzyknij - to najszybciej się wybija.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności