montecarllo Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2007 witam co moze byc przyczyna ze silnik bierze olej ok 2l na 10000km i czy oplaca sie to robic czy ni ile taka naprawa moze kosztowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2007 Uszczelniacze na zaworach (na 80%) Koniec silnika - tłok cylinder pierścienie (na 20%) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2007 mi też trochę za durzo bierze ale ile to jeszcze nie wiem. znam magików którzy wymianę uszczelniaczy robią bez zdejmowania głowicy (prawda czy fałsz ?? opłaca się tak robić czy lepiej robić tak jak się należy???) samochód odstawiają po 4 godzinach pod dom biorą 120 za wszystko (no chyba że uszczelniacze podrożeją) powiedzieli mi że to uszczelniacze na 95% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2007 Uszczelniacze na zaworach (na 80%)Koniec silnika - tłok cylinder pierścienie (na 20%) ja bym dał odwrotnie bardziej na pierścieniach niż na uszczelniaczach, wiem po swoim silniku KOSZTY?? Ja miałem części po zniżkach –28% ceny sklepowej pierścienie – nie pamiętam głowica- 300 panewki korbowodowe- nie pamiętam wszystkie uszczelki silnika-nie pamiętam deflektor oleju w misce olejowej- 80 olej + filtr –100 itd., itp.- nie pamiętam robocizna –400( znajomy robił ) całość zamknąłem w granic 1400 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2007 mi też trochę za durzo bierze ale ile to jeszcze nie wiem.znam magików którzy wymianę uszczelniaczy robią bez zdejmowania głowicy (prawda czy fałsz ?? opłaca się tak robić czy lepiej robić tak jak się należy???) samochód odstawiają po 4 godzinach pod dom biorą 120 za wszystko (no chyba że uszczelniacze podrożeją) powiedzieli mi że to uszczelniacze na 95% można i tak zrobić mi też tak proponowano ale poszedłem na całość zdjąłem głowice i ukazał się widok sporej przerwy na łączeniu pierścieni pierścienie były całe w nagarze bo bardziej brał olej pierścieniami a w głowicy lekko podgięte 2 zawory a uszczelniacze były dobre ale wymieniłem prowadnice i uszczelniacze na nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2007 A ja uważam że najpierw powinno zmienić się uszczelniacze na trzonkach bo to są dużo mniejsze koszty.Da się to zrobić bez zdejmowania głowicy.Jeśli to nie pomoże to wtedy trzeba brać się za silnik.Szlif cylindra + nadwymiarowe tłoki + pierścienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2007 pszemek no ja podobnie uważam chociaż mówią że biedny płaci dwa razy. ale na 1400 teraz mnie nie stać (bo amorki z tyłu do wymiany i silentbloki) a na 120 stać więc na koniec miesiąca postawię autko do wymiany uszczelniaczy i zawiechy. a zakładając że bieże 2l na 10000km (bo jak wcześniej wspomniałem wiem że bieże ale nie wiem ile ale napewno za durzo) i niech poprawi się na 1l to już jest dobrze i finanse można uzbierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2007 jasne, ze da sie uszczelniacze wymienic bez zdejmowania glowicy. sam tego nie robilem ani nie widzialem, ale znajomy z forum bratniego nawet przyrzad do tego opracowal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2007 uszczelniacze da się tak zmienić ale nie na każdym silniku (ale na większości tak) 2l/10kkm to dużo?? mi kadett kiedyś brał 1l/1000km,niby biednego nie stać na szczędzanie, ale dwa razy zmieniane uszczelniacze nic nie dały, dopiero wymiana pierścionków (a jednak bieda bo tylko pierścionki, bez szlifu cylindrów i bez wymiany tłoków) pomogła, na tyle skutecznie że kadziem śmiga do dziś żona, tak już ze trzy lata prawie od tej operacji i z 80.000 km i jak do tej pory oleju miedzy wymianami bierze może z 200 ml (na 7-10kkm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2007 A mój pasek w zależnosci jak mu deptam bierze od 1 do 2 l na 1000 km (słownie tysiąc) i jakoś mnie to nie rusza zbytnio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2007 JACU6X6 a na jakim oleju śmigasz ?? 5W40 10W40 ?? jak na którymś z tych to zalej 15W40 i będzie brał mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2007 He he juz 20w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polik-80 Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2007 OJOJOJ Są minusy dodatnie i plusy ujemne. przynajmniej tani jest ja leję 10W40 i po 3kkm zmalało mi z max na 1/3 tego zagiętego bagnetu fakt nogę też mam ciężką. ale kumpel opowiadał jak jego wujaszek (niemiec) do swojego pasia dolewał co tankowanie tak z 0,5l a ponoć pasio miał bardzo mały przebieg i to była seledynowa B3 ale z jakim silniczkiem to nie powiem ponoć niemiaszek ma go do tej pory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adams4lta Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2007 Ja właśnie dolałem 0,7 litra castrol EDGE 5w40 po ok. 6-6,5 tys. km czyli wyjdzie jakiś litr na 10 000 km. Nie wiem czy to dużo czy mało. Styl jazdy raczej dynamiczny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2007 No cóż, ja tylko powiem, że na 15kkm mój motorek "wciągnął" 0,3l oleum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #16 Napisano 14 Listopada 2007 Ja właśnie dolałem 0,7 litra castrol EDGE 5w40 po ok. 6-6,5 tys. km czyli wyjdzie jakiś litr na 10 000 km. Nie wiem czy to dużo czy mało. Styl jazdy raczej dynamiczny.... zajeb... malo jak na tak stary silnik, przebieg, pelny syntetyk i do tego dynamiczna jazde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2007 Ja leje tak od wymiany do wymiany czyli co 10-12 tys 0,5-0,7 l oleju (10w40) z tym że większość to spiepsza chyba turbinką bo pokapuje mi olej z okolic intercoolera... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2007 a mnie nie bierze od wymiany do wymiany 10w40 BP i nie jestem pewien czy to dobrze na bagnecie nie zmniejsza się ani trochę, stoi w miejscu, wycieków też nie zlokalizowałem mam qrde nadzieję, że nie ma na to wpływu płyn chłodniczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kappa00 Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2007 na to niema rady.....ma prawo wziąść, to nienowe auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość camel Zgłoś #20 Napisano 28 Stycznia 2008 to i ja mam to samo na 10 000 km - 2,5 l., ale nie dymi, wydech nie tłusty i świeca jak popiół siwa "93 - 1,8 LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach