Skocz do zawartości
a.m.o.s

Zegary z obrotomierzem w TD

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, ale nie znalazłem.

Mam możliwość zakupu od znajomego wskaźników z obrotomierzem - wersja oczywiście do diesla (do 5,5tyś obr.). Moje pytanie: czy do AAZ można taki zestaw zamontować bez żadnych przeróbek?

Nie rozmontowywałem tego elementu, nie wiem więc co i gdzie trzeba tam podłączyć, czy coś doprowadzić dodatkowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do diesla nie ma akurat problemu. Wszystkie (prawie ;) ) sygnał dostają z alternatora.

Nowsze diesle to zupełnie inna bajka.

Musisz jednakże pamiętać o jednej rzeczy.

A mianowicie musisz sprawdzić, ile złączy z tyłu maja Twoje zegary, a ile ten, który Cię interesuje.

Starsze miały dwa złącza. Po prawej i lewej na tylnej ściance a nowsze tylko jedno. Pomijam jakieś inne duperele w stylu wyjście sygnału do taksometru.

Zwróć też uwagę na ilość kontrolek kierunkowskazów, bo będziesz musiał dodatkowo prowadzić sygnał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli jedyne co muszę zrobić to sprawdzić ile złącz jest doprowadzonych do mojego zestawu? Mam raczej te nowsze - z dwiema lampkami kierunkowskazów. Jak się będzie zgadzać to tylko trzeba podłączyć kabelek i powinno zamiatać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1.6 TD chyba jest tak samo jak 1.9 TD prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wolnossacy diesel i aaz mialy taki sam obrotek. to samo bylo chyba z 1.6td. jesli wtyczka pasuje to bedzie chodzil poprawnie. co innego jakbys wsadzil od tdi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to git fasola, jak coś, to sobie fundnę taki :)

 

A jeszcze jedno :)

Jak wtedy wyglada sprawa zegarka? wędruje na MFA ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

No nie od razu na MFA :D Jeżeli zegary mają wbudowany "komputer" MFA to jedną z funkcji jego wyświetlacza to wskazywanie godziny. Jeżeli zegary nie mają MFA to na wyświetlaczu pod wskaźnikiem temperatury/benzyny jest tylko czasomierz.

Zegary z MFA to na 100% takie, które mają cyfrowy wskaźnik przebiegu całkowitego/dziennego. Jeżeli wskazania są na "liczydłach" ale jest wyświetlacz po lewej stronie, to jest to tylko zegarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wszystko jasne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu.

 

Czy w B3 z silnikiem 1Y też występował obrotomierz? Jeśli tak to czy jest to ten sam co do TD (AAZ)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba ten sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Na allegro można spotkać zegary z obrotomierzem do diesla z modelu B4 (na linkę). czy takie tez podejdą do B3 1Y?

Wspominaliście że z TD działają a z TDI nie - jak je rozpoznać?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Jeżeli się nie mylę to trzeba mieć alternator z zaciskiem "W" żeby podpiąć obrotomierz. Teraz patrzałem i mam tylko dziurę w obudowie alt. bez konektorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacisk "W" bez problemu można "wyciągnąć" z każdego alternatora.

Deska od B4 będzie pasowała do B3, o ile pasowała będzie wtyczka.

Byc może potrzebna będzie mała przeróbka dla kierunkowskazów. Obrotomierz będzie pasował od każdego diesla, ponieważ każdy diesel B3, B4 sygnał obrotomierza dostaje z alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SataN
Do diesla nie ma akurat problemu. Wszystkie (prawie ;) ) sygnał dostają z alternatora.

 

To ja się ładnie przywitam i od razu o coś spytam ;)

 

Założyłem sobie zegary do 1.6 TD, dokładnie to zegary vdo do diesla 3.0, problem jest taki, że... prędkościomierz działa - przekłamuje jakieś +15-20 km, wskaźnik paliwa działa, nie działa czujnik temperatury i nie działa obrotomierz, obrotomierz zadziałał jedynie kiedy zdychał mi akumulator, tak normalnie ani drgnie.

 

Styki z tyłu pasują.

 

Teraz pytanie, gdzie szukać przyczyny i czy da się w ogóle jakoś reanimować te zegarki ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, trochę poszerzyłeś temat, ale trudno...

prędkościomierz -ciekawe, czy pasuje przełożenie

wskaźnik temperatury -trzeba sprawdzić obwód a więc czujnik temperatury, ciągłość obwodu oraz brak zimnych lutów na desce.

obrotomierz -jeśli VDO, to problemem może być ELMOS(sterownik silnika krokowego), brak ciągłości obwodu od alternatora do deski lub zimne luty złącza deski.

 

Poza tym poczytaj wcześniejsze posty o takich objawach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SataN
No cóż, trochę poszerzyłeś temat, ale trudno...

prędkościomierz -ciekawe, czy pasuje przełożenie

wskaźnik temperatury -trzeba sprawdzić obwód a więc czujnik temperatury, ciągłość obwodu oraz brak zimnych lutów na desce.

obrotomierz -jeśli VDO, to problemem może być ELMOS(sterownik silnika krokowego), brak ciągłości obwodu od alternatora do deski lub zimne luty złącza deski.

 

Poza tym poczytaj wcześniejsze posty o takich objawach.

 

dzięki, jutro odbiorę auto po wymianie sprzęgła, oleju i takich tam innych, to sobie pokombinuję powoli z tym wszystkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że odkopuję temat z podziemi.

 

Czy prędkościomierz firmy Motometer o przełorzeniu 920 jest zgodny z prędkościomierzem VDO o przełorzeniu 920?

 

Przeglądając aukcje internetowe większość liczników z obrotomierzem do diesla ma prędkościomierz Motometer. Ja w swoim 1Y posiadam licznik VDO. (chyba że mam nieorgynalny licznik-z innego modelu)

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja się spotkałem z licznikami Motometer i VDO przy benzyniakach i to przy tym samym typie silnika były stosowane raz takie, raz inne, więc nawet na zdrowy rozsądek - jeśli ma to samo przełożenie, to będzie pasował (jeśli chodzi o prędkościomierz), reszta sygnałów ze złącza będzie na 100% pasować, jeśli wskaźniki kierunkowskazów się zgadzają.

Obrotomierz na bank, bo wykorzystuje impulsy z alternatora, a to już byłoby zbytne skomplikowanie produkcji wkładać alternator pod konkretny typ licznika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności