wawrzon5 Zgłoś #181 Napisano 13 Sierpnia 2011 Witam ja do swojego passata 1.6 AHL , leję 10W40 Mobil , uważam że to przyzwoity olej . Przebieg 224 tyś km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #182 Napisano 14 Sierpnia 2011 Panowie zmieniam olej ,wybór ponownie padł na Motul-a ,tylko nie wiem jaki kupić ,Ma to być syntetyk 5w40 ale do wyboru są dwa rodzaje ,MOTUL SPECIFIC 5W40 norma 505.01 i MOTUL 8100 X-CESS 5W40 norma 502.00-505.00 .Silnik 1,8 ADR 125km rok 98 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #183 Napisano 14 Sierpnia 2011 Panowie zmieniam olej ,wybór ponownie padł na Motul-a ,tylko nie wiem jaki kupić ,Ma to być syntetyk 5w40 ale do wyboru są dwa rodzaje ,MOTUL SPECIFIC 5W40 norma 505.01 i MOTUL 8100 X-CESS 5W40 norma 502.00-505.00 .Silnik 1,8 ADR 125km rok 98 jaki wybierzesz będzie :ok do tego silnika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #184 Napisano 14 Sierpnia 2011 Czy olej na tej aukcji będzie oryginalny ,jak myslicie http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtr-promocja-5l-i1748793141.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #185 Napisano 14 Sierpnia 2011 Czy olej na tej aukcji będzie oryginalny ,jak myslicie http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtr-promocja-5l-i1748793141.html pisz do kolegi Weso o oleje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #186 Napisano 18 Sierpnia 2011 Witam. Mam passata B5 z silnikiem 1.8 20V. Przebieg ok 260 000 km. Jeżdżę na oleju Mobil 5W40. W lecie zaraz po uruchomieniu słychać stuk rozrządu i gdy się mocno zagrzeje w korku na wolnych obrotach słychać ten sam stuk. Po dodaniu lekko gazu stuk zanika. I pytanie brzmi, czy olej 5W40 nie jest zbyt rzadki? I jaki olej zastosować żeby nie było objawów? Pozdrawiam, Four. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #187 Napisano 18 Sierpnia 2011 Witam.Mam passata B5 z silnikiem 1.8 20V. Przebieg ok 260 000 km. Jeżdżę na oleju Mobil 5W40. W lecie zaraz po uruchomieniu słychać stuk rozrządu i gdy się mocno zagrzeje w korku na wolnych obrotach słychać ten sam stuk. Po dodaniu lekko gazu stuk zanika. I pytanie brzmi, czy olej 5W40 nie jest zbyt rzadki? I jaki olej zastosować żeby nie było objawów? Pozdrawiam, Four. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50277&highlight=napinacz+%B3a%F1cuchahttp://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61255&highlight=napinacz+%B3a%F1cucha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #188 Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) według mnie te linki co wysłałeś to inna bajka. w moim silniku jest pasek, a nie łańcuch. w skrócie opiszę to tak: zawory są samoregulujące. samoregulacje utrzymuje ciśnienie oleju. jak się silnik nagrzeje mocno to tworzy się luz między zaworem a szklanka popychaczy i wtedy slychac ten stuk. w momencie gdy doda się gazu np do 1500obr, olej likwiduje luz miedzy szklanka a zaworem. wtedy wszystko cichnie i jest w porządku. pytanie jest: jaki zastosować olej żeby silnik w momencie mocnego zagrzania był w stanie utrzymać ciśnienie? (żeby nie był tak rzadki jak woda i żeby nie wyciekał między szklanką popychacza a prowadnicą generalnie potrzeby jest olej, żeby przy temp powiedzmy 100C utrzymał prawidłowe ciśnienie (swoje właściwości), tzn. żeby się nie rozwadniał prosiłbym o fachową poradę Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez four Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #189 Napisano 18 Sierpnia 2011 według mnie te linki co wysłałeś to inna bajka. w moim silniku jest pasek, a nie łańcuch. w skrócie opiszę to tak: zawory są samoregulujące. samoregulacje utrzymuje ciśnienie oleju. jak się silnik nagrzeje mocno to tworzy się luz między zaworem a szklanka popychaczy i wtedy slychac ten stuk. w momencie gdy doda się gazu np do 1500obr, olej likwiduje luz miedzy szklanka a zaworem. wtedy wszystko cichnie i jest w porządku. pytanie jest: jaki zastosować olej żeby silnik w momencie mocnego zagrzania był w stanie utrzymać ciśnienie? (żeby nie był tak rzadki jak woda i żeby nie wyciekał między szklanką popychacza a prowadnicą generalnie potrzeby jest olej, żeby przy temp powiedzmy 100C utrzymał prawidłowe ciśnienie (swoje właściwości), tzn. żeby się nie rozwadniał prosiłbym o fachową poradę z przodu masz pasek rozrządu ale z tyłu łańcuch Zerknij jak nie wierzysz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #190 Napisano 18 Sierpnia 2011 no tak, zgadzam się. u mnie nie tłucze się łańcuch, tylko cała góra silnika. i nie cały czas, ale tylko przy osiągnięciu temp ok 100C. w normalnych temperaturach silnik pracuje cicho. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #191 Napisano 18 Sierpnia 2011 no tak, zgadzam się. u mnie nie tłucze się łańcuch, tylko cała góra silnika. i nie cały czas, ale tylko przy osiągnięciu temp ok 100C. w normalnych temperaturach silnik pracuje cicho. to popychacze do wymiany a i sprawdź czy termostat dobrze działa i czujnik temp bo ta temp to przegrzewanie silnika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #192 Napisano 18 Sierpnia 2011 Jeżdżę na oleju Mobil 5W40. Jeżeli nie bierze oleju to nie zmieniaj na żaden gęstszy. Rafał ma rację i nie ubieraj się, że wiesz lepiej Przyjrzyj się napinaczowi łańcucha rozrządu , a swoje wywody odstaw na bok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #193 Napisano 18 Sierpnia 2011 przy osiągnięciu temp ok 100C A nie zastanawiałeś się - dlaczego ci tak silnik się grzeje? Przeciez to nienormalne. Sprawdź termostat, pompę wody, wentylator chłodnicy czy jest sprawny i czy się załącza i drożność nagrzewnicy. U mnie nawet w największe upały, na postoju wskaźnik jest na 90 i nawet nie drgnie. A olej? Ja mam prawie 300 tkm przebiegu i nadal leje pełny syntetyk i tylko niewielkie ilości znikają raz na jakiś czas. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #194 Napisano 19 Sierpnia 2011 dzięki panowie za cenne uwagi może któraś z waszych rad się przyda dzisiaj przy upale ponad 30 C w krk i całym dniu jeżdżenia po mieście nic się nie działo. Zobaczymy jak będzie po wymianie oleju - wole zacząć od tego niż brać się za wymianę połowy samochodu pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooomuss Zgłoś #195 Napisano 15 Maja 2012 Koledzy tak czytam, czytam i nie wiem jaki olej wybrać do mojego passka, na pewno 10-W40 tylko nie wiem czy Mobil, Castrol.. ;( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #196 Napisano 15 Maja 2012 nie wiem czy Mobil, Castrol.. Jeden H.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tooomuss Zgłoś #197 Napisano 15 Maja 2012 (edytowane) Jeden H.... heh, ja tam jakoś nie jestem przekonany do mniej znanych firm typu "Genuine" Ostatecznie kupiłem Castrol ^^ Edytowane 15 Maja 2012 przez tooomuss Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #198 Napisano 17 Maja 2012 Nie chcę się tutaj wymądrzać ale podejście niektórych jest dziwne do zmiany oleju na gęstszy czy inną markę.Widzę że ludzie uwarzają za stosowne co jest błędne,że np przy przebiegu 150tyś km przejść na półsyntetyk bo tak trzeba a grubo powyżej 200tyś km to już do silnika trzeba wlać smalcu,który w zimie oblepi wał korbowy bo będzie brał olej jak będzie pełny syntetyk.Moim zdaniem jeżeli nie ubywa oliwy to nie ma sensu zmieniać na jakiś inny.Takie jest moje zdanie ale oczywiście nie wszyscy się muszą tutaj ze mną zgadzać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #199 Napisano 17 Maja 2012 Nie chcę się tutaj wymądrzać ale podejście niektórych jest dziwne do zmiany oleju na gęstszy czy inną markę.Widzę że ludzie uwarzają za stosowne co jest błędne,że np przy przebiegu 150tyś km przejść na półsyntetyk bo tak trzeba a grubo powyżej 200tyś km to już do silnika trzeba wlać smalcu, Ale tu chodzi o to, że nie wiadomo - co było wlane, więc najbezpieczniej jest wlać półsyntetyk :fajny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #200 Napisano 19 Maja 2012 Wsio jak ma takie same parametry to jest OK A jak nie wiadomo co było to leje sie właśnie półsyntetyk.Nie zapominajcie że o ile o klasę niżej można zejść,to o klasę wyżej już jest nieco inaczej... Danio :dobrze gada Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach