konradw Zgłoś #1 Napisano 8 Kwietnia 2007 Muszę wymienić olej. Czym sugerować się przy zakupie (norma, itp) ?? Przebieg wg. licznika 150 tyś. Wlepka pod maską informuje, że zalany jest Valvoline 10w40, ale czy to prawda to nie wiem. Słyszałem, że najbezpieczniej jest zalać półsyntetykiem. Czekam na opinie i pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2007 półsyntetyk 10w40 jest zalecany uważam że to będzie najlepsze rozwiązanie. POZDRAWIAM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konradw Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2007 OK. To jaką firmę polecicie z półsyntetyków?? Castrol, Motul...... ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malard Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2007 U mnie zalany mobil półsyntetyk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2007 używam castrola ale mobil jest tak samo dobry. zależy kogo na co stać. POZDRAWIAM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konradw Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2007 No i wlałem Elfa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość derek Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2007 Ja zalałem 10W40 Mobil . jest Ok _________________ VW PASSAT B5 1.6 97r AHL ********************* Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darex68 Zgłoś #8 Napisano 18 Kwietnia 2007 Mam ten sam silnik ,zagazowany zalałem go 10W-40 Castrol Magnatec .Super Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fafa69 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2007 ja zalewam VALVOLINE 10W40 mam 165 tyś i taki sam motor i jazda od wymiany do wymiany bez dolewki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dockers Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2007 u mnie ASO wlało Mobile1 0W40 B silnik po 53000 tkm, poprzednio jeździł na Castrolu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #11 Napisano 3 Maja 2007 byl olej w TDI a teraz olej w silniku benzynowym z turbem. osobiscie mam teraz wlany syntetyk Shell Helix Plus 10W40 o normie VW 500.0 i 505.0 przejechane mam okolo 200tys.km nie wiem dokladnie ile bo byl cofniety licznik. co uwazacie o tym oleju i jaki wy stosujecie ? pozdrawiam !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2007 O wpływie konkretnego oleju na trwałość silnika może się wypowiedzieć ktoś,kto od dłuższego czasu jeździ na jednym oleju i po dłuższym przebiegu rozebrał silnik. Wtedy dopiero widać ,aki naprawdę jest olej którego używamy. Ja sobiście wlałem Mobil 1 0W40 (poprzednio Castrol 5W30) i liczę na to, że uznana marka mnie nie zawiedzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2007 krzycho007, masz racje ale moze ktos jezdzil na takim oleju i cos mu sie stalo z silnikiem. warto by wiedziec i zawczasu zmienic na jakis inny typu np: Mobil1. a mam jedno pytanko zwiazane z uzywaniem oleju silnikowego... gdzie mozna znalezc te normy dla silnika ? tzn jakie normy olej musi spelniac dla silnika AEB? nie wiem gdzie to znalezc. moze jakas tabela ? pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 4 Maja 2007 Dla silnika AEB Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #15 Napisano 4 Maja 2007 W poprzednim aucie miałem od nowości zalany Mobil 1 5W50, przejechałem 120000km i nie było żadnych problemów. W Passacie też wlałem Mobil 1 i będę na nim jeździł tak długo jak długo będę jego właścicielem. Domyślam się, że oleje dobrych marek spełniające te same normy niewiele się różnią między sobą. Jak ktoś lubi Castrola, Shella czy Valvolin tonie powinien na siłę zmieniać przyzwyczajeń. Może jakiś mechanik by się wypowiedział, jak jest z czystością silników w przypadku używania olejów różnych producentów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #16 Napisano 4 Maja 2007 thx kuczlaw, fajna tabelka. olej dobry norme spelnia nie powinno byc problemu. krzycho007, zycze zeby nadal nie bylo problemow mi narazie z Shellem nic sie nie przydarzylo to pozostane przy nim. a jeszcze jedno pytanko. kiedy uzyc oleju o mniejszej gestosci ? np 5W40. bo wydaje mi sie ze pierwsza cyfra okresla gestosc .. a ta 2 co oznacza ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2007 O ile się nie mylę to pierwsze cyfry oznaczają lepkość w warunkach zimowych, im niższa wartość tym lepsze smarowanie w niskich temperaturach. Liczba po literce W określa właściwości latem, im wyższa wartość, tym lepsze właściwości smarujące w wysokich temperaturach. Najlepszy byłby 0W60 ale takiego chyba jeszcze nie produkują. Kiedyś jak nie było olejów syntetycznych, to do wysilonych silników trzeba było używać w zależności od pory roku oleju letniego lub zimowego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #18 Napisano 4 Maja 2007 thx krzycho007 cenne info no i punkcik dla Ciebie. to juz chyba wszystko co chcialem wiedziec, dzieki pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #19 Napisano 7 Maja 2007 Ja również dziękuję, jakbyś miał chwilkę czasu to Martino podrzucił dosyć ciekawy artykuł na tematy olejowe http://www.passat.garbatabaza.info/pliki/mechanika/oleje.pdf - fajna lektura. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 7 Maja 2007 A ja leję MOBIL 1 0W50, 0W40 - zależy, jaki typ akurat kolega ma na składzie. To juz 3 auto, co mi śmiga na takim i jak narazie nie narzekam. W jednym przypadku zdjąłem pokrywe zaworów i było CZYŚCIUTEŃKO - lśniło normalnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach