Gość niuniek Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2007 Witam od wczoraj mam problem z moim passatem 1.9TDI 131KM tz. jechałem sobie spokojnie pasatem i nagle zaswieciła mi się kontrolka od ESP i auto nie chiało przyspieszać. dzwoniłem do znajomego mechanika mowi ze to listwa (wtyczki) zasilająca pompowtryskiwacze. kazał ściągnąć mi pokrywe i podociskać wtyki niby pomogło. Ale czy to to było ?? Bedzie się to powtarzać ? jaki koszt takiej listwy ? czy to może pompowtryskiwacze do wymiany ? dane mojego auta 2002r TDI 131KM przebieg niby 114tyś km. (w co wątpie) zasugerujcie coś żeby nie wymienił czegoś nie potrzebnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość niuniek Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2007 koledzy mozecie sie wypowiedziec na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #3 Napisano 3 Kwietnia 2007 Jesli docisniesz listwe a efekt bedzie sie nadal pojawial,mozesz sprawdzic wtryskiwacze.Zostaw silnik pracujacy na biegu jalowym i odkrecaj po kolei przewody wtryskowe.Jesli stukanie zniknie po odkreceniu ktoregos tam..moze to znaczyc,ze owy wtryskiwacz jest do wymiany( z tego co wiem,nie ma sposobu na naprawienie wtryskiwacza).Nalezy tylko pamietac,ze paliwo podawane jest pod duzym cisnieniem i mozna sie przy tym uszkodzic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marc+marc Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2007 niuniek, Witam mam ten sam problem ESP się zaświeca i szarpie silnikiem czy go jakoś rozwiązałeś. U mnie zaczęło sie to pojawiać p wymianie rozrządu i filtra paliwa, pojechałem na komputer i wyszło gdy silnik kulał na jeden wtrysk że to wtrysk jest przycięty ale mechanik stwierdził że to jeszcze zapowietrzony układ jest po wymianie właśnie filtra na razie nic nie robiłem, jestem zaniepokojony bo problem powtarza się cały czas i nie ma reguły. Przejechałem 300km. Po wyłączeniu samochodu i po ponownym włączeniu jest wszystko ok. Moje pytanie czy przy przekręceniu kluczyka słychać jak popa paliwowa ci się włącza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2007 niuniek, Witam mam ten sam problem ESP się zaświeca i szarpie silnikiem czy go jakoś rozwiązałeś. U mnie zaczęło sie to pojawiać p wymianie rozrządu i filtra paliwa, pojechałem na komputer i wyszło gdy silnik kulał na jeden wtrysk że to wtrysk jest przycięty ale mechanik stwierdził że to jeszcze zapowietrzony układ jest po wymianie właśnie filtra na razie nic nie robiłem, jestem zaniepokojony bo problem powtarza się cały czas i nie ma reguły. Przejechałem 300km. Po wyłączeniu samochodu i po ponownym włączeniu jest wszystko ok. Moje pytanie czy przy przekręceniu kluczyka słychać jak popa paliwowa ci się włącza? Ja wymieniałem filtr paliwa i nawet nie było przez moment słychać nierównej pracy, a ty przejechałeś już 300 km. To na pewno nie jest wina zapowietrzenia. Z resztą, jeśli po wyłączeniu i włączeniu samochodu problem ustępuje, to jakim cudem niby zapowietrzony układ miał się przekręceniem kluczyka odpowietrzyć? Przy przekręceniu kluczyka słychać taki krótki dźwięk załączającej się pompy. Nie chcę nic sugerować, ale czy byłeś cały czas przy swoim samochodzie podczas wymiany rozrządu? Dziwny zbieg okoliczności, że po wymianie rozrządu padł pompowtrysk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #6 Napisano 16 Maja 2007 u mnie po zaklokowaniu rozrzadu ( przeskoczenia paska rozrzadu o jeden zabek na pompie wtryskowej ) auto zaczelo chodzic jak troktor i slabe przyspieszenie. Podejzewam ze wtyski u mnie mogly dostac po dupie bo od nich szedl ten klank traktora. Wspoulczuje jak masz to samo i przejecales na tym 300 km. Jak ja wymienialem filtr paliwa auto chodzilo idealnie odrazu po wymianie, nie wierze ze to wina wymiany filtra paliwa. Po drugie chlopie jak oddajesz auto do naprawy i wszystko wczesniej chodzilo idealnie to nie odbierasz go dopuki znow tak niebedzie chodzic, chocby uszczelke pod glowica z kieliszkami zmienili. Wiem ze mam inny silnik i mechaniczne wtryski ale moze jest w tym jakies powiazanie. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marc+marc Zgłoś #7 Napisano 16 Maja 2007 Niestety nie byłem przy wymianie rozrządu dla sprostowania on nie chodzi cały czas jak traktor czasami przejadę 50km i nic się nie dzieje, czasami odpalę przejadę 1 km i zaczyna w palić na trzy wtryski. Tak jakby wtrysk łapał jakiś błąd, przestaje pracować i jak się wyłączy zapłon zaczyna chodzić. Pytałem o dźwięk pompy bo wcześniej słyszałem jak się włącza i jak przepycha paliwo(głośne popchnięcie paliwa do przewodów) a teraz tego nie słyszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarzyg1 Zgłoś #8 Napisano 26 Maja 2007 Witam, rzeczywiście problemem często są niełączące wtyczki na pompowtryskiwaczach!! Niekiedy nawet nie wymaga wymiana całej listwy na nową (podobno koszt w granicach 100 euro) jeżeli są stare pompowtryski jak właśnie dociśnięcie końcówek we wtyczkach tak by był gwarantowany styk Zajmuję sie regeneracja pompowtrysków i trafiało do mnie juz kilka osób z takim problemem w celu regeneracji pompowtrysków, lecz w większości przypadków są to właśnie niełączące wtyczki na pompowtryskach. Jeżeli to nie pomaga to trzeba zająć sie pompowtryskiwaczami... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pienio Zgłoś #9 Napisano 26 Maja 2007 jarzyg1. Ile kosztuje regeneracja wtrysku do mojego paska? AVB 2002r 101 km. [elektronika] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #10 Napisano 12 Maja 2008 sluchajcie mam ten sam problem...moze ktos opisac jak i gdzie docinac listwe zailajaca pompowtryski?? jestem laikiem ale przy czyjejs podpowiedzi chyba poradze sobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #11 Napisano 12 Maja 2008 sluchajcie mam ten sam problem...moze ktos opisac jak i gdzie docinac listwe zailajaca pompowtryski?? jestem laikiem ale przy czyjejs podpowiedzi chyba poradze sobie. Nie docinać tylko dociskać wtyczki. Pod osłoną silnika masz taką czarną pokrywę klawiatury. Pod nią są pompowtryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #12 Napisano 13 Maja 2008 no dociskac dociskac rozumiem ze do kazdego pompowtrysku idzie osobny przewód paliwowy i to je nalezy wziac pod lupe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #13 Napisano 13 Maja 2008 nie pod czarna klawiatura jak to otworzysz bedziesz miec pompowtryski wystajace i do kazdego idacy kabelek z zasilaniem najelpeij po kolei zdjac z kazdego pompowstysku ten kabelek przedmuchac powietrzem i docisnac blaszki i zalozyc i tak 4 razy zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2008 ok, rozmiem ze trzeba zdjac pokrywe zawrów i beda tam pompki...czy wystarczy przedmuchac wtyki no i skrecamy pokrywe?? to takie "nic"?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szatruch Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2008 mam identyko problem. czytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26246 pierwsze moje i mechanika mysli to byl pompowtryskiwacz........ a jednak komputer odczytal mi blad 18047 czujnik pedalu gazu. uszkodzony czujnik moze byc tego powodem. koszt 225 zlotych (Serwis Czestochowa, Irlandia 100 euro). najlatwiej sprobowac tak: dajcie ok 3000-4000 tys. obrotow i pujscie natychmiast pedal gazu. Jesli obroty spadna NATYCHMIAST (patrz uwaznie na wskazowke obrotomierza) to wszsytko jest OK. Jesli nie no to czujnik jest do wymiany za dwa tygodnie go wyminiam i zawor EGR. po wymianie napisze czy sa zmiany , czy to jednak cos innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #16 Napisano 13 Maja 2008 ok, rozmiem ze trzeba zdjac pokrywe zawrów i beda tam pompki...czy wystarczy przedmuchac wtyki no i skrecamy pokrywe?? to takie "nic"?? ja tak zrobilem i jeszcze blaszki srubokretem lekko dogielem do srodka i troche ciezej przez to weszly na pompowtryski ale sie trzymaja jak narazie 5 tys km zrobione i mam spokoj 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2008 mam identyko problem. czytaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26246pierwsze moje i mechanika mysli to byl pompowtryskiwacz........ a jednak komputer odczytal mi blad 18047 czujnik pedalu gazu. uszkodzony czujnik moze byc tego powodem. koszt 225 zlotych (Serwis Czestochowa, Irlandia 100 euro). najlatwiej sprobowac tak: dajcie ok 3000-4000 tys. obrotow i pujscie natychmiast pedal gazu. Jesli obroty spadna NATYCHMIAST (patrz uwaznie na wskazowke obrotomierza) to wszsytko jest OK. Jesli nie no to czujnik jest do wymiany za dwa tygodnie go wyminiam i zawor EGR. po wymianie napisze czy sa zmiany , czy to jednak cos innego. słuchaj ale jak jest uszkodzony ten czujnik to wskazówka obrotomierza po puszczeniu pedału gazu jakos specyficznie sie zachowuje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2008 obroty beda staly w miejscu lub wolniutko sie zmniejszaly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #19 Napisano 14 Maja 2008 sluchajcie po wyczyszczeniu styków pompowtrysków auto wrociło do normalnosci ale jakby bylo troszke słabsze. czy moze to byc objawem błedów zapisanych w kompie?? mimo tego jade do mechaniora aby przejzal wszystko pod katem diagnostyki...po wszystkim napisze co i jak....dziekuje wszystkim za porady jestem po kompie....wykazal problem elektryczny z pompa cylindra nr 2...oczywiscie bład nieaktywny i wykasowany...widze ze to pospolity problem w Passatach TDI-PD. jeszcze jedna prosba...moze ktorys z kolegów ma polskiego Vaga i podesłałby na PW bo 122 zł droga nie chodzi i bylem pierwszy i ostatni raz po to aby mechanik sprawdzil i wykasowal bledy w 2 minuty... dzieki za pomoc wszytkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #20 Napisano 29 Października 2008 (edytowane) witajcie ponownie ;( niestety u mnie sytuacja sie powtorzyla ale..... objawy sa jakby jeden wtrysk nie działał ale na zimnym silniku....jak rozgrzeje auto do temperatury roboczej, zgasze auto i ponownie odpale wszystko wraca do normalnosci...silnik równo pracuje, cudnie przyspiesza i ogólnie jest wszystko ok prosze o pomoc.....moze to jakis z czujników temperatury... dodam ze klamia mi sie wymiana oleju z gory dziekuje jeszcze jedna sprawa....czy mozna w jakis sposób sprawdzic listwe zasilajaca pompowtryski?? problem powtorzyl mi sie ponownie i to moze w niej tkwi "diabeł"?? prosze poratujcie jakos Edytowane 30 Października 2008 przez mlekon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach