Skocz do zawartości
Gość +jacek+

Drgania w B5 - pomocy, pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomocy!!!! Ręce mi już opadają:dolamam Mam podobny problem jak wielu kolegów,mianowicie trzęsie samochodem, po jakiś 20-30 sekundach wywala kontrolkę od ESP. Diagnoza na VAGU- padnięty pompowtryskiwacz. Po kilku godzinach walki mechanior powiedział że to nie wtrysk tylko sterownik silnika.

Dziś niestety takowy podmieniłem i jest dokładnie ten sam objaw. Sam już nie wiem czego szukać. Pomóżcie. Dodam że mój pasek to 1,9TDI 101KM 2001R

wiązka od sterownika do pompek do sprawdzenia i połączenia na pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem ale czemu zapala zawsze ok, a później jakby chodził na trzech cylindrach? Czy kabel łapie jakąś rezystancje wiekszą od temperatury?

Dziś słyszałem opinje że coś w silniku grzmotło. Mogło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walduch, miałem u siebie identyczne objawy.

Nic nie kombinuj tylko zabieraj się od razu za podoginanie konektorów w kostkach.

Jakie masz bipy?

U mnie były wartości rzędu 50-70.

Pierwsza pompka podczas dodawania gazu pokazywała nawet 120 co kończyło się łapaniem błędu wraz z bonusem (świecąca kontrolka ESP).

Po poprawieniu kontaktu w kostkach bipy spadły do poziomu 10-30. :)

 

Tylko jedno jest ważne, pisałem już o tym w innym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1333484#post1333484

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslałem o tym viperek ale ponoć mi mecher wtryski miejscami zamieniał, wiec ruszał wtyczki. Od strony kompa podmianiałem już jednostke wiec styki też raczej ok. No chyba że przy połączeniu całej wiązki jest tam taka wtyczka ale cieżko tam zajrzeć. Co do wtyczkach na pompowtryskach to za cholere nie moge ich wyciągnąć. Ciągnąć aż wyjdą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ponoć mi mecher wtryski miejscami zamieniał, wiec ruszał wtyczki

Ale zapewne nie podoginał w nich konektorów.

Co do wtyczkach na pompowtryskach to za cholere nie moge ich wyciągnąć. Ciągnąć aż wyjdą?

Nie ciągnij na siłę bo je pourywasz.

Wtyczka trzyma się w gnieździe na zaczepie.

Musisz coś cienkiego/płaskiego wsadzić między kostkę a wewnętrzną stronę jej gniazda.

Dopiero potem lekko ruszając na boki możesz pociągnąć na wtyczkę.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po zabiegu. Kable sprawdzone, piny podoginane, wtyczka na pompowtrysku przeczyszczona i dogięta. Niestety bez zmian. Pozostaje jużchyba tylko silnik... Zawór? Pierścionki? Szlak mnie już trafia. W piątek spróbuje podjechać na diagnostyke niech sprawdzą ciśnienie na cylindrze. Pewnie coś tam dupło...:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

ja takze mam poważny problem , mianowicie :

kilka miesięcy temu pasek zaczoł delikatnie kopcić na inny kolor, nie brał oleju wiec myslałem ze to nic takiego, jednak nie dawno zaczoł miec kłopoty z odpalaniem, wycziłem ,ze gdy stoi śilnikiem pod górkę nie chce odpalać !!!

Dopiero po kręceniu go ponad 30 sek ze 5-6 dopiero zaskakuje i kopci wtedy mega dymem jak parowóz siwym a potem sowo-czarnym

a gdy stoi na prostym lub silnikiem w dół to pali od szczału.... z tego co wiem poszło jakieś uszczelnienie na pompo wtrysku gdyrz w oleju była znaczna ilość ropy, olej stał się bardzo rzadki...

 

- pasek mam jeszcze jedną dolegliwość :

szarpie przy niskich obrotach na 3, 4 i 5 biegu... to nie wina filtra paliwa bo był wymieniany kilka razy...

Byłem tez na diagnostyce turbinki, wszystko jest wporządku , pompowtryski tak samo... jesli macie jakieś pomysły co to może byc ,bede wam wdzięczny... gdyż jesc do dość denerwująca usterka... nie idzie mu depnąć do podłogi

 

POMÓŻCIE MI...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy jest taka możliwość żeby po rozgrzaniu silnika(TDI) i przejechaniu kilkudziesięciu km, dopiero wtedy poduszki pod silnikiem dawały objaw uszkodzenia w postaci przenoszenia wibracji na całe auto??? Poduszki sprawdzali mi 3 mechanicy i mówią że dobre... Już nie mam sił do tego autka..:( Najgorzej jest jak auto zejdzie na normalne obroty, wtedy jest to bardzo nieprzyjemne, czuje się jak auto całe się trzęsie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poduchy dobre to zostało jeszcze: łącznik elastyczny na wydechu, podwieszenie wydechu, pompki, sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli poduchy dobre to zostało jeszcze: łącznik elastyczny na wydechu, podwieszenie wydechu, pompki, sprzęgło.
I koło dwumasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I koło dwumasowe.

 

No tak, tak. Napisałem sprzęgło myśląc o dwumasie... Dobrze, że mamy czujnych forumowiczów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W Passacie mego kolegi z silnikiem 1.9 TDI 130 KM występuje dziwny objaw. Objaw jest taki, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach w pewnym momencie następuje takie ( kołatnięcie ) krótkotrwała nie równa praca silnika. Potem znowu normalnie silnik pracuje i znowu ten sam objaw. Takie objaw występuje do momentu rozgrzania się silnika. Gdy silnik złapie temperaturę 90 stopni, przestaje wariować silnik i pracuje normalnie. W samochodzie były sprawdzane błędy ( brak błędów ) Może ktoś miał podobne objawy. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

W Passacie mego kolegi z silnikiem 1.9 TDI 130 KM występuje dziwny objaw. Objaw jest taki, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach w pewnym momencie następuje takie ( kołatnięcie ) krótkotrwała nie równa praca silnika. Potem znowu normalnie silnik pracuje i znowu ten sam objaw. Takie objaw występuje do momentu rozgrzania się silnika. Gdy silnik złapie temperaturę 90 stopni, przestaje wariować silnik i pracuje normalnie. W samochodzie były sprawdzane błędy ( brak błędów ) Może ktoś miał podobne objawy. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź.

Zobacz na VAGu jak wygląda dawka zasysanego powietrza i sterowanie EGRem. Ja miałem tak, że mi spadały obroty na jałowym i silnik prawie gasł. Przepływomierz zawyżał dawkę powietrza przez co wysterowanie zaworu N18 od EGR dochodzi do 85% i motor dusił się od spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

STERN ale jeśli to dwumasa, to powinien być objaw stukania, szarpania przy zmianie biegów a tego nie ma. Chyba ze pompa paliwa nie domaga(ale to powinno byc widoczne na max obrotach ale nie na biegu jałowym i niskich obrotach) Sprawdzę to przy wydechu jak mówicie, a jeśli nie to, to trzeba zajrzeć do wtrysków.. ech

 

---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:00 ----------

 

Edytowane przez Grzeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok sprawdzę, ale mi obroty nie spadają tylko takie jest szarpniecie silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok sprawdzę, ale mi obroty nie spadają tylko takie jest szarpniecie silnikiem.
zaślep sobie EGRa(wtedy idzie na silnik cały czas świeże powietrze i nie ma powrotu spalin, bedzie tylko bardziej kopcił z wydechu) wtedy coś będzie wiadomo.... A i sprawdź przepływomierz powietrzna, bo to on jest częstą przyczyna niedomagań tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtam

 

Mam problem z moim Paskiem TDi 130km.

Na wolnych obrotach drganie na silniku (nie równa praca silnika), tak jakby brał lewe powietrze. Za uwarzyłem wahania na obrotomierzu - spada poniżej 800obr/min i wkręca się na 1000obr/min - tak jak by na ssaniu. :debil

 

Filtry wymienione. Moze to byc przyczyna starych popękanych przewodów paliwowych? (jakie ida tam przewody - srednica?)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za zainteresowanie.

Edytowane przez pazur21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj passat (1,9 101 KM automat) też czytając posty dochodzę do wniosku że za bardzo drży(silnik). Ale to nie wszystko przy około 100 km/h traci moc (tak jak tu koledzy piszą przekręcając kluczyk-chwilowo pomaga),ale to też nie wszystko,zdarza się że po kilkudniowym postoju bardzo ciężko odpala a po odpaleniu-tak jakby chwilę "przebierał"- dalej- trzy razy zdarzyło się mu zgasnąć w czasie jazdy po czym też ciężko było go odpalić.Mam też problem ze skrzynią biegów (zwykły automat) która to jak auto jest zimne w miarę płynnie przerzuca biegi a jak auto jest rozgrzane to szarpie,przy stałej prędkości stale coś "miele" zmieniając biegi raz na dół raz do góry z tym że zazwyczaj wybiera za wysoki bieg w stosunku do prędkości i wynikiem tego cała karoseria wpada w wibrację - tak jakbyśmy przy prędkości 40 km/h wrzucili piątkę mając zwykłą skrzynię...mam dość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, też drgania lekkie i spalanie na luzie 0,3 l/h a wczesniej było 0,5l/h. Wywalało kontrolkę od ESP i przechodził w tryb awaryjny czasami. Wtyczki poprawione i wymieniony drugi pompowtrysk. Jedyna zmiana, że nie wywala kontrolki. Reszta objawów pozostała. W tryb awaryjny przechodzi jak ostro mu się depnie, jak jedziesz spokojnie to rozpędza się ponad 100. Czy może tu coś być z EGR czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam pytanie czy u Was w dizlu są jakieś drgania na kierownicy i siedzeniach?

Ja wymieniłem wszystkie poduszki (oryginalne) i dalej to samo... świece miałem wszystkie spalone, też wymieniłem.

Czy w Tdi to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności