Tyfus500 Zgłoś #101 Napisano 6 Listopada 2011 Koledzy ostatnio zauważyłem na kompie że na biegu jałowym ilość zuzywanego paliwa wzrosla 2-krotnie, jakieś 2-3 m-ce temu komp pokazywał 0,8l/h a teraz 1,6. Na Vagu co prawda pokazuje 1,4 ale u mnie zawsze byla lekka rozbiezność między Fisem a Vagiem. [ATTACH=CONFIG]69265[/ATTACH] Tak to wygląda na Vagu, najpierw myslałem że może pompowtryskiwacze już lecą ale korekcje są ok. Doradźcie co może się dziać czy to poczatek jakiegoś dramatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #102 Napisano 6 Listopada 2011 Koledzy ostatnio zauważyłem na kompie że na biegu jałowym ilość zuzywanego paliwa wzrosla 2-krotnie, jakieś 2-3 m-ce temu komp pokazywał 0,8l/h a teraz 1,6. Na Vagu co prawda pokazuje 1,4 ale u mnie zawsze byla lekka rozbiezność między Fisem a Vagiem. [ATTACH=CONFIG]69265[/ATTACH] Tak to wygląda na Vagu, najpierw myslałem że może pompowtryskiwacze już lecą ale korekcje są ok. Doradźcie co może się dziać czy to poczatek jakiegoś dramatu? jak będzie kolega obserwował i porównywał zużycie przy temperaturze silnika 75 stopni, to wcześniej kolega nabawi się koszmarów sennych niż zdiagnozuje passata. Silnik niedogrzany lub termostat do wymiany... sam kolega sobie odpowie, kiedy i w jakim czasie po odpaleniu sprawdzał vagiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tyfus500 Zgłoś #103 Napisano 6 Listopada 2011 Zaznaczam że przy 90 stopniach jest to samo. Kiedyś jak silnik był zimny to zużycie paliwa na jałowym było 1,2l/h a na ciepłym 0,8. Teraz jest cały czas 1,5 lub 1,6 ---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:03 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #104 Napisano 6 Listopada 2011 Zaznaczam że przy 90 stopniach jest to samo. Kiedyś jak silnik był zimny to zużycie paliwa na jałowym było 1,2l/h a na ciepłym 0,8. Teraz jest cały czas 1,5 lub 1,6 ---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:03 ---------- trzeba sprawdzić czujniki temperatury paliwa powietrza silnika czy aby któryś nie podaje błędnych danych... opis jest na forum. U mnie na vagu jest 0,4 l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarekb1986 Zgłoś #105 Napisano 4 Grudnia 2011 witam mam taki problem ze w zakresie 1600-1800obr czuć drgania w aucie zarówno na biegu jałowym jak i na wszystkich biegach dodam ze jest to passat b5 fl 130KM i 6-cio biegową skrzynia. czy może ktoś po może pomóc od czego mogą być spowodowane te drgania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jerzy76 Zgłoś #106 Napisano 8 Grudnia 2011 witam mam taki problem ze w zakresie 1600-1800obr czuć drgania w aucie zarówno na biegu jałowym jak i na wszystkich biegach dodam ze jest to passat b5 fl 130KM i 6-cio biegową skrzynia. czy może ktoś po może pomóc od czego mogą być spowodowane te drgania?? panowie mam pytanko czy komus padły popmpowtryskiwacze firmy siemens bo mam dostep do goscia ktory je regeneruje za 7stówek no a nowy kosztuje zdaje sie w okolicach 22 stówek jesli komus padnie to jest na to sposob! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rafiti0 Zgłoś #107 Napisano 23 Grudnia 2011 Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Mam problem ze swoim Passatem 2.0 TDI BGW, a mianowicie: 1. Czy możliwe jest, że po wymianie paska rozrządu padły mi w ciągu miesiąca - dwóch, 3 pompowtryski? 2. Ropa dostaje mi się do oleju, mam ponad stan i czasami włącza mi się tak jakby ssanie, obroty wzrastają do 1000 i bardzo mocno kopci z silnika, drażniący, gryzący dym. Dlaczego? ---------- Dodano o 11:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:40 ---------- Jeszcze dodam, że gdy wskoczy mi na 1000 obrotów drastycznie zwiększa mi się spalanie. Odpala mi normalnie na zimnym jak i ciepłym. I raczej nie odczułem by auto straciło na mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pouloni Zgłoś #108 Napisano 28 Grudnia 2011 Witam. Widze temat "galaretki" jest kazdemu znany i kazdy ma jakis problem z tym. U mnie fakt trzesie sie lekko jade jutro sprawdzic wtryski pod kompem zobaczymy co pokaze. Ale czytając niektore posty odnosnie swiecocych sie kontrolek ABS ESP z tego co mi wiadomo awarii ulegaja styki na kostkach na pompach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #109 Napisano 1 Stycznia 2012 Witam forumowiczów. Mam passata z 2003 roku 130KM AWX. Auto kupilem na początku 2010 roku z przebiegiem 170000km, jednak zaraz po zakupie zauwarzylem pewną dolegliwość, ktora nie ustapila mojemu paskowi do dziś. Otoż podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu auto drży, aż w środku czasem plastiki slychać. Wibracje pojawiają się glownie podczas jazdy pod gorkę a mam takowa nieopodal domu wiec spotykam się z tym codziennie. Drzy w zakresie 1500 -2100obr/min na czwórce i piątce na niższych raczej nie. Podczas ruszania bez gazu lekko puszczając sprzęgło rownież drży.i to obie połośki(wibracje przenoszone są na opony) co widać gołym okiem. Bylem z tym u mechanika: sprawdził czy nie ma luzow w zawieszeniu(nie bylo), poduszki(dobre), przeguby w porzadku. Po jeździe kontrolnej powiedzial mi tylko że auto ma niezlego kopa a co do drżenia to '' Ja tam nic nie czuje a z resztą paski tak mają że cos tam drży" i ze jestem przeczulony ja się z tym nie zgadzam bo tak się składa że mój brat ma audi a4 AFN 110KM i u niego zadnych drżeń nie ma nawet minimalnych. Gdy powiedzialem o tym audi mojemu mechanikowi to odparl że passat jest mocniejszy i z tąd pewnie te drżenia:debil Mam do was wielką prośbe o wyjaśnienie mi przyczyn tych tajemniczych wibracji. Co to może być. Czy to mogą być przeguby wewnetrzne czy dwumas tyle już o tym czytalem i juz nic mi nie pasuje do siebie. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #110 Napisano 1 Stycznia 2012 Mam do was wielką prośbe o wyjaśnienie mi przyczyn tych tajemniczych wibracji. Co to może być. Czy to mogą być przeguby wewnetrzne czy dwumas tyle już o tym czytalem i juz nic mi nie pasuje do siebie. Prosze o pomocSprawdź tłumik plecionke na nim i czy podczas zmiany biegów słychać stukanie bo to co opisałeś wskazuje na dwumasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #111 Napisano 1 Stycznia 2012 Dzięki za tak szybką odpowiedź. Plecionka jest troche postrzepiona o czym przekonalem się wymieniając turbinę(poranilem sobie dloń) ale dźwiek wydechu nie wskazuje na jego uszkodzenie. Gdy przylożylem dloń do plecionki nie wyczuwalem przedmuchow. A co do zmiany biegow to raczej stukania nie slychać, biegi wchodzą precyzyjnie i bez oporów. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące paska otoż czasami po uruchomieniu silnika ten sam zwiększa obroty do około 1200obr/min natomiast gdy ja dodaje gazu obroty rosną znacznie szybciej i opadają wolniej niż jest to normalnie po czym wskazówka obrotomierza zatrzymuje się znowu na 1200obr. Po pewnym czasie wszystko wraca do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #112 Napisano 1 Stycznia 2012 Dzięki za tak szybką odpowiedź. Plecionka jest troche postrzepiona o czym przekonalem się wymieniając turbinę(poranilem sobie dloń) ale dźwiek wydechu nie wskazuje na jego uszkodzenie. Gdy przylożylem dloń do plecionki nie wyczuwalem przedmuchow. A co do zmiany biegow to raczej stukania nie slychać, biegi wchodzą precyzyjnie i bez oporów. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące paska otoż czasami po uruchomieniu silnika ten sam zwiększa obroty do około 1200obr/min natomiast gdy ja dodaje gazu obroty rosną znacznie szybciej i opadają wolniej niż jest to normalnie po czym wskazówka obrotomierza zatrzymuje się znowu na 1200obr. Po pewnym czasie wszystko wraca do normy potencjometr w pedale gazu popraw wtyczki sprawdź kabelki do tych wtyczek Co do wibracji sprawdź sam poduszki pod silnikiem i skrzynią i wtryski jak podają paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #113 Napisano 1 Stycznia 2012 Dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jocker311 Zgłoś #114 Napisano 24 Stycznia 2012 witam ,panowie mam pytanie czy jak bedzie jeden pompowtryskiwacz lał to moze samochód kopcic i wiecej palic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #115 Napisano 24 Stycznia 2012 Zapewne.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thermalfake Zgłoś #116 Napisano 25 Stycznia 2012 Ja przychodzę z takim problemem. Silnik AJM (220.000km) do jesieni chodził bez większych zarzutów. Odpalał na rys. Przez ostatnie 3 miesiące nieco się pogorszyło. Odpala za pierwszym przekręceniem stacyjki ale kręci kilka razy. Tak jest zawsze z dnia na dzień. Jeśli go zostawię na dłużej, kilka dni to kręci dłużej (zapowietrzenie ?). W zeszłym roku nie miałem takich problemów. Przy odpalaniu z lekka rzuca silnikiem (to jestem w stanie zrozumieć). Jak tylko odpali obroty statkują się od razu na +/- 900rpm. Wibracje bardzo leciutko odczuwalne. Nie ma wahań obrotów. Po przejechaniu 1-2km powoli zaczynają się skoki miarowe, już bardziej wyczuwalne na fotelu. Po rozgrzaniu ale też nie zawsze (ostatnio w końcowej fazie dałem mu w palnik). Przy +/- 800rpm skoki rzędu 30-50rpm są bardziej widoczne cykliczne drgania, trzepie całym autem z zakresie lewo-prawo, mocniej też telepie się fotel jak w wibratorze aż czasem jest to już nieprzyjemne. Dziennie autem pokonuję ok 25km (ogólnie mało), czasem więcej. Jeżdżąc bez obciążenia w większości po obwodnicy (bez szaleństw, kombi, temp rzędu 0-10st) wciąga 7.5l/100km - nie wiem czy jest to dużo czy mało jak na takiego rozmiaru auto z PD. Nie mam pojęcia czy któryś wtrysk zaczyna lać, czy ma wyrobione gniazdo w głowicy (notabene już wymieniana), kwestia uszczelniaczy/podkładek czy jest to też sprawka vacum pompy albo/i przepływomierza. Powiedzcie mi czy w przypadku diagnozy pompek warto je regenerować czy kupić inne "sprawdzone" używki (nie zawsze jest to pewne bo pompki do tych silników już nieco przepracowały). A może kupić z innym oznaczeniem mocniejsze, tylko czy to będzie ze sobą współgrało ? Dwumasa póki co w tym aucie nie sprawia mi większych problemów. Miałem inne auta z dwumasami i jak na paska w porównaniu z innymi jest to dosyć żywotny osprzęt silnika. Staram się go nie deptać po niskich obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xanderus Zgłoś #117 Napisano 8 Lutego 2012 witam pal mi sie kontrolka silnika i wyswietla sie komunikat Emission Workshop po jakims czasie czasami od razu zaswieca sie ESP samochód sie cały trzesie szarpie na postoju przy zmaine z N na D ,jak jade to tez przy zmianie biegów wystepuje szarpanie, po podpieciu do komputera wyskakuje bład P0272 cylinder 4 bład udziału zrównowazenia ,czy ktos pomoze jakies sugestie z góry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broower Zgłoś #118 Napisano 9 Lutego 2012 Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum, dlatego chciałbym się przedstawić i przywitać Mam na imię Krzysiek. Mam pytanie... Czy do mojego silnika AWX pasują pompki z koncówką CB? Od jakiego silnika one pochodzą? Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baakowiec Zgłoś #119 Napisano 22 Marca 2012 Witam, mam pytanie w którym miejscu dokładnie znajdują się pompo-wtryskiwacze, prosił bym o jakieś zdjęcie z zaznaczonymi Pwtryskiwacze. z góry dzięki i Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #120 Napisano 22 Marca 2012 Witam, mam pytanie w którym miejscu dokładnie znajdują się pompo-wtryskiwacze, prosił bym o jakieś zdjęcie z zaznaczonymi Pwtryskiwacze. z góry dzięki i Pozdrawiam. Schowane pod pokrywą zaworów, jak odkręcisz pokrywe to już nie sposób ich nie zauważyć pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach