Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Uprzejmie proszę o radę zorientowanych. Wiem, że w standardzie 3B2 (AHL 99) jest ET 45 felgi. Planuje zakupić nowe felgi stalowe do oponek 195/65/15. Mam do wyboru ET 37 bądź ET 47. Szczerze powiem, że nie mam pojęcia które wziąć. Pomożecie?

 

Pozdrawiam

snach

najlepiej i najładniej ET37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Duży Zobacz post

195/65 R15 lub 205/55 R16

Dzięki serdeczne, o to mi właśnie chodziło, krótko i na temat. Pozdrawiam.

 

A co z index-em prędkości do 1,9Tdi 115km? Czy macie może dane jakie podaje producent? T-do 190km/h czy H do 210? A może jeszcze lepsze są potrzebne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z index-em prędkości do 1,9Tdi 115km? Czy macie może dane jakie podaje producent? T-do 190km/h czy H do 210? A może jeszcze lepsze są potrzebne?

minimum to H-210 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to takie minimum katalogowe i zalecane przez producenta(żeby nie mieć problemu z ubezpieczeniem) ? Gdzie takie dane VW podaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie takie dane VW podaje?

W briefie ;)

Ogólnie mówiąc, im wyższy indeks prędkości, tym opona jest bardziej wytrzymała i wolniej się ściera... Także dołożenie 20zł na oponie, żeby mieć wyższy indeks prędkości (H zamiast T) jest moim zdaniem jak najbardziej opłacalne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehm. briefu nie mam - swoją drogą czy poprzedni właściciel w Polsce powinien był mi go oddać czy zabrali mu jak clił auto? Pewnie w karcie pojazdu tego nie będzie.

 

to właśnie nie jest kwestia dołożenia 20zł/oponę bo to nie problem. Problem będzie jeśli w coś, odpukać, rąbnę a ubezpieczalnia stwierdzi, że mam za niski index.

 

Czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć bazując na konkretnych danych, czy wystarczy H czy trzeba V?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
swoją drogą czy poprzedni właściciel w Polsce powinien był mi go oddać czy zabrali mu jak clił auto?

Zabrali mu w Wydziale Komunikacji.

Czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć bazując na konkretnych danych, czy wystarczy H czy trzeba V?

Na to pytanie chyba Tobie tylko "konkretnie" odpowiedzi udzieli ubezpieczyciel...

Aczkolwiek ze swojego doświadczenia wiem tyle-w poprzednim aucie miałem zimówki z indeksem T, miałem pewne delikatne zdarzenie drogowe-ubezpieczyciel nie miał żadnych zastrzeżeń do opon-większą uwagę zwracają na głębokość bieżnika, niż na indeks prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Przegrzebałem jeszcze raz papiery, które dostałem z autem. Znalazłem tłumaczenie briefu no i jest 195/65/r15 H. Czyli wszystko jasne.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moge dac zimowki na przod 205/50 a na tyl 225/45 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie profil wychodzi niemal tak sam.

Nie wiadomo jak na lżejszym tyle będzie zachowywała się szersza opona, a więc z mniejszym naciskiem jednostkowym.

W tylnonapędowcach zakładają z tyłu szersze gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie przeciąganie tematu... nie bój sie jak bedzie index 91 to CI nie pęknie ta opona. a opone na zime załóż węższą ( 195/65/15) , węższa lepiej pracuje na śniegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze mam 17nastke i planuje zalozyc 225/45 jako ze jest to rozmiar najoptymalniejszy na ta srednice... chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle ze mam 17nastke i planuje zalozyc 225/45 jako ze jest to rozmiar najoptymalniejszy na ta srednice... chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone?
grabol: ...(...)chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone

 

taka jest brutalna rzeczywistość...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemcy ładują zimówki w tych samych rozmiarach co lato.

Jak jeździsz po mieście to i tak nie brniesz w zaspach.

Co najwyżej można pomyśleć o mniejszej średnicy, ze względu na nasze drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę dużo w trasę wzbogaconą o koleiny... tak patrze i stówke droższe są np 205/45 nizeli 225/45... a wiadomo, 4 stowki piechota nie chodza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dlatego, że szerokie opony aby były naprawdę muszą mieć wysoki indeks prędkości a co za tym idzie aby były twardsze - wykonane z twardszych mieszanek. Opony o szerokości od 205 zalecam tylko z prędkościami >=W-270km\h. Wtedy opona jest naprawdę dobra pod każdym względem.

 

HHA

 

odgrzeje kotleta bo sie nie moge powstrzymac...

im wieksza predkosc tym opona jest stywniejsza i gorzej wytlumia nierownosci co daje w kosc dla zawieszenia przedniego;)

Opone dobiera sie do stylu jazdy, np ja mam noice minimum, alloy ring protection, H ,high water condition-czyli niskoszumna,z rantem do ochrony alufelg, h czyli 130mph i wysoka sprawnosc odprowadzania wody, mialem nanich okolo 400kg w bagazniku i 4 osoby plus przyczepka okolo 400kg (mowie o 1.8t).

Nie pekly, nie zdarly sie i nie ma po3eby kupowania np v jezeli sie jezdzi nie wicej nic 160km bo v jest o wiele sztywniejsza niz np h wiem bo mialem v i zalozylem h i roznica w jezdzie bez porownania.....

Edytowane przez Stavros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie konkretnie to oponki ? Poniewaz ostatnio sprawilem sobie nowe fele i chcialbym o nie dbac, a nie slyszalem jeszcze o oponach ktore w jakis sposob ochraniaja te cudenka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość aktualnych opon ma rant ochronny na felgę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większość aktualnych opon ma rant ochronny na felgę...

dokladnie powoli to sie staje standardem, ale jednak w uk musisz poprosic o taka opone bo dadza ci zwykla z gladkim bokiem

 

---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:38 ----------

 

Czy w takim razie zakup tych opon http://www.hurtowniaopon.pl/go.live.php/PL-H7/sklep/P62389/3446.html będzie właściwą decyzją?

wlasnie tymbardziej na zime bym nie bral V tylko h zeby opona byla miekka, kleila sie ladnie do zaglebien w powierzchni co polepszy przyczepnosc

 

---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

 

mam te informacje od specjalisty oponiarza koles ma potezna hurtownie opon zaklada, sprzedaje, doradza i wierze mu bo pokazal mi w ksiazce co ma jakie znaczenie z ta predkoscia i co jest logicznym rozwiazaniem a co fanazja by zachecic klienta powiedzial ze v to na rajdy asfaltowe do palenia gumy na kazdym zakrecie...

i o dziwo polecil mi oponki za 160f a nie te v za 230f czyzby byl hu...sam dla siebie i nie pozwalal sobie zarobic???

I powiem wam ze teraz bede zmienial oponki 1 tdiku i gdzie pojade po zimowki i letnie????

Wlasnie do niego, zakreci sie po tej swojej hali i mi cos dobierza;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności