pawelb6 Zgłoś #21 Napisano 29 Marca 2010 Witam serdecznie. Uprzejmie proszę o radę zorientowanych. Wiem, że w standardzie 3B2 (AHL 99) jest ET 45 felgi. Planuje zakupić nowe felgi stalowe do oponek 195/65/15. Mam do wyboru ET 37 bądź ET 47. Szczerze powiem, że nie mam pojęcia które wziąć. Pomożecie? Pozdrawiam snach najlepiej i najładniej ET37 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #22 Napisano 1 Września 2010 Cytat:Napisał Duży Zobacz post 195/65 R15 lub 205/55 R16 Dzięki serdeczne, o to mi właśnie chodziło, krótko i na temat. Pozdrawiam. A co z index-em prędkości do 1,9Tdi 115km? Czy macie może dane jakie podaje producent? T-do 190km/h czy H do 210? A może jeszcze lepsze są potrzebne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amonbast Zgłoś #23 Napisano 1 Września 2010 A co z index-em prędkości do 1,9Tdi 115km? Czy macie może dane jakie podaje producent? T-do 190km/h czy H do 210? A może jeszcze lepsze są potrzebne? minimum to H-210 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #24 Napisano 1 Września 2010 ale to takie minimum katalogowe i zalecane przez producenta(żeby nie mieć problemu z ubezpieczeniem) ? Gdzie takie dane VW podaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #25 Napisano 1 Września 2010 Gdzie takie dane VW podaje? W briefie Ogólnie mówiąc, im wyższy indeks prędkości, tym opona jest bardziej wytrzymała i wolniej się ściera... Także dołożenie 20zł na oponie, żeby mieć wyższy indeks prędkości (H zamiast T) jest moim zdaniem jak najbardziej opłacalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #26 Napisano 1 Września 2010 ehm. briefu nie mam - swoją drogą czy poprzedni właściciel w Polsce powinien był mi go oddać czy zabrali mu jak clił auto? Pewnie w karcie pojazdu tego nie będzie. to właśnie nie jest kwestia dołożenia 20zł/oponę bo to nie problem. Problem będzie jeśli w coś, odpukać, rąbnę a ubezpieczalnia stwierdzi, że mam za niski index. Czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć bazując na konkretnych danych, czy wystarczy H czy trzeba V? Pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #27 Napisano 1 Września 2010 swoją drogą czy poprzedni właściciel w Polsce powinien był mi go oddać czy zabrali mu jak clił auto? Zabrali mu w Wydziale Komunikacji. Czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć bazując na konkretnych danych, czy wystarczy H czy trzeba V? Na to pytanie chyba Tobie tylko "konkretnie" odpowiedzi udzieli ubezpieczyciel... Aczkolwiek ze swojego doświadczenia wiem tyle-w poprzednim aucie miałem zimówki z indeksem T, miałem pewne delikatne zdarzenie drogowe-ubezpieczyciel nie miał żadnych zastrzeżeń do opon-większą uwagę zwracają na głębokość bieżnika, niż na indeks prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #28 Napisano 1 Września 2010 dzięki. Przegrzebałem jeszcze raz papiery, które dostałem z autem. Znalazłem tłumaczenie briefu no i jest 195/65/r15 H. Czyli wszystko jasne. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #29 Napisano 20 Października 2010 Czy moge dac zimowki na przod 205/50 a na tyl 225/45 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #30 Napisano 20 Października 2010 Teoretycznie profil wychodzi niemal tak sam. Nie wiadomo jak na lżejszym tyle będzie zachowywała się szersza opona, a więc z mniejszym naciskiem jednostkowym. W tylnonapędowcach zakładają z tyłu szersze gumy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #31 Napisano 20 Października 2010 Takie przeciąganie tematu... nie bój sie jak bedzie index 91 to CI nie pęknie ta opona. a opone na zime załóż węższą ( 195/65/15) , węższa lepiej pracuje na śniegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #32 Napisano 20 Października 2010 Tyle ze mam 17nastke i planuje zalozyc 225/45 jako ze jest to rozmiar najoptymalniejszy na ta srednice... chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #33 Napisano 20 Października 2010 Tyle ze mam 17nastke i planuje zalozyc 225/45 jako ze jest to rozmiar najoptymalniejszy na ta srednice... chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone? grabol: ...(...)chyba ze sie myle i rzeczywiscie lepiej zalozyc wezsza opone taka jest brutalna rzeczywistość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #34 Napisano 20 Października 2010 Niemcy ładują zimówki w tych samych rozmiarach co lato. Jak jeździsz po mieście to i tak nie brniesz w zaspach. Co najwyżej można pomyśleć o mniejszej średnicy, ze względu na nasze drogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #35 Napisano 20 Października 2010 Jeżdżę dużo w trasę wzbogaconą o koleiny... tak patrze i stówke droższe są np 205/45 nizeli 225/45... a wiadomo, 4 stowki piechota nie chodza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #36 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) To dlatego, że szerokie opony aby były naprawdę muszą mieć wysoki indeks prędkości a co za tym idzie aby były twardsze - wykonane z twardszych mieszanek. Opony o szerokości od 205 zalecam tylko z prędkościami >=W-270km\h. Wtedy opona jest naprawdę dobra pod każdym względem. HHA odgrzeje kotleta bo sie nie moge powstrzymac... im wieksza predkosc tym opona jest stywniejsza i gorzej wytlumia nierownosci co daje w kosc dla zawieszenia przedniego;) Opone dobiera sie do stylu jazdy, np ja mam noice minimum, alloy ring protection, H ,high water condition-czyli niskoszumna,z rantem do ochrony alufelg, h czyli 130mph i wysoka sprawnosc odprowadzania wody, mialem nanich okolo 400kg w bagazniku i 4 osoby plus przyczepka okolo 400kg (mowie o 1.8t). Nie pekly, nie zdarly sie i nie ma po3eby kupowania np v jezeli sie jezdzi nie wicej nic 160km bo v jest o wiele sztywniejsza niz np h wiem bo mialem v i zalozylem h i roznica w jezdzie bez porownania..... Edytowane 3 Listopada 2010 przez Stavros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #37 Napisano 20 Października 2010 Jakie konkretnie to oponki ? Poniewaz ostatnio sprawilem sobie nowe fele i chcialbym o nie dbac, a nie slyszalem jeszcze o oponach ktore w jakis sposob ochraniaja te cudenka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #38 Napisano 20 Października 2010 Większość aktualnych opon ma rant ochronny na felgę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #39 Napisano 20 Października 2010 Czy w takim razie zakup tych opon http://www.hurtowniaopon.pl/go.live.php/PL-H7/sklep/P62389/3446.html będzie właściwą decyzją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #40 Napisano 20 Października 2010 Większość aktualnych opon ma rant ochronny na felgę... dokladnie powoli to sie staje standardem, ale jednak w uk musisz poprosic o taka opone bo dadza ci zwykla z gladkim bokiem ---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:38 ---------- Czy w takim razie zakup tych opon http://www.hurtowniaopon.pl/go.live.php/PL-H7/sklep/P62389/3446.html będzie właściwą decyzją? wlasnie tymbardziej na zime bym nie bral V tylko h zeby opona byla miekka, kleila sie ladnie do zaglebien w powierzchni co polepszy przyczepnosc ---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:40 ---------- mam te informacje od specjalisty oponiarza koles ma potezna hurtownie opon zaklada, sprzedaje, doradza i wierze mu bo pokazal mi w ksiazce co ma jakie znaczenie z ta predkoscia i co jest logicznym rozwiazaniem a co fanazja by zachecic klienta powiedzial ze v to na rajdy asfaltowe do palenia gumy na kazdym zakrecie... i o dziwo polecil mi oponki za 160f a nie te v za 230f czyzby byl hu...sam dla siebie i nie pozwalal sobie zarobic??? I powiem wam ze teraz bede zmienial oponki 1 tdiku i gdzie pojade po zimowki i letnie???? Wlasnie do niego, zakreci sie po tej swojej hali i mi cos dobierza;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach