Jump to content
carter19

Temperatura wody 110 C

Recommended Posts

Panowie, po pasku przesiadlem sie na superba ale silnik ta sama rodzina - 2.0 TDI 190KM z 2016 roku. O wadach ukrytych samochodu nie ma mowy, przebieg 120kkm.

Jade dzis spokojnie do pracy nagle patrze a temperatura plynu chlodzacego osiagnela 110 stopni, od razu wlaczylem ogrzewanie na maxa i spadlo w 10-15 sekund do normalnych 90 stopni. Za jakis czas znowu zaczela rosnac, wlaczylem ogrzewanie minimalnie i tez spadla dosc szybko. Teraz pytanie czego sie moge bac, jak konkretne usterki potwierdzic lub wykluczyc? Gdy woda miala 110, olej mial temperature ledwo 100, czy jest to mozliwe?

1. czujnik temperatury wody - gdyby byl zepsuty nie widzialbym plynnej zmiany na zegarze, tak mi sie wydaje przynajmniej.

2. Termostat - zwykle psuje sie w druga strone...

3. Pompa wody?

Dodam ze w tym tygodniu byl pierwszy mroz dla tego auta w tym roku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wody ma specjalny pierścień który sterowany jest elektromagnesem , do zamykania obiegu . Prawdopodobnie się zablokował.Może być też termostat ... i może co jeszcze ..  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, nie spodziewalem sie sterowania przeplywewem w pompie, myslalem ze utrzymuje je jako proste urzadzenia.

Mimo wszystko mam watpliwosci dlaczego wlaczenie ogrzewania nawet na maly bieg zniwelowalo temperature tak szybko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w pierwszej fazie usterki.  Potem doszło do tego stopnia że praktycznie po odpaleniu auta po nocy wskakiwało na 90, a po minucie już było 120 i wentylator na chłodnicy na maxa.

Okazało się że padł czujnik temp. a konkretnie puścił oring na nim i płyn dostał się do czujnika do środka.   Wariacje zegara były różne, ale zawsze pokazywał za dużo, a silnik miał normalną temperaturę.

Nie twierdzę na 100% że to to, ale to najtańsza opcja.  Czujnik zakupiłem używany za 50 zł z przesyłka plus oring nowy za 50 groszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ktry said:

Miałem podobnie w pierwszej fazie usterki.  Potem doszło do tego stopnia że praktycznie po odpaleniu auta po nocy wskakiwało na 90, a po minucie już było 120 i wentylator na chłodnicy na maxa.

Okazało się że padł czujnik temp. a konkretnie puścił oring na nim i płyn dostał się do czujnika do środka.   Wariacje zegara były różne, ale zawsze pokazywał za dużo, a silnik miał normalną temperaturę.

Nie twierdzę na 100% że to to, ale to najtańsza opcja.  Czujnik zakupiłem używany za 50 zł z przesyłka plus oring nowy za 50 groszy.

czujnik temperatury wody? mozesz podac gdzie jest zlokalizowany i numer czesci? byly jakies bledy widoczne przez interfejs diagnostyczny? Czy temperatura zmieniala sie skokowo? BO u mnie plynnie idzie

btw. czy temperatura wody jest pokazywana bazujac na tylko jednym czujniku?

Edited by carter19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wody jest jeden i on przekazuje dane na komputer, a ten już steruje resztą, czyli świece, wentylator, zegar ITP.

Czujnik wchodzi w głowicę i znajduje się od strony skrzyni biegów.  Z góry go nie zobaczysz bez wyciągnięcia obudowy filtra pow. i rury od niego.  Kilka śrubek plastików i wyciągnięty. Max 30 min. roboty. Czujnik jest 2 pinowy, są tylko dwie wersje. Jest z prostym wyjściem i pod kĄtem. Ja miałem kĄtowy, ale prosty chyba by pasował, bo tylko wtyczka z innej strony. Można go śmiało wyciągać po wykręceniu śrubki na kluczyk 10 płyn prawie nie leci .

Edited by mkpol
za karę będziesz stał w koncie :D :D
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak pompa :| mam nadzieje ze nowa to juz jakis poprawiony model

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, carter19 napisał:

Jednak pompa :| mam nadzieje ze nowa to juz jakis poprawiony model

Zalej nowy płyn chłodniczy , zanieczyszczenia często powodują blokowanie się tego typu mechanizmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa przy 120 tysiącach by siadła ?

Moja została wymieniona przy 220 tys. razem z rozrządem rok temu i nie wykazywała żadnych oznak awarii. 

120 tys. to nawet na rozrząd dużo za wcześnie, aby przy okazji jednej roboty wymienić. Ale samą pompę to tak nie bardzo wymieniać na stary pasek.

Jak wymieniałem komplet ,to nic tam nie zmienili. Wszystko wyglądało identycznie jak na starej. 

Może rzeczywiście jakiś paproch podleciał pod przysłonę i ją blokuje chwilami. Tylko jak podleciał to raczej już sam nie wyleci tak szybko i wymiana płynu raczej nic nie da. Ale sprawdzić można.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zostawilem w ASO w Szwajcarii, wzieli pompe na stol i stwierdzili ze to ona. O kosztach lepiej nie pisac, ale obiecali ze zrobia to za pol ceny a pompe wysla na gwarancje, choc nie do konca rozumiem na czyja gwarancje bo auto jest juz po. Dzisiaj odbieram to sie dowiem. Mam nadzieje ze plyn nowy zaleja bez podpowiadania...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednak wymienili wode, w koncu 4x drozej niz PL wiec musza miec jakies standardy....

Edited by carter19

Share this post


Link to post
Share on other sites

To podziel się informacją ile cię ta usługa luksusowa kosztowała w luksusowym salonie w tym kraju.

Domyślam się że jak na ich zarobki, to tragedii nie ma ,ale jak na Polskie to już będzie kosmos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800CHF, cale szczescie ze pompe wysylaja na gwarancje, bo zaplace mniej wiecej polowe. Twierdza ze skoro byl serwisowany zawsze w ASO i zawsze na czas to jest podstawa do gwarancji, bo rozrzad jest planowany na 180-210kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

To masz jeszcze auto na gwarancji ?

I pomyśleć że w dzisiejszych czasach posiadanie nowego czy prawie nowego auta nie gwarantuje że dojedziesz do celu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie nie, gwarancja auta skonczyla sie pol roku temu, ale ASO twierdzi ze na gwarancje wysle, bo w koncu VW zaleca wymiane rozrzadu po 210kkm lub po 6 (chyba) latach wiec sie rozsypalo za wczesnie. Auto juz zrobione, rachunek dostane pewnie za tydzien, mam nadzieje ze sie cena nie zmieni nagle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

W starych b6 2.0 turbo benzyna miała rozrząd na 160 000 , ale nie dojeżdżały tego przebiegu , więc nie wierzył bym  w te 210 000 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, paolokos napisał:

Nie ma żadnych 5 lat, są tylko kilometry. 

Dlaczego tak uwazasz? Bo jeden do tylu dojechal i mu pasek nie pekl i pompa wody wciaz ja pompowala? Guma to guma i tego nie przeskoczysz. Zmeczenie materialu rowniez daje o sobie znac - pompa(zwlaszcza ta pierwsza, totalnie nieudana), rolki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy