Skocz do zawartości
MAXIMUS1207

Nowa moc 110/140KM - 300Nm

Rekomendowane odpowiedzi

ile ten soft nowy wyciagnie z mojego Awx-a

 

do Twojego bedzie na pewno przeznaczony jakis inny program, na allegro byl kiedys Golf II, pod maska mial 130 konny pompowtrysk zrobiony na 180 KM.....nie potrafie sobie nawet wyobrazic jak to bedzie latalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz gadalem z leo na PW wszytko co mam wiedziec poki co to wiem teraz pozostaje mi zebrac fundusze a jeszcze kolege namawiam wiec w pakiecie moze cos taniej bedzie :hurra: Ja sie zadowole 170 kucami i momentam w granicach 380 :hurra: mam nadzieje ze da sie to wyciagnac bo silniczek mam odpukac w nienagannym stanie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale caly wydech zostal zrobiony? Jakiej srednicy?

 

od kata do końca - standardowy - to są programy na ulicę - nie ma potrzeby zwiększania średnicy ... jedynie katalizatory z większymi przebiegami stanowią przeszkodę :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz gadalem z leo na PW wszytko co mam wiedziec poki co to wiem teraz pozostaje mi zebrac fundusze a jeszcze kolege namawiam wiec w pakiecie moze cos taniej bedzie :hurra: Ja sie zadowole 170 kucami i momentam w granicach 380 :hurra: mam nadzieje ze da sie to wyciagnac bo silniczek mam odpukac w nienagannym stanie :ok:

no nie wiem - wysoko mierzysz - przemyśl szczególnie te 380 Nm ...

 

BTW - czasami programy słabsze dają więcej radości - wszystko zależy jak się przebiegi Nm/Km ułożą :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leo mysle, ze to nie jest tak dokonca iz powiekszenie wydechu to juz auto nie na ulice ;) Znam ASZ, ktore ma 240KM i jezdzi w klasie street a normalnie auto porusza sie po miescie. Moj passat tez przeszedl sporo modyfikacji i jest na ulice ;]

 

A co do tych 380Nm to tak na granicy wytrzymalosci sprzegla... ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha widziecie to juz mnie wyprostowaliscie zreszta pogadam jak pojade faktycznie 380 Nm to chyba za duzo. :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele zalezy od tego w jakim stanie masz auto ;) Ja mam niby jednostke slabsza a mialem w pewnym momencie prawie 400Nm i sprzeglo zyje ;] Generalnie to jest tak, ze nie powinno Ci pasc. Jak nie bedziesz go dusil na piatym biegu od 60km/h do konca

to sprzeglo przezyje. Ale musisz miec ta swiadomosc, ze po roku albo trzech zacznie Ci sie slizgac i to bedzie wlasnie ten moment.... Moze sie tak stac a nie musi....

Ja zaryzykowalem... no risk... no fun :evil::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżeli mogę się wtrącić... Nie jeździmy cyframi tylko przebiegami linii mocy i momentu obrotowego. Ważne jest aby moment narastał płynnie i trzymał się w jak największym zakresie obrotów. Efekt będzie taki, że będziecie czuć, że auto przyspiesza w całym zakresie obrotów a nie przez np. 1000. Kolejna sprawa to wytrzymałość sprzęgła oraz układu korbowo-tłokowego. Przy seryjnym układzie wtryskowym oraz turbinie w np. 1.9TDi 110PS uzyskanie 320-330Nm jest możliwe w krótkim zakresie obrotów na początku "skali obrotomierza". To samo dotyczy wyżej wspomnianego 1.9 130PS tylko tam ta granica jest wyżej o około 50Nm. Jest to męczące dla silnika i układu przeniesienia napędu oraz dla nas - czujemy, że auto szybko słabnie i ciągle zmieniamy biegi.

 

Dla zainteresowanych mogę przesłać bądz wkleić kilka wykresów.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh a jak to sobie wyobrazasz? Ze zamiast ktos mowic ile ma Nm i KM to bedzie rysowal przebieg?! Po za tym jak ktos swiadomie robi program to sam opracowywuje przebieg mocy. Ja np ustawilem sobie dosc wysoko zeby ciagnac do samego konca.

Po za tym troszke nie dokonca zrozumialem Twoj przekaz. Przeciez wiadome jest, ze jesli max moment osiagalny jest przy niskich obrotach to sprzeglo i inne podzespoly ostro dostaja w dupe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh a jak to sobie wyobrazasz? Ze zamiast ktos mowic ile ma Nm i KM to bedzie rysowal przebieg?! Po za tym jak ktos swiadomie robi program to sam opracowywuje przebieg mocy. Ja np ustawilem sobie dosc wysoko zeby ciagnac do samego konca.

Po za tym troszke nie dokonca zrozumialem Twoj przekaz. Przeciez wiadome jest, ze jesli max moment osiagalny jest przy niskich obrotach to sprzeglo i inne podzespoly ostro dostaja w dupe.

 

Nie mówię żeby ktoś Ci rysował przebieg długopisem. Mi do tego służy hamownia. Klient widzi jak przebiega linia np. momentu obrotowego. Po co komuś 340Nm przy 2000obr jak za chwile przy 4000obr ma prawie serie (niektórzy tunerzy tak robią). Chyba lepiej niemalże w poziomie od ok 2200 do 3800 mieć ok 300Nm :?:. Oczywiście w kwestii mocy z Tobą się zgodzę. Tylko jedni mają 140km przez 200obr u innych 140km zaczyna się przy 2800obr i ciągnie do 4500.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupilem swojego passata mialem 136KM i 398Nm dostepne od prawie 2tys obr ;]

Kop w plecy byl niesamowity, malo kto spod swiatel wygrywal a jak auto ruszalo to cale drzalo. Pozniej niemilosiernie moc zdychala i tyle bylo z przyjemnosci. Po roznych testach, jazdach doszedlem do wniosku, ze swoja aktualna moc chce miec dostepna od prawie 3tys i ciagne nia do prawie 5tys. Dzieki takiej konfiguracji walka z dieslem nie jest dla mnie problemem (o pobodnej mocy) a i z benzynkami moge konkurowac.

Najwiekszym natomiast problemem jest to, ze nie kazdy tuner Ci poprowadzi taka linie mocy jakbys chcial. A dlaczego? A no dlatego, ze wiekszosc z nich korzysta z gotowcow a ich wiedza zaczyna sie na diagnostyce przy uzyciu vaga a konczy na przylutowaniu kostki. Wiec albo placisz normalna kase i dostrajasz auto do wlasnych potrzeb albo kupujesz gotowca taniej i liczysz, ze przebieg bedzie fajny. Nie bede sie juz rozwodzil nad gotowcami bo dyskusje byly. I tak naprawde niewiele osob wie jak przeprowadzic przebieg mocy nawet wsrod tych, ktorzy chipowali auta.

 

P.S. Znam takiego jednego co to stroi auta tak jakby dlugopisem przeprowadzal przebieg mocy a na hamowni wychodzi prawie idealnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba lepiej niemalże w poziomie od ok 2200 do 3800 mieć ok 300Nm

 

zgadzam się z tym punktem widzenia ...

co do gotowców - bardzo dobry mod (ktory wykresem zadowoli tunera) to kwestia indywidualnego podejścia (a raczej kilku podejść) do silnika ... a więc czas - czas - czas :]

dlatego są gotwce :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leopard, ja absolutnie sie z Toba zgadzam i absolutnie swoim postem nie pije do Ciebie i Twojej pracy. Raczej staralem sie pokazac przewage korzystania z tanich gotowcow nad indywidualnym strojeniem. A i musisz przyznac rowniez racje w tym, ze auto powinno sie stroic na ulicy a nie na hamowni. Na hamowni tylko robi sie drobne korekty. Po za tym z tego co obserwuje to ludzie, ktorzy kupuja chipa nie zwracaja uwagi jak ustawiony jest przebieg mocy. Czuja roznice w jezdzie i to im starcza a do tego jak poda im sie fajna cyferke to starcza. Brakuje pewnej swiadomosci. A forum passata to nie forum streetracing.pl wiec watpie aby ktos przy podawaniu mocy podawal jej przebieg (baa nawet wiele osob nie hamuje auta po modach). To tak podsumowywujac post kolegi Rogalotti, i konczac offtopic ;)

 

:vw::vw::vw::vw::vw::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh a jak to sobie wyobrazasz? Ze zamiast ktos mowic ile ma Nm i KM to bedzie rysowal przebieg?!

 

Czy to ja jestem autorem tych słów :?: Jeżeli chodzi o podejście do sprawy to mogę Ci pokazać dużą bazę wykresów aut mojej "produkcji" w których zobaczysz jak powinny przebiegać linie na wykresie.

 

Jeżeli chodzi o strojenie auta to można to wykonać na hamowni ale warunkiem jest żeby była obciążeniowa. Ja osobiście żeby pogodzić te dwie kwestie (obciążenie - realne warunki) zakupiłem hamownie której głowice zakłada się na koło a pomiar dokonuje się w pewien ustalony sposób na prostym odcinku drogi... Dzięki takiej hamowni łatwiej mi się stroi auta np. na dużych podzespołach.

 

Gdybyś miał pojęcie co znajduje się w sterowniku silnika a do tego znał podstawy pracy diesla łatwo odpowiedziałbyś sobie na pytanie dlaczego przebieg który widziałeś w sofcie pokrywa się z przebiegiem na wykresie.

 

Co do wykresu, to moim zdaniem tak powinien wyglądać wzorcowy AFN. To przykład A4 AFN z turbo od AWX (najczęściej spotykana modyfikacja)

 

KLIK KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz teraz nie wiem warto chipowac czy nie??? :zalamany: Dostanie silnik po dupie czy bedzie wszystko ok. Ja nie chce uzywac passka do wyscigow tylko dalej do normalnej ulicznej jazdy. Wiec chipowac czy nie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To juz teraz nie wiem warto chipowac czy nie??? :zalamany: Dostanie silnik po dupie czy bedzie wszystko ok. Ja nie chce uzywac passka do wyscigow tylko dalej do normalnej ulicznej jazdy. Wiec chipowac czy nie???

 

Chipuj jak najbardziej jeżeli stan silnika na to pozwala. Tylko chip tuning chip tuningowi nie jest równy (co chcemy sobie udowodnić powyższą dyskusją) i wszystko zależy od wizji danego tunera.

 

Spokojny program do Twojego AWX to przyrost na około 160-165km i 360-370Nm

 

Jeżeli ktoś opracuje z głową program nie będziesz miał problemów z autem...

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh a jak to sobie wyobrazasz? Ze zamiast ktos mowic ile ma Nm i KM to bedzie rysowal przebieg?!

 

Czy to ja jestem autorem tych słów :?: Jeżeli chodzi o podejście do sprawy to mogę Ci pokazać dużą bazę wykresów aut mojej "produkcji" w których zobaczysz jak powinny przebiegać linie na wykresie.

 

Tych nie ale tych tak:

Panowie jeżeli mogę się wtrącić... Nie jeździmy cyframi tylko przebiegami linii mocy i momentu obrotowego. Ważne jest aby moment narastał płynnie i trzymał się w jak największym zakresie obrotów. Efekt będzie taki, że będziecie czuć, że auto przyspiesza w całym zakresie obrotów a nie przez np. 1000. Kolejna sprawa to wytrzymałość sprzęgła oraz układu korbowo-tłokowego.

 

I nadal nie wiem po co to bylo. Przykladowo 400Nm jest niedobre dla sprzegla prawie bez wzgledu na przebieg mocy (mowimy o normalnych przebiegach) pytanie tylko jak bardzo szkodliwe.

 

Jeżeli chodzi o strojenie auta to można to wykonać na hamowni ale warunkiem jest żeby była obciążeniowa. Ja osobiście żeby pogodzić te dwie kwestie (obciążenie - realne warunki) zakupiłem hamownie której głowice zakłada się na koło a pomiar dokonuje się w pewien ustalony sposób na prostym odcinku drogi... Dzięki takiej hamowni łatwiej mi się stroi auta np. na dużych podzespołach.

A auta stroisz na pokaz wykresow czy pod preferencje klienta? Jesli to pierwsze to gratuluje zakupu hamowni ;]

Ja nie stroje aut. To nie moja praca. Ale w moim przekonaniu wazniejsze jest to by klient poczul roznice jak sie jezdzi przy takiej dostepnosci mocy a jak przy innej. A to, ze masz obciazeniowke ;] chwala Tobie. Tylko hamownia != ulica.

 

Gdybyś miał pojęcie co znajduje się w sterowniku silnika a do tego znał podstawy pracy diesla łatwo odpowiedziałbyś sobie na pytanie dlaczego przebieg który widziałeś w sofcie pokrywa się z przebiegiem na wykresie.

:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::hyhy::rotfl::rotfl:

Dobre dobre. :padam: respect

A ile aut stroiles ? 5?

 

Co do wykresu, to moim zdaniem tak powinien wyglądać wzorcowy AFN. To przykład A4 AFN z turbo od AWX (najczęściej spotykana modyfikacja)

 

KLIK KLIK

 

Panie Panie wiecej pokory i mniej autoreklamy.

Ja nie mowie, ze sie znam na dieslach i na strojeniu. Mam pewne doswiadczenia ze swoimi autami i w przypadku kilku innych. Ale wybacz, nie bedziesz mi mowil jak ma wygladac przebieg mocy na poszczegolnych silnikach. Bo to ja dostosowywuje pod siebie w swoich autach a nie pod

hamownie. I tak samo dobry tuner po jezdzie z klientem powinien dobrac mu program a nie pokazywac jakies modele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O czym Ty piszesz jakie dostosowywanie wykresów pod hamownie :?::ok: Gdyby tak było kupiłbym sobie rolkową inercje i generowałbym piękne kreski.

 

Widzę, że bijesz tutaj pianę jak mało kto :D Nie bądź taki uszczypliwy bo ja także potrafię taki być. Pewnie chcesz żeby uważano Cię tutaj jako pewien cudowny przykład jak wspaniale można zrobić auto :hyhy:

 

Piszesz o momencie obrotowym a zaraz wspominasz o mocy - mylisz pojęcia, bardzo ważne pojęcia.

 

Wspominasz o 400Nm ale nie podajesz konkretów dla jakiego auta dla jakiego sprzęgła :?:

 

Wykres wkleiłem dla zobrazowania tego co silnie usiłuje ci wytłumaczyć a nie w celu auto relkamy (wtedy wkleił bym gdzie indziej)

 

Życzę bezawaryjnej ekspoatacji auta (współczuje Wojtkowi)

 

Ja z tobą już skończyłem dyskusję odpisz sobie i żyj w spokoju :/

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O czym Ty piszesz jakie dostosowywanie wykresów pod hamownie :?::ok: Gdyby tak było kupiłbym sobie rolkową inercje i generowałbym piękne kreski.

 

Widzę, że bijesz tutaj pianę jak mało kto :D Nie bądź taki uszczypliwy bo ja także potrafię taki być. Pewnie chcesz żeby uważano Cię tutaj jako pewien cudowny przykład jak wspaniale można zrobić auto :hyhy:

Eeee raczej nie ;) Auto nie jest gotowe, co wiecej wciaz wyskakuja jakies niespodzianki. Staram sie raczej przestrzegac przed bledami, ktore ja popelnilem.

Piszesz o momencie obrotowym a zaraz wspominasz o mocy - mylisz pojęcia, bardzo ważne pojęcia.

 

Wspominasz o 400Nm ale nie podajesz konkretów dla jakiego auta dla jakiego sprzęgła :?:

Pisze o swoim aucie.

 

Wykres wkleiłem dla zobrazowania tego co silnie usiłuje ci wytłumaczyć a nie w celu auto relkamy (wtedy wkleił bym gdzie indziej)

Widzisz tylko, ze ja wiem o co Ci chodzi. W pewnych miejscach sie zgadzam (wazny przebieg mocy a nie jej maksymalna wartosc) tylko, ze malo osob tutaj robiace jakiekolwiek modyfikacje robi wykres aby cokolwiek na ten temat powiedziec. Ty robisz - fajnie. Przynajmniej można rozmawiać o faktach :padam:

 

Życzę bezawaryjnej ekspoatacji auta (współczuje Wojtkowi)

 

Ja z tobą już skończyłem dyskusję odpisz sobie i żyj w spokoju :/

 

Pozdrawiam

Jak dotad bardzo dobrze nam sie wspolpracuje (mi i Wojtkowi). Ekploatacja jest w zasadzie bezawaryjna chociaz to juz inne auto i trzeba miec inne podejscie.

 

I nadal bede sie upieral, ze nie ma wzorcowych wykresow. Wzorcem moze byc conajwyzej to co fabryka zrobila. Z calym szacunkiem do Twoich umiejetnosci ;)

 

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To juz teraz nie wiem warto chipowac czy nie??? :zalamany: Dostanie silnik po dupie czy bedzie wszystko ok. Ja nie chce uzywac passka do wyscigow tylko dalej do normalnej ulicznej jazdy. Wiec chipowac czy nie???

warto- silnik nie dostanie po doopie po programie na ulicę - jeśli robota będzie dobrze wykonana - jazda autem po wirusie to duża przyjemność ... szczególnie na naszych drogach kiedy czasem trzeba przydepnac żeby wyprzedzić TIR'a ...

 

rogalotti - masz może pomiar z tym softem na ori turbinie ??

widac że jesteś zwolennikiem oszczędzania sprzęgła ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności