DONT_EDITIONb5 Zgłoś #301 Napisano 31 Marca 2014 z nie dzialajacym EGR mozna jezdzic nic sie z tym nie dzieje ? Zauwazylem ze przy gaszeniu mocniej silnikiem zarzuca jak gasnie . moze wina zepsutej gruszki ze nie jest ciagle w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #302 Napisano 31 Marca 2014 egr do gaszenia ma tyle co paliwo do diesla , nic się nie stanie jak jeździć będziesz z zaślepionym /zepsutym - lepsza opcja zaślepić n a stałe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #303 Napisano 31 Marca 2014 egr do gaszenia ma tyle co paliwo do diesla , nic się nie stanie jak jeździć będziesz z zaślepionym /zepsutym - lepsza opcja zaślepić n a stałe Nie do końca.. jeżeli ktoś wywalał całego EGRa (tak jak ja) to wywalił również klapę gaszącą, której zadaniem jest łagodnie wygasić silnik. Ja wywaliłem i od razu odczułem trzepanie budą. Zaleca się gaszenie silnika bez klapy z wciśniętym sprzęgłem gdyż dwumasa dostaje po dupie.. Mimo wszystko, polecam wyrzucić EGR i wymienić przy okazji kolektor z AWX (wcześniej go wypalając) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #304 Napisano 1 Kwietnia 2014 nie mówimy o wyrzuceniu manualnym całego tylko pisze o zaślepieniu, jak i słowa nie ma wspomnianego o klapie gaszącej silnik. Ale logicznym jest że z nią łagodniej silnik się gasi to każdy musi wiedzieć co decyduje się na wywalenie całej puszki egr i wstawienie tam łączki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #305 Napisano 3 Kwietnia 2014 a ja zaslepiłem przy wylocie z kolektora bo było mi łatwiej i w związku z tym pytanie czy tak moze byc czy nie zaszkodze tym silnikowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #306 Napisano 3 Kwietnia 2014 niczemu nie zaszkodzisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andziej84 Zgłoś #307 Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam. Panowie mam takie pytanie, czy u mnie zostal zaslepiony EGR? Znaczy jego przewod? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #308 Napisano 5 Kwietnia 2014 tak, sterowanie zaworu jest odłączone, a przewód zaślepiony żeby zachować szczelność w układzie podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo33 Zgłoś #309 Napisano 5 Kwietnia 2014 Witam, panowie może ktoś napisać konkretnie gdzie co i jak zaślepić ten EGR w silniku AFN 110KM???najlepiej na zdjęciu bo widze że są różne propozycje;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #310 Napisano 5 Kwietnia 2014 Witam, panowie może ktoś napisać konkretnie gdzie co i jak zaślepić ten EGR w silniku AFN 110KM???najlepiej na zdjęciu bo widze że są różne propozycje Wątpię aby chciało się komukolwiek pisać to po raz "setny" skoro Tobie nie chciało się zerknąć w pierwsze posty tego tematu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #311 Napisano 18 Października 2014 Witam wszystkich czytając ten temat postanowiłem spróbować zaślepić w moim pasku EGR, pytanie czy dla testów wystarczy zdjąć przewód od podciśnienia egr i zaślepić go?czy wtedy zawór egr zostanie wyłączony? dodam że jest jeszcze kostka wpięta w niego,czy też mam ją odpiąć? czy wystarczy wypięcie wężyka ,zaślepienie go i położenie luzem. Pacjent to 1,6 ALZ 2001 jak to jest w benzyniakach ?/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #312 Napisano 24 Stycznia 2015 Podbijam temat, jak to jest w ALZ? Czy zaślepienie EGRa coś poprawi? U mnie pojawiają się błędy 17831/P1423/005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow oraz 16555 i czy one mogą się pojawić przez tego EGRa? Może usunięcie go pomoże? Albo zaślepienie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Infalible Zgłoś #313 Napisano 24 Stycznia 2015 Czy warto zaślepiać EGR? Jakie są tego plusy i minusy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #314 Napisano 24 Stycznia 2015 Panowie gdzies wyczytalem ze w moim modelu b5fl 1.9 131 km avf wystarczy zaslepic wezyk od egr.I tak zrobilem.Jezdze prawie rok i roznicy nie czuje.Chcialbym sie dowiedziec co to za roznica zaslepic blaszka a zatkanie wezyka?cos tam czytalem ze w niektorych nie wystarczy zaslepienie wezyka bo blad czy cos tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #315 Napisano 24 Stycznia 2015 Co do zaworu EGR, jest to dopalanie spalin, które powinny isc do tłumika w 100%, a nie że 30% wraca z powrotem do silnika. Co do zaślepienia i czy coś to da? Napewno nie zrobi to z auta rakiety, napewno nie bedzie skutków ubocznych. Najlepiej jest całkowicie go wywalić i wstawic flansze zamiast niego, ew. zaślepić nie tracąc klapy gaszącej, ale bez niej auto gasnie praktycznie tak samo. Wiem, bo robie tak w każdym aucie jakie mam. Do tego pozbyć sie katalizatora i spokoj na lata. W nowszych rocznikach wyskakuje bład i trzeba go skasować przez usunięcie z mapy u tunera. Koszt rózny, wiec kazdy sie musi w swoim zakresie dowiedzieć. Jedno jest pewne, EGR to zło, które syfi kolektor dolotowy, co wpływa na prace silnika. Egr nie zrobi syfu w silniku po przebiegu 10 tyś czy 50 tyś. U mnie zaczło się po około 230 tyś (w poprzednim aucie). W aktualnym mam 115tyś km, jezdzone tylko po mieście, i wygląda gorzej niz ten poprzedni, dlatego decyzja jedna Mam nadzieje ze choc troche rozjasniłem umysły nowo pytającym sie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #316 Napisano 25 Stycznia 2015 Panowie gdzies wyczytalem ze w moim modelu b5fl 1.9 131 km avf wystarczy zaslepic wezyk od egr.I tak zrobilem.Jezdze prawie rok i roznicy nie czuje.Chcialbym sie dowiedziec co to za roznica zaslepic blaszka a zatkanie wezyka?cos tam czytalem ze w niektorych nie wystarczy zaslepienie wezyka bo blad czy cos tam. Żadna bo jedno i drugie daje taki sam efekt - spaliny nie wracają do układu dolotowego. Żadnej różnicy w mocy ani w jeździe nie odczujesz, poza minimalnie "twardszą" pracą na wolnych obrotach kiedy egr nie funkcjonuje. Co do błędu to jeżeli masz rocznik 2001 to problem Cię zupełnie nie dotyczy. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #317 Napisano 25 Stycznia 2015 dzieki - - - - - aktualizacja - - - - - Dzisiaj powalczylem z tymi silniczkami od klimy.Ten od odmrazacza szyb znajdujacy sie kolo pedalow ,wymontowalem przeczyscilem,jest ok.A dwa pod schowkiem zaraz za radiem tez przeczyscilem.I ten blizej radia jest ok.a z kolei ten blizej grodzi zachowuje sie dosc dziwnie,czyli jakby nie chodzil w pelnym zakresie ,od jednej strony do drugiej.Ale gdy go przelozylem do wtyczki to tego silniczka blizej radia to chodzi elegancko.I teraz pytanie?czy ma tak byc,czy cos klima nie tak?niby chodzi ale nie do konca.A do tego V71 nie dostalem sie iz dopadla mnie ciemnosc.Robie to na zewnatrz,pod blokiem. Niemam pojecia jak go wyciagnac.Wykrecilem ta 1 srubke ale to widocznie zamalo.Teraz mam inny problem,heh.Gdy probowalem zapalic auto to nie dalo rady bo bateria padla.Zapalilem na kable i pokazaly mi sie bledy,-: 1321 sterownik airbag, 476nie znany kod bledu magistrala can brak sygnalu,jezeli wejde w licznik. 18044 magistrala can zabezpieczenie-brak sygnalu brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem(ten blad gdy wejde w silnik).1312 magistrala danych uszkodyenie-blad sporadzcynz,tu jezeli wejde w airbag.532 napiecie zasilania sygnal za slaby blad sporadyczny,tu jezeli wejde airbag.1312. Pomozcie nieda sie ich wykasowac.Poducha swieci na okraglo.Nic innego nie ruszalem,jak tylko wypinalem wtyczki od tych siniczkow.Pewnie to przez rozladowany akumulator.Czy moze sie myle?Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #318 Napisano 25 Stycznia 2015 Nie ten dział. A ogolnie to przejedz sie autem, powinny zgasnąć, o ile nic nie uszkodziłes itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #319 Napisano 25 Stycznia 2015 przejechalem 60 km i bledy nie zniknely.,ktory dzial? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #320 Napisano 6 Listopada 2015 Jak sytuacja w 2003 ? Jak mam mieć błędy to niech się poci dalej. jak zaślepisz to też będzie się pocić dalej, to dwie różne sprawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach