Mareckir1 Zgłoś #341 Napisano 5 Stycznia 2016 Wielkie dzięki,czyli nie ma co robić dziury w całym,zwłaszcza gdy rano podczas mrozów staram się nie dochodzić z obrotami do 2000.Myślałem o czasowym demontażu zaślepki ale dam sobie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszop Zgłoś #342 Napisano 27 Sierpnia 2016 Witam serdecznie. Mam zamiar zaślepić zawór EGR. Na chwilę obecną odłączyłem wężyk z membrany i wkręciłem w niego śrubę. Chce zdemontować go i zaślepić z jednej strony. Warto? Blaszka się nie przegrzeje? Silnik 1.9 TDI AVF B5FL Z góry dzięki. Pozdrawiam. Dokładnie taką blaszką: - http://allegro.pl/zaslepka-egr-1-5mm-1-9-tdi-vw-audi-skoda-seat-i5022613417.html Zaślepiłbym tylko w tym miejscu: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #343 Napisano 27 Sierpnia 2016 Jeśli EGR jest szczelny w pozycji zamkniętej to montaż zaślepki nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #344 Napisano 28 Sierpnia 2016 Przy wiekszych modach gdy turbo mocniej daje to cisnienie spalin samo podniesie egr,wiec wtedy zaslepka musi byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo9605 Zgłoś #345 Napisano 28 Sierpnia 2016 Zaślepiłem na kolektorze wydechowym kawałkiem puszki od piwa, chciałem zobaczyć czy to coś da, silnik inaczej pracuje, lepiej się zbiera (czyściłem też dolot) więc postawiłem Kupić takie cuś: http://allegro.pl/17-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4978611688.html Zaślepka (gubsza) i uszczelka na kolektor wydechowy, zaślepka (cieńsza) i uszczelka na EGR Łysy z YT twierdził, że EGR można porównać do tego, że połowę tego co się wy*ra ponownie się zjada, a filtr DPF to jak walić w pampersa tyle, aż będzie pełny po czym wyrzuca się go na ulicę... (Możliwe że wiecie o kim mówię). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #346 Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Mam panowie pytanko. Mam aktualnie paska 1.9tdi 130konneg w automacie, ostatnio 2 razy wykasowałem błąd i okazało się, że coś z egr, więc moje pytanie brzmi, błąd wywala bo zapewne w środku jest tyle syfu, że nie może klapka się zamknąć a czujnik powietrza na biegu jałowym wyczuwa, zbyt dużo spalin. Wiem też, że passat po 2003 roku będzie wyrzucał błąd po zaślepieniu, lecz gdy zaślepię z 2 stron i wyłącze mapę egr to usterka zniknie? Bo ogólnie ta operacja polepsza osiągi przyspieszenia. Tylko czy w automacie się to robi tak samo jak w manualu i czy to jest tak samo bezpieczne jak w manualu? - - - - - aktualizacja - - - - - Mógłbym go wykręcić i wyczyścić w ropie bądź benzynie, ale czy nie lepiej go zaślepić? A czyszczenie przy okazji też by się przydało bo tak cieknie, że aż po skrzyni leci. Syf kąkretny Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez buri2604 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo9605 Zgłoś #347 Napisano 31 Sierpnia 2016 Mam panowie pytanko.Mam aktualnie paska 1.9tdi 130konneg w automacie, ostatnio 2 razy wykasowałem błąd i okazało się, że coś z egr, więc moje pytanie brzmi, błąd wywala bo zapewne w środku jest tyle syfu, że nie może klapka się zamknąć a czujnik powietrza na biegu jałowym wyczuwa, zbyt dużo spalin. Wiem też, że passat po 2003 roku będzie wyrzucał błąd po zaślepieniu, lecz gdy zaślepię z 2 stron i wyłącze mapę egr to usterka zniknie? Bo ogólnie ta operacja polepsza osiągi przyspieszenia. Tylko czy w automacie się to robi tak samo jak w manualu i czy to jest tak samo bezpieczne jak w manualu? - - - - - aktualizacja - - - - - Mógłbym go wykręcić i wyczyścić w ropie bądź benzynie, ale czy nie lepiej go zaślepić? A czyszczenie przy okazji też by się przydało bo tak cieknie, że aż po skrzyni leci. Syf kąkretny Zaślepka grubsza z uszczelką na kolektor wydechowy, zaślepka cieńsza z uszczelką na EGR + sczyszczenie wszystkiego, ale nie ropą tylko wypal to wszystko, wlej trochę benzyny i podpal, EGR nie jest podłączony elektronicznie więc błędu nie będzie i nie powinno być, silnik zacznie oddychać jeśli tak zrobisz. U siebie tak zrobiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #348 Napisano 1 Września 2016 Zaślepka grubsza z uszczelką na kolektor wydechowy, zaślepka cieńsza z uszczelką na EGR + sczyszczenie wszystkiego, ale nie ropą tylko wypal to wszystko, wlej trochę benzyny i podpal, EGR nie jest podłączony elektronicznie więc błędu nie będzie i nie powinno być, silnik zacznie oddychać jeśli tak zrobisz. Po co piszesz, że nie wywali błędu, jak go wywali. Grzegorz, błąd może tez wywalać przez niesprawny zawór N18. Ja u siebie walczyłem z błędem EGR-u. Wywalało mi błąd i zamiast wymienić/podmienić N18 wymieniłem EGR. Jak zależy Ci na posiadaniu EGR, to sprawdź najpierw N18, a jak nie, to pozaślepiaj wszystko, wyłącz EGR programowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur_S Zgłoś #349 Napisano 1 Września 2016 (edytowane) Jeżeli cieknie z zaworu EGR - to raczej z klapy gaszenia, a dokładnie z ośki od niej. W tym przypadku czyszczenie niewiele da. Wyjmij zawór EGR i sprawdź luzy na klapie gaszenia, powinna chodzić z leciutkim oporem. Duże luzy na ośce od tej klapy mogą powodować spadek ciśnienia w kolektorze dolotowym bo najnormalniej w świecie będzie "dmuchać" na zewnątrz - stąd też syf się bierze, w dolocie zawsze jest trochę oleju (z turbo i odmy). Ja miałem właśnie ten problem kupiłem używany zawór z dobrą klapą gaszenia i jest ok - poszukałem na allegro z lokalizacją koło mnie i po prostu umówiłem się na odbiór na miejscu, gdzie mogłem go obejrzeć i ocenić. PS. Oczywiście zakładam, że wszystkie uszczelki są ok i z połączeń nic nie cieknie . Edytowane 1 Września 2016 przez Artur_S Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #350 Napisano 1 Września 2016 witam, u mnie cieknie z oski , zawor ma 5 lat , czy mozna z tym jezdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur_S Zgłoś #351 Napisano 1 Września 2016 Jeździć można. Pytanie tylko czy nie ma już "przedmuchów" i w efekcie strat mocy - niższe ciśnienie na dolocie. Taki wyciek to po prostu nieszczelność i straty mocy. Najlepiej odpiąć gruszkę od sterowania klapy i sprawdzić manualnie jakie luzy ma klapa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #352 Napisano 1 Września 2016 a moze to powodowac buczenie i wibracje w pewnym zakresie obrotow ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #353 Napisano 2 Września 2016 luz mamy taki sam jak na oryginalnym , tylko ze z niego nic nie cieklo tylko mial rozwalona membrane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #354 Napisano 2 Września 2016 Po co piszesz, że nie wywali błędu, jak go wywali. Grzegorz, błąd może tez wywalać przez niesprawny zawór N18. Ja u siebie walczyłem z błędem EGR-u. Wywalało mi błąd i zamiast wymienić/podmienić N18 wymieniłem EGR. Jak zależy Ci na posiadaniu EGR, to sprawdź najpierw N18, a jak nie, to pozaślepiaj wszystko, wyłącz EGR programowo Ahaaa, to czyli ta operacja w automacie jest jak najbardziej przydatna tak? Jeśli tak to jutro bądz nawet zaraz biorę się za rozkręcanie, jutro sobie to ogarnę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba2x Zgłoś #355 Napisano 20 Lutego 2017 Witam mam problem iz poczulem ze autko jest slabsze, i pokazal sie wyciek oleju w okolicach korka wlewu oleju obok niego bylo mokro. Wymiebilem uszczelke pokrywy zaworow ale dalej cieknie. Zauwazylem ze wyciek dobiega z zaworu egr i tryska na pokrywe zaworow. Jesli zaslepie egr to nie bedzie nic tam wyciskac? Czy lepiej kupic nowy zawor i zalozyc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #356 Napisano 4 Listopada 2017 Panowie! Rurka łącząca EGR z kolektorem - jak się odkręci ją od kolektora to da radę ją na tyle odgiąć aby założyć zaślepkę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #357 Napisano 6 Listopada 2017 Mam zamontowaną zaślepkę(oryginałz serwisu)grubości ok 0,5cm,spokojnie da radę odgiąć tą rurkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #358 Napisano 7 Listopada 2017 Tyle, że ja w AVB mam to inaczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach