cybermir Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2019 Witam, proszę o pomoc w diagnozie dziwnej usterki Passata B7 2.0 TDI. Na zimnym silniku jest lekkie szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów. Dodatkowo temperatura otoczenia musi przekraczać ok. 20 °C, gdy jest zimno nic się nie dzieje. Szarpanie trwa przeważnie 2-3 minuty i ustępuje dlatego jest trudne do uchwycenia. Specjaliści z ASO jeździli z podpiętym komputerem i nie udało im się ustalić przyczyny tej usterki. Dodam, że wymieniłem przepływomierz ale nic to nie zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2019 3 godziny temu, cybermir napisał: Na zimnym silniku jest lekkie szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów Stawiałbym na EGR, który powoli kończy żywot... Rozumiem, że szarpanie to jakby falujące obroty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybermir Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2019 To nie są falujące obroty tylko odczuwalne i irytujące szarpanie. Czy można sprawdzić prawidłowe działanie EGR nie wymieniając go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #4 Napisano 17 Lipca 2019 VCDS i trzeba sprawdzać kąt otwarcia podczas szarpania. Można go też wyjąć, rozebrać i zobaczyć czy płynnie pracuje mechanizm. Mi padł przy ok. 250 tys. km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cybermir Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2019 Mój nie ma jeszcze 130 tys. km. Samochód był w serwisie VW i wiem, że jeździli z podpiętym komputerem (mam rejestrator w samochodzie) i nawet szarpnęło kilka razy, ale komputer nie wyłapał żadnego błędu. Rada Panów z serwisu była taka, żeby jeździć do momentu aż usterka będzie bardziej widoczna lub zaświeci się jakaś kontrolka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trei Zgłoś #6 Napisano 25 Września 2019 Cześć, Czy już się wyjaśniło? Mam prawie to samo - telepie na zimnym silniku, na wolnych obrotach i szukam przyczyny. tak to wyglada - może ktoś coś podowie 15 sekundowy film na youtube Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2019 Dnia 16.07.2019 o 09:51, cybermir napisał: Na zimnym silniku Dnia 16.07.2019 o 13:32, Albercik napisał: Stawiałbym na EGR Na jakiej podstawie, skoro przy zimnym silniku egr jest cały czas zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2019 Godzinę temu, mkpol napisał: skoro przy zimnym silniku egr jest cały czas zamknięty. Tylko teoretycznie. U mnie było takie szarpanie na zimnym i winny był EGR. Nie zamykał się do końca (zasyfiony) i silnik głupiał, bo dostawał "lewe spaliny". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2019 Przy objawach jakie opisał kolega egr wywaliłby błąd. Poza tym nie ma czegoś takiego jak lewe spaliny. Jeśli już to mogło być tak, że przez niedomknięcie egra mniej spalin szło na turbinę w efekcie nie dmuchała tyle ile powinna. No i jaki byłby powód ustąpienia objawów? Nagle się domknął? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #10 Napisano 11 Października 2019 W dniu 25.09.2019 o 14:33, mkpol napisał: No i jaki byłby powód ustąpienia objawów? Nagle się domknął? U mnie było tak, że jak już się trochę rozgrzał to zaczynał pracować poprawnie. W sumie to nie mam pojęcia czemu tak było. Dodam, że nie czyściłem go ani nic. Wcześniej, jak miałem jeszcze poprzedni EGR to w pewnym momencie też zaczął działać dobrze, a parę dni później sprężynka i tryb awaryjny. Co nie zmienia faktu, że każde auto jest inne, ma inną historię i taki sam objaw może być efektem czegoś zupełnie innego. B7 mi szarpie na zimnym. Diagnoza: filtr paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 11 Października 2019 W dniu 25.09.2019 o 14:20, Albercik napisał: U mnie było takie szarpanie na zimnym i winny był EGR 3 godziny temu, Albercik napisał: B7 mi szarpie na zimnym. Diagnoza: filtr paliwa... Tomek ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #12 Napisano 11 Października 2019 No nie śmiej się. Też się zdziwiłem Tylko to szarpanie w B7 jest trochę inne bo występuje tylko przy ruszaniu po lekkim dodaniu gazu lub (czasem) na postoju, ale i tak w życiu bym nie powiązał filtra paliwa z szarpaniem silnika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal261 Zgłoś #13 Napisano 21 Kwietnia 2020 Cześć wszystkim. Dzisiaj chyba spotkało mnie coś podobnego. silnik zimny, choć garażowany, na dworze około 4 stopni. stał kilka dni bez większych przebiegów, może odpalony na minutę...wsiadłem odpalam. wszystko ok, kilkanaście sekund chodzi, podjazd do sklepu, kilknaście sekund chodzi, odjeżdżam i zaczyna szarpać, jakby mocy nie było...kilometr, dwa, zawróciłem do domu, chodzi podobnie. Trochę poszarpuje trochę nie. Jak się ustabilizował, po dodaniu gazu i odpuszczeniu znowu szarpanie i trzesienie budą...dwa razy zgasiłęm i odpaliłem, i minęło. Całość trwała około 10min, po podniesieniu temperatury silnika na około połowę normy przestało (nie wiem czy to ma związek). Zrobiłęm do pracy 45 km bez żadnych objawów. Dodam, że coś takiego mnie spotyka do tej pory raz do roku (auto mam 4rok). Zawsze się kończy strachem co dalej, czy coś się kończy...i dalej śmigam. Ktoś coś? może ponawiam temat, sorki, ale jestem użytkownikiem jeżeli coś złego mnie spotyka, a na inne cenne rady czasu brak...czyli EGR? Filtr paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #14 Napisano 21 Kwietnia 2020 Przede wszystkim diagnoza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal261 Zgłoś #15 Napisano 21 Kwietnia 2020 dzieki. dodam tylko, że dwuamasa wymieniona, więc nie. jakiś czas temu po start stop zapaliła mi sie spręzynka, oczywiście komputer, bo zgasnąć nie chciała...sygnał przepustnicy anormalny, bład skasowany, do tej pory bez żadnych błedów na desce. dzisiaj również brak kontrolek, mrugania, etc. przy okazji błedu przepustnicy, wszystko sprawdzone i skasowane. nie było żadnych innych błędów EGR, etc, choć wcześniej cos takiego też mnie spotkało. czy może to być spowodowane np tym, że dłużej stał...ropa...jakis syf...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raxis Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2020 W dniu 21.04.2020 o 11:43, ziomal261 napisał: dzieki. dodam tylko, że dwuamasa wymieniona, więc nie. jakiś czas temu po start stop zapaliła mi sie spręzynka, oczywiście komputer, bo zgasnąć nie chciała...sygnał przepustnicy anormalny, bład skasowany, do tej pory bez żadnych błedów na desce. dzisiaj również brak kontrolek, mrugania, etc. przy okazji błedu przepustnicy, wszystko sprawdzone i skasowane. nie było żadnych innych błędów EGR, etc, choć wcześniej cos takiego też mnie spotkało. czy może to być spowodowane np tym, że dłużej stał...ropa...jakis syf...? Czy udało Ci się rozwiązać problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal261 Zgłoś #17 Napisano 8 Lipca 2020 szczerze nie, ponieważ później nie wystąpił. W międzyczasie wymiana olejów silnik + skrzynia, żadnych błędów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach