Skocz do zawartości
cybermir

Passat B7 2.0 TDI – szarpanie na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc w diagnozie dziwnej usterki Passata B7 2.0 TDI. Na zimnym silniku jest lekkie szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów. Dodatkowo temperatura otoczenia musi przekraczać ok. 20 °C, gdy jest zimno nic się nie dzieje. Szarpanie trwa przeważnie 2-3 minuty i ustępuje dlatego jest trudne do uchwycenia. Specjaliści z ASO jeździli z podpiętym komputerem i nie udało im się ustalić przyczyny tej usterki. Dodam, że wymieniłem przepływomierz ale nic to nie zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cybermir napisał:

Na zimnym silniku jest lekkie szarpanie przy ok. 2 tys. obrotów

Stawiałbym na EGR, który powoli kończy żywot...

Rozumiem, że szarpanie to jakby falujące obroty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie są falujące obroty tylko odczuwalne i irytujące szarpanie. Czy można sprawdzić prawidłowe działanie EGR nie wymieniając go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS i trzeba sprawdzać kąt otwarcia podczas szarpania. Można go też wyjąć, rozebrać i zobaczyć czy płynnie pracuje mechanizm. Mi padł przy ok. 250 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój nie ma jeszcze 130 tys. km. Samochód był w serwisie VW i wiem, że jeździli z podpiętym komputerem (mam rejestrator w samochodzie) i nawet szarpnęło kilka razy, ale komputer nie wyłapał żadnego błędu. Rada Panów z serwisu była taka, żeby jeździć do momentu aż usterka będzie bardziej widoczna lub zaświeci się jakaś kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Czy już się wyjaśniło? Mam prawie to samo - telepie na zimnym silniku, na wolnych obrotach i szukam przyczyny.

tak to wyglada - może ktoś coś podowie

  15 sekundowy film na youtube

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2019 o 09:51, cybermir napisał:

Na zimnym silniku

 

Dnia 16.07.2019 o 13:32, Albercik napisał:

Stawiałbym na EGR

Na jakiej podstawie, skoro przy zimnym silniku egr jest cały czas zamknięty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mkpol napisał:

skoro przy zimnym silniku egr jest cały czas zamknięty. 

Tylko teoretycznie. U mnie było takie szarpanie na zimnym i winny był EGR. Nie zamykał się do końca (zasyfiony) i silnik głupiał, bo dostawał "lewe spaliny".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy objawach jakie opisał kolega egr wywaliłby błąd. Poza tym nie ma czegoś takiego jak lewe spaliny. Jeśli już to mogło być tak, że przez niedomknięcie egra mniej spalin szło na turbinę w efekcie nie dmuchała tyle ile powinna. No i jaki byłby powód ustąpienia objawów? Nagle się domknął?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.09.2019 o 14:33, mkpol napisał:

No i jaki byłby powód ustąpienia objawów? Nagle się domknął?

U mnie było tak, że jak już się trochę rozgrzał to zaczynał pracować poprawnie. W sumie to nie mam pojęcia czemu tak było. Dodam, że nie czyściłem go ani nic. Wcześniej, jak miałem jeszcze poprzedni EGR to w pewnym momencie też zaczął działać dobrze, a parę dni później sprężynka i tryb awaryjny.

Co nie zmienia faktu, że każde auto jest inne, ma inną historię i taki sam objaw może być efektem czegoś zupełnie innego. B7 mi szarpie na zimnym. Diagnoza: filtr paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.09.2019 o 14:20, Albercik napisał:

U mnie było takie szarpanie na zimnym i winny był EGR

 

3 godziny temu, Albercik napisał:

B7 mi szarpie na zimnym. Diagnoza: filtr paliwa...

Tomek ..... :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie śmiej się. Też się zdziwiłem :P Tylko to szarpanie w B7 jest trochę inne bo występuje tylko przy ruszaniu po lekkim dodaniu gazu lub (czasem) na postoju, ale i tak w życiu bym nie powiązał filtra paliwa z szarpaniem silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Dzisiaj chyba spotkało mnie coś podobnego. silnik zimny, choć garażowany, na dworze około 4 stopni. stał kilka dni bez większych przebiegów, może odpalony na minutę...wsiadłem odpalam. wszystko ok, kilkanaście sekund chodzi, podjazd do sklepu, kilknaście sekund chodzi, odjeżdżam i zaczyna szarpać, jakby mocy nie było...kilometr, dwa, zawróciłem do domu, chodzi podobnie. Trochę poszarpuje trochę nie. Jak się ustabilizował, po dodaniu gazu i odpuszczeniu znowu szarpanie i trzesienie budą...dwa razy zgasiłęm i odpaliłem, i minęło. Całość trwała około 10min, po podniesieniu temperatury silnika na około połowę normy przestało (nie wiem czy to ma związek). Zrobiłęm do pracy 45 km bez żadnych objawów. Dodam, że coś takiego mnie spotyka do tej pory raz do roku (auto mam 4rok). Zawsze się kończy strachem co dalej, czy coś się kończy...i dalej śmigam. Ktoś coś? może ponawiam temat, sorki, ale jestem użytkownikiem jeżeli coś złego mnie spotyka, a na inne cenne rady czasu brak...czyli EGR? Filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim diagnoza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki. dodam tylko, że dwuamasa wymieniona, więc nie. jakiś czas temu po start stop zapaliła mi sie spręzynka, oczywiście komputer, bo zgasnąć nie chciała...sygnał przepustnicy anormalny, bład skasowany, do tej pory bez żadnych błedów na desce. dzisiaj również brak kontrolek, mrugania, etc. przy okazji błedu przepustnicy, wszystko sprawdzone i skasowane. nie było żadnych innych błędów EGR, etc, choć wcześniej cos takiego też mnie spotkało. czy może to być spowodowane np tym, że dłużej stał...ropa...jakis syf...?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.04.2020 o 11:43, ziomal261 napisał:

dzieki. dodam tylko, że dwuamasa wymieniona, więc nie. jakiś czas temu po start stop zapaliła mi sie spręzynka, oczywiście komputer, bo zgasnąć nie chciała...sygnał przepustnicy anormalny, bład skasowany, do tej pory bez żadnych błedów na desce. dzisiaj również brak kontrolek, mrugania, etc. przy okazji błedu przepustnicy, wszystko sprawdzone i skasowane. nie było żadnych innych błędów EGR, etc, choć wcześniej cos takiego też mnie spotkało. czy może to być spowodowane np tym, że dłużej stał...ropa...jakis syf...?

 

Czy udało Ci się rozwiązać problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze nie, ponieważ później nie wystąpił. W międzyczasie wymiana olejów silnik + skrzynia, żadnych błędów...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności