dk Zgłoś #61 Napisano 15 Kwietnia 2022 W zeszłym roku założyłem opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 235/45 R18 na felgę 8'' R18, od razu zobaczyłem, że opony mają płytki rant ochronny i słabo chronią rant felgi, uważałem jak mogłem, ale w efekcie dwie felgi obtarłem o krawężniki, więc szukam czegoś co lepiej ochroni felgi, no i dylemat... Wybrać opony w fabrycznym rozmiarze 235/45 R18 tylko z głębszym rantem ochronnym, czy może dodatkowo coś szerszego i znowu dylemat, przejść na rozmiar 245/45 R18 czy może jednak 245/40 R18 ? Proszę o porady jaki rozmiar polecacie, a w drugiej kolejności producenta i model (zastanawiam się obecnie nad Vredestein Ultrac Vorti+, Falken FK520). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojoo Zgłoś #62 Napisano 20 Kwietnia 2023 Duża różnica w komforcie będzie miedzy 215/55/17 vs 235/45/18? przy standardowym zawieszeniu oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #63 Napisano 20 Kwietnia 2023 Bardzo dużo zależy od opony. Wcześniej miałem letnie Sava Intensa UHP 18"" i po przejściu z zimowych 17"" samochód zamieniał się w wóz drabiniasty. Niedawno założyłem Hankook K135 Ventus Prime 4 235/45 r18 98w i ubytek komfortu względem zimowych 17'' nie jest wielki. Swoją drogą bardzo polecam ten model Hankook. Opona cicha, komfortowa. Bardzo dobrze trzyma na suchym, mogę spokojnie deptać pedał gazu bez obawy o zerwanie przyczepności. Przetestowałem ją również na mokrym, przy 1-2stopniach (w tę Wielkanoc 😅 ) i takie warunki również nie robią na niej wrażenia. Etykieta: zużycie paliwa - B, przyczepność na mokrym A, hałas - 69dB Rant jest znaczący i powinien skutecznie chronić felgi: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzonzi Zgłoś #64 Napisano 21 Kwietnia 2023 Ja kupiłem Vredestein Ultrac 205/60 R16 92 H i chyba spalanie większe niż na zimówkach Michelin Na pewno nie mniejsze, a wydaje mi się że nawet właśnie większe. Czy cichsze to nie wiem, bo mi strasznie szumi od drzwi powyżej 120 km/h. Przyczepności jeszcze nie przetestowałem, bo jeżdżę jak dziadek. Zobaczymy ile sezonów wytrzymają. Będę na nich jeździł do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #65 Napisano 21 Kwietnia 2023 Dokładnie to samo pytanie zadałem sprzedającemu w sklepie z oponami, bo na chłopski rozum opony wzmacniane czy z wyższym indeksem będą twardsze, cięższe czyli mniej komfortowe. Jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem, jedynie zalecenie że jak nie używam samochodu do zadań specjalnych to żebym brał opony standardowe. Jak się okazało, większość opon w tym rozmiarze już jest XL. Paradoksalnie dopiero te Michelin po 800zł są standardowymi. (i podobne z tej półki cenowej). Ja takiego budżetu nie miałem - więc wybór padł na wspomniane Hankook. Dodam, że ten model Hankook 18"" z mojego doświadczenia jest cichszy niż seryjne Continentale 17"" (bodaj Premiumcontact 5) Moim zdaniem po parametrach na etykiecie opony nie dojdziesz która jest lepsza. Trzeba się sugerować doświadczeniem ludzi. I wychodzi, że faktycznie te droższe opony sprawują się lepiej. Btw w moim przypadku Hankooki i Savy miały takie same etykiety (Savy nawet mniej hałaśliwe) - a w realu jest przepaść między nimi na korzyść Hankooka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojoo Zgłoś #66 Napisano 22 Kwietnia 2023 Taką dostałem odpowiedź z OPONEO: " Dzień dobry, Jeśli chodzi o komfort podczas jazdy to wymienione przez Pana opony będą spisywały się dokładnie tak samo. Indeksy prędkości oraz nośności nie wpływają na komfort jazdy pojazdu. Jeśli będzie Pan zdecydowany na zamówienie opon, proszę o informację zwrotną drogą mailową. Proszę o podanie danych do wysyłki (+ew. dane do FV) oraz kontaktowego numeru telefonu. " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sru222 Zgłoś #67 Napisano 29 Kwietnia 2023 Ja miałem założone fabrycznie letnie Continentale 17 calowe PremiumContact5. Cholerstwo ciężkie i pancerne, faktycznie da się spokojnie jechać przy przebiciu opony z dołu (oczywiście nie z boku - taka opona jest do kasacji). Co do zachowania auta na tych oponach - mega stabilne, spalanie niskie - bomba! Zmieniłem teraz na Goodyear też XL, ale bez ochronnej warstwy kleju w razie przebicia. Jest trochę ciszej, to prawda. Co do spalania to zrobię update po 1-2kkm, bo na razie za krótko jeżdzę. Jedno, co jest zauważalne, to przy przejeżdżaniu przez "leżące policmajstry" na mojej ulicy przy domu, dawniej 40 km/h i zero stresu, a teraz 30 km/h, by nie latać Lubię mieć opony letnie napompowane 2,5 bar, przy zimowych jak jest śnieg i masakra schodzę do 2,3 bar. Continentale się starły trochę szybciej niż się spodziewałem po oponach za taką cenę (przez 5 lat ledwo przekroczę 100kkm przebiegu), za to nie musiałem ich zbyt często dopompowywać. Teraz zobaczymy jak Goodyeary będą śmigały przy 2,5 bar i czy w trasie powyżej 140 km/h będą cichsze. Oby! Generalnie jestem trochę zawiedziony hałasem w Pasku już nawet przy 120-130 km/h, hałas silnika i opływ powietrza to żaden problem, to jest OK. Ale hałas od opon i zawieszenia jest słabo wytłumiony jak na auto za tą kasę i po prostu trzeba się drzeć rozmawiając przez telefon Jak te letnie i posiadane przeze mnie zimówki Klebera się będą kończyć (czyli za jakieś 5 lat), przechodzę na całoroczne. Koniec tych zmian opon, zim jak w latach 80-tych XXw już nie będzie, teraz tylko inne ciśnienie latem i inne zimą (tak samo jak obecnie) i ... święty spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RentoniX Zgłoś #68 Napisano 25 Maja 2023 Zachęcony długą i bezawaryjną jazdą na Continental Conti PremiumContact 5 (skończyły się po prawie 7 latach) zdecydowałem się wymienić na Continental Conti PremiumContact 7 215/55/r17 98W XL FR (zadecydowały wysokie rankingi w testach, nagrody, świeżość opony, nowa mieszanka RedChilli oraz bezproblemowa jazda na 2 generacje wcześniejszych). Pierwsze 300 km i megapozytywne wrażenia - ustały strzały przy ostrym ruszaniu, mniej odczuwalne nierówności w trybie Comfort, skończyły się hałasy przy ostrych zakrętach oraz leżących policjantach. Co prawda cena nie należy do niskich, ale już po 300km czuje, że było warto i żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej. Pod uwagę brałem jeszcze PilotSport 5, ale sentyment zadecydował. Oponki serdecznie polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remos Zgłoś #69 Napisano 29 Marca Cześć Czy symbol XL przy oponie letniej ma duże znaczenie w stosunku do opon bez symbolu XL , ponieważ zamówiłem nowe opony Dunlop Sport Maxx RT2 215/55 r17 i nie wiem czy zamówiłem z symbolem Xl czy bez , zamawiałem przez tel jadąc autem i podałem sprzedawcy nazwę opony i rozmiar i niestety nie mam już jak tego sprawdzić, bo już przerwa świąteczna i zamknięty mają sklep. Może mi też ktoś podpowiedzieć jak mają się ww Dunlopy do Continentala EcoContact 5 , zmieniam z Conti na Dunlop bo żona się uskarża że jak popada to Continentale się uślizgują przy ruszaniu i chcę zobaczyć jak będzie na innej marce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toomasz Zgłoś #70 Napisano 31 Marca Cześć, Jesli chodzi o rozmiar 18' 235x40 to które będą lepsze? Conti Premium Contact7 czy Pirelli PZero ? Z góry dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #71 Napisano 31 Marca Oba modele będą ok , kup wedle uznania i budżetu a co do rozmiaru to na 18 cali idzie 235/45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skubiszek85 Zgłoś #72 Napisano 2 Kwietnia Conti będą bardziej komfortowe, p zero są z zasady dość twarde ale też kleją bardzo dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toomasz Zgłoś #73 Napisano 4 Kwietnia Wybrałem ostatecznie Bridgestone Turanza 6 i jestem bardzo zadowolony. Miękko, cicho- ciszej niż na zimowych 17 Nokiana. Obecne koła to 18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach