Skocz do zawartości
jaca87

Jakie opony letnie do Passata B8?

Rekomendowane odpowiedzi

A co sądzicię o Barum Bravuris 5? :) Troche budżetowy wybór, osobiście mialem Bravurisy 3-jki, i oprocz tego ze w miare szybko "schodziły" to byłem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Deo napisał:

Do spokojnej jazdy to i RainSporty 5 będą idealne ;)

Jakos nie mam przekonania do uniroyal fakt ze nigdy opon tego producenta nie miałem ale zawsze w głowie mam marki typu Pirelli bridgestone itp 

mały update

jednak stanęło na Michelin Pilot Sport 4 . Wyrwałem w dobrej cenie taniej niż 4S wiec wyszedł taki trochę  kompromis ??

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.05.2021 o 08:54, lolekb6 napisał:

Ja wybrałem nowe Pirelli PZero co prawda mam trochę większy rozmiar kół bo 245/35R20 ale jestem bardzo zadowolony. Na suchym ciuchutko, a na mokrym jakiegoś uślizgiwania nie odczułem.  

89097CC1-F052-45D6-9ACD-860D04B75280.jpeg

Jakie masz parametry felgi?

Odsadzenie oraz szerokość felgi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8x20J ET41. To felgi z Tiguana Rline. 
Pasują idealnie nic nie obiera itp. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam że wyskakuje z passatem B7 ale tutaj akurat toczy się rozmowa która mnie interesuje. Obecnie mam w moim kombi 235/45 r17  assymetric 3 Goodyear a. Te opony tragicznie głośne są na szorstkim asfalcie.  Chce uciec na 215/50 r17 i szukam cichych opon na różny asfalt i takie które tłumią dobrze nierówności i nie dudnią z tyłu. Czy ktoś polecił by jakiegoś pewniaka? Myślałem o premiumcontact 6 lub primacy 4 Michelina. Może sportcontrol 2? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Whiro Na twoim miejscu brałbym Primacy , co prawda mam obecnie pilot sport 4 ale mniej szumią od Pirelli Cinturato i to co pierwsze odczułem po zmianie opon to to ze jest o wiele ciszej i bardziej „miękko” na nierównościach za co duży plus wiec Michelin Primacy powinny być jeszce bardziej komfortowe a co do contiego to miałem kiedys sport contact  5 i były bardzo głośne…

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że premiumcontact są też ciche. Ciekawe czy ktoś miał styczność z różnymi firmami na tym samym samochodzie i mógł by to porównać. Bo inny rozmiar i inny samochód to już inne wyciszenie. Od siebie powiem że passat jest słabo wygłuszony. Przynajmniej taki średniak jak mój jest gorzej wygłuszony niż laguna 3 golas z polskiego salonu , którą miałem poprzednio. Dodam że te etykiety na oponach to są mało warte. Nikt podczas takiego oceniania nie robi szerokich testów, tylko jedna prędkość na jednym asfalcie i przy danej prędkości. Więc wjedziesz na inny asfalt i okaże się że opona z 68 db na etykiecie będzie głośniejsza niż ta z 71 db.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony PREMIUM to opony premium oczywiście jakościowo lepsze ALE czy Barum Bravuris 5HM  sporo odbiega jakościowo od opon premium ?? miał ktoś założone u siebie w aucie ? ciche ?  jakiś krótki komentarz na temat tych opon ? 

Czy można zastąpić w B8 rozmiar opony 235/45 r18  na  225/45 r18  ?

Edytowane przez Nuno_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na PW,

Mam te opony założone od niedawna, nie czuje jakiś negatywnych odczuć w stosunku do Pirelli P7 z 3-3,5 mm bieżnika.
Opony są ciche i miękkie, zapewne przez to ze miękkie dość szybko będą schodzić, ale człowiek sie z tym liczy.
Nie było problemów z wyważeniem itd. Swego czasu słyszałem ze część skod wyjeżdżała z fabryki na Barumkach wiec jakiś poziom muszą trzymać.

Co do rozmiaru, część powie ze to nie homologowany rozmiar i niewolno, ja tam zmieniałem rozmiary w swoich autach i było oki... Wszystkie oryginalne 18-stki mają 8 cali szerokości, więc 225 na 8 calach będzie praktycznie na równo z felgą... węższa opona jak nie potrzebujesz mega dużo trakcji lepiej będzie dla spalania, natomiast jeśli twoim autem jeździ ktoś kto średnio umie jeździć to przy 225 i 8j + średnio umiejętne parkowanie = porysowana felga. Niestety nie ma tam marginesu na błąd, jak kołem krawężnika, albo wjedziesz z nieodpowiednim kątem masz bardzo duża szanse ze felga będzie ryśnięta.

Jeśli chodzi o opony to wulkanizator do którego jeżdze poweidział,

najlepsze z najtańszych to Zeetex HP2000 (~260 zł sztuka, 225/45/18), minusy ze czasem musiał kręcić oponą żeby dobrze wywazyć i przy 150+ troche głośne, ale z to cena rewelacyjna, bieżnik nie znika zbyt szybko

średnia półka cenowa Barum - minus taki że dość szybko się ścierają, przy przebiegach 15-20 tys, 4-5 sezonów i opona się kończy, Ponoć też Matador daje rade, ale mi ta marka nie była znana więc skusiłem się na Baruma. Ja swoje kupiłem na Allegro od firmy BAMAR-OPONY

No i wiadomo, "wielka trójca" premium... Michały, Dunlopki i Conti, ale to już cena zupełnie inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KONKRETNA i wyczerpująca pomocna odpowiedź - WIELKIE dzięki  golden87  :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.08.2021 o 10:45, lolekb6 napisał:

8x20J ET41. To felgi z Tiguana Rline. 
Pasują idealnie nic nie obiera itp. 

Też założyłem P Zero ale 245/40R19. Choć koszty 19 vs 20 są zbliżone wizja ewentualnej awarii na drodze odstraszyła mnie skutecznie. Jest sporo kompletów z Arteona do odkupienia. Użytkownicy narzekają że za twardo. Ale wygląda super tak jak u Ciebie.

Felga 8x19 ET40.

Edytowane przez koszałek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że nie odczuwam znacznej różnicy w komforcie - bardziej w osiągach ?

Dodam że pasek jest moim firmowym/dupowozem i robię na tych kołach średnio 30-35k km rocznie ?Nie ma się co bać. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szerokość ta sama. Mam obawy o uszkodzenie mechaniczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Tak, jak wyraziłem swoją opinię przy fabrycznych zimówkach Continental WinterContact (że są słabe), tak fabryczne letnie Pirelli P7 Cinturato-to prawdziwy sztos (w porównaniu z używanymi na innym samochodzie Conti PremiumContact5, czy jakimikolwiek innymi letnimi jakie miałem).

P7 mogę szczerze polecić (235/45/18).

Auto mam od czerwca, na letnich P7 przejechane 15k km. Nie widzę (póki co) nadmiernego zużycia. Jazda autostradową + miasto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, z jakim indeksem prędkości były zwykle montowane opony  przy silniku 1.8? Było to "W" czy może "V"?

Mojego passata 1.8 kupowałem z zimówakmi i były to V, mimo że wg VIN ma "94W".

Szukam teraz opon na lato i wg parametrów te z indeksem V są jednocześnie sporo cichsze, dlatego tak zacząłem drążyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Formalnie możesz kupić V na lato (czyli do 240km/h) - tylko uważaj jak jest z wiatrem i z górki :0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy sezon, nowa fala glupich pytan ;)

 

Michelin Primacy 4+ 215/55/r17 - do bitdi 94W czy 98W XL? Wg homologacji 94w, zastanawiam sie czy 98w XL nie bedzie zauwazalnie lepsza - sztywniejsza w zakretach, hamowaniu, itd lub gorsza - glosna, niekomfortowa ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, krmkpl napisał:

Michelin Primacy 4+ 215/55/r17 - do bitdi 94W czy 98W XL? Wg homologacji 94w, zastanawiam sie czy 98w XL nie bedzie zauwazalnie lepsza - sztywniejsza w zakretach, hamowaniu, itd lub gorsza - glosna, niekomfortowa ;) 

 

Miałem podobny dylemat, ale z uwagi na to, że Primacy 4+ są rekomendowane do aut typu SUV/crossover - zakupiłem ostatecznie Primacy 4.
Bałem się, że będą podobnej twardości co Conti.
 
Nie przejmuję się testami i że Conti, czy Bridgestone w nich wygrywają - Michelin od lat jest w czołówce.
Miałem Micheliny (letnie i zimowe) w poprzednich autach i zawsze byłem zadowolony...
 

Założyłem je w miniony wtorek, więc dużych doświadczeń jeszcze nie mam (wcześniej Continental PremiumContact5 - fabryczne).

 

To co zauważyłem póki co (porównując Conti do Michelina) - Micheliny są bardziej sprężyste/komfortowe, przy pokonywaniu nierówności czy progów.
I tego głównie oczekiwałem...

Co do głośności - jeszcze nie miałem okazji jechać w trasie, czy po betonowej nawierzchni - a to mnie szczególnie interesuje.
W każdym razie głośniej nie jest jeżdżąc po mieście, a nawet zaryzykowałbym twierdzenie, że trochę ciszej (wg danych katalogowych, Michelin jest o 2dB cichszy na zewnątrz).

 

Jeśli większość jeździsz w trasie - może się okazać, że powinieneś jednak wybrać nowe Conti PremiumContact6...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze primacy 4+ to ulepszone 4, nie widze nigdzie wzmianki jakoby byly do crossoverow/SUVow: https://www.michelin.pl/auto/tyres/michelin-primacy-4-plus

Wg ich konfiguratora na stronie tez polecaja primacy 4+.

 

Conti premiumcontact 5 mam, a 6 nie wystepuja juz w w/w wymienionym rozmiarze i wymaganym indeksie predkosci :) wiec raczej V na trase nie bede zakladal. Zdecydowalem i biore michelin 4 plus 98 W XL :) Rowniez po czesci dlatego ze dotychczasowe doswiadczenie z oponami (w tym motocyklowymi) powoduje ze preferuje micheliny ze wzgledu na ich wlasciwosci.

Edytowane przez krmkpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W różnych materiałach prasowych widziałem dopisek, że to opony przeznaczone dla samochodów elektrycznych i SUV, 4x4. Trochę mnie to zmyliło...
 Jak teraz szukałem w necie, to znajduję info że są przeznaczone dla sedanów, SUV i samochodów elektrycznyc...
Nawet na reklamie Michelin są na Golfie ?


Uznałem wtedy, że Primacy+ (skoro są też dla SUV), mogą być twardsze.
Są też o 1dB głośniejsze od zwykłych Primacy 4 patrząc na etykietę.
Może niepotrzebnie się tego obawiałem...

Daj znać za jakiś czas, gdy trochę km przejedziesz w trasie i po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności