Skocz do zawartości
Gość yoman3

passat 1.8t brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość yoman3

Witam. Niedawno zakupilem passat 1.8turbo z instalacja gazowa BRC. Wszystko było cacy do czasu.... na benzynie kreci dobrze tak do 3000tys obr./min. i zanika moc.

Natomiast na gazie chodzil bez problemow. Po podłączeniu do kompa wskoczyly błędy :

 

P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71

16622 P0238 Turbocharger Boost Sensor (A) Circ High Input G31

 

ten pierwszy blad mozna skasowac tylko wtedy gdy silnik ma obroty powyzej 1000 a gdy obroty spadna blad pojawia sie spowrotem Natomiast ten drugi blad nie kasuje sie wogule.

Ponoc jest to czujnik jakiegos doladowania i znajduje się w chlodnicy powietrza i tu pojawia się kolejny problem poniewarz ogladalem to moja chlodnice i nigdzie zadnego czujnika niema.... czy jest to możliwe ze znajduje się w innym miejscu albo ze chlodnica jest wstawiona z innego auta??? I najciekawsze jest to ze niema zadnej kostki w poblizu tej chlodnicy by można tam było cos podlaczyc. za wszelka pomoc z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz powiem ci tak

błędy w twoim zestawieniu można różnie interpretować???

Musisz po kolei sprawdzić te czujniki i ewentualnie wyeliminować uszkodzenie czujnika(ów) abyś my mieli jasność czy problem jest z czujnikiem czy ciśnieniem lub innymi dolegliwościami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

jak najbardziej bym chcial je sprawdzic tylko pytanie gdzie sie znajduje ten czujnik G31??? bo G71 chyba w przeplywce.... przypoominam ze przy chlodnicy powietrza niewidzialem czzadnego czujnika G31...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik doładowania G31 jest zamontowany za chłodnicą (IC) doładowywanego powietrza.

 

Zdjęcie:

 

Pod lewą lampą > wyjście górne od IC > przed łączniem z gumowym wężem powietrznym (czujnik jest wkręcany na 2 wktęry z boku rury obudowa IC) do czujnika idzie wtyczka.

 

turbo08uv5.th.jpg

 

Wpisz do naszej wyszukiwarki słowo "G31" a znajdziesz bardzo dużo ciekawych opisów co i jak na temat twoich błędów i co je może powodować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

no to mam bardzo powazny problem :zalamany: bo nic takiego niewidac. chyba bede musial uderzyc do jakiegos magiga co by mi powiedzial oco tu chodzi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

hmm... no i znalazlem kabelek od czujnika z wtyczka.... teraz mi pozostaje kupic chlodnice i czujnik i zobaczymy co dalej...

a tak przyokazji bo niemoge jeszcze jednego kabelka znalesc od temperatury zewnecznej.

czy ktos mugl by mi podpowiedziec w jakiej wiazce kabli go szukac??? czy to bedzie ta wiazka ktura wchodzi pod blotnik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązka idzie przed chłodnicę na samym środku (a w zasadzie obok dołem po prawej stronie). Czujnik jest zamocowany na rurce od wspomagania na specjalnym plastikowym zaczepie.

 

img9105gz1.th.jpg img9106dg6.th.jpg czujniktemperaturyzewntni8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yoman3

witam. dzieki Marek za fotki:) ale czy muglbys mi dokladniej opisac albo przyslac fotki z tym kabelkiem od czujnika temp. zewnetrznej??? bo na tych fotkach widac tylko tyle ze skreca w lewo za chlodnice... za wszelkie info z gory dziekuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna mam Pasata 1.8T z 98r . Wydaje mi się że jak na taką moc to mój passat jest strasznie mułowaty, wcześniej maiłem Modeno 1.8 i nie widzę szczególnej różnicy w przyspieszeniu, powyżej 160km/h nie przyspiesza wcale.

Błędów na VAG nie ma, katalizator sprawdzałem i wydawał mi się ok. ale profilaktycznie zrobiłem w nim ok. 2cm otwór, wymieniłem filtr paliwa i powietrza.

Wczoraj sprawdziłem czy przepływa nie jest zabrudzona i jest czysta ale nie wiem czy daje prawidłowe odczyty, muszę to sprawdzić. Turbina niby rok temu zakładana po regeneracji, według mechanika ciśnienie doładowania w normie. Sprawdzałem też przepustownice i odkryłem że na ściankach doprowadzania powietrza osacza się olej, pewnie to jakaś nieszczelność na turbinie, chociaż nie znam się na tym.

Może to jest przyczyna zamulenia?

Proszę podpowiedzcie mi co jeszcze mogło nawalić bo brakuje mi już pomysłów a mechanicy w mojej okolicy to nawet żarówki w BMW nie potrafią wymienićJ wiedz już ich nie pytam.

Mam jeszcze problem z wentylatorem chłodnicy (chodzi bez przerwy, zaraz po odpaleniu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Jak duży masz przebieg?, przyczyn zamulenia może być dużo. Zrób logi z przepływki bo tak nie sprawdzisz ,czy jest sprawna, sprawdź wszystkie rurki podciśnienia, zawór DV( to pierwsze bym sprawdził często przepuszcza). Jeśli chodzi o wentylator chłodnicy to tak ma być, jest montowany na sprzegle wiskotycznym i będzie sie obracał. Ogólnie musisz sprawdzić szczelność układu. 1.8T wymaga szczelności. Poczytaj dobrze forum bo ten problem jest szeroko opisywany na forum. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to trudno powiedzieć, licznik wskazuje 143tyś ale wydaje mi się że ma ok 200tyś. Auto sprowadzone i chyba miał ważny przegląd do 08.2009.

Przepływomierz sprawdzę dokładnie jak będę miał chwile podjechać do znajomego na diagnostykę. Sprawdzę dzisiaj jeszcze szczelność układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem z paskiem 1.8T nie ma odpowiedniej mocy na początku komputer wykrywał błąd związany z zaworem n75 wymieniłem go i teraz już nie mam żadnych błędów na kompie ale on nadal nie jedzie. maksymalnie jak go rozpędzę to do 170 więcej nie poleci i czuć że jest słaby nie ma tego odejścia. Czy może ktoś się z tym spotkał i mógł by mi pomóc. Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam podobny problem z paskiem 1.8T nie ma odpowiedniej mocy na początku komputer wykrywał błąd związany z zaworem n75 wymieniłem go i teraz już nie mam żadnych błędów na kompie ale on nadal nie jedzie. maksymalnie jak go rozpędzę to do 170 więcej nie poleci i czuć że jest słaby nie ma tego odejścia. Czy może ktoś się z tym spotkał i mógł by mi pomóc. Z góry dziękuję

zrób logi dynamiczne i statyczne i bedzie wszytko wiadomo co mu dolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki ale nie bardzo orientuję się o co chodzi z tym logi dynamiczne i statyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAGiem zrobisz takie logi a na forum masz opis jak dobrze to wykonac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki ale nie bardzo orientuję się o co chodzi z tym logi dynamiczne i statyczne

to witamy na forum i zapraszamy do lektury. Jeśli nie chcesz/nie umiesz/nie masz możliwości zrobienia logów, to pozostaje Ci znaleźć kogoś, kto Ci w tym pomoże. Wróżenia z fusów na tym forum nie ma. Jeden objaw (spadek mocy) to milion różnych przyczyn. Możesz próbować podglądać inne tematy i po kolei wymieniać poszczególne elementy silnika, ale jest to dość droga droga diagnostyki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. U mnie przyczyną braku mocy był zawór upustowy turbiny. Konkretnie to jego brak, wstawiłem używany i auto śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy był by ktoś w stanie podesłać zdjęcie gdzie znajduje się ten czujnik g31? Nie mogę go u siebie znaleźć a zdjęcia załączone są już nie aktywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AEB nie ma czujnika doładowania. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyłeś bo już myślałem ze mi gdzieś s*******ił. No dobra to jeżeli nie ma to co może być przyczyną tego że na gazie jedzie bardzo dobrze, a na benzynie ledwo rusza, później trzyma go na 3tyś jak bym jechał na luzie szarpnie nim zmieni bieg i dalej to samo. Zachowuje się normalnie tylko wtedy gdy naprawdę bardzo delikatnie obchodzę się z gazem tak do 2tyś i zmienia bieg(tiptronic).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności