spike Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2018 Witam. Potrzebuję Waszej pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn moich problemów z silnikiem. W vagu mam następujące błędy: 2 Faults Found: 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-10 - - - Intermittent 16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0130 - 35-00 - Please Register/Activate Wcześniej miałem jeszcze błąd 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean ale po skasowaniu pewnie nie zdążył się jeszcze pojawić. Mam takie oto logi dynamiczne: Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_17EpX.html Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_dwDKB.html Grupy 033, 118: http://vaglogi.pl/log-033_118_4WxP4p.html Grupy 043, 046: http://vaglogi.pl/log-043_046_u0Rg9.html Temperatura silnika podczas pomiarów wynosiła między 75-80 stopni - prawdopodobnie termostat jest do wymiany. Czy poza beznadziejnymi wynikami na grupie 33 powinno mnie coś więcej niepokoić? Czy wymienilibyście w tej sytuacji lambdę, czy należałoby zbadać coś jeszcze? Szczelność dolotu była niedawno sprawdzana i jest ok, poza małą nieszczelnością na oringu przy intercoolerze (oring wymieniony, ściśnięty opaską, ale nadal jest mała nieszczelność). W ostatnim czasie zauważyłem też wypadanie zapłonów na 3 cylindrze głównie na biegu jałowym, ale być może to jest zupełnie oddzielny problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 15 Grudnia 2018 jest LPG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spike Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2018 Zapomniałem dodać - brak LPG, silnik w serii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2018 (edytowane) Na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw ciśnienie paliwa, zanim kupię sondę. Tak samo jak kompresję dla pewności. Powiem tak, statystycznie sonda wcale nie tak często pada, najczęściej przyczyny są inne. Sprawdź jeszcze zachowanie sondy na wolnych (log 033). Ewentualnie jakiś log z przyspieszaniem 002+033, ale nie wciskać na full gazu. Objaw padającej pompy to wzrost wskazania na ubogo w miarę wzrostu obrotów. U Ciebie to jest ale trochę za szybkie, więc albo jest bardzo kiepsko z paliwem albo to nie to jest przyczyną. Taki słabszy log z przyspieszania mógłby bardziej na nią wskazać. Wypadanie zapłonu będzie powodować wskazania ubogo na sondzie. A wskazania na ubogo mogą być odczytane jako błąd sondy. Poza tym bardzo stuka, ale uboga mieszanka i spalanie stukowe idą w parze. Więc jak zrobisz porządek z jednym to raczej zniknie drugie. Niestety nie bardzo masz jak stwierdzić czy to ubogo jest przyczyna wypadanie czy wypadanie przyczyną ubogiej mieszanki. Jedynie podmianki, skoro są błędy na 3cim cylindrze mogą na coś wskazać. Turbo ładnie ładuje, trochę przeładowuje ale nieznacznie. Przepływ jest ok, pewnie nie dawno wymieniana przepływka. Edytowane 15 Grudnia 2018 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spike Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2018 Dzięki za odpowiedź. To co piszesz brzmi logicznie. Co do logów z łagodniejszego przyspieszania - postaram się jutro zrobić. Co do pomiaru ciśnienia paliwa - wystarczy zmierzyć na biegu jałowym? Jeśli tak, to poniżej jakiej wartości należałoby wymienić pompę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2018 Niestety nie wystarczy, no chyba że na jałowym już będzie źle. Nie pamiętam który dokładnie 1.8T ma ile ale są 3,5bar lub 4bar. U Ciebie skłaniałbym się ku 3,5bar, ale trzeba sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spike Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2018 (edytowane) Dziś przy okazji wizyty w warsztacie udało się zmierzyć kompresję i wyszło całkiem przyzwoicie 12.2-12.8 bar. Niestety nie mieli jak zmierzyć ciśnienia paliwa. Robili jeszcze swoją diagnostykę i jak odebrałem auto to logi wyglądają tak: Statyczny - bieg jałowy na zimnym silniku: Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_WhK2a8.html Dynamiczny - spokojna jazda po mieście silnik rozgrzany: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_BIPZw.html Nie wiem co mogli z nim zrobić, ale korekty są cały czas na 0, oczywiście auto jedzie jeszcze gorzej niż wcześniej. Warto jeszcze mierzyć ciśnienie paliwa, czy to już znak, że sonda wyzionęła ducha? Edytowane 17 Grudnia 2018 przez spike Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2018 Spierdolili... Sonda nie pracuje w ogóle. Paliwo lane na sztywno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aju Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2018 awt na obciążeniu ma być 4bar i więcej, tylko na obciążeniu a nie w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2018 13 godzin temu, spike napisał: Robili jeszcze swoją diagnostykę i jak odebrałem auto to logi wyglądają tak: co znaczy robili swoją diagnostykę? grzebali coś w sofcie? 13 godzin temu, spike napisał: Nie wiem co mogli z nim zrobić, ale korekty są cały czas na 0, oczywiście auto jedzie jeszcze gorzej niż wcześniej. Warto jeszcze mierzyć ciśnienie paliwa, czy to już znak, że sonda wyzionęła ducha? wymień jak tak bardzo chcesz. Ale przy błędzie sondy przestanie ona wprowadzać korekty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 19 Grudnia 2018 jak 16514 jest to chyba nie ma się co łudzić, że sonda sprawna? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach