Jump to content
Sign in to follow this  
KLICHO

Tylne mocowanie wahacza - zwykły vs 3.6

    Recommended Posts

    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Wsadzał ktoś z was do waszych Pastuchów Łożyskowanie silnika jak i gumy stabilizatora od wersji R36 ?

    W łożyskowaniu silnika widać że z R36 są pełne czyli teoretycznie powinno być bardziej stabilniej. 

    Czy gumy przednie stabilizatora są takie same jak z R36 ? Bo w etce są tylko łacznie ze stabilizatorem

     

     

     

    bucha-bandeja-aluminio-passat-tiguan-3c0199231e-D_NQ_NP_762206-MLB26654428608_012018-F.jpg

    thumb.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    wrzuciłeś zdjęcie tylnego wspornika wahacza (wspornik mocujący, tylna tuleja wahacza jak zwał tak zwał)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    To akurat przedniego i tak się to nazywa według etki :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Dobrze rosol pisze tylnego wspornika przedniego wachacza 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Podałem numery przedniego i zdj ... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Przecież zdjęcia, które dałeś to element wahacza (a raczej jego mocowania)... ale może masz inną ETKę.

    http://pl.realoem.me/Volkswagen/BR/PA/2011/702/R/4/407/407005

    Ogólnie według ETKA:
    - 1K0407182 - przednia guma wahacza (taka sama w każdej wersji)
    - 3C0199231E - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - zwykła
    - 3C0199231F - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - wzmocniona (dla Alltrack z dużą tarczą, dla Taxi, nauki jazdy, etc...)
    - 8J0199231 - tylna guma wahacza wraz z mocowaniem - pełna (TT-RS)
    - 1K0411315R --> 5Q0411315A - łącznik stabilizatora (taki sam dla każdej wersji)

    Guma mocująca stabilizator fabrycznie jest ze stabilizatorem, występuje chyba w zamiennikach jako wersja rozcięta (czyli nie trzeba jej przeciągać. Według mnie wystarczy dopasować/dobrać po średnicy stabilizatora.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Proszę zawieszenie przednie :)

    2018-09-28_09h47_00.png

     

    Co do stabilizatora to tył jest 21,7x3 lub 21,7x3,6 na tył zalezy od producenta np FEBI i Meyle HD mają pod 22,0 mm średnica wewnętrzna inne firmy od 19 do 21,7 . Na logikę biorąc dobrać gumę która średnica jest większa bedzie to mniej stabilne a wybrać z minimalnie mniejszą średnicą było by twardsze 

    Przód 23 lub 23,6 i pasują  LEMFÖRDER-26772 02 lub poliuretany tylko brać ze średnica 23 mm czy może mniejszą 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    na tył masz jeszcze stabilizator o średnicy 20.7x2.8 

    ja bym brał tuleje o średnicy jakiej przewiduje ustawa do mojej fury i nie kombinował :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Ponownie - pytasz o stabilizator, a zaznaczasz element wahacza... a nazywasz to łożyskiem silnika...

    Wyedytowałem poprzedni post dodając "pełną" wersję mocowania wahacza.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Etka zaznacza wahacz przedni jako jedność ze wspornikiem mocującym a własnie o niego mi chodzi że w wersji Allroad i R36 jest inna guma w środku czyli bardziej wypełniona 

    Ale jeśli można poprawić mniej lub wiecej znaczącym stopniu prowadzenie . To taka tuleja może być tak i tak zależy kto jak chce.

    Czyli reasumując  8J0199231 włożenie takiego zamiast standardowego układ kierowniczy będzie dużo precyzyjniejszy. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    zmień tytuł posta bo jest mylny i daj znać jak zmontujesz od Audi TT.

    Czy pasuje i jak się jeździ

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Tak, zamawiając wahacz dostajesz od razu element 2 i 3 ale możesz zamówić te elementy oddzielnie.

    Co do zmiany - będzie sztywniej i zapewne nieco głośniej ale czy będzie to odczuwalny dyskomfort? Wątpię.

    @rosol zmieniłem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009
    26 minut temu, KLICHO napisał:

    Czyli reasumując  8J0199231 włożenie takiego zamiast standardowego układ kierowniczy będzie dużo precyzyjniejszy. 

    Czy będzie precyzyjniejszy? Raczej wątpię, ponieważ to jest jedna z paru części związanych z układem jezdnym.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Powinno być mniej odczuwalne "ciągnięcie" auta po dodaniu gazu ale czy w seryjnym aucie to jest to odczucia? W TT-RS jest grubo ponad 300 koni i prawie 500 Nm.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    To też racja ale jadąc dużymi prędkościami, też powinno być wyczuwalne. Bo po mieście na 100% nie ale przy dużych prędkościach na pewno. Teraz np mam takie wrażenie jadąc 160-200 i złapie nierówność samochód jest lekkie szarpnięcie w bok. Od razu mówię wahacze tuleje amorki itp są w porządku. Jadać innym Passkiem był podobny efekt, fakt u mnie już są one zmęczone dość . W R36 jest ale w mniejszym stopniu odczuwalne . Wiec powinno też być ok. Jeszcze rozważam nad gumami wahacza czy nie dać poliuretanów . Tak jak kolega rosol założył temat. Ogólnie powinien być nieco sztywniejszy lepiej reagować na zakręty i być precyzyjniejszy . 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    ale będzie mocniej tłuc po nierównościach no i raz na jakiś czas trzeba je nasmarować ponownie aby służyły... do seryjnych aut poliuretany raczej nie są polecane.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Miałem w B4 przez 5 lat i nic nie tukło ani nie skrzypiały :) Przed montażem jak posmarujesz je dobrze będzie to chodzić i chodzić. Nawet masz specjalny sam co daje Ci producent poliuretanów. Jedynie nie wiem jak by się to zachowywało w B6\B7 ale powinno też być ok.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    wsadź lepiej normalne dobrego producenta i będziesz Pan zadowolony :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    Nie kupuje chinoli nigdy. Ale też mi zależy aby to dobrze naprawdę się prowadziło. Bo dużo jeżdżę dość sporymi prędkościami i też to jest bezpieczeństwo moje jak i innych użytkowników

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    od Audi TT:

    Febi FEB34839

    TRW JBU185

     

     

    od Seata Leona Cupra i Audi S3 pasuje..... pełna guma.... lewy FE33971 (1K0 199 231 N) i prawy FE33972 (1K0 199 232 N)

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy