Skocz do zawartości
Gość Yeti

Wymiana skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Średnia w cyklu głównie miejskim 6,6 l i uważam że to sporo zwłaszcza że raczej nie przekraczam 100 km/h. W trasie 120 km/h to już są 3000 obr/min, troche męczące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście duże spalanie biorąc pod uwagę że masz silnik 1Z a ja AAZ.. właśnie z powodu tak wysokiego spalania skłaniam się ku temu żeby troszkę zainwestować w tą skrzynię i wiem że to się zwróci... szkoda że do wszystkich passatów b4 td i tdi nie montowali od razu skrzyni CTN na pewno każdy byłby wtedy zadowolony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko czy AAZ będzie jechał czy się toczył na skrzyni CTN jednak różnica w mocy i momencie jest spora ??

kula się już ktoś na takiej konfiguracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli zabraknie mocy w AAZ-cie to można ją sobie trochę podnieść..koledzy na forum po lekkich ustawieniach osiągali moc od 90 powyżej 100KM więc w tym problemu nie widzę.. Mój ojciec w passacie b3 1,9td ma skrzynię CEY która ma znacznie dłuższe przełożenia 3000obr/min jest lekko ponad 120Km/h a samochód ciągnie i idze jak 1,9 Tdi90 KM..więc myślę że ta skrzynia CTN będzie sięsuper sprawowała w moim passacie b4 1,9td;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

Mam zamiar wymienić automatyczną skrzynię biegów w passacie VR6 na manulaną.

Kupię skrzynię, koło zamachowe i sprzęgło od manuala.

Ale jak to wygląda od strony elektrycznej? Musze zmienić wiązkę elektryczną, np. od swiatła cofania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko czy AAZ będzie jechał czy się toczył na skrzyni CTN jednak różnica w mocy i momencie jest spora ??

kula się już ktoś na takiej konfiguracji?

Miałem CHA w B3, teraz mam CTN w B4 i obawiam się że z AAZ-em ta skrzynia będzie za długa, o wyprzedzaniu za 4 i 5 będziesz mógł zapomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc będę musiała założyć skrzynie CEY...mój ojciec taką ma w passacie b3 1,9td i jest znacznie szybsza od CHA bo 3tys obr/min to ponad 120Km/h a ja u siebie mam ok 105Km/h to jest strasznie wolno i zbyt wysokie obroty.. A więc ktoś już próbował jeżdzić na skrzyni CTN w AAZ-cie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się do tematu.

Mam zamiar wymienić automatyczną skrzynię biegów w passacie VR6 na manulaną.

Kupię skrzynię, koło zamachowe i sprzęgło od manuala.

Ale jak to wygląda od strony elektrycznej? Musze zmienić wiązkę elektryczną, np. od swiatła cofania?

też podepnę się do tematu tylko że chodzi mi o zmianę z manualnej na automatyczną.

 

jeśli chodzi o zmiane zwykłej skrzyni na taką samą to każdy kto wie która część to skrzynia biegów sobie poradzi. na moim przykładzie - jestem praktykantem w warsztacie samochodowym (doświadczenie praktycznie zerowe) i sam ostatnio wymieniałem skrzynie tyle że w grande punto więc myślę że każdy kto ma dostęp do kanału i ma komplet dobrych kluczy poradzi sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o samą wymianę, kanał i klucze to nie ma problemu.

Interesuje mnie główne elektryka. Ile kabli i od czego idzie do skrzyni manualnej?

Bo do automatu cała wiązka do komputera idzie. Komputer był pod tylną kanapą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do manualnej idzie tylko kabel do czujnika cofania i czujnika prędkości, jeśli licznik jest cyfrowy. Będziesz musiał jeszcze mostkować przekaźniki od rozrusznika w skrzynce, bo auto nie odpali. No i sam rozrusznik chyba też jest inny. O ile pamiętam to kresek to wszystko przechodził, poszukaj jego postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co tu pisze to tak wygląda ale w praktyce jest inaczej...więc rodzi się pytanie czemu passat mojego ojca b3 1,9td skrzynia CEY przy 3tys.obr/min ma ok 125Km/h a mój w b4 1,9td skrzynia CHA ma przy 3tys.obr/min 105Km/h? Więc gdzie są te 20Km różnicy? Zegary w obydwuch autach działają prawidłowo... a różnica w jeżdzie co do osiągów jest też bardzo duża...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w B4 miałeś zmieniany mech. różnicowy, bo pamiętam że z CHA przy 3000 obr miałem nieco ponad 120 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm..to jest możliwe bo jestem jego 4 właścicielem. czyli nic nie da się tu zrobić tylko wymiana skrzyni pomoże? a może skrzynia CHU podejdzie do mego passka? były montowane w niektóre b4 1,9TDi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jest możliwe że ogólnie to wszystko wzięło się od padającego sprzęgła?i jakie były by tego skutki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich czytam wszędzie na necie o skrzyniach i nie mam 100 % podpowiedzi. Mam passata 1.9 AAZ i mam w nim skrzynie zamontowaną CEY i jest strasznie wolna przy 100km.mam 2900obr.120km.mam 3300obr. szukam innej skrzyni z dłuższymi przelożeniami może mógłby mi ktoś podpowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich czytam wszędzie na necie o skrzyniach i nie mam 100 % podpowiedzi. Mam passata 1.9 AAZ i mam w nim skrzynie zamontowaną CEY i jest strasznie wolna przy 100km.mam 2900obr.120km.mam 3300obr. szukam innej skrzyni z dłuższymi przelożeniami może mógłby mi ktoś podpowiedzieć.

właśnie zakupiłem skrzynie CTN jest dłuższa niż CEY i CHA, w niedługim czasie będę montował, zobaczymy co się będzie działo ;)

kto nie ryzykuje ten nie żyje :)

jeśli będzie muł, to się trzeba będzie pobawić mocą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co widać w tabeli http://www.dieselschrauber.de/GKB.html CTN ma inne wymiary i nie wiem czy bedzie pasowała tez się zastanawiałem nad tym wymiarem a skrzynia CEY I CHA czy też CAT mają te same parametry przełożenia nie wiem już może tak musi już być. Daj znać jak włożysz tą CTN i napisz jakie obrity masz. A co do mocy to nic nie poprawisz ja też podkręciłem dawkę owszem był żywszy ale i spalanie wzrosło a prędkosci te same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wsadzoną skrzynię CHA od AAZ więc w drugą stronę też bedzie pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co widać w tabeli http://www.dieselschrauber.de/GKB.html CTN ma inne wymiary i nie wiem czy bedzie pasowała tez się zastanawiałem nad tym wymiarem a skrzynia CEY I CHA czy też CAT mają te same parametry przełożenia nie wiem już może tak musi już być. Daj znać jak włożysz tą CTN i napisz jakie obrity masz. A co do mocy to nic nie poprawisz ja też podkręciłem dawkę owszem był żywszy ale i spalanie wzrosło a prędkosci te same

myślałem tak bardziej kompleksowo wymiana góry pompy, interculer i ciśnienie na turbinie

bo z samego paliwa to raczej nie pojedziesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności