kzarczyn Zgłoś #61 Napisano 1 Lipca 2015 A po co Ci sposób? Jak na spokojnie wymieniasz to wyjmij obie półosie, wybierak, opuść silnik i musi wyjść. Z tego co pamiętam to zakłada się wygodniej jak się jeszcze flansze wyjmie. Ja wymieniałem samemu bez kanału i poszło więc się da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #62 Napisano 1 Lipca 2015 Kzarczyn mógł byś opisać co odkręcić by wyjąć i jak mocowane są flansze.Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #63 Napisano 1 Lipca 2015 Aby wyjąć półoś musisz odkręcić nakrętkę przy kole i 6 śrub przy flanszy. Aby wyjąć półoś ze zwrotnicy to trzeba wyjąć sworzeń wahacza ze zwrotnicy. Inaczej nie wyjdzie. Były dwa rodzaje flanszy w B3, mocowane na wcisk, trzymające się na pierścieniu i dla większych mocy przykręcone imbusem. Masz 115KM więc pewnie jest ta z impusem, przy odkręcaniu uważaj aby Ci nie wystrzeliło bo tam sprężyna jest. Jak masz bez imbusa to albo łomem wyciągasz albo wkręcasz śrubę M8 w jeden z otworów flanszy i jak się zaprze śruba o skrzynię to kręcisz dalej aż flansza zacznie się wysuwać. Najlepiej użyć 2 śrub aby się nie przekosiło i podłożyć coś przy skrzyni aby jej nie uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #64 Napisano 1 Lipca 2015 Powiedz mi,muszę wszystkie poduszki usunąć tą od silnika też żeby skrzynie wyciągnąć?I czy coś jeszcze zdemontować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #65 Napisano 1 Lipca 2015 Odkręcasz tylko poduszkę od skrzyni i przednią. Nie musisz ich wyciągać. Tej z prawej strony nie ruszasz wcale. Demontujesz wspornik łączący skrzynię z poduszką, ale to chyba oczywiste. Demontujesz wszystko co może przeszkadzać, akumulator, przewody do IC w dieslu itp. Ale to raczej chodzi o dostępy niż o miejsce. Silnik się lekko przechyli, skrzynię odsuwasz delikatnie od silnika i zdejmujesz tak jakby po łuku. Nie da się skrzyni tak odsunąć po prostej aby wałek całkowicie wyszedł ze sprzęgła bo skrzynia blokuje się o podłużnicę. Jak jest was dwóch i macie kanał to już zobaczycie jak to trzeba zrobić aby wyszła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RTW Zgłoś #66 Napisano 1 Lipca 2015 Wielkie dzięki za porady.Bardzo Pomogłeś i dziękuję za podzielenie się doświadczeniem.Myślę że damy radę i wszystko się pomyślnie uda. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach