Skocz do zawartości
Gość milus32

Siłownik przy pompie.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość milus32

Witam.

Powiedzcie ludzie co to jest za siłownik przy pompie? Czy jest to rzecz potrzebna? Auto mam od niedawna i nie zwróciłem na niego wcześniej uwagi, ale wczoraj zauważyłem że spadł z górnego mocowania. Chciałem go oczywiście założyć, ale tak się wyrobiło to mocowanie że spada. Wymieniać czy odpuścić? Jakie on ma zadanie? W razie wymiany jak on się fachowo nazywa żebym wiedział o co pytać w sklepie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje zacząć od określenia: NA JAKIEJ POMPIE?

wtryskowej? wodnej? hamulcowej? wspomagania?

zdjęcie oczywiście mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milus32

Przepraszam. Oczywiście sprawa podstawowa :zawstydzony: . Siłowniczek znajduje się na pompie wtryskowj od przodu. Ma jakieś 20-25 cm. Jest to passat 1.6 TD 91'. Dodam jeszcze że nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika chociaż jak tak się zastanawiam to nie jestem pewien kiedy on spadł z tego górnego mocowania więc może dlatego nie czuję różnicy. Fotki nie mam możliwości zrobić, ale posiadający ten silnik pewnie wiedzą co to jest i z czym to się je.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

To siłownik odpowiadający za powrót przepustnicy do pozycji początkowej.

Jest tam też przymocowana na nim linka od gazu.

 

Jeśli nie działa silnik nie równo będzie schodził z obrotów.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen

Miałem taki siłownik w Audi 80 1,6 TD. Nawet wymieniłem go na nowy firmy bilstein. I.....nic.

Nic nie zmieniło się w pracy silnika. Jeździłem z nowym siłownikiem, bez niego, ze starym nie działającym i nie zauważyłem żadnej różnicy. Moim zdaniem jest on po to aby przy np. zmienie biegów nie spadały gwałtownie obroty silnika i żeby nie szarpało autem podczas zwalniania sprzęgła przy zmianie biegów. :ok: Jednak jedno jest pewne! Nie warto wymieniać go na nopwy, gdyż w moim przypadku było to ok. 150zł. wydane bez sensu... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Panowie to nie jest siłownik tylko amortyzator pompy paliwa a jest on po to bo ta pompy pompuje paliwo na podobnej zasadzie co udar pneumatyczny w wiertarce i z tego prawdopodobnie jest umieszczony ten amortyzator aby tłumic ewentualne drgania ja mam motor 1.9 d i nie mam tego ustrojstwa i nic sie nie dzieje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, wg książki to amortyzator, niestety mądra książka nic nie mówi o jego działaniu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeby obroty nie spadaly zbyt gwaltownie. jak pompa dobra, to czy jest, czy go nie ma roznicy nie powinno byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

muszę sprostowac swoją wypowiedź dokładnie amortyzator odpowiedzialny jest za płynny spadek obrotów a raczej ruch tego elementu pompy 1(dozującego ilośc podanego paliwa)2 to nazwany prze ze mnie udarem element odpowiedzialny za kolejnośc wtrysku do poszczególnych cylindrów sam element pompujący paliwo to mały krązek zajmujący może 10% pompy :] .zdjcie010cs8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokkonen

Tak jak mówiłem... :ok::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milus32

Wielkie dzięki za wszystkie wypowiedzi. Po lekturze doszedłem do wniosku że jeśli namierzę ten amortyzatorek gdzieś za niewielkie pieniądze (nie za 150 jak pisał Kokkonen) np. jakiś zamiennik to wymienię, na początek powalczę ze starym może się uda. Najważniejsze że wiem iż nie jest on niezbędny, co zaoszczędzi mi stresu.

 

Pozdrawiam.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nazywa się amortyzator przepustnicy, ma za zadanie spowolnić spadanie obrotów przy gwałtownym puszczeniu gazu, tak żeby samochód nie szarpał. Bez niego można śmiało jeździć. Z tego co pamiętam w intercars nowe kosztowały ok 70 zł, ale teraz nie mogę tego znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój amortyzator pompy się wykończył. Jak wciskam gaz i odpuszczam tak jak przy zmianie biegów niestety obroty nie chcą mi za bardzo spadać. Dopiero jak silnik sie dobrze zagrzeje wraz z wszystkimi elementami to amortyzator zaczyna działać siako tako. Strasznie utrudnia to jazdę gdyż każdy wie jak silnik sie zachowuje jak wciśniemy sprzęgło przy wysokich obrotach silnika przy zmianie biegu.

Byłem w sklepie spytać o nowy i cena wyrwała mnie z butów. Za takie małe coś zawołali 180 złotych no a jak by pokombinować z jakimiś zniżkami to może by za 150 udało się. Czy ma ktoś jakiś pomysł na regenerację czy jakiś zamiennik? Próbowałem założyć sprężynę która odciąga tamię z gazy ale mało skuteczny pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój amortyzator pompy się wykończył

 

Strasznie utrudnia to jazdę gdyż każdy wie jak silnik sie zachowuje jak wciśniemy sprzęgło przy wysokich obrotach

 

Czytałeś posty powyżej? Większość wypowiada się , że można bez tego jeżdzić bez żadnej szkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, tylko że zadanie tego tłumika to właśnie spowolnienie spadania obrotów, a nie przyspieszenie. jeśli obroty nie chcą spadać to pompa do regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wyciągnełem ten amortyzator i jest OK.

Poprostu ze starości chyba wyleciał olej i zaczął sie zacinać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności