Skocz do zawartości
CristoffC

Relingi - demontaż.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem passata 1.9 tdi wersja kombi. Ostatnio, po dokładnych oględzinach samochodu stwierdziłem, że z pod podstaw relingów delikatnie wychodzą pęcherze pod farbą. W związku z tym mam dwa pytania dotyczące tego problemu:

1. czy dach passata jest ocynkowany tj. czy grozi mi wypadnięcie dziur w dachu ?

2. czy aby zdemontować relingi musze rozebrać podsufitkę – na podstawach relingów znajduje się coś jakby plastikowe osłony, czy one zasłaniają dostęp do śrub trzymających relingi ?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nadwozie Passata od stóp do głów jest ocynkowane i nie powinno być absolutnie żadnych miejsc korozji przez naprawdę długie lata no chyba, że samochód ma przeszłość stłuczkową. Żeby zdemontować reling nie musisz dobierać sie do podsufitki. To nie Audi A4. Największym jednak problemem jest to, że trzeba zdemontować plastikowe osłoby śrub, które znajdują się na przedzie i tyle relingów. Prawie 100% przypadkó ich demontażu kończy się połamaniem plastikowych delikatnych zaczepów. Przy ponownym montażu trzeba będzie albo podklejać je klejem do szyb samochodowych lub kupić nowe osłony z fabrycznymi zaczepami. Tylko demontaż środkowej osłony nie przynosi żadnych problemów. Poprostu od wewnętrzej strony osłonki pociąga sie i osłonka schodzi bez problemu. Po zdemontowaniu wszystkich osłon oczom ukazują się nakrętki na wystających śrubach. Dalej to już wiadomo co robić :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za tak szybka odpowiedź - trochę mi ulżyło, już się bałem, że będę musiał rozebrać „pół samochodu”.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Taka drobna namowa :)

 

Jak już będziesz je miał zdemontowane to oddaje wszystkie elementy do polakierowania na ładniutki jasny srebrny kolor. Efekt miodzio i wygląd jak w wersji Highline. Koszt do 200zł ale może warto. ;)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te przednie i tylne zaslepki jak sciagac zeby probowac nie urwac tych zaczepow?

http://allegro.pl/item448890054_nowa_nakladka_na_reling_dachowy_vw_passat_b5.html

tu widac ze maja tylko od gory jakies male zaczepy czyli co docisnac i odciagac od relingow niejako po dlugosci?podgrzalbym je wypalarka zeby byly bardziej elastyczne te plastiki chyba ze bankowo sie polamia to pierdziele i na sile ciagne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Największym jednak problemem jest to, że trzeba zdemontować plastikowe osłoby śrub, które znajdują się na przedzie i tyle relingów. Prawie 100% przypadkó ich demontażu kończy się połamaniem plastikowych delikatnych zaczepów. Przy ponownym montażu trzeba będzie albo podklejać je klejem do szyb samochodowych lub kupić nowe osłony z fabrycznymi zaczepami.

Koedzy o jakie zaślepki chodzi ?Co to bedzie trzeba kupowac nowe ?

TO http://www.motoallegro.pl/item959567610_vw_passat_b5_fl_mocowanie_relingow.html

Czy to

http://www.motoallegro.pl/item959897628_vw_passat_b5_fl_relingi_chrom_koncowki.html

Czy ktos juz wymieniał relingi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koedzy o jakie zaślepki chodzi ?Co to bedzie trzeba kupowac nowe ?

 

Chodzi o te zaślepki -->http://www.motoallegro.pl/item959897628_vw_passat_b5_fl_relingi_chrom_koncowki.html

 

ale jak delikatnie to zrobisz to nie połamiesz, ja zdejmowałem dwa razy i ani razu nie urwałem więc nie 100% przypadków kończy się połamaniem, w moim przypadku także były to chromy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktos juz wymieniał relingi?

tak wymienialem, z czarnych na chromy.

 

nie jest wcale tak zle przy demontażu, moze powiem jak ja to zrobilem, zaznacze przy tym ze nic nie polamalem ;)

sucha reka i sucha zaslepka, przyciskam i delikatnie probuje sciagnac, pojawia sie mala przerwa miedzy zaslepka a relingiem, w ktora wkladam srobokret, lub tez noz stolowy, tak zeby nie zarysowac zaslepki. i nie gwaltownie, tylko delikatnie odpycham jedna czesc od drugiej i jest lux.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heheh dzisiaj bylem w Aso koszt dużych 44 zł a małych 33 a gość na allegro 55pln śpiewa :/

nie jest wcale tak zle przy demontażu

No własnie koles w Aso mi powiedział ze na spokojnie da sie to ściągnąć bez psucia :)

Raczej martwie sie żeby nie kupić przez allegro połamanych tych zaślepek :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej martwie sie żeby nie kupić przez allegro połamanych tych zaślepek :/

no to faktycznie jest problem, najlepiej popros dodatkowe foty z allegro, bo u mnie mialo byc wsio ok, a zaczepy byly polamane, nie wszystkie ale byly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kocko u kogo byles w serwisie bo potrzebuje jedna przednia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW na partynicach,strachowskiego ulica chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hha napisał "pomaluj sobie relingi" moje pytanie czy ktoś już sobie malowal relingi , czy ładnie to wygląda , farba nie odpada? Podobają mi się chromowane ale cena ok. 700 zł troszkę duża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktos passata bez relingow? Jak wyglada miejsce po demontazu, da sie to jakos zaslepic w sensowny sposob?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za cenne rady jak zdemontowac te cholerne zaślepki na końcach relingów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Koleżanki.

 

Postanowiłem w końcu naprawić osłonę relingu, i poradźcie mi, czy to co na załączonym zdjęciu to ta słynna zaślepka o której mowa w temacie?

 

20150615_205253.jpg

 

boję się tego ruszać żeby nie było jeszcze gorzej, a wygląd tego elementu doprowadza mnie do szału, zakłóca moje feng shui, i doprowadza do pasji psując wygląd mojego cudeńka :< Ktoś coś poradzi jak to naprawić aby się ładnie trzymało całości? czy jedynie czeka mnie wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj to wyciągnąć w stronę przodu auta. Tylko z wyczuciem :)

Może masz całe uchwyty i po prostu jest źle założone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś coś poradzi jak to naprawić aby się ładnie trzymało całości? czy jedynie czeka mnie wymiana?
:hmm na moje oko to chyba nie ma już tych zatrzasków co wchodzą w relinga i dlatego tak odstaje ale to trzeba by rozebrać i zobaczyć albo
jest źle założone

a co do samej zaślepki to na alledrogo są po 37 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:hmm na moje oko to chyba nie ma już tych zatrzasków co wchodzą w relinga i dlatego tak odstaje ale to trzeba by rozebrać i zobaczyć albo

 

 

Wydaje mi się, że jest tak w połowie węższej części takie "T" z plastiku. O tym myślałem. Dawno nie ściągałem a teraz pójdę na szybko sprawdzić i zaś witaj allegro :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja ściągnąłem. I szybko pożałowałem decyzji, ale mieliście rację - zaczep się zerwał, a przy okazji ściągnięcia go po raz kolejny aby ocenić co się z nim stało połamałem dwa kolejne zaczepy i już ledwo się trzyma. Witaj allegro/ASO :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności