RybsonQS Zgłoś #21 Napisano 12 Marca 2018 (edytowane) Powitać Sam przerabiałem temat LEDów H7, z tym że u mnie wybór padł na OSLAMP G9 (https://pl.aliexpress.com/item/Auxbeam-All-In-One-CREE-SMD-Chips-H4-H7-H11-Car-Led-Headlight-Kits-6500K-80W/32776465880.html?spm=a2g17.search0104.3.1.259336ebrLo0fR&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711216_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_5711316_5722416,searchweb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=d70de19c-5d9a-49ff-8890-250e8d1a7265-0&algo_pvid=d70de19c-5d9a-49ff-8890-250e8d1a7265&priceBeautifyAB=0). Wg mnie na światła mijania się nie nadają - o ile odległość źródła światła od mocowania żarówki pokrywa się faktycznie z żarówką H7, to już odległość od osi żarówki nie do końca. Dodatkowo fakt, że w ledowej H7 diody znajdują się tylko po dwóch stronach sprawia, że światło nie jest emitowane we wszystkich kierunkach tak jak w halogenowej żarówce/żarniku. Światło nie trafia tam, gdzie powinno. @z0mbie na bodajże dziewiątym zdjęciu u Ciebie, z prawej strony widać jak linia odcięcia 'zjeżdża' w dół, u mnie było identycznie Tutaj zdjęcia z Passata B5 z nowymi lampami Depo z soczewką, lewa lampa - Phillips Extreme Vision +130%, prawa lampa - Oslamp G9 Za to przełożone w miejsce świateł drogowych święcą świetnie: Sytuacja wygląda podobnie na Passacie B6 z Lampami Valeo. Pomimo wystającego dużego wentylatora, udało się zamontować w miejsce świateł drogowych bez kombinowania z dekielkami Jeśli komuś braknie miejsca na wentylator, Majfriendy na Aliexpress oferują już wypukłe dekielki Reasumując, jeśli już ktoś kombinuje ze światłami mijania bez homologacji, lepiej założyć dobrego HIDa bo LEDowe świecą wg mnie gorzej niż mocne halogenowe H7 (+120%; +150%) Edytowane 12 Marca 2018 przez RybsonQS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #22 Napisano 15 Marca 2018 Rybson masz rację. Z żarówkami +120,+150% jest tylko ten problem że po 2-6 miesiącach szlag je trafia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zachaarys Zgłoś #23 Napisano 7 Kwietnia 2018 Witam, jest to mój pierwszy post na forum i jestem początkującym użytkownikiem więc przepraszam za moje nie fachowe określenia. Zakupiłem takie oto żarówki : http://allegro.pl/zarowka-led-h7-9v-32v-canbus-72w-2szt-16000lm-i7023515524.html?utm_medium=LikeButton&utm_source=Facebook I mam problem z ich zamontowaniem zamiast żarówek H7 świateł mijania, po demontażu zaślepek okazało się że w swoim passacie mam dwie lampy z dwoma różnymi mocowaniami żarówek. Nie chce mówić jaki to rodzaj lampy ale w prostym języku powiem, że jedna z nich jest normalnie wyciągana z wtyczką i tam nie ma problemu z założeniem ledu. Druga lampa posiada mocowanie, że po przekręceniu żarówki wyjmuje żarówkę razem z plastikiem w którym druciki trzymają żarówkę, ten plastik jest wyposażony w piny i nie ma możliwości montażu tam zakupionych żarówek. Będę wdzięczny za pomoc jeśli ktoś mi powie jak je mogę zamontować lub ewentualnie jaką przeróbkę zrobić żeby je zamontować. Żarówki dla próby założyłem zamiast świateł drogowych i świecą rewelacyjnie więc szkoda żeby ich nie założyć. Z góry dziękuje za pomoc, w jakby co moge dorzucić jakieś zdjęcia gdybyście nie wiedzieli o co mi chodzi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RybsonQS Zgłoś #24 Napisano 15 Kwietnia 2018 Pewnie ta druga lampa to Hella. Pozostaje kupić lampę Valeo do kompletu albo grubo rzeźbić z inną wtyczką i mocowaniem, bo z fabryczną oprawką tego nie założysz. Do tego pewnie dojdą szumy w radiu od tych żarówek. Ten temat może Ci coś rozjaśni: Przemyśl, czy warto się w to bawić P.S. Nie wiem co sprzedawca miał na myśli pisząc 'LEGALNE UŻYTKOWANIE NA TERENIE EUROPY' - takie żarówki nie mają homologacji i nie są legalne z żadną lampą. Żeby oświetlenie było legalne, w lampie musi się znajdować homologowane źródło światła zgodne z homologacją danej lampy, a gdy przekracza 2000 Lumenów, musi być również samopoziom i spryskiwacze reflektorów. Dnia 15.03.2018 o 13:48, Gość napisał: Rybson masz rację. Z żarówkami +120,+150% jest tylko ten problem że po 2-6 miesiącach szlag je trafia. Mi wytrzymywały średnio 15-20 tys. km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommek7 Zgłoś #25 Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) 23 godziny temu, RybsonQS napisał: 1500 Lumenów, musi być również samopoziom i spryskiwacze reflektorów. Są już też auta z ori xenonami 25W, które nie mają samopoziomowania oraz sprysków ale nie o tym... Ogólnie uważam, że takie ledy to szit choć z drugiej strony są ludzie, którzy mają i chwalą. Jak dla mnie to ze względu na temperaturę pracy jest to nie do zaakceptowania. Z drugiej jednak strony mając oświetlenie dzienne to może i ma to szanse trochę pożyć i się nie przegrzać. Ja użytkuje chiński xenon w moich soczewkach i sobie chwalę. Jak na wypalone odbłyśniki (tak podejrzewam, bo w świetnym stanie to one na pewno nie są) to nawet dają radę. Generalnie to wg mnie jak już coś zmieniać to wybebeszyć lampę i wrzucić kita z nową soczewką i xenonem D2S. A samopoziomowanie i spryski? Hmm wg mnie zbędna sprawa o ile ktoś użytkuje takie światła z głową. Ten mit wziął się z tego, że byle każdy bez pomyślunku zaczął ładować xenon w lampy nie mając zielonego pojęcia o ustawieniu takich reflektorów oraz zadbaniu o szybkę reflektora (pomijam już wsadzanie xenonu w lamp tzw. "słoików" - to już przykład marginalny ale jakże realny na naszych drogach). Wszystko z głową i da radę. Dlatego też nawet użytkownicy tych nielegalnych xenonów odradzają ich zakładanie bo wiedzą jak jest... Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez tommek7 Dodanie tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #26 Napisano 16 Kwietnia 2018 Nawet reflektor z ryflowanym szkłem może być dostosowany do źródła ksenonowego - tak miała chyba jakaś ciężarówka Volvo lub Scani oraz chyba Lexus LS. Renault Laguna miała natomiast to z reflektorem typu "Free Form" (czyli z gładką szybą ale bez soczewki). Ale jeśli umiejscowienie źródła jest niedopasowane do reflektora to niestety nie ma szans na dobre świecenie. Nawet w normalnym reflektorze źle założona żarówka będzie oślepiać, a co dopiero inne źródło jak ksenon czy LED (który jest źródłem o zupełnie innym charakterze jak lampa wyładowcza czy żarnikowa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RybsonQS Zgłoś #27 Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) 34 minuty temu, tommek7 napisał: Są już też auta z ori xenonami 25W, które nie mają samopoziomowania oraz sprysków ale nie o tym... Moja pomyłka, powinno być powyżej 2000 Lumenów. Xenony 25W dają mniej światła, przez co nie przekraczają tej wartości. 34 minuty temu, tommek7 napisał: Ogólnie uważam, że takie ledy to szit choć z drugiej strony są ludzie, którzy mają i chwalą. Jak dla mnie to ze względu na temperaturę pracy jest to nie do zaakceptowania. Z drugiej jednak strony mając oświetlenie dzienne to może i ma to szanse trochę pożyć i się nie przegrzać. Ja użytkuje chiński xenon w moich soczewkach i sobie chwalę. Jak na wypalone odbłyśniki (tak podejrzewam, bo w świetnym stanie to one na pewno nie są) to nawet dają radę. Generalnie to wg mnie jak już coś zmieniać to wybebeszyć lampę i wrzucić kita z nową soczewką i xenonem D2S. A samopoziomowanie i spryski? Hmm wg mnie zbędna sprawa o ile ktoś użytkuje takie światła z głową. Ten mit wziął się z tego, że byle każdy bez pomyślunku zaczął ładować xenon w lampy nie mając zielonego pojęcia o ustawieniu takich reflektorów oraz zadbaniu o szybkę reflektora (pomijam już wsadzanie xenonu w lamp tzw. "słoików" - to już przykład marginalny ale jakże realny na naszych drogach). Wszystko z głową i da radę. Dlatego też nawet użytkownicy tych nielegalnych xenonów odradzają ich zakładanie bo wiedzą jak jest... Sam jestem zwolennikiem dobrego HIDa 4300K w DOBRZE ustawionych lampach z soczewkami. Nie zmienia to faktu, że takie rozwiązanie nie ma homologacji i mieć nie będzie, a już tym bardziej LEDy w miejscu na żarówki halogenowe. Spryski i samopoziom to nie jest żaden mit. Jak policjant będzie miał wprawne oko to dowód leci z miejsca. Nawet reflektor z ryflowanym szkłem może być dostosowany do źródła ksenonowego - tak miała chyba jakaś ciężarówka Volvo lub Scani oraz chyba Lexus LS. Renault Laguna miała natomiast to z reflektorem typu "Free Form" (czyli z gładką szybą ale bez soczewki). Ale jeśli umiejscowienie źródła jest niedopasowane do reflektora to niestety nie ma szans na dobre świecenie. Nawet w normalnym reflektorze źle założona żarówka będzie oślepiać, a co dopiero inne źródło jak ksenon czy LED (który jest źródłem o zupełnie innym charakterze jak lampa wyładowcza czy żarnikowa). W Mercedesie W210 były takie lampy Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez RybsonQS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #28 Napisano 25 Kwietnia 2018 Panowie mam problem założyłem Ledy H7 na światła mijania i teraz mam problem cały czas mi wywala błąd spalonej żarówki, Ledy świecą i błąd też jest, próbowałem w brodenz przekodowac żeby nie było zimnej diagnozy jak napisał kolega stronę wcześniej żeby sprubowac no ale lipa a nie chce za bardzo jeszcze pchać grzejników(rezystorów) jakby się do dało obejść to z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #29 Napisano 16 Sierpnia 2018 Panowie rozwiązałem problem spalonej żarówki przy założeniu ledów h7. Przez dwa miesiące kontrolka mi świeciła aż postanowilem coś z tym zrobić, zamówiłem u chińczyka antyfiltr can bus ale to nie rozwiązało problemu więc zacząłem temat drążyć dalej i biorąc pod uwagę że zwykła żarówka h7 55W bierze około 4.5A prądu stwierdziłem że muszę zastosować jakiś odbiornik który przy założonym ledzie też będzie wraz z ledem miał podobny pobór prądu, wszyscy pisali o rezystorach ale nie będę dodatkowych grzejników wsadzał. I wtedy przez przypadek w pracy wpadła mi w ręce żarówka 24V 2W z obliczeń przy 12V bierze ona 0.4 A więc zastosowałem dwie takie i uzyskałem na nich pobór 0.8A plus pobór prądu przez Leda i problem spalonej żarówki rozwiązany. Dwie żaroweczki podpiolem równolegle do oryginalnej wtyczki gdzie wpiolem Leda. Jeżeli chodzi o temperaturę to żaroweczki są cały czas chłodne bo tylko leciutko żażą więc wogule się nie nagrzewaja, i nie trzeba ich gdzieś specjalnie montować żeby je schłodzić. Więc jak ktoś ma już założone ledy na światłach mijania i ma cały czas błąd spalonej żarówki to takie żaroweczki są bardzo dobrym rozwiązaniem u mnie spisały się na 200%. A tak wygląda taka żaroweczka po dwie na Leda i spokój, ani temperatury ani błędu spalonej żarówki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #30 Napisano 16 Sierpnia 2018 Sens tego chyba jeszcze mniejszy jak rezystorów. Tracisz podstawową zaletę LED - bezawaryjność. Rezystory się praktycznie nie przepalają, żarówki owszem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #31 Napisano 16 Sierpnia 2018 Może i tak ale jeżeli spali się żaroweczka to porostu wyskoczy mi błąd i tyle, Led świeci nadal, a z kolei jeśli chodzi o montaż to jest dużo prostszy bo nie trzeba kombinować z zamocowaniem rezystora do karoserii i do którego przewody wychodzą poza lampę gdzie tracimy jej szczelność, a tytaj wszystko jest zamknięte w lampie. A na przyszłość jak ktoś chce założyć spowrotem żarówki h7 to wypina ledy wraz z zarowkami i spokój a po rezystoze jednak zostaną dziury pomontarzowe. Ale to już kwestia wyboru. Choć słuszna uwaga żaroweczki nie są wieczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #32 Napisano 17 Sierpnia 2018 Wszystko można zamontować bezinwazyjnie wystarczy trochę pomysłów i czasu Jak dla mnie to drut i brak sensu jeszcze większy jak rezystor/grzejnik Ale potwierdzam - żarówka kasuje błąd, bo tak samo sprawdzałem LEDy podpięte pod wyjście DRL w moim Passacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
z0mbie Zgłoś #33 Napisano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Panowie, po co te kombinacje? We wrześniu będzie rok doświadczenia z LED i rezystorami. Po co teoretyzować, gdy macie wszystko przetestowane: - montaż - jeden rezystor wisi na "trytytkach", drugi normalnie sobie leży na nadkolu (oglądnijcie zdjęcia); kable wychodzą za lampę i do niej wracają, ale jak już pisałem, pokrywki/gumy są tak grube, że DOSKONALE USZCZELNIAJĄ lampy i NIE MA żadnego problemu z parowaniem kloszy - użytkowanie - nie ma żadnego problemu z temperaturami dodatnimi, rezystory żyją, funkcjonują w upałach; same żarówki niestety dają ZA MAŁO ciepła, co w zimie skutkuje zalepianiem się śniegiem i lodem podczas podróży Nie piszcie o grzaniu, dziurach pomontażowych, czy utracie szczelności, bo to nieprawda. Testujcie, zanim napiszecie... P.S. Ostatnio znalazłem takie LED: https://allegro.pl/zarowki-senso-h7-12000lm-homologacja-8x-zes-led-i7464002420.html Teoretycznie mocniejsze od moich, bo mają więcej LED na stronę (4, ja mam 3). Lumenami na pudełku i w opisie nie ma się co sugerować. Fajne mocowanie, bo można regulować obraz. Radiator powinien się zmieścić, bo jest płaski. Ja już nie będę ich testował, bo teraz będę miał Top Led w oryginale , ale może ktoś się skusi. Pozdrawiam Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez z0mbie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SoftLife Zgłoś #34 Napisano 9 Listopada 2018 Czy ktoś mierzył ile światła emitują lampy w B6? Udało się komuś podnieść napięcie na żarówce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #35 Napisano 9 Listopada 2018 Nie podniesiesz napięcia, bo nim steruje Bordnetz. Możesz jedynie poprawić połączenie na linii Bordnetz-Lampa. Jak dla mnie jednak te LED to taki sam syf jak HID. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SoftLife Zgłoś #36 Napisano 10 Listopada 2018 09- Central Elect. Long Coding Helper Byte 19 Bit 0-3 (Pull Down Choice 08 for 13.0 volts) taka jest sugestia z forum vortex lecz u siebie nie widzę takiej możliwości, ktoś wie czy to wina boardnetz w innej wersji? we wskazanym miejscu mam test żarówek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #37 Napisano 10 Listopada 2018 Ta funkcja jest dostępna w BCM czyli następcy Bordnetz'a - Passat B7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SoftLife Zgłoś #38 Napisano 10 Listopada 2018 czyli ja nie mam czego tam szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegon Zgłoś #39 Napisano 17 Października 2020 Witam, zakupiłem ostatnio zestaw LED żarówek H7, zgodnie z zaleceniami kolegi z0mbie, paski chłodzące, pasujące do adaptera i z możliwością ustawienia polaryzacji. https://allegro.pl/oferta/zestaw-led-h7-zes-100w-zarowki-dzien-noc-12000-lm-7197495955 Ledy posiadają CAN-BUS, ale niestety po montażu wyświetla się błąd spalonej żarówki. Wykorzystany opornik jest zbyt słaby? Chciałem wymienić również na LED żarówki w5w w pozycjach, ale 3 różne komplety zapalały się, wywalały błąd spalonej żarówki i gasły. Spotkał się ktoś z Was z takim problemem, istnieje jakieś rozwiązanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #40 Napisano 18 Października 2020 Trzeba wylutowac oryginalne oporniki z bordnezta i wstawic potencjometry - jest.juz taki temat na.forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach