zomos Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2018 Witajcie Wszyscy ponieważ jest to mój pierwszy post na forum. Słyszałem o tym forum wiele dobrego więc liczę, że pomożecie mi rozwiązać problem z moim wozidłem. VW Touran 2.0 TDI CFHC 140 KM z 2012. Mianowicie ostatnio dosięgła mnie konieczność wymiany kompletu wtryskiwaczy. Po ich wymianie średnie spalanie wzrosło od 1l do 1,5l/100 km. Co może być przyczyną? Zła adaptacja wtryskiwaczy czy może coś innego? Do tego komputer pokładowy zaczął zaniżać średnie spalanie mniej więcej o podane wcześniej wartości. Przed wymianą wtryskiwaczy pokazywał z dokładnością do 0,1l/100 km. Nie ma mowy o błędzie dystrybutora bo tankowałem specjalnie na 1 stacji przy 1 dystrybutorze. Auto znam też już dość dobrze bo przejechałem nim ponad 50000 km. Wzrost spalania zaobserwowałem na trasach które znam i wiem ile na nich wcześniej palił. Z informacji jakie dostałem od mechanika, który wymieniał wtryskiwacze, 2 stare nie miały fazy przedwtrysku, a pozostałe 2 miały za duże korekty. Wtryskiwacze kupiłem nowe, oryginalne. Jeśli zaś chodzi o moc i pracę silnika wszystko jest super. Silnik dostał kopa i zachowuje się jakby miał ze 20 km więcej, przy czym stylu jazdy nie zmieniałem, więc nie jest tak, że teraz latam bokami, a wcześniej jeździłem jak kapelusznik. Pomóżcie proszę co może być nie tak. Czy poza adaptacją wtryskiwaczy są jeszcze jakieś inne możliwości regulacji czy to programowej, czy sprzętowej? Mechanik generalnie spuszcza mnie na drzewo bo uważa, że zrobił wszystko tak jak powinien i tyle. Co z tego, że pali o 1,5 l więcej, co przy wcześniejszym średnim spalaniu na poziomie 6,5 l / 100 km daje prawie 25% zwiększenie spalania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2018 Jakie masz spalanie na rozgrzanym silniku, na luzie z powyłączanymi wszystkimi odbiornikami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomos Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2018 0,5 l/h. Przed wymianą było 0,7 l/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamera Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2018 a moze teraz masz jak powinno byc, skoro nie bylo przedwtrysku to mniej paliwa szlo, tak na moja logike mysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2018 Znajdź kogoś kto potrafi zrobić porządną diagnostykę i poobserwować parametry w czasie rzeczywistym. Nie wiem skąd jesteś na Śląsku/Zagłębiu mogę polecić kilka adresów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomos Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2018 55 minut temu, Kamera napisał: a moze teraz masz jak powinno byc, skoro nie bylo przedwtrysku to mniej paliwa szlo, tak na moja logike mysle No właśnie wydaje mi się, że coś jest nie tak. 2 wtryski nie miały fazy przedwtrysku ale dwa pozostałe rzekomo lały więc powinno się w miarę równoważyć. Druga sprawa jest taka, że od momentu zakupu auto palio mniej więcej tyle samo, a jak je kupiłem to wtryski były sprawne. Teraz względem tego pali więcej o 1-1,5l/100 km co daje spalanie 7,5-8 l/100 km gdzie wcześniej nigdy nie miałem więcej niż 6,9 l/100 km. Średnie z 50000 km mam 6,6 l/100 km. Więc nawet gdyby przyjąć, że przez przedwtryski pali więcej to chyba jednak nie o 1,5l... Trzecia to ten nieszczęsny komp. Dotychczas pokazywał dobrze, a teraz myli się o 25%... 16 minut temu, tomek evo napisał: Znajdź kogoś kto potrafi zrobić porządną diagnostykę i poobserwować parametry w czasie rzeczywistym. Nie wiem skąd jesteś na Śląsku/Zagłębiu mogę polecić kilka adresów. No właśnie z tym mam problem. Dotychczaszas problemów z nim nie miałem, zmieniałem tylko olej i filtry i lałem ropę Jestem z Wrocławia, gdybyś kogoś polecił będę bardzo wdzięczny. I jeszcze jedno o, czy poza adaptacją wtrysków po wymianie da się tam jeszcze coś w sterowniku poustawiać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2018 A jeszcze tak na wszelki wypadek zapytam. Nie zmieniałeś kół na większe ostatnio? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomos Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2018 Nie, koła cały czas te same. Ostatnio, razem z wtryskiwaczami robiłem przegląd olejowy wraz z wymianą kompletu filtrów i wymieniłem termostat. Stary się niedomykał i jak na dworze były ujemne temperatury to przy jeździe z małym obciążeniem silnika (zjazd z górki, stanie na światłach) temp. cieczy chłodzącej opadała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamera Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2018 Mi po zmianie synchronizacji walka rozrzadu na minus spalanie spadlo z 0,6l na 0,4 a sredni nieco wzroslo. Sprawdzilem faktyczne spalani lejac pod korek. Na wyswietlaczu pokazywalo 6,5l a dolalem niecale 6l. Mowisz ze termostat zmieniales, moze cos z nim nie halo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomos Zgłoś #10 Napisano 29 Stycznia 2018 A jak to sprawdzić? Chyba nie zakładać inny termostat prawda :)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2018 Jak temperatury cieczy chłodzącej i oleju w normie to nie wina termostatu ale jeśli jest niedogrzany to spalanie będzie wyższe, choć nie aż tak. We Wrocławiu jest firma ECU Projekt, która z pewnością zna się na diagnostyce ale pogadaj o kasie bo może być drogo. Userzy z Wroclawia powinni kogoś polecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
billi9 Zgłoś #12 Napisano 13 Stycznia 2021 mam to samo po regeneracji spalanie wzroslo o 1 litr i kopmputer teraz zle pokazuje ja mam 1.6 cr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach