tygrys1111 Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2018 Panowie, mam taki problem, auto raz miało moc a raz nie, coś zaczęło mi świstać pod maską ale niestety musiałem takim autem jechać do pracy i podczas jazdy zapaliła się kontrolka dpf. Wróciłem z pracy otworzyłem maskę bo mi ten świst nie dawał spokoju i okazało się że spadł mi ten gruby wąż od przepływomierza powietrza, po włożeniu go wszystko wróciło do normy, auto ma moc wszystko ładnie chodzi tylko nie chce zgasnąć kontrolka dpf i wydaje mi się że odkąd ona się zaświeciła to auto nie wypala dpfu. Podłączałem pod komputer i zero błędów, co niektórzy twierdzili że kontrolka sama zgaśnie po przejechaniu ok. 200km, podczas okresu świątecznego zrobiłem 700km na trasie i kontrolka nie zgasła, przeczytałem żeby włączyć awaryjne wypalanie dpf przez wpisanie w vcds silnik - kodowanie II - 21295 robiłem tak i nic, w ogóle wydaje mi się że ten kod nie działa, jak poznać podczas wpisania tego kodu że auto zaczęło wypalać dpf? bo wydaje mi się że powinny od razu obroty mu wskoczyć wyższe i wentylatory powinny się załączyć. Nie wiem już co zrobić żeby tą kontrolkę wyłączyć, chyba już wszystkiego próbowałem, wszędzie opisują co zrobić jak jest zapchany dpf i świeci się kontrolka dpf+śiwece żarowe, mój dpf nie jest zapchany ale jak jeszcze trochę pojeżdżę bez wypalania to może się zapchać Może jest tutaj ktoś ogarnięty w tych sprawach i coś doradzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2018 Wygląda na zapchany...nie może się wypalić...... próbuje i nie daje rady... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2018 Zapchany raczej nie jest bo ma 36 z ok. 60, ale jak włączyłem ostatnio serwisowe wypalanie to na 20km z 38 zeszło na 18 także jest dobrze, ponoć kontrolka gaśnie jak zejdzie do 10, zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2018 (edytowane) Zapełnienie filtra masz na poziomie 279 ml podczas gdy VW podaje, że przy zapełnieniu 175 ml należy go wymienić. Oczywiście to są tylko liczby i wielokrotnie nic się nie dzieje za autem mimo przekroczenia podanej normy przez VW. Ale u Ciebie wygląda jednak na to, że dpf "mówi dość" i jest zapchany. Piszesz, że próbowałeś już wypalania w trybie serwisowym, pytanie czy zachowałeś wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Zobacz na skan mojego filtra i porównaj liczby. Zerknij też na ten wykres. Edytowane 7 Stycznia 2018 przez turek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2018 Kolego to powiedz mi dlaczego obok mojego 279ml jest niby norma od -380 do 380? Mógłbyś mi wyjaśnić które okienka co oznaczają, co jest istotne przy sprawdzaniu dpf, bo pierwszy raz mam auto dpf i staram się zagłębić w temat ale nie za bardzo wiem co i jak, a na necie nie ma za dużo informacji najlepiej piszą wyciąć i po sprawie, ja jednak wolałbym go zostawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2018 problem rozwiązany dzięki stronie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#1.6l.2F2.0l_R4_CR-TDI_.28CAN.29 Jednak miałem rację co do zapełnienia filtra jest to grupa 108 w trzecim okienku jest poziom napełnienia sadzy Także mój dpf jeszcze pożyje W sumie już wszystko wiem to co chciałem także dziękuję za chęć pomocy i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2018 (edytowane) 45 minut temu, tygrys1111 napisał: problem rozwiązany dzięki stronie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#1.6l.2F2.0l_R4_CR-TDI_.28CAN.29 Jednak miałem rację co do zapełnienia filtra jest to grupa 108 w trzecim okienku jest poziom napełnienia sadzy Także mój dpf jeszcze pożyje W sumie już wszystko wiem to co chciałem także dziękuję za chęć pomocy i pozdrawiam. Oil ash volume to zapełnienie DPFa POPIOŁEM, a nie sadzą którą można wypalić dowolnym sposobem.Popiół można usunąć tylko mechanicznie po demontażu i rozbiórce filtra co będzie nieopłacalne lub niemożliwe że względu na budowę "plastra" filtra. Edytowane 7 Stycznia 2018 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2018 Aha, no to świetnie, zaś wydatki, tylko dziwne że auto dobrze chodzi, nie muli a powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2018 Wrzuć skan z vcds po regeneracji filtra. Obserwuj co ile się wypala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 8 Stycznia 2018 i różnica ciśnień spora... 38-41mbar... także przypchany popiołem... możesz nie odczuwać braku mocy ale jak pojedziesz na hamownię i sprawdzić to serii może nie być.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #11 Napisano 8 Stycznia 2018 Kurczę nie miałem czasu zrobić skanu po regeneracji, może jutro się uda, to co proponujecie z tym dpfem zrobić, wyciąć czy regeneracja lub zamiana na jakiś inny w lepszym stanie, no cholera wie co robić z tym Tak teraz się zastanawiałem Turek że ja te auto gdzieś widziałem, no i teraz sobie przypomniałem że sporo modów wsadzałeś do tego autka kiedyś właśnie śledziłem twoje poczynania No nie powiem bo autko super!!!! Chciałbym swoje zrobić żeby się tak prezentowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robson75 Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2018 witam. Ja mam problem z częstym wypalaniem DPF-a.praktycznie przy każdym odpaleniu silnik wchodzi na obroty ok 1000 i wzrasta zużycie paliwa .Po przejechaniu ok 50 km jest juz ok ale po ponownym uruchomieniu silnik znów zachowuję się jakby wypalał się DPF tj podwyższone obroty i podwyższone zużycie paliwa i tak ciągle Jeżdżę w większości po mieście więc pewnie to ma wpływ na taką sytuację.Nadmieniam że jeszcze ani razu nie zapaliła sie kontrolka od DPF-a więc czasem się zastanawiam czy rzeczywiscie wypala się DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach