Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Dziś mechanik podczas podniesionego auta wymieniał szczęki hamulcowe z tyłu. Przy okazji podszedł do przodu auta, coś patrzał w amortyzatorach: chwycił za jedno koło (od strony pasazera) - mógł je delikatnie unieść w górę, chwycił dla porownania te od strony kierowcy, nie ruszyło się w ogóle.

Pytanie co może być tego przyczyną?

I od razu czy to poważna usterka oraz jak ją wyeliminować? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Tak ma być.W tych autach górna poduszka kolumny zawieszenia wchodzi w kielich na wcisk.Jak podniesiesz przód, otworzysz maskę i popatrzysz co się dzieje przy ruszaniu kołem góra-dół to wszystko ci się wyjaśni ;)

 

Miało być na maxa, a nie kaxa

Jest taka opcja jak "edytuj" :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego dzieje się tak, że obie strony podczas podnoszenia koła przy podniesionym aucie nie działają jednakowo: jedno się lekko unosi, a drugie (też przednie) siedzi sztywno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

awarii szukaj w tym co siedzi sztywno, powinno miec luz na jakies dwa cm góra-dól, może po prostu mocno przywarło, guma sie ze starości przykleiła, sieknij ją z czuciem z góry po kielichu, może padnie w dół, dla jasności na stojącym aucie w komorze silnika po obu stronach kielich powinien być właśnie na ok. dwa cm nad nadwoziem a przy podnoszeniu lyz ten się likwiduje, a kielich opiera się o blachę utrzymując kolumnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vander

Może temat nie świeży ale....ja mam takie pytanie.

Patrząc z boku od strony kierowcy na kolumnę ( amortyzator) to od strony kierowcy amor jest jakby trochę nie w pionie do górnego mocowania a dokładnie do górnej nakrętki w komorze silnika. Po stronie pasażera amortyzator jest w pionie do tejże nakrętki. Sprawdziłem.

073108183317.jpg

073108183339.jpg

O co tu chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy przypadkiem nie sprawdzałeś tego na skręconych kołach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vander

Nie. Kierownica była prosto. Na pewno. Jak jest w innych paskach? Niech ktoś sprawdzi u siebie jak powinno być. Proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o tej porze to nie popędzę do auta :( ale wydaje mi się że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powinien powodować delikatne wychylenie dołu osi do przodu, z tym że nie jestem pewien czy widać to gołym okiem, i na pewno powinno być tak samo z obu stron, chyba zę bity przód i kombinowane coś było z budą albo zawiechą, opon ci nie liże? nie ściąga? geometrie w tym aucie może robiłeś? w ajkim stanie są dolne sworznie zwrotnicy i tuleje wahaczy przedniego zawieszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vander

No opon mi nie bierze....Na drodze mi też nie ściąga. Geometria też była robiona. Byłbym wdzięczny za informację naoczne z pierwszej ręki. Czy ma być pion piasta ta nakrętka górna amora czy....trochę piasta ( całe koło) do przodu. Dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

 

W passacie zależnie od rocznika i silnika stosowane były dwa typy łożysk i poduszek przedniego amortyzatora (zespół poduszka z łożyskiem lub dwie części osobno). Problem mam z talerzykiem mocującym amortyzator w kielich. Występują dwie wersje:

 

1H0412319B dla poduszki z wbudowanym łożyskiem ( 90x90x25)

488404_x800.jpg

357412319B dla poduszki i łożyska odddzielnie ( 92x92x29)

pobrany plik.jpg

U siebie mam poduszkę i łożysko oddzielnie a talerzyki od poduszki zespolonej (nie mogłem dokupić właściwych) i zastanawiam się czy te 4mm wysokości może odpowiadać za pojawiający się stukot podczas wjeżdżania w koleinę? Czy też talerzyk nie ma tu żadnego znaczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem talerzyk jest tylko po to aby amortyzator nie wywędrował w dół przy lewarowaniu samochodu lub przy wpadnięciu kołem w dużą dziurę.

U mnie jest tak, że jak lewaruję lewą stronę to talerzyk jest w górze, a jak lewaruję prawą stronę to cały McPerson opada i wisi na talerzyku. I jak się za szybko przejeżdża przez policjanta to stuknie z prawej strony. Wynika stąd, że jak występuje stukanie to gniazdo amortyzatora jest już rozbite i poduszka nie siedzi w nim ciasno. Przez co jak się kołem wpada w dziurę to cały McPerson opada i stuka talerzykiem o budę. Zastanawiałem się kiedyś nad wstawieniem reperaturki w kielich nadwozia albo nad zamówieniem delikatnie większych poduszek z poliuretanu.

No chyba że ktoś ma lepszy pomysł co to może stukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem się zastanawiać, że może poduszka ma inna wysokość stąd kolumna inaczej przemieszcza się przy wpadaniu w koleinę, a dłuższy talerzyk ma to zrekompensować. U mnie po podniesieniu obydwie kolumny wiszą na talerzykach, poduszki widać że siedzą w gniazdach dość ciasno. Może na próbę podłożyć podkładki pod talerzyk i zobaczyć czy stukot zniknie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniej jeden i drugi powinien wymienic poduszki amortyzatora na dobre jakościowo jak lemforder czy coś z tych rzeczy ja mam takie juz 3 rok i teraz zmianiałem amortyzatory bo tłukło ciągle gumy na stabilizatorze pod sankami i tam ciągle pukało, a po podniesieniu auta poduszka ciasno siedzi w kielichu i nie opada na talerzyk, więc nie ma co oszczędzać ja też wcześniej miałe jakieś szajsowate amortyzatory teraz zainwestowałem w KYB i nie ma porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11.jpg

 

 

Poduszki i łożyska mam nowe, amortyzatory KF automobile ze sprężynami -40. Chodzi o sam sposób mocowania: Przy wcześniejszych amortyzatorach ( zawieszenie na trudne warunki drogowe +20mm) talerzyk był nad samym kielichem. Po zmianie amortyzatorów między talerzykiem a kielichem jest około 1,5cm przerwy, poduszka siedzi w gnieździe a talerzyk opiera się na śrubie trzymającej łożysko. Może właśnie to powoduje stuki, czyli talerzyk nie dociska jak trzeba.

 

 

 

 

EDIT:

Poszedłem jeszcze innym tropem i sprawdziłem wymiary poduszek: ta z łożyskiem ma 126x53, a ta bez łożyska ma 96x53..czyli wychodziło by na to, że produkowano auta z dwoma różnymi kielichami amortyzatora? Teraz już zgłupiałem...

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie bylo. Dwa rodzaje kielichow amortyzatora stad dwa rodzaje poduszek.

Poduszki same w sobie nie sa zamienne.

Amortyzatory KYB, poduszki SACHS.

Talezyk nie sluzy do dociskania poduszki do budy, to tylko takie zabezpieczenie.

Jak dla mnie to rozbite gniazda amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wlasnie bylo. Dwa rodzaje kielichow amortyzatora stad dwa rodzaje poduszek.

Poduszki same w sobie nie sa zamienne.

Amortyzatory KYB, poduszki SACHS.

Talezyk nie sluzy do dociskania poduszki do budy, to tylko takie zabezpieczenie.

Jak dla mnie to rozbite gniazda amortyzatora.

 

Dorwę jakiegoś nowszego passata b3 lub b4 to sprawdzę jak to jest z tymi kielichami.Dziś mierzyłem obydwie poduszki w sklepie i mają tą samą środkową średnicę. Różnią się budową, jak i sposobem montażu na amortyzatorze, ale w kielich jedna i druga wchodzi identycznie stąd muszę spojrzeć na nowszy model i zobaczyć w czym ta różnica. A może ktoś ma zdjęcie jak wygląda kielich od spodu w b4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności