zemo Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2017 mam następujący problem: podczas wylączonego zapłonu mam zasilanie w gniazdach zapalniczki - z tego co ustaliłem kiedyś podczas rozmowy z mechanikiem standardem jest to, że przy wyjętym kluczyku zasilania w gniazdach zapalniczki być nie powinno- oznacza to, że kiedyś ktoś coś tam przerabiał. czy da się jakoś przywrócić stan, żeby przy wyjętym kluczyku nie było zasilania w gnieździe zapalniczki? zależy mi głownie na gnieździe, które znajduje się z tyłu (obok nawiewu). ktoś coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2017 No ja nie jestem taki pewny czy tak jest, u mnie to samo, przeszkadzało mi to, ale przyzwyczaiłem się. Wystarczy wyposażyć się w taki rozdzielacz i problemu nie widzę. Jak dla mnie jest to seryjne rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2017 W początkowych modelach B6 też było tak jak w B5, czyli zasilanie na stałe. Zmiana weszła w listopadzie 2005 a kolega @zemo ma wpisany rocznik 2006. Tak czy siak przerobić się da tylko trzeba ustalić co tam konkretnie masz. Jeśli to jest instalacja oryginalna z modelu 2005 to gniazdo przednie będziesz miał na bezpieczniku SD33, a tył na SD35. Bezpieczniki znajdują się w kabinie po prawej stronie - pod "trójkącikiem". Jedni chcą mieć przed stacyjką, drudzy po stacyjce - najlepiej mieć obie wersje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zemo Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2017 Mam model z 2006 i jest tak, ze mam na stale :-) Nie sadze, zeby bylo w nim cos przerabiane, po prostu jest tak fabrycznie. Intencja jest to zeby bylo np. z przodu na stale a z tylu po stacyjce. Ale moze byc tez tak zeby oba gniazda byly po stacyjce. Dobra..ale przyjmijmy, ze jest to wszystko fabryczna instalacja i chcialbym to przerobic zeby wszystko bylo po stacyjce. Jak to zrobic najprosciej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2017 Sprawdź doświadczalnie które bezpieczniki są odpowiedzialne za te gniazda. Zacznij od tych które ci podałem. Następny krok to rozebranie skrzynki bezpieczników i przepięcie konektorów bezpiecznikowych od wspomnianych gniazd na inne wolne miejsce gdzie masz "prąd" po stacyjce. Zrób fotkę tej skrzynki bezpieczników i wrzuć tu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #6 Napisano 15 Kwietnia 2020 Witam. Przeszukałem sporo tematów i nie znalazłem tego czego szukam . W moim gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd, niezależnie od włączonego zapłonu czy czasu po zamknięciu samochodu . Do tej pory mi to nie przeszkadzało a wręcz byłem zadowolony że tak jest ale problem pojawił się wraz z zakupem kamerki . Po zakończonej jeździe trzeba wyciągać wtyczkę zasilacza lub ręcznie wyłączać kamerę a wolałbym żeby to się działo automatycznie wraz z włączeniem/wyłączeniem zapłonu . Tutaj pojawia się moje pytanie : czy da się coś zrobić oczywiście jak najmniej inwazyjnie żeby prąd w gnieździe zapalniczki pojawiał się dopiero po włączeniu zapłonu ? Temat o wpięciu się w lampkę czytałem jednak mnie interesuje wyłącznie gniazdo zapalniczki . Passat B6 2005 , bo słyszałem że po 2006 już nie mają stałego napięcia w gnieździe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2020 12 godzin temu, peter2906 napisał: czy da się coś zrobić oczywiście jak najmniej inwazyjnie żeby prąd w gnieździe zapalniczki pojawiał się dopiero po włączeniu zapłonu ? Da się przełożyć konektor w skrzynce bezpieczników w kabinie po prawej stronie. Teraz masz prawdopodobnie SD33, a jeśli chcesz mieć po zapłonie to zamień na SD38. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2020 22 godziny temu, nTomek napisał: Da się przełożyć konektor w skrzynce bezpieczników w kabinie po prawej stronie. Teraz masz prawdopodobnie SD33, a jeśli chcesz mieć po zapłonie to zamień na SD38. Zajrzę do skrzynki jak będę w domu i zobaczę jak to wygląda. Żeby zmienić z jednego na drugi to rozumiem przez to że trzeba przepiąć jakieś kable pod bezpiecznikami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2020 51 minut temu, peter2906 napisał: trzeba przepiąć jakieś kable pod bezpiecznikami Tak. Wyjąć konektor z jednego miejsca i włożyć w drugie. Skrzynka ma (różową?) blokadę, którą trzeba zwolnić żeby dało się wyjąć konektor. Piszę to na podstawie lewej skrzynki, bo prawej w B7 nie mam... ale chyba jest tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2020 Witam ! Może bardziej łopatologicznie , co i gdzie trzeba przepiąć , żeby prąd w gnieździe zapalniczki był tylko po włączeniu zapłonu ? (Do kamerki , Yanosika czy odtwarzacza mp3 po AUX). Czy dobrze rozumiem , że w skrzynce bezpieczników są jakieś "wolne styki po zapłonie" i trzeba odnaleźć bezpiecznik zapalniczki i przełożyć kabelek na ten wolny styk ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2020 Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly66542 Zgłoś #12 Napisano 23 Kwietnia 2021 Witam. To teraz ta sama a jednak odwrotna sytuacja. Zapalniczka po wyjęciu kluczyka nie działa. Czy da się coś zmienić np przez vcds? Passat b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2021 3 godziny temu, maly66542 napisał: Czy da się coś zmienić np przez vcds? Nie da się. Przeczytaj ten temat... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach