Skocz do zawartości
Mark73

Intercooler TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem od kilku dni zaczęło mi wszystko w aucie wibrować po przekroczeniu ok. 2000 obrotów i stracił przyspieszenie przejrzałem i macałem wszystko w kabinie, aż w końcu doszedłem do tego, że basowe buczenie dobywa się spod akumulatora, czyli intercooler. Próbowałem się do niego dostać, ale nie bardzo wiem jak. Od góry tylko wchodzi rura i nie widzę żadnych śrub, a od dołu jedna nakrętka, która kręci się razem ze szpilką na którą jest nakręcona. Poradźcie, jak się do tego dobrać (czy czeka mnie ściąganie zderzaka lub błotnika). No i jak się już do niego dobiorę czym toto przeczyścić i najważniejsze jak uszczelnić. Ewentualnie rozpatruję jeszcze pozbyć się chłodniczki całkiem, ale nie wiem jakie mogą być skutki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie buczenie (rezonans) pojawia się w okolicy 2100-2200 obr/min i pochodzi z katalizatora, który jest prawdopodobnie nadtłuczony i się stuka zamiast na miejscu siedzieć, oglądałeś dokładnie od spodu swój wydech? moze to jednak nie intercooler?

 

jesli rozbierzesz (tu nie pomoge bo jeszcze nie rozbierałem) przeczyścisz spręzonym powietrzem puszczonym w kierunku odwrotnym niż normalnie, przewody są plastikowe więc woda, benzyna, powietrze, jezeli peknięte znajomy uszczelniał klejem żywicowo -epoksydowym (typu distal)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie .To mój pierwszy post i sprobuje trochę pomóc.

Aby wyjąc intercooler musisz zdjąć plastikowe nadkole, pod nim ujrzysz tą chłodniczkę. Trzyma się na 2 lub 3 śrubach-dojrzysz je wtedy, myślę że wygodnie będzie dojść do tego od spodu. W moim przypadku do mycia na zewnątrz i wewnątrz użyłem "karchera". ale nie przesadzaj z ciśnieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

u mnie buczenie tez bylo ale zrobilem tak jak kolega napisal dokladnie obejrzalem swoj wydech okazalo sie ze tlumik drgan byl uszkodzony po wymianie nastala cisza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
że basowe buczenie dobywa się spod akumulatora, czyli intercooler

 

IC nie buczy tylko sssssyczy jak jest dziurawy - wiem, bo miałem dziurawy IC - syk był taki że ludzie się oglądali na ulicy jak jechałem, a dziurka wielkości 1 cm2.

 

jak buczy to na 99% wydech

 

jeżeli jednak to będzie IC to ja kleiłem czymś takim: http://www.chester.com.pl/portal/index.php?sid=36b254f5fe043737388f4362fdb21e37&lang=PL&twrid=12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydech ci rezonuje, a ic nie tykaj jak dobrze chodzi tylko sie ciesz, ze masz ic, bo nie kazdy silnik tak hojnie obdarzono :( jesli wiesz czemu montuje sie ic, to wiesz jak wplywa na silnik jego brak. nie chce mi sie tlumaczyc wiec obrazowo to ujme: mam mocny silnik i bede montowal ic. ty masz slabszy i juz na szczescie masz ic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szeroki odzew. Pooglądam jeszcze ten wydech. Być może to faktycznie to nie intercooler, bo jak mu się z dołu przyjrzałem to wizualnie prezentuje się nieźle, (nawet jeszcze trochę błyszczy) ale mam wrażenie, że autko straciło trochę mocy (nie przyspiesza już tak fajnie przy większych prędkościach) i chyba trochę więcej pali. Ponadto jak ścisnąłem na chwilę rurę dolotową to buczenie ustawało. No i zauważyłem na wewnętrznej stronie błotnika nachlapany olej. Wbrew pozorom z zewnątrz nie słychać tego za bardzo, dopiero wibrujące plastiki w kabinie robią efekt hałasu (a najbardziej słychać za schowkiem, więc pewnie nagrzewnica wpada w rezonans). No cóż pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak się sprawa rozwinie, bo z czasem u mnie chwilowo bardzo krucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
bo jak mu się z dołu przyjrzałem

 

u mnie był dziurawy od góry ;) i dmuchało w okolicy akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz olej na blotniku? to jednak sprawdz ic. dobrze, ze napisales o spadku mocy. sprawdz tez turbine czy nie puszcza oleju, bo tak podejrzewam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

jesli chodzi o cooler to auto znacznie spada na mocy.Wmoim przypadku mialo moc,ale chwilowo,bo reszte sprezonego powietrza uciekalo wlasnie coolerem wydajac przy tym glosny swist,jak sie okazalo wykocila sie uszczelka w gornej czesci coolera9na laczeniu tej czesci plastikowej z chlodniczka)-regeneracja 70 zeta.Tak samo jak w twoim przypadku mialem zaolejone nadkole i pod akumulatorem tez.Jak sciagniesz nadkole to wszystko sie okaze,bo po przegazowaniu w przypadku nieszczelnosci uslyszysz świst.Proponuje przedtem sprawdzic wszystkie polaczenia wezy od coolera-zwlaszcza tego na dole i przy akumulatorze. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się jeszcze za to nie wziąłem! Póki co jeżdżę ostrożniej, i głośniej słucham radia :) Na razie zapomniałem o wyprzedzaniu i choć jeżdżę jak "kapelusznik" pali chyba nawet ciut więcej niż przedtem. Co dziwne nie świszcze, a buczy, ale olej na wnętrzu błotnika i pod akumulatorem wskazują na nieszczelność. Dolny wąż sprawdziłem (na kanale) i jest OK. Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że jednak muszę ściągać nadkole aby się dobrać od IC :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

aha proponuje jeszcze tobie wyjac lewa lampe(z tej strony co masz coler),bo tam jest waz dolotowy,ZOBACZ CZY TAM CZASAMI WAZ SIE NIE PRZETARL O KAROSERIE,bo ten olej na blotniku wszystko na to wskazuje. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności