Skocz do zawartości
Daku

[Instrukcja] Włączenie Automatycznego Auho-Hold w zegarach

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym podziękować użytkownikom:

@Blop, @romeo9999, @Wolfe

Wstępne wymagania

EPB 3-ciej generacji w moim przrypadku 3C0 907 801 B -> 3C8 907 801 E
Pompa ABS, która zrozumie sygnał z EPB włączający AH po zapięciu pasów na zapalonym silniku
Najlepiej V2 osobiście posiadam 3C0 614 109 AF ( V2 )

Sterownik znajduje się zaraz pod schowkiem z roletą i kubkami za lewarkiem zmiany biegów.

Przed jego zmianą najlepiej zrobić pełny auto-skan samochodu ponieważ wymiana sterownika usuwa nam kodowanie z pompy ABS jak i modułu EPB.

Pamiętamy o odłączeniu akumulatora na czas wymiany sterownika.

Do demontażu Torx T25 + Klucz 10 na gedorze :) fot. poniżej

fot

fot

 

Ja rozebrałem wszystko od panelu klimy aż do przełączników przy lewarku włącznie.

Nad klimą 2 torxy.

Po 2 torxy przy fotelach osłonięte zaślepkami

Zdejmujemy maskownicę tylnego nawiewu ( za popielniczką 2 torxy ) maskownica wychodzi dołem do tyłu + w górę.

Za maskownicą są 2 śruby z tego co pamiętam 10 najlepiej gedor.

 

Tunel wyjmujemy od tyłu w górę, ja oparłem go o fotel kierowcy aby nie grzebać się z nim za dużo.

 

Moduł EPB jest przykręcany na 3 śruby 13

 ea67734s-960.thumb.jpg.44c64178f187e5d0acbb7c43ba44cb13.jpg

 

Jeśli ktoś zamierza wymieniać tak jak ja z wersji 3C0 907 801 B wtyczka nie będzie chciała się zacisnąć wszystko to wina blokady w złączu nowszego modułu.

Blokadę usuwamy jedynie gdy kostka się nie da zasunąć, zaznaczona na czerwono wypustka od strony pinów.

905967453_tp.jpg.3ba1fd74f84c15f36538a25b510b3de6.jpg

 

Przed zatrzaśnięciem kostki należy pamiętać, że po 2007 roku jest zmiana pinów z Auto-hold z pinu NR 9 na pin NR 4

 

Jeśli wszystko gotowe, zakładamy wszystko na miejsce podłączamy klemę minusową i działamy z kodowaniem.

Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.lbl
   Part No SW: 3C8 907 801 E    HW: 3C8 907 801 E
   Component: J540 EPB3  VW-15417 0007  
   Revision:   010       Serial number: 00000000096941
   Coding: 0010000
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 2C5D1A698F10169

5 Faults Found:
01087 - Basic Setting Not Performed 
            000 -  -  - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 72
                    Mileage: 197291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.25
                    Time: 00:01:55

             Freeze Frame:
                    Voltage: 11.50 V
                    Count: 43
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1250
                    Hex Value: 0x0001
                    Hex Value: 0x0101

01316 - ABS Control Module 
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 197214 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.24
                    Time: 01:04:08

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.90 V
                    Count: 71
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1271
                    Hex Value: 0x0021
                    Hex Value: 0x1010

01316 - ABS Control Module 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11111101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 197214 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.24
                    Time: 01:04:08

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.90 V
                    Count: 71
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1271
                    Hex Value: 0x0021
                    Hex Value: 0x1010

01315 - Transmission Control Module  
            004 - No Signal/Communication - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 14
                    Reset counter: 72
                    Mileage: 197214 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.24
                    Time: 01:04:08

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.90 V
                    Count: 75
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1271
                    Hex Value: 0x0021
                    Hex Value: 0x1010

01042 - Control Module; Not Coded 
            000 -  -  - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 72
                    Mileage: 197291 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.25
                    Time: 00:01:55

             Freeze Frame:
                    Voltage: 11.50 V
                    Count: 100
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x1250
                    Hex Value: 0x0001
                    Hex Value: 0x0101

Sam EPB sypał mi jeszcze przez chwilę takimi błędami

 

W pierwszej kolejności leci kodowanie ABS z naszego zapisanego logu auta.

 

Po kodowaniu ABS pozostały mi tylko takie błędy

01042 - Control Module; Not Coded 
01087 - Basic Setting Not Performed 

Co wiąże się z kodowaniem oraz testem podzespołów przez Basic Settings, mi zbiegło się to z wymianą klocków więc najpierw je otwarłem, po wymianie zamknąłem i wykonałem test.

 

Standardowo po zmianie auta moduł EPB przyjmuje kodowanie 

Coding: 0010000

Zmieniamy jego wartość na 57 co odpowiada za posiadanie Autoholdu.

Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.lbl
   Part No SW: 3C8 907 801 E    HW: 3C8 907 801 E
   Component: J540 EPB3  VW-15417 0007  
   Revision:   010       Serial number: 00000000096941
   Coding: 0000057
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 2C5D1A698F10169

No fault code found.

 

Po tych operacjach wszystko ze sobą gra jednak nadal możemy nie mieć menu Auto-Hold w zegarach.

 

Metodą na to jest Adaptacja kanału 12, ustawienie wartości 1.

 

Po powyższej operacji menu się objawia, jeśli pompa zagada z EPB możemy przestawiać wartości z poziomu licznika.

 

Samym kodowaniem nie wiem jak zmienić na Automatyczny Auto-Hold, słyszałem iż się DA

 

 

Edytowane przez Daku
  • Like 2
  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Daku Uzupełniasz 2 pierwsze fotki czy od razu przenieść do warsztatu? ( w każdej chwili też tam,Możesz edytować swój post i wprowadzić korekty ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz przenieść, wprowadzę później zmiany bo czeka mnie rozbieranie tunelu więc poprawię jak coś w przyszłym tyg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.11.2017 o 22:40, Daku napisał:

Najlepiej V2 osobiście posiadam 3C0 614 109 AF ( V2 )

Od siebie dodam, że mam 3C0 614 109 D (V2) i nie działa. Funkcja jest dostępna w zegarach, ale nie da się jej włączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

109D jest jedyną pompą na przełomie gdzie losowo to jest działające ...

Poszukaj kogoś z VCP pompa na stół i spróbować podnieść wersję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności