Daku Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) Na wstępie chciałbym podziękować użytkownikom: @Blop, @romeo9999, @Wolfe Wstępne wymagania EPB 3-ciej generacji w moim przrypadku 3C0 907 801 B -> 3C8 907 801 E Pompa ABS, która zrozumie sygnał z EPB włączający AH po zapięciu pasów na zapalonym silniku Najlepiej V2 osobiście posiadam 3C0 614 109 AF ( V2 ) Sterownik znajduje się zaraz pod schowkiem z roletą i kubkami za lewarkiem zmiany biegów. Przed jego zmianą najlepiej zrobić pełny auto-skan samochodu ponieważ wymiana sterownika usuwa nam kodowanie z pompy ABS jak i modułu EPB. Pamiętamy o odłączeniu akumulatora na czas wymiany sterownika. Do demontażu Torx T25 + Klucz 10 na gedorze fot. poniżej fot fot Ja rozebrałem wszystko od panelu klimy aż do przełączników przy lewarku włącznie. Nad klimą 2 torxy. Po 2 torxy przy fotelach osłonięte zaślepkami Zdejmujemy maskownicę tylnego nawiewu ( za popielniczką 2 torxy ) maskownica wychodzi dołem do tyłu + w górę. Za maskownicą są 2 śruby z tego co pamiętam 10 najlepiej gedor. Tunel wyjmujemy od tyłu w górę, ja oparłem go o fotel kierowcy aby nie grzebać się z nim za dużo. Moduł EPB jest przykręcany na 3 śruby 13 Jeśli ktoś zamierza wymieniać tak jak ja z wersji 3C0 907 801 B wtyczka nie będzie chciała się zacisnąć wszystko to wina blokady w złączu nowszego modułu. Blokadę usuwamy jedynie gdy kostka się nie da zasunąć, zaznaczona na czerwono wypustka od strony pinów. Przed zatrzaśnięciem kostki należy pamiętać, że po 2007 roku jest zmiana pinów z Auto-hold z pinu NR 9 na pin NR 4 Jeśli wszystko gotowe, zakładamy wszystko na miejsce podłączamy klemę minusową i działamy z kodowaniem. Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.lbl Part No SW: 3C8 907 801 E HW: 3C8 907 801 E Component: J540 EPB3 VW-15417 0007 Revision: 010 Serial number: 00000000096941 Coding: 0010000 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 2C5D1A698F10169 5 Faults Found: 01087 - Basic Setting Not Performed 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 72 Mileage: 197291 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.25 Time: 00:01:55 Freeze Frame: Voltage: 11.50 V Count: 43 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1250 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0101 01316 - ABS Control Module 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11111101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 67 Mileage: 197214 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.24 Time: 01:04:08 Freeze Frame: Voltage: 13.90 V Count: 71 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1271 Hex Value: 0x0021 Hex Value: 0x1010 01316 - ABS Control Module 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 11111101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 67 Mileage: 197214 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.24 Time: 01:04:08 Freeze Frame: Voltage: 13.90 V Count: 71 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1271 Hex Value: 0x0021 Hex Value: 0x1010 01315 - Transmission Control Module 004 - No Signal/Communication - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 14 Reset counter: 72 Mileage: 197214 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.24 Time: 01:04:08 Freeze Frame: Voltage: 13.90 V Count: 75 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1271 Hex Value: 0x0021 Hex Value: 0x1010 01042 - Control Module; Not Coded 000 - - - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 72 Mileage: 197291 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.25 Time: 00:01:55 Freeze Frame: Voltage: 11.50 V Count: 100 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x1250 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0101 Sam EPB sypał mi jeszcze przez chwilę takimi błędami W pierwszej kolejności leci kodowanie ABS z naszego zapisanego logu auta. Po kodowaniu ABS pozostały mi tylko takie błędy 01042 - Control Module; Not Coded 01087 - Basic Setting Not Performed Co wiąże się z kodowaniem oraz testem podzespołów przez Basic Settings, mi zbiegło się to z wymianą klocków więc najpierw je otwarłem, po wymianie zamknąłem i wykonałem test. Standardowo po zmianie auta moduł EPB przyjmuje kodowanie Coding: 0010000 Zmieniamy jego wartość na 57 co odpowiada za posiadanie Autoholdu. Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.lbl Part No SW: 3C8 907 801 E HW: 3C8 907 801 E Component: J540 EPB3 VW-15417 0007 Revision: 010 Serial number: 00000000096941 Coding: 0000057 Shop #: WSC 12345 123 12345 VCID: 2C5D1A698F10169 No fault code found. Po tych operacjach wszystko ze sobą gra jednak nadal możemy nie mieć menu Auto-Hold w zegarach. Metodą na to jest Adaptacja kanału 12, ustawienie wartości 1. Po powyższej operacji menu się objawia, jeśli pompa zagada z EPB możemy przestawiać wartości z poziomu licznika. Samym kodowaniem nie wiem jak zmienić na Automatyczny Auto-Hold, słyszałem iż się DA Edytowane 4 Listopada 2017 przez Daku 2 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #2 Napisano 5 Listopada 2017 @Daku Uzupełniasz 2 pierwsze fotki czy od razu przenieść do warsztatu? ( w każdej chwili też tam,Możesz edytować swój post i wprowadzić korekty ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2017 Możesz przenieść, wprowadzę później zmiany bo czeka mnie rozbieranie tunelu więc poprawię jak coś w przyszłym tyg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2019 Dnia 4.11.2017 o 22:40, Daku napisał: Najlepiej V2 osobiście posiadam 3C0 614 109 AF ( V2 ) Od siebie dodam, że mam 3C0 614 109 D (V2) i nie działa. Funkcja jest dostępna w zegarach, ale nie da się jej włączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2019 109D jest jedyną pompą na przełomie gdzie losowo to jest działające ... Poszukaj kogoś z VCP pompa na stół i spróbować podnieść wersję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach