radekrp90 Zgłoś #1 Napisano 30 Października 2017 Wstępniak Przeglądając różne tematy dotyczące ewentualnych modyfikacji i doposażania natknąłem się na ciekawy artykuł: http://vwpassat3c.blogspot.nl/2014/08/flash-v2-abs-module-to-v3-with-adaptive.html Jest tam mowa o zmianie oprogramowania "zwykłej" pompy ABS na zgodną z tempomatem adaptacyjnym ACC. Jak wiadomo, te pompy raz że trudno dostępne, a dwa jak już są to kosztują krocie (na znanym portalu okolice 2.000 PLN co daje kwotę nawet 20 razy większą niż za normalną pompę). Pytanie jest jednak inne - ja osobiście zastanawiam się czy jest opcja aby w przypadku ABS'a dodać obsługę "TPMS via ABS" - to jest ewidentnie opcja oprogramowania więc być może ktoś próbował robić taką modyfikację? Kolejna sprawa - czy do takiego celu wystarczy "tani" VCP? Temat numer dwa - jakie są ogólne doświadczenia z programowaniem/flashowaniem przy pomocy VCP. Według opisów da się nim zaprogramować każdy sterownik jak przy pomocy profesjonalnego VAS'a. Zdaje się więc, że można by również próbować przeprogramować nim np.: licznik, bordnetz czy też inne sterowniki? Informacje zbiorcze z tematu Zmiana wersji pompy ABS 3C0 HW25 i 3AA Pompy 3C0 występują w wersjach: V1 - basic V2 - TPMS via ABS V3 - ACC + TPMS via ABS Pompy 3AA występują w kilku wersjach: V4 - wersja basic V5 - ACC VD - TPMS via ABS VE - ACC + TPMS via ABS Źródło: https://www.drive2.ru/l/525804053662269983/ Aby wykonać zmianę wersji należy rozebrać sterownik co opisano w poście: Następnie należy zmienić odpowiednie wartości EEPROM: Opis dla 3C0: Opis dla 3AA: Kolejny krok to przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania pompy ABS. Opis aktualizacji sterowników przy pomocy VCP na podstawie aktualizacji sterowników: ABS, Gateway, ECU. Modyfikacja wsadu licznika - osprzęt Liczniki wyposażone są w pamięci EEPROM 24Cxx. Do ich obsługi wystarczy programator typu CH341A. Znane procedury aktualizacji firmware na podstawie informacji serwisowych W dniu 19.07.2019 o 09:27, radekrp90 napisał: Odświeżamy, może kogoś to zainteresuje: TPI 2026486/5 aktualizacja maglownicy 5N1 (SVM 35FA) Dotyczy błędów: 00566/008 i 00566/003 Dotyczy sterowników: 5N1 909 144 J - 0502 5N1 909 144 J - 1101 5N1 909 144 J - 0503 5N1 909 144 J - 1101 5N1 909 144 K - 0703 5N1 909 144 K - 1101 5N1 909 144 L - 0802 5N1 909 144 L - 1101 5N1 909 144 L - 1002 5N1 909 144 L - 1101 5N1 909 144 M - 1002 5N1 909 144 M - 1101 Plik aktualizacji: 5N1909144N_1101.sgo TPI 2022743/2 aktualizacja Gateway 3C0 (SVM 332B) Dotyczy wyświetlenia komunikatu "To start, press the clutch pedal" na liczniku w przypadku skrzyń automatycznych Dotyczy sterowników: 3C0 907 530 J - 0152 3C0 907 530 J - 0172 3C0 907 530 K - 0152 3C0 907 530 P - 0172 3C0 907 530 P - 0170 3C0 907 530 P - 0172 3C0 907 530 L - 0152 3C0 907 530 Q - 0172 3C0 907 530 Q - 0170 3C0 907 530 Q - 0172 3C0 907 530 M - 0158 3C0 907 530 N - 0172 3C0 907 530 N - 0170 3C0 907 530 N - 0172 3C0 907 530 N - 0171 3C0 907 530 N - 0172 Plik aktualizacji: 3C0907530N_0172.sgo (nie potwierdzone) TPI 2024884/1 aktualizacja ABS 3C0.614.109 (SVM 346D) Dotyczy niskiej wydajności osuszania tarcz hamulcowych i problemu słabego hamowania po dłuższej jeździe bez używania hamulca zasadniczego Dotyczy sterowników: 3C0 614 109 N - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 P - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 Q - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 S - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 T - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 R - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 AE - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 AF - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 AG - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 AJ - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 AH - 0011 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop) 3C0 614 109 AK - 0011 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop) Plik aktualizacji: 3C0698109__0017.sgo (pojazdy bez systemu Start&Stop) 3C0698109__0028.sgo (pojazdy z systemem Start&Stop) 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #2 Napisano 30 Października 2017 Zarówno ryżowym VCP i VAS możesz flashować wszystkie sterowniki, pod warunkiem że masz do nich odpowiedni wsad. Temat z wątku ACC też jest potwierdzony ale jak jak pewnie przeczytałeś to nie jest tylko podpięcie kabelka. TMPS z ABS większość pompek ma bez flashowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2017 Z ACC wiem, że trzeba jeszcze modyfikacje wsadu - to doczytałem. Co do TPMS - moja nie obsługuje, a jakby się dało to zrobić bez odkręcania choćby jednej śrubki z pompy to byłoby genialne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #4 Napisano 30 Października 2017 Trudno stwierdzić jak nie napisałeś numeru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2017 Już nadrabiam: SW: 3C0 614 109 AE HW: 3C0 614 109 AE J104 C4 440 V1 0015 Revision: --025--- EDIT: Podmijam - ktoś może w ogóle wytłumaczyć/rozjaśnić czy VAS/VCP sprawdza czy dany wsad pasuje do sterownika oraz jeśli to robi to czy można to jakoś obejść. Może kiedyś tam kupię i VCP to potestuję na jakimś starym sterowniku, ale jeśli się nie da bez lutowania to raczej odpuszczę (przynajmniej w odniesieniu do ABS, bo taniej będzie kupić sterownik wspierający TPMS). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2017 Odpowiem na podstawie VCP - tak sprawdza wersję sterownika z wersją wsadu jaki ma "zapakować" i jeśli się różni to pyta czy mimo to kontynuować. Ostatnio właśnie bawiłem się w flashowanie starego Gateway'a 3C0907530C z softem 0040, a miałem wsad od 3C0907530B w wersji 0048. Obie bramki są na tym samym hardware 007. VCP zakrzyczał że jest różnica ale sterownik przyjął nowy wsad i już jest w wersji 0048. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2017 Czyli w przypadku ABS, jeśli mówimy o tej samej rewizji HW powinien przyjąć nowy wsad? Jeśli coś pójdzie nie tak da się w prosty sposób przywrócić stary wsad czy raczej można uznać, że sterownik jest na śmietnik? Wybacz za tak, może i prozaiczne pytania, ale do tej pory jedyne "wsady" z jakimi miałem do czynienia to stary dekoder telewizji cyfrowej (jakieś 10 lat temu), telefony komórkowe oraz ostatnio jakaś Atmega w klonie interface'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2017 Starego wsadu nie da się odczytać ze sterownika i to jest właśnie problem, że nie masz powrotu do oryginału. Jeśli ten co zapakujesz nie zagra, sterownik może przestać działać ale nadal, teoretycznie powinien dać się programować - niestety w praktyce to oznacza, że i tak jest bezużyteczny - patrz pkt 1. Na "ruskich" stronach można znaleźć linki do paczek/dystrybucji wsadów grupy VAG i z tego co udało mi się ustalić to do pomp serii 3C0614109 są dostępne dwa wsady: 3C0614109__0005 i 3C0614109A_0016. Zgaduję, że ten drugi nadawałby się do twojej 3C0614109AE i podniósłby wersję softu z 0015 na 0016 - ale to tylko moje domysły. Co niesie update do wersji 0016 - nie wiem. Czy taka operacja się powiedzie - też nie wiem. Jak ktoś ma na próbę taką pompę to i VCP i wsad się znajdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2017 Tak jak Tomek napisał można próbować, ale to twoje ryzyko. Ja swoją pompkę 109D flashowałem chyba z 5 razy, do przodu i do tyłu bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2017 Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak? Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2017 Tak - te paczki miałem na myśli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2017 Co do jeszcze wrzucania starego wsadu - sądziłem, że w tych paczkach są wszystkie możliwe (trochę tych GB danych tam było) ale jak widzę są tylko ostatnie wersje dla danego rodzaju sprzętu/numeru części, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2017 Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczetke Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2017 (edytowane) Jeśli chodzi o flasz abs aby był ACC ,TPMS to trzeba edytować eeprom w sterowniku aby mógł przyjąć odpowiedni soft niestety nie znam security acess by mozna to odczytać za pomocą vcp lub VAS ja musiałem rozbierać sterowniki by dostać się do pamięci . Edytowane 8 Listopada 2017 przez szczetke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2017 Na czym dokładnie polega modyfikacja, możesz wytłumaczyć? Jakim programatorem wgrywałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2017 Dnia 7.11.2017 o 07:48, radekrp90 napisał: Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak? Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"? Auto hold ustawiany z poziomu licznika . Dnia 7.11.2017 o 09:32, nTomek napisał: Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji. dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczetke Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2017 zmiana paru bajtów w eeprom wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2017 @szczetke napisz, jeśli to nie tajemnica, które konkretnie bajty zmieniałeś w eepromie - z jakich na jakie? Jaką masz pompę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2017 Dokładnie - podaj więcej szczegółów, bo za dużo informacji na ten temat nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #20 Napisano 1 Grudnia 2017 Dnia 9.11.2017 o 08:25, szczetke napisał: zmiana paru bajtów w eeprom wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator Podbiję, bo widzę, że Kolega się wyciszył i nie chce sypać detalami Co dokładnie zmieniasz w tym wsadzie? Identyfikacje sterownika (jego wersję) czy coś zupełnie innego? W plikach do ODIS'a znalazłem wsad oznaczony samym numerem sterownika (3C0614109.sgo lub jakoś podobnie )bez liter na końcu - czy to oznacza, że jest on przeznaczony tylko dla sterownika 3C0 614 109 czy zawiera wszystkie wersje? Ktoś ma wiedzę lub stronę gdzie opisuje się z czego się te pliki składają? Kolejne pytanie - gdzieś, na którymś z for aut koncernu VAG widziałem możliwość odczytania loginów i Security Code z plików ODIS'a. Ktoś ma widzę o tym fakcie, bo nie mogę tego znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach