Jump to content
radekrp90

Flashowanie sterowników - dyskusja

    Recommended Posts

    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Przeglądając różne tematy dotyczące ewentualnych modyfikacji i doposażania natknąłem się na ciekawy artykuł:

    http://vwpassat3c.blogspot.nl/2014/08/flash-v2-abs-module-to-v3-with-adaptive.html

    Jest tam mowa o zmianie oprogramowania "zwykłej" pompy ABS na zgodną z tempomatem adaptacyjnym ACC. Jak wiadomo, te pompy raz że trudno dostępne, a dwa jak już są to kosztują krocie (na znanym portalu okolice 2.000 PLN co daje kwotę nawet 20 razy większą niż za normalną pompę).

    Pytanie jest jednak inne - ja osobiście zastanawiam się czy jest opcja aby w przypadku ABS'a dodać obsługę "TPMS via ABS" - to jest ewidentnie opcja oprogramowania więc być może ktoś próbował robić taką modyfikację?

    Kolejna sprawa - czy do takiego celu wystarczy "tani" VCP?

    Temat numer dwa - jakie są ogólne doświadczenia z programowaniem/flashowaniem przy pomocy VCP. Według opisów da się nim zaprogramować każdy sterownik jak przy pomocy profesjonalnego VAS'a. Zdaje się więc, że można by również próbować przeprogramować nim np.: licznik, bordnetz czy też inne sterowniki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Zarówno ryżowym VCP i VAS możesz flashować wszystkie sterowniki, pod warunkiem że masz do nich odpowiedni wsad. Temat z wątku ACC też jest potwierdzony ale jak jak pewnie przeczytałeś to nie jest tylko podpięcie kabelka. TMPS z ABS większość pompek ma bez flashowania.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Z ACC wiem, że trzeba jeszcze modyfikacje wsadu - to doczytałem.

    Co do TPMS - moja nie obsługuje, a jakby się dało to zrobić bez odkręcania choćby jednej śrubki z pompy to byłoby genialne :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Trudno stwierdzić jak nie napisałeś numeru :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Już nadrabiam:

    SW: 3C0 614 109 AE
    HW: 3C0 614 109 AE
    J104 C4 440 V1 0015
    Revision: --025---

    EDIT:

    Podmijam - ktoś może w ogóle wytłumaczyć/rozjaśnić czy VAS/VCP sprawdza czy dany wsad pasuje do sterownika oraz jeśli to robi to czy można to jakoś obejść. Może kiedyś tam kupię i VCP to potestuję na jakimś starym sterowniku, ale jeśli się nie da bez lutowania to raczej odpuszczę (przynajmniej w odniesieniu do ABS, bo taniej będzie kupić sterownik wspierający TPMS).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Odpowiem na podstawie VCP - tak sprawdza wersję sterownika z wersją wsadu jaki ma "zapakować" i jeśli się różni to pyta czy mimo to kontynuować.

    Ostatnio właśnie bawiłem się w flashowanie starego Gateway'a 3C0907530C z softem 0040, a miałem wsad od 3C0907530B w wersji 0048. Obie bramki są na tym samym hardware 007. VCP zakrzyczał że jest różnica ale sterownik przyjął nowy wsad i już jest w wersji 0048. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Czyli w przypadku ABS, jeśli mówimy o tej samej rewizji HW powinien przyjąć nowy wsad? Jeśli coś pójdzie nie tak da się w prosty sposób przywrócić stary wsad czy raczej można uznać, że sterownik jest na śmietnik?

    Wybacz za tak, może i prozaiczne pytania, ale do tej pory jedyne "wsady" z jakimi miałem do czynienia to stary dekoder telewizji cyfrowej (jakieś 10 lat temu), telefony komórkowe oraz ostatnio jakaś Atmega w klonie interface'a.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Starego wsadu nie da się odczytać ze sterownika i to jest właśnie problem, że nie masz powrotu do oryginału.

    Jeśli ten co zapakujesz nie zagra, sterownik może przestać działać ale nadal, teoretycznie powinien dać się programować - niestety w praktyce to oznacza, że i tak jest bezużyteczny - patrz pkt 1.

    Na "ruskich" stronach można znaleźć linki do paczek/dystrybucji wsadów grupy VAG i z tego co udało mi się ustalić to do pomp serii 3C0614109 są dostępne dwa wsady: 3C0614109__0005 i 3C0614109A_0016. Zgaduję, że ten drugi nadawałby się do twojej 3C0614109AE i podniósłby wersję softu z 0015 na 0016 - ale to tylko moje domysły. Co niesie update do wersji 0016 - nie wiem. Czy taka operacja się powiedzie - też nie wiem. Jak ktoś ma na próbę taką pompę to i VCP i wsad się znajdzie ;-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Tak jak Tomek napisał można próbować, ale to twoje ryzyko. Ja swoją pompkę 109D flashowałem chyba z 5 razy, do przodu i do tyłu bez problemu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak?

    Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Tak - te paczki miałem na myśli.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Co do jeszcze wrzucania starego wsadu - sądziłem, że w tych paczkach są wszystkie możliwe (trochę tych GB danych tam było) ale jak widzę są tylko ostatnie wersje dla danego rodzaju sprzętu/numeru części, tak?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    Jeśli chodzi o flasz abs aby był ACC ,TPMS  to trzeba edytować eeprom w sterowniku aby mógł przyjąć odpowiedni soft niestety nie znam security acess by mozna to odczytać za pomocą vcp lub VAS ja  musiałem rozbierać sterowniki by dostać się do pamięci .

    Edited by szczetke

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Na czym dokładnie polega modyfikacja, możesz wytłumaczyć? Jakim programatorem wgrywałeś?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017
    Dnia 7.11.2017 o 07:48, radekrp90 napisał:

    Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak?

    Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"?

    Auto hold ustawiany z poziomu licznika :).

    Dnia 7.11.2017 o 09:32, nTomek napisał:

    Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji.

    dokładnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    zmiana paru bajtów w eeprom  wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    @szczetke napisz, jeśli to nie tajemnica, które konkretnie bajty zmieniałeś w eepromie - z jakich na jakie? Jaką masz pompę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Dokładnie - podaj więcej szczegółów, bo za dużo informacji na ten temat nie ma.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009
    Dnia 9.11.2017 o 08:25, szczetke napisał:

    zmiana paru bajtów w eeprom  wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator 

    Podbiję, bo widzę, że Kolega się wyciszył i nie chce sypać detalami :)

    Co dokładnie zmieniasz w tym wsadzie? Identyfikacje sterownika (jego wersję) czy coś zupełnie innego?

    W plikach do ODIS'a znalazłem wsad oznaczony samym numerem sterownika (3C0614109.sgo lub jakoś podobnie )bez liter na końcu - czy to oznacza, że jest on przeznaczony tylko dla sterownika 3C0 614 109 czy zawiera wszystkie wersje? Ktoś ma wiedzę lub stronę gdzie opisuje się z czego się te pliki składają?

    Kolejne pytanie - gdzieś, na którymś z for aut koncernu VAG widziałem możliwość odczytania loginów i Security Code z plików ODIS'a. Ktoś ma widzę o tym fakcie, bo nie mogę tego znaleźć :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy