sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2007 Witam serdecznie. Wymieniałem wczoraj w tylnich kołach cylinderki u mechanika, ponieważ delikatnie ubywał płyn hamulcowy. Jak się okazało owe cylinderki ciekły. Na komputerze wykazało, że jedno z tych kół hamuje 350, a drugie 1500. Z czego może wynikać ta różnica, skoro wszystko wg mechanika jest sprawne? Istnieje prawdopodobieństwo ze te szczęki nie wyschły i dlatego jest ta różnica w sile hamowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2007 reduktor sily hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2007 reduktor sily hamowania Korektor siły hamowania.Znajduje się pod siedzeniem pasażera za kierowcą. Oczywiście pod autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2007 Jeżeli chodzi o reduktor, czy też korektor siły hamowania to wystarczy od spodu auta coś podregulować tylko kluczem, czy coś jest po prostu do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2007 jeżeli to korektor to można go wyregulowac (a jeśli się nie da wyregulowac to wtedy do wymiany), regulacja polega na podłaczeniu i odpowietrzeniu manometrów do zacisków kola przedniego lewego i tylnego prawego, na nie obciązonym aucie, sprawdzasz ciśnienie (przód 5,0 tył 3,0-3,6, przód 10,0 tył 5,1-5,7), jeśli ciśnienie z tyłu jest za małe - naciągasz spręzynę, jeśli za duże - luzujesz, korektor znajdziesz pd autem, tak pomiedzy tłumikiem i belką tylnego zawieszenia po lewej (kierowcy) stronie auta, tylko zastanawiam się czy to rzeczywiście korektor, bo jego zadanie to korygowanie siły hamowania pomiedzy osiami a kolega masz problem jak rozumiem z rózną siłą hamowania na tej samej tylnej osi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82 Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2007 Albo masz zalane okładziny płynami (w co wątpię bo każdy mechanik powinien to dobrze powycierać), albo masz poprostu niewyrególowane szczęki w jednym kole. Ta regulacja jest automatyczna, także powinna sama się ułożyć, ale czasami się przyblokuje i się nie ruszy wtedy trzeba jej pomuc: odkręcić koło i doregulować ją ręcznie tak aby dość ciasno wszedł bęben hamulcowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2007 Tak jak pisze EDDE i tak jak właśnie czytałem inne fachowe strony nt. korektora siły hamowania to rzeczywiście problem nie dotyczy różnych osi auta, tylko w moim wypadku jednej osi - tylnej, więc rozumiem, że korektor siły hamowania mogę wykluczyć tutaj. Istnieje jeszcze opcja tego rodzaju, że jedna szczęka jest po prostu mocno nasączona płynem hamulcowym, tylko musi wyschnąć np. podczas zdrowego hamowania? - Taką opinię też słyszałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2007 Ja od siebie tylko dodam takie przemyślenie: korektor siły hamowania jest dwuobwodowy: wchodzą do niego 2 przewody z pompy i wychodzą 2 do kół. Z tego wynika, że w środku są 2 osobne zawory otwierane tą samą dźwignią korektora. Może jeden z nich szwankuje i stąd taki objaw... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2008 nie jestem pewien czy jeden z tych obwodów nie jest odpowiedzialny za blokadę korektora przy zadziałaniu ABS.. - opis zaworów w hydromodulatorze jest taka -div valve i rear valve (poza front right i front left) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2008 Przepraszam za odnawianie tematu, ale potrzebuję zdjęcia sprężyny przy korektorze siły hamowania (nie wiem czy były inne dla wersji kombi i sedam - jeśli tak potrzeba mi do kombi). Nigdzie na necie nie mogę tego znaleźć. Jakby ktoś mógł zrobić takie zdjęcie i mi podesłać na maila, byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2008 spróbuję zrobić fotkę - jutro będę pod autem. czy ktoś się orientuje jekie ciśnienie jest w układzie hamulcowym??? może bym sobie kupił takie dwa manometry - na allegro są różnie po 10 zł tylko nie wiem jaki zakres. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2008 Witam Jak w załączniku . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2008 dwie wartości dla różnej siły na hamulcu tak?? proszę popraw jeśli źle zrozumiałem W książce pisze że regulator trzeba ustawić tak by w układzie tylnym i przednim było równe ciśnienie... może te ciśnienia w tabelce są ciśnienieami maksymalnymi czyli potrzebne manometry na jakieś 100 atm czli 10 Mpa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2008 Witam Na moją glowe to jest tak - naciskasz hamulec zeby z przodu bylo 5 i wtedy regulujesz zeby uzyskac z tylu 3 do 3.6 , naciskasz mocniej hamulec zeby z przodu uzyskac 10 i wtedy dla tyłu ma wyjsc ponad 5 ... jak nie to regulacja az do skutku lub wymiany regulatora. Z tego wynika ze tak .. taki do 10 MPa powinien wystarczyc . Plus do tego jakis wężyk i gwintowane koncówki . pozdrawiam herflik-00 ps Jakbys sie zdecydowal bawic w tą regulację to opisz to prosze potem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #15 Napisano 26 Listopada 2008 oto fotka sprężyny - trochę słaba ale kształt widać co do ustawiania regulatora to chyba jedna na razie dam sobie spokoj bo byłem dziś na rolkach i nie jest źle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach