Jump to content
Sign in to follow this  
Adam - Gliwice

B4 brak mocy w pewnym zakresie obrotów

Recommended Posts

Witam.

Mam passata 1,9 TDI wydawało mi sie ze autko zbiera sie fajnie,dopuki nie przejechałem sie passatem TDI sąsiada.

A mianowicie: mój passat do ok. 2000 obr/min jest przymulony tak jak by nie miał wogule mocy, a jak obroty dojda do ok 2000 dostaje konkretnego kopa i później już ciągnie do końca bez probemu.Wydawało misie ze to jest normalne ( nie miałem wcześniej auta z takim silnikiem ) i ze tak pewnie mają silniki z turbo.

A jak sie przejechałe passatem sąsiada to zwątpiłem,bo jego passat ma moc można powiedzieć od zera i nie ma takiej dziury.Mamy te same silniki 1,9 TDI 90 KM. i podobnie przejechane kilometry.

Wydaje mi sie ze silniki mam ok.bardzo mało mi pali po mieście nie przkracza mi 6l a na trasie 4,5-5l.Ale teraz wiem ze brakuje mi mocy przy niskich obrotach.

Co moze być tego przyczyną ????. Czy tak poprostu ma być. :kwasny:

 

Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamień z sąsiadem przepływomierz może to jest przyczyna???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marw007

ja mam to samo? pytanie: czy można w jakiś sposób np. wyczyścić przepływomierz albo co.

czy juz tylko wymiana nas ratuje. oczywiście jeśli to przez przepływke

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jeszcze nie powiedziane ze przeplywomierz... najlepiej zamienic i zobaczyc czy jest różnica, podobno zawór N75 tez może powodować spadek mocy to tez mozna zacząć od zamiany z innego pasacika...

 

przepływomierz można a nawet trzeba wyczyścić i odtłuścić ale jeśli samochód jest naprawdę słaby to pewnie jest on padnięty i to nie pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marw007

odnośnie zaworka N75: gdzieś przeczytałem, że jak on jest sprawny to tak wesoło sobie tyka po przekręceniu stacyjki.

 

i drugie pytanie:

czym najlepiej wyczyścić przepływomierz?

 

z góry dzieki za odpowiedź

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Odnośnie zaworka N75 wcześniej go zmieniłem bo mi autko przerywało w czasie jazdy tak przy 120 po wymianie jest ok. Ale mi ten zaworek nie stuka po przekręceniu stacyjki,jest cichy i nic nie słychac.

Przepływomierz mam czysty żadnych brudów, ale kto wie moze jest poprostu zły i tyle.Postaram sie w perzyszłym tyg. przełożyć przepływomierz z innego auta lub zaworek N75 i zobacze czy jest jakas poprawa.

 

A jeszcze jedno, czy jak odepne przepływomiesz to powinna być jakas różnica w pracy silnika ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marw007
Ale mi ten zaworek nie stuka po przekręceniu stacyjki,jest cichy i nic nie słychac.

 

mi tez nie zawsze stuka ale np. po jeździe jak zgaszę silnik i przekręcę stacyjkę to już stuka i to dość głośno (słychać go nawet jak ponownie odpalę silnik)

 

 

A jeszcze jedno, czy jak odepne przepływomiesz to powinna być jakas różnica w pracy silnika ??

 

ja sobie dzisiaj odpiąłem i różnica jest zdecydowana. bez przepływki chodzi mi jak GOLF SDI bez turbiny (64KM) którego kiedyś miałem tzn. gaz w podłogę a on i tak rozpędza się w swoim (ślimaczym) tempie, nie reagując na dodanie gazu. za szybko nie jechałem i nie wiem do jakiej prędkości by się rozpędził.

 

od razu pytanko: czy sam przepływomierz działa lub nie - czy może np. działać ale "nie do końca sprawnie" i czy w moim przypadku jest jakaś szansa na polepszenie osiągów na niskich obrotach poprzez wyczyszczenie go?

 

Jak odpiąłem zaworek N75 od dolotu (wężyk zdjąłem) to w zasadzie nie było zauważalnej różnicy w pracy silnika. Czy to coś oznacza? Np to że jest zdup... i trza go wymienić, względnie wyczyścić (zregenerować) jak to ktoś proponował w jednym z postów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam:

Ostatnio przemieniałem przepływomierz a później zawór N75 z passata sąsiada do mojego, a moje cześci poszły do jego auta.

Po zmianie nic u mnie lepiej nie było,dalej do 1900 obr/min jest przymulony później dostaje kopa.A Passat sasiada na moich częściach jeździ idealnie moc ma od zera.

Więc przeływomierz i N75 u mnie jest ok.

Juz nie wiem co może być przyczyna słabego silnika przy niskich obrotach :kwasny:

Jaki jeszcze element przy silniku może byc za to odpowiedzialny??

A czy rozmiar kół moze mieć na to jakis wpływ?? Ja mam u siebie 205/55 R 15 a u sąsiada są 185/65 R 14. Ja takie mam zimówki i po zmianie na letnie 15 była wyczuwalna różnica ze jest słabszy, ale nie brałem tego pod uwage wcześniej.

 

I jeszcze jedno : jak sprawdzić ciśnienie turbo??czy jest jakiś sposób żeby sobie to samemu sprawdzić nie jeżdząc do mechanika?? moze z turbina cos jest nie tak?? ( z 2-giej strony od 1900 obr. ciągnie jak zły)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomala

Witam.

Najprostrzym sposobem sprawdzenia N75 to zamiana przewodów podciśnienia (czerwony z niebieskim) i porównianie osiągów przed i po zmianie. Jeżeli auto lepiej się wkręca po zmianie to zawór do wymiany. Co do pytania o możliwość sprawdzenia ciśnienia doładowania to musisz mieć VAG-COM, można kupić interface na allegro za około 100zł, a oprogramowanie ściągnąć z torrenty.org . Podpinasz kompa i wszystkie parametry masz na monitorze: ciśnienie doładowania, ilość wtryskiwanego paliwa, ilość zasysanego powietrza itp. Dodatkowo załatw sobie książkę (jak chcesz to mogę Ci przesłać na pocztę, tylko napisz czy chcesz [email protected]) jest tam dokładnie opisane jak wymontować/zamontować daną część i jak sprawdzić poszczególne czujniki i elektrozawory. Co do opon to 205 mają większy opór toczenia ale lepszą przyczepność (mam takie same 205/50 R15). Ale czytając twojego posta stawiam na turbine lub przytkany IC.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomala

Jeszcze jedno - DO CZYSZCZENIA PRZEPŁYWOMIERZA NAJLEPSZA JEST BĘZYNA EXTRAKCYJNA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem takie same objawy i miałem zwarcie na przepływce i ka kompie bocha wylko wykazało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobne doświadczenia - dwa prawie identyczne paski b4 1Z

jeden idzie od początku a drugi powiedzmy od 1900 obr ale jeszcze nie szukałem przyczyny z braku czasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 99 % vag nie pokazuje błędów a nie miałem nigdy tyle czasu by porównywać parametry

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie musiałem wymienić uszczelkę pod nastawnikiem pompy i po wymianie miałem dawkę paliwa 1 tak pokazywało na sprzęcie Bosha, wiem że to niedobrze, ale samochód przyśpieszał jak marzenie:D. W serwisie ustawiono na cztery i paszczak jeździ jak przedtem czyli jak opisywane wyżej. Możliwe że to właśnie dawka paliwa ma tu jakieś znaczenie ,ale ja się na tym nie znam tylko opisuję mój przypadek:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kondzik30

witam. Ja miałem to samo, ale po wyczyszczeniu kolektora ssącego silnik dostał nowe życie.

prawie 1,5 cm smoły osadziło się na ściankach kolektora, to właśnie jest jazda po mieście.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kolektorem podobny przypadek mielismy w Audi 1.9 tdi. Ciezko bylo cholere wyczyscic, widac ktos zbyt delikatnie wczesniej jezdzil ;] W kazdym razie zarosl tak, ze srednica otworow spadla moze do 1/2-1/3. Po wydlubaniu smoly ( odmakal cala dobe w chemikaliach ;] ) silnik odzyl na nizszych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. podepnę się do tematu. mam ten sam problem ze do około 2000obr/min mi muli a później już ładnie idzie. Zaworek n75 jest ok, przepływka czysta. czego może być wina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to sprawdzić bo pakować kasę w ciemno to mi trochę nie leży

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy